Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V tramvajích ForCity budou údaje o zastávkách čitelnější

Nejnovější pražské tramvaje ForCity ukazují cestujícím, kudy přesně vede trasa linky, kterou právě jedou. Lidé si mohou tuto informaci přečíst na třech malých obrazovkách. Písmo je na nich ale poměrně malé. Dopravce bude proto požadovat změnu: písmena větší a tabule přehlednější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MFD to hraje s náma

A co takhle papírová tabulka

kde si to může každý přečíst sám? ;-)

0/0
5.10.2011 16:27

TigerM

Re: A co takhle papírová tabulka

no jo, ale je to nepruzne, pri zmene trasy nebo docasnem propojeni linek pri vylukach by to haprovalo...

0/0
10.10.2011 22:54

martik__

...

Toto mají v Brně taky, akorát tam na tom 90% času běží reklamy a výhružky revizorama, takže je to stejně k ničemu...

0/0
5.10.2011 15:47

bobomyl

Řešíte takové kraviny,ale že v těch nových tramvajích

je strašně málo místa,sedadla jsou nevhodně umístěna, mají špatný potah a jsou plné podezřelých fleků atd...Ve starých tramvajích bylo daleko více místa,sedadla dřevěná či laminátová (omyvatelná)a na střeše taková kostka s číslem takže to byl z dálky dobře vidět.Ovšem dneska je patrně nejdůležitější aby cestující mohli během jízdy surfovat po internetu..

0/0
5.10.2011 11:00

trox22

Re: Řešíte takové kraviny,ale že v těch nových tramvajích

Tyto nové tramvaje ale mají sedadla dřevěná, pletete si to se staršími 14T.

0/0
5.10.2011 12:06

Leinad

Achjo

To DPP nevěděl hned, že objednává nečitelný displej? :-)

A mimochodem, k čemu je dobré pouštět větrání podle teploty venku? Nebylo by lepší pouštět podle teploty vevnitř?

0/0
5.10.2011 9:37

bechernik

Re: Achjo

já myslím že je potřeba mít informace o obou teplotách ;-)

0/0
5.10.2011 9:55

javky

Re: Achjo

Ten displej je čitelný krásně, ukazuje 20 následujících zastávek a umí kreslit i polohu na mapě. Akorát to asi nedodávají ti správní kamarádi... :-(

+2/0
5.10.2011 10:18

Toranoko

Re: Achjo

Podle me jsou ty informace cim dal horsi - takovy ty elektronicky blbosti na boku, na ktery vidite jen kdyz jste primo proti, a venku velky h***

Stary modry cedule byly nejlepsi - venku hlavni trasa s nejvetsimi uzly, a vevnitr se daly precist i z boku.

Tohle jsou akorat moderni kraviny, ale slouzi cim dal hur :-/

0/0
5.10.2011 12:32

Posel z Liptákova V.

Vyměňte celou tramvaj!

Něco tak hnusného jsem ještě v evropských městech neviděl Rv

+1/0
5.10.2011 8:32

KOLDAK

Re: Vyměňte celou tramvaj!

A což teprve když v tom musíte nedejbože jet:-/

0/0
5.10.2011 8:50

brix

Re: Vyměňte celou tramvaj!

Až budete mít v Liptákově tramvaje, můžeš si vybírat podle libosti. Ale T-15 ForCIty jsou zatím bezkonkurečně to nejlepší, co jsme tu měli.

0/0
5.10.2011 10:34

Gilth

Re: Vyměňte celou tramvaj!

Jeste ze vas, blaznu, neni tolik...

0/0
5.10.2011 11:05

Kytt01

:)

dřevěná sedadla? A jsou eko, nebo jenom bio? :D Aspoň brouček kdyby v nich hlodal...

0/0
5.10.2011 1:58

rlpcr

Brno

http://forum.bmhd.cz/download/file.php?id=3922&mode=view

0/0
5.10.2011 0:03

Posel z Liptákova V.

Re: Brno

nemáme oprávnění

0/0
5.10.2011 8:31

Aesculap

Co mi vadí na 14T a 15T

Mně na tramvajích 14T a 15T chybí ještě jedna věc - z boku na ní není vidět, co je to za linku. U T3 je to vidět i z boku. A také díky tomu, že to jsou dva vozy, tak když se na soupravu díváte z boku, ale někde od středu soupravy, máte šanci čísla vidět také (ze zadní části předního vozu a přední části zadního vozu).

Jak 14T, tak 15T, mají označení linky jen vepředu a vzadu a souprava je dlouhá...

+1/0
4.10.2011 23:12

brix

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

To je pravda, chybí to prakticky u všech tramvají. Kdysi měly tramvaje nahoře takovou kostku a ze čtyř stran dobře viditelné číslo, nevím jak by se to popasovalo s aerodynamikou, ale myslím, že by to neměl být problém něco takového na tramvaje dát.

