Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Zprávy

  • Pondělí 22. prosince 2014. Šimon

Diskuse k článku

Na ČT24 je zbytečně moc moderátorů, soudí nový šéf zpravodajství Šámal

Do České televize se po čtyřech letech vrací Zdeněk Šámal. Jako výkonný ředitel povede její zpravodajství. K návratu ho přemluvil nový generální ředitel Petr Dvořák. "Nejdu tam ani se žaludeční neurózou, ani s nechutí," popsal své pocity Šámal v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ataknevím

moc moderátorů,

No, určitě tam jsou navíc  ta Frydrychová a Voldánová. Ty když hovoří o prezidentu Klausovi, tak to i hajzlbáby, když jim nezaplatíš jsou slušnější...

0/0
2.11.2011 17:56

Wabo

Z1 byla dobrá, takže naděje je

Z1 byla dobrá zpravodajská televize, škoda, že skončila. Jistě, její zpravodajství bylo pro těch 50 tisíc profesionálů, kteří potřebují sledovat i český ekonomický život v podstatě v reálném čase, ale současně ve vysoké profesionální kvalitě (příp. těch, co neumějí jazyky, aby události za hranicemi sledovali na zahraničních zpravodajských kanálech). "Profesionálně" mj. znamenalo, že zprávy předávali lidé,kteří dané problematice také rozuměli - ne univerzální moderátoři závislí na tom, co jim kdo předepíše (a "předepisující" zase čerpali z toho, co si vybrali reportéři ČTK).

 ČT má úplně jiný okruh diváků, ale řada principů, které Šámal používal na Z1 se tam jistě také dá využít. Takže naděje na zlůepšení je.

0/0
7.10.2011 10:14

Wabo

Omluva za překlepy...

...ale řada principů, které Šámal používal na Z1, se tam jistě také dá využít. Takže naděje na zlepšení je.

0/0
7.10.2011 10:23

Kurri22 - III.

Já bych ani neřekl, že je tam moc moderátorů.

Naopak někdy zírám, že někteří moderátoři ráné uvádějí tříhodinové Studio 6 a odpoledne ještě uvádějí Studio ČT 24. Totéž Takáč (který je mimochodem v Hydeparku výborný) uvádí odpoledne a večer ještě Hydepark a to si nejsem jistý, jestli ještě nedělá občas i parlamentního zpravodaje.

0/0
6.10.2011 19:58

prajester4

Na ČT1 je možné se dívat jen v neděli od 9.45 do 11.00,

jinak žádná sláva. Bezkonkurenčně nejlepší je ČT24 - sleduji brzo ráno denně - a zdá se mi, laikovi, že moderátoři i moderátorky (abych byl genderově korektní) jsou opravdoví profesionálové vždy připravení a orientovaní v problému. Jen ty názory diváků na zadaná témata by si mohla ČT24 odpustit. Obávám s okamžiku, kdy se z ranní relace stane rádoby vtipná Snídaně s Novou. Hlavní večerní zpravodajství na Primě a Nově, to je permanentní "černá kronika" často bez jediné pozitivní zprávy.

Jen tak na okraj: Velmi postrádám báječné dokumenty na zaniklé Z1.

0/0
6.10.2011 17:34

Frollik

Re: Na ČT1 je možné se dívat jen v neděli od 9.45 do 11.00,

ČT 24 sleduji, když mě jiná možnost nezbývá. Dříve jsem si ovšem lebedil na Z1, která byla výrazně lepší. Když na 24 příjde moderátorka, která je mně sympatická hned se zašije v kanclu a já se musím dívat na šišlu nebo pro mne nesympatického Železňáka.;-)

+1/0
6.10.2011 17:59

Kaniokova

Ano, Železňák si hraje na drsňáka,

On i Drtinová, pokud tam mají hosta, se vlastně všechny snaží přesvědčit, že hlavní osobou pořadu jsou oni, ne host.  Stylem - hle'd, jak sjem tě nachytal. Jako by tam byl host u výslechu. Veselovský se chová uměřeně a host si u něm nemusí připadat nak na pranýři.

