- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kde si to může každý přečíst sám?
no jo, ale je to nepruzne, pri zmene trasy nebo docasnem propojeni linek pri vylukach by to haprovalo...
Toto mají v Brně taky, akorát tam na tom 90% času běží reklamy a výhružky revizorama, takže je to stejně k ničemu...
je strašně málo místa,sedadla jsou nevhodně umístěna, mají špatný potah a jsou plné podezřelých fleků atd...Ve starých tramvajích bylo daleko více místa,sedadla dřevěná či laminátová (omyvatelná)a na střeše taková kostka s číslem takže to byl z dálky dobře vidět.Ovšem dneska je patrně nejdůležitější aby cestující mohli během jízdy surfovat po internetu..
Tyto nové tramvaje ale mají sedadla dřevěná, pletete si to se staršími 14T.
To DPP nevěděl hned, že objednává nečitelný displej?
A mimochodem, k čemu je dobré pouštět větrání podle teploty venku? Nebylo by lepší pouštět podle teploty vevnitř?
já myslím že je potřeba mít informace o obou teplotách ;-)
Něco tak hnusného jsem ještě v evropských městech neviděl
A což teprve když v tom musíte nedejbože jet:-/
dřevěná sedadla? A jsou eko, nebo jenom bio? :D Aspoň brouček kdyby v nich hlodal...
Mně na tramvajích 14T a 15T chybí ještě jedna věc - z boku na ní není vidět, co je to za linku. U T3 je to vidět i z boku. A také díky tomu, že to jsou dva vozy, tak když se na soupravu díváte z boku, ale někde od středu soupravy, máte šanci čísla vidět také (ze zadní části předního vozu a přední části zadního vozu).
Jak 14T, tak 15T, mají označení linky jen vepředu a vzadu a souprava je dlouhá...
To je pravda, chybí to prakticky u všech tramvají. Kdysi měly tramvaje nahoře takovou kostku a ze čtyř stran dobře viditelné číslo, nevím jak by se to popasovalo s aerodynamikou, ale myslím, že by to neměl být problém něco takového na tramvaje dát.
Jsou tam i fotky
http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/202818/Priklad-prehlednych-informaci-v-MHD-Praha.html
monitor na kterym jsou stejne informace jako na klasickych dvouradkovych panelech, kde taky vidim kudy to jede, ... akorat monitor zabira vic mista... jo, kdyby to ukazovalo mapku s polohou tramvaje, nebo prestupy na jednotlive linky apod. to je neco jinyho, ale tohle je klasika, i T3 je na bocnich panelech dnes cast zastavek zobrazena, ...
napr. hlaska "prestup na metro" je informace hodna chvaly, alespon v tech autobusech reknou linku metra, ve vidni dokonce hlasi linky jinych tramvajich a smer, v Brne zas mista ve meste jako treba nemocnice apod.,...
ty monitory na ktery davate odkaz, tam neni prakticky nic nez tri nasledujici zastavky a mozna linka metra... zbytecny na tak malo informaci...
srovnejte treba i nove tram. sloupky kde na podbabe je display se spoustou informaci, ale na posledni reko do Branika je zas tetris pouze s cislem linky, sipkou, spoustou mista a informaci o prijezdu linky... taky diametralni rozdil...
V některých nových busech LCDčka s informacemi o trase jsou, ale ne vždy nepomáhají, řidiči v Praze často hlásí buď o jednu zastávku dopředu (když nestíhají průjezd dle jízdního řádu) nebo pozadu (když pospíchají na konečnou a jedou dřív než podle řádu, aby měli další pauzu). Bez dořešení tohoto problému větší písmo moc nepomůže, lepší asi bude vymyslet lepší způsob kontroly dodržování JŘ řidiči než spoléhat, že se řidič přes nějaké tlačítko sám nabonzuje a přijde o prémie...
Jenže to píšete o autobuse, ne o tramvajích... V tramvajích se mi něco takového už docela dlouho nestalo (pokud hlášení měly). Navíc u tramvají by to šlo vyřešit i nějak automaticky - třeba nějaký RFID ve sloupku na zastávce a tramvaj, jak by ho míjela, tak by přesně "věděla", kde je - ale nevím, jestli to v současné době nemají už vyřešeno nějak jinak...