0/0
5.10.2011 10:32

demon3

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

Z boku jsou samozřejmě taky displeje s označením linky, chce to se líp dívat... :-/

0/0
5.10.2011 11:29

Aesculap

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

Máte pravdu, něco tam je, ale je to nějak víc schované v té tramvaji a prostě to vidím hůř, než na těch starších tramvajích. A jsou lidi, co vidí ještě hůř, než já... Ta "kostka" na těch starých tramvajích, viditelná ze všech stran, byla v tomhle celkem fajn...

Dokonce snad některé T3 měly čísla i u zpětných zrcátek, vytrčené do prostoru, takže to bylo z boku vidět...

0/0
5.10.2011 12:15

Aesculap

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

Jsem si ty tramvaje zase prohlížel - před tím jsem tu svojí výtku neformuloval úplně přesně - takže - ono to z boku nějaké zobrazovadlo má - ale jenom z toho boku, kde jsou dveře. Na druhé straně nic...

Typické je to třeba na Andělu. Jdu od autobusu 167, chtěl bych na tramvaj číslo 4, co jede na Vinohrady. Ta přijíždí od Smíchovského nádraží - já jdu směrem od obchodního centra - a nevím, co to tam stojí za tramvaj, z boku to prostě nevidím. Je to 4, mám jí dobíhat? Nebo je to nějaká 20, co stejně jede rovně?

Nevím, někomu to možná přijde jako kravina - tak jasně, interiér těch 14T je pěkně pitomý, ale to řeším až poté, co se do ní dostanu. A když ani nevím, jestli do ní mám lézt, nebo ne, tak je to až druhotná starost. :-)

0/0
22.10.2011 23:52

demon3

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

Z druhé strany (levé) ale označení linky není na žádném voze tramvají ani autobusů, prostě protože se do vozidla nastupuje zprava. Takže to rozhodně není "vlastnost" nových vozů.

Imho to zleva opravdu není potřeba.

0/0
23.10.2011 0:05

Aesculap

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

No jo, jenže třeba u takových T3 nebo T6, když vidím tramvaj z boku, tak mám šanci vidět číslo linky díky tomu, že souprava je složená ze dvou vozů a z boku je vidět třeba na přední část druhého vozu...

U těchto "jednodílných" tramvají tahle možnost není. A nějaké označení z boku by to suplovalo.

V Praze je dost zastávek, kde je dost hustý tramvajový provoz, lidé tam hodně přestupují - a ano, i když se do tramvaje obvykle nastupuje z její pravé strany, často se k ní člověk přibližuje i z jiných stran.

0/0
23.10.2011 0:09

Toranoko

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

a nemluve o tom, ze tam uplne zvenku chybi informace o tech hlavnich prestupech. Chci zpatky modry cedule !!

Napriklad v Jihlave kdysi byla kazda ze ctyr linek trolejbusu jinak i barevne - videla jsem zelenou a bylo to jasne i ldem, kteri jinak ctou. Ted ma vsechno zluty puntikaty fleky a vidte velky prd - hlavne ze nekdo vydela. Ale ze to slouzi daleko hur uz nikdo neresi

0/0
5.10.2011 12:35

TigerM

Re: Co mi vadí na 14T a 15T

on totiz nekdo moc nepremejslel, ze pri otevrenych dverich, ty dvere display skoro cely schovaj, kdyby tu tabuli dali nad uroven dveri, nemuseli to resit tak komplikovane...

0/0
22.10.2011 23:48

lkrata

Tady jsem o tom psal

Jsou tam i fotky

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/202818/Priklad-prehlednych-informaci-v-MHD-Praha.html

0/0
4.10.2011 23:09

TigerM

Re: Tady jsem o tom psal

monitor na kterym jsou stejne informace jako na klasickych dvouradkovych panelech, kde taky vidim kudy to jede, ... akorat monitor zabira vic mista... jo, kdyby to ukazovalo mapku s polohou tramvaje, nebo prestupy na jednotlive linky apod. to je neco jinyho, ale tohle je klasika, i T3 je na bocnich panelech dnes cast zastavek zobrazena, ...

napr. hlaska "prestup na metro" je informace hodna chvaly, alespon v tech autobusech reknou linku metra, ve vidni dokonce hlasi linky jinych tramvajich a smer, v Brne zas mista ve meste jako treba nemocnice apod.,...

ty monitory na ktery davate odkaz, tam neni prakticky nic nez tri nasledujici zastavky a mozna linka metra... zbytecny na tak malo informaci...

srovnejte treba i nove tram. sloupky kde na podbabe je display se spoustou informaci, ale na posledni reko do Branika je zas tetris pouze s cislem linky, sipkou, spoustou mista a informaci o prijezdu linky... taky diametralni rozdil...