0/0
6.10.2011 18:17

Wabo

Re: Ano, Železňák si hraje na drsňáka,

Drtinová je katastrofa zpravodajství va ČT. V dobrých zahraničních zpravodajských televizích by si neškrtla, to říkám s naprostou jistotou. Ledaže by na sobě hodně dřela a změnila velkou většinu z přístupu, který teď používá, pokud by toho byla schopna. (A v neposlední řadě se také naučila mluvit, i když to není zdaleka její hlavní slabina.)

0/0
7.10.2011 10:17

Wabo

Re: Na ČT1 je možné se dívat jen v neděli od 9.45 do 11.00,

Souhlas.

0/0
7.10.2011 10:15

kostej-nesmrtelny

Propad sledovanosti Událostí je totiž dán...

...poklesem inteligence lidí, sledujících tutově nejaktuálnější, nejpravdivější a nejspolehlivější zpravodajství na tv NOVA a PRIMA, jehož úroveň lze přirovnat k deníku Blesk a AHA. Na tom je vidět, kam se bude ubírat veškeré zpravodajství na ČT pod vedením bývalého ředitele tv Nova Dvořáka. Budiž zpravodajství a publicistice na ČT pod vedením Dvořáka země lehká. Bohužel IQ obyvaelstva ČR upadá, proto se mění sledovanost i u inteligentnějších televizních stanic. Bohužel pro ČR.

+1/0
6.10.2011 16:47

Frollik

Re: Propad sledovanosti Událostí je totiž dán...

Vidím to jinak. Rozvláčné hodinové komentování každého lejna mě prostě nebaví. Podívám se na Primu a za 10 minut mám přehled o hlavních událostech. Jakmile začnou vysílat krváky ze své černé kroniky přepínám na Viasat history nebo nějaký sport popř. německé satelity. Málokdy se vracím na české stanice, protože různé Ordinace, Ulice a pod. mě nebaví. Takže Marek Eben, Šíp a občas nějaký film na 2. Hyde park na 24 a to je tak všechno. Ještě se občas dívám na Partičku na Primě.

0/0
6.10.2011 18:06

ŽenazOva

Až zjistí...

...někteří lidé v ČT, že mají dělat i to, co nechtějí, tak bude veselo. Jen doufám, že omyly jako Putování Vojtěcha Bernatského se svým kolegou už opravdu nikdy nebude. To byl výsměch. Myslí si, jak jsou strašně vtipní a že televizní čas je jen jejich a že přesně toto tam chybělo. To bylo neuvěřitelné, pokud to už neběží, tak si najdětě někde v archivu...

0/0
6.10.2011 14:02

twok

Re: Až zjistí...

Viděl jsem pár minut. Víc se nedalo vydržet. Ale ani Pevnosti nejsou žádná sláva. Snad příslušné pracovníky přejde sranda dělat takovouhle srandu. A za naše prachy.  Naštěstí jde TV vypnout. A prachy vyhodit oknem, nebo spíše do něčí kapsy...

0/0
6.10.2011 14:17

Lucashot

Re: Až zjistí...

souhlasím , jejich humor je vysloveně ubohý, daleko lepší je v tomhle nedělní toulavá kamera nebo i Václav Cílek s Květou Fialovou

0/0
6.10.2011 14:17

Kaniokova

Já bych okamžitě zrušila Malou farmu,

něco tak tupého snad už v tv  ani není. Jsem pro pořad na zemědělské téma, ale tato neskutečně lživá slouží zemědělcům coby estráda..

0/0
6.10.2011 14:31

Lucashot

nejdlůležitější bude

aby se neřídil koláčem, proboha základ veřejnoprávní televize musí být v tom že jí minimálně ve zpravodajství nesmí jít absolutně o sledovanost ale o objektivitu

0/0
6.10.2011 13:57

chins

Re: nejdlůležitější bude

a nejde to náhodou ruku v ruce? kvalitně dělané zpravodajství, při němž se jde do hloubky a ke kořenům věcí, lidi (alespoň ty myslící, jichž je přese všechny pochybnosti stále hodně), přitáhne. nova zručně dělá bulvární zpravodajství, česká musí jít vlastní cestou, ale rezignace na sledovanost je pochybná a veškeré argumenty (jako objektivita především - to by snad měla být samozřejmost, která má se sledovaností pramálo společného), které to doprovází, jsou spíš klišé.

0/0
6.10.2011 14:09

Lucashot

Re: nejdlůležitější bude

částečně možná ale ne úplně , nevěřím že má například nějakou extra sledovanost pořad historie.cs který považuji za jeden z nejlepších vůbec, vždy bude úspěšnější nějaké to ČS hledá talent.

0/0
6.10.2011 14:14

chins

Re: nejdlůležitější bude

nelze srovnávat jablka s hruškami, to jsou různé formáty. historie.cs není zpravodajství, o kterém byla řeč, jeho kvalitu nijak nezpochybňuji, tak důkladně ho neznám.

0/0
6.10.2011 14:17

Lucashot

Re: nejdlůležitější bude

samozřejmě to není to samé ale uvedl jsem to jen pro představu že řídit se sledovaností opravdu ne, objektivita ve zpravodajství by měla být samozřejmostí bohužel tomu tak není, například když byl v Hydeparku Jeroným Klimeš konečně říkal v tv něco co není možné téměř slyšet, když jsem mu poté psal že to bylo skvělé odvětil že děkuje a že ho od té doby do televize už nezvou :-/

0/0
6.10.2011 14:20

chins

Re: nejdlůležitější bude

já o voze, vy o koze - řešíte publicistiku (tam ostatně patří hyde park), nikoliv zpravodajství. srovnáváte zábavný formát s publicistickým a oháníte se sledovaností. sledovanost je prostě jeden z měřících parametrů a vypustit ho je naprostá blbost - byť už jen pro pouhý fakt, že přináší zpětnou vazbu a je klíčový při sestavování celého programového schematu (audience flow). zbavit se požadavku na sledovanost je návrat do pravěku, kdy se do deníčků lidé svěřovali s tím, jak si při snídani pouštěji operu nebo po obědě brousí na výstavy avangardních umělců a po večerech si čtou filozofické traktáty, pak přišla nova, peoplemetry a skutečnost byla opačná.

0/0
6.10.2011 14:27

c.jirka

ČT 24 nejlepší

Nechápu tu kritiku. Je to jediné, na co se dá koukat s množstvím perfektních pořadů a úžasných redaktorů. Jedině o víkendu by to chtělo jet v duchu pracovních dní. Že jich je hodně? Ráno koukám na moderátorku a večer přijdu z práce a holka jede ještě ekonomiku ve 21 hodin. Nevím, kolik si jich tento  odborník představuje, protože z mého pohledu jich tam moc není. Možná z toho udělá nějaké TOP Star zprávy a bude na to stačit Bočanová. Fakt se bojim, že je to likvidace posledního solidního zdroje zpráv v televizi. Jinak Voldánová a spol. plus události, tam souhlas.

+2/0
6.10.2011 13:48

derevo

Re: ČT 24 nejlepší

souhlasR^

0/0
6.10.2011 13:52

czech citizen

Re: ČT 24 nejlepší

Podle mě tam chtějí nechat jenom hezouny, takže např. Pistor..., a pak podle mě by raději nechtěli kretéňany, takže např."Ironmen", ale jestli na něj mají ramena?

0/0
6.10.2011 13:58

Hyjena_ ver 2.0

Re: ČT 24 nejlepší

Moje řeč, obávám se dní kdy se na mě bude z ČT v Událostech zubit polointeliogentní blondýna či nějaké jiné skvqěle vypadající individum které svými přihlouplými emocemi ovlivňuje to co před kamerou čte, dne kdy budu muset dát pod televizi hadr na tu krev co bude z televize prýšti a dne kdy vrcholem všeho budou krásná zvířátka na záver. Zpravodajství na ČT považuji za nejlepší a ČT24 za nejlepší televizní kanál se spoustou velice zajímavých pořadů. Bože chraň ať se k událostem začne přistupovat tak aby soupeřili s komerčními blafy NÓVA na PRÍMA!!! :-/

0/0
6.10.2011 15:02

kostej-nesmrtelny

Re: ČT 24 nejlepší

taky naprostý souhlas. To co chce udělat Dvořák z ČT, nemá co s veřejnoprávní tv dělat. Tady totiž komerce nemá místo. V Událostích budeme nuceni sledovat v hlavním čase, co dělají zvířátka a nakonec palec nahoru nebo dolu. Máme se na co těšit. A politika? Ta bude závislá na tom, komu půjde Dvořák na ruku

0/0
6.10.2011 16:53

Wabo

Re: ČT 24 nejlepší

Možná jen diplomaticky řekl, že někteří moderátoři, kteří tam dnes jsou, by v dobrém zpravodajství být neměli. Z rozhovoru je jasné, že nechtěl mluvit o jménech a nechtěl mluvit o obměnách a propouštění. Myslím, že problémem opravdu není POČET moderátorů, ale jejich kvality. Nemusí být všichni na plný úvazek, ale pokud chce (tak, jak to dělal na Z1), aby každou prpoblematiku uváděli pokud možno odborníci, tak se počet moderátorů samozřejmě zvýší, ale nebudou na plný úvazek. 1. To s ohledem na český prostor není nutné, 2. Hrozilo by, že by brzy přestali být odborníci na obsah problému.

0/0
7.10.2011 10:22

Wabo

Re: ČT 24 nejlepší

... přestali být odborníky...

Člověk nemá psát v letu světem...

0/0
7.10.2011 10:24

trikacka

Zrušit bezpohlavní ČT1, vyhodit Dvořáky, Šámaly -

- to se bude krásně šetřit :-)

0/0
6.10.2011 13:47

gil.ga.mes.

ČT

bude ještě horší...

0/0
6.10.2011 13:01

vintrlik

...

no těch moderátorů je tam asi mnoho proto, že je pestré zpravodajství a mnoho pořadů, to z toho chcete udělat Z1 nebo co? 8-o !!

+1/0
6.10.2011 12:56

Achille Volfoni

Re: ...

je třeba to pročistit......šetří se všude.Zaměstnávat větší počet přeplacených moderátorů není moc dobrý nápad...Borek,Drtinová,Takáč,Železný by měli hned jít.

+1/0
6.10.2011 12:58

vintrlik

Re: ...

no věc názoru, určitě se dá šetřit na platech, managementu atd (tam se většinou sahá až naposledy) ;-) každopádně Jakub Železný je dobrý moderátor, zbytek průměr

+1/0
6.10.2011 13:20

Achille Volfoni

kritici pana Dvořáka...

...žijí zvířátkem na konci zpráv.

Na ČT je mnoho oblastí,které potřebují změny.Pan Dvořák a jeho kolegové určitě o nich ví.Jenže diskutér si jede pořád tu svou o "zvířátku na konec".

Pane Dvořáku,přeji hodně zdaru na pozici ředitele ČT.Věřím,že konečně vymetete ten svinčík a ČT bude konečně moderní televizní stanicí se zajímavou nabídkou pořadů.

0/0
6.10.2011 12:53

phi

Re: kritici pana Dvořáka...

ja v to jen doufam, verit se neodvazim :)

0/0
6.10.2011 13:49

Honx

Snad využije zkušenosti z Novy

a na konci událostí budou také zvířátka 8-o

+1/0
6.10.2011 12:45

tuan4

Re: Snad využije zkušenosti z Novy

...............že by z přenos z parlamentu?

Tak to jsem proti!

0/0
6.10.2011 12:57

stabajzna

Re: Snad využije zkušenosti z Novy

Náhodou jako pro pobavení je to dobrý.;-D;-D Ale vážně, když vidím tu jejich pracovní morálku .....někdo spí, jinej si čte noviny, píše SMS, baví se a ponejvíce je tam liduprázdno.....Zajímalo by mě docela kolik hodin opravdu v tom parlamentu něco dělají. Tedy kolik přesně odpracují hodin? Taky bych mohla z 8 pracovních hodin sedět za stolem 5 hodin a zbytek prosedět v kantýně, nebo prokecat v kuchyňce....narozdíl od pánů nahoře by mi to nikdo neproplatil....:-/

0/0
6.10.2011 13:12

0xf

hmm

ct24 jako jedine obcas sleduju... doufam ze stoho neudelaj estradu jak na nove... i kdyz bych ocenil mene tendencnosti... ale i tak porad to bylo lepsi nez u dua nova prima

+1/0
6.10.2011 12:38

skromněřečeno

Kvalita půjde dolů

No tak to není zrovna trefa do černého. Vzhledem k tomu, že je tam tolik pořadů, kterých tam teď skutečně je. Asi půjde jen těžko předpokládat, že by jich méně zvládlo takový počet a frekvenci pořadů. Myslím si, že s "Českou BBC" to půjde prostě dolů a to hodně, ale budou z toho mít určitě radost poltici...

0/0
6.10.2011 12:31

Achille Volfoni

Re: Kvalita půjde dolů

česká BBC.....;-D;-D;-D....tak to je vtip dne;-DR^

0/0
6.10.2011 12:56

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Kvalita půjde dolů

R^R^;-D;-D

0/0
6.10.2011 13:42

phi

Re: Kvalita půjde dolů

to ani nahodou, sledujete CT24 ? zpravodajsky je opravdu o tri tridy vys nez cokoliv jineho v CR. a publicistika totez. komercni stanici ji musi vzdycky riznout trochou reality show jinak si pripadaji malo komercni.

0/0
6.10.2011 13:52

osk

ČT 24

je jediný program na který se dá opravdu dívat a události jsou mnohem relevantnější než TN o primě ani nemluve, jestli hodlají jít do bulvárna, podbarvovat všechno dojemnou hudbou a podobně takl je to v háji. Myslím že menší sledovanost je ána tím že se nezaměřuí na většinového diváka stejně jako například ČT2.

0/0
6.10.2011 12:29

chins

Re: ČT 24

argumenty zcela mimo mísu, předpoklad apriori bulvárního zaměření je zcestný. každá televize má svůj segment, těžko se bude česká tlačit někam, kde už je plno, kapišto?

0/0
6.10.2011 14:12

Smradlavej čmoud z komína

Re: ČT 24

až na to že ČT CENZURUJE negativní zprávy o cik..ech

0/0
6.10.2011 14:14

chins

Re: ČT 24

máte to podloženo nějakým kvalitativním průzkumem? nebo plácáte?

0/0
6.10.2011 14:20

Smradlavej čmoud z komína

Re: ČT 24

stačí se dívat na ČT a hned potom na Novu

0/0
6.10.2011 15:24

Scarlett from Scottland

doufala jsem

že v ČT budou noví lidé a zase tam budou samé "staronové vykopávky" :-/ co prolezli kde co a zase se upíchli na ČT.

0/0
6.10.2011 12:25

lopee

Re: doufala jsem

To máte jako s vládou. Nejnovějším důkazem budiž 'nová tvář' ministr Bendl... :-/

+1/0
6.10.2011 12:33

Diskuse na iDNES.cz

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí







mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.