0/0
5.10.2011 0:23

MikesX

Re: Tady jsem o tom psal

Na techto stranka jsem nasel neco zajimaveho: http://bustec.eu/cs/produkte/lcd-tft-infoscreens-ultrawide

Tento monitor ma byt podstatne sirsi (kolem 38 palcu) a bude se zobrazovat vice informaci, nez ktere uvadite (napr. mnohem vice nacestnych zastavek, vychozi zastavku, prestup na metro a dalsi)

0/0
5.10.2011 8:23

TigerM

Re: Tady jsem o tom psal

hmm, ale to jde i na tech soucasnych trech, dnes ty zastavky i s poznamkama zaberou dva displaye, na tretim je cislo linky, staci cislo linky zmensit a prihodit do tech dvou a mate cely jeden display na dalsi info treba na informace z provozu, info o poloze tram nebo treba metroweb a zpravy... je v celku jedno, jesli budou zastavky vypisovane ve sloupcich na dvou nebo v rade na jedno-displayich..

PS> reagoval jsem na prispevek o monitorech v autobusech, kde je velky monitor a zobrazuje max. 4-5 nasledujicich zastavek, to je uplne k nicemu...

0/0
9.10.2011 21:50

Sergey Stokurev

Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

V některých nových busech LCDčka s informacemi o trase jsou, ale ne vždy nepomáhají, řidiči v Praze často hlásí buď o jednu zastávku dopředu (když nestíhají průjezd dle jízdního řádu) nebo pozadu (když pospíchají na konečnou a jedou dřív než podle řádu, aby měli další pauzu). Bez dořešení tohoto problému větší písmo moc nepomůže, lepší asi bude vymyslet lepší způsob kontroly dodržování JŘ řidiči než spoléhat, že se řidič přes nějaké tlačítko sám nabonzuje a přijde o prémie...

0/0
4.10.2011 22:40

Aesculap

Re: Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

Jenže to píšete o autobuse, ne o tramvajích... V tramvajích se mi něco takového už docela dlouho nestalo (pokud hlášení měly). Navíc u tramvají by to šlo vyřešit i nějak automaticky - třeba nějaký RFID ve sloupku na zastávce a tramvaj, jak by ho míjela, tak by přesně "věděla", kde je - ale nevím, jestli to v současné době nemají už vyřešeno nějak jinak...

0/0
4.10.2011 23:09

Kytt01

Re: Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

ae jo, stává se to. Tramvaj trojka, stála u Sazka areny a hlásila Nádraží Libeň.

0/0
5.10.2011 1:57

demon3

Re: Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

Ale naprosto vyjímečně, on by byl řidič sám proti sobě, jelikož se podle odhlášené zastávky řídí přehazování výhybek a pak by musel pokaždý ven přehazovat ručně...

0/0
5.10.2011 11:32

Leinad

Re: Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

Některé zastávky kontrolu mají. Na nových tratích je jich více, na starých tratích to je pár vyjmenovaných zastávek. Sranda je, když ve špičce jede jedna souprava napřed oproti jízdnímu řádu a zůstane čekat na Štěpánské, kde se srovná hlásič zastávek a ještě se počká na pravidelný odjezd.

U busů se pomalu zavádí GPS napojený na hlásič zastávek.

0/0
5.10.2011 9:43

Toranoko

Re: Zbývá zařídit, aby řidiči hlásili správné zastávky

Presne tak, tuhle hlasil blbec pozadu, a ja pak musela zpatky pesky - kdyz trasu znate, neni to problem, ale kdyz jedete nekam, kde se nevyznate, pekne to prudi

0/0
5.10.2011 12:37

Kicker

Jsem rád, že si přečtu kam jedu a bude mi teplo

Ale jeslti ty tramvaje budou mít stejný interiér jako ten šedivý šmejd, co teď jezdí po kolejích, tak tomu ani tohle nepomůže..

0/0
4.10.2011 21:59

Kdo dřív brzdí, prohrává...

Jediné tramvaje které se mi líbí

jsou ty bez revizorů R^

0/0
4.10.2011 21:55

Jižák 4ever

Jediné tramvaje které se mi líbí

jsou ty bez bezdomovců a jiných smradlavých socek R^

+1/0
5.10.2011 6:59

lu2222

topení

topení spouštějící se podle teploty venku je na nic. Z toho bude buď přetopeno při narvaný tramvaji nebo zima jak v Rusku při prázdný. Daleko lepší by bylo kdyby snímala vnitřní teplota.

+2/0
4.10.2011 21:19

danny47

Re: topení

R^

Taky si říkám, co je to za "moderní novátorskou" metodu... 8-o

0/0
4.10.2011 22:48

Switch2

Re: topení

Souhlas. Jako bychom pro topení uvnitř domu měli snímač teploty venku za oknem. Ptákovina největší..

0/0
5.10.2011 6:44

Zouzel

.

No tak hlavně, že jsou připravené na ,,zmu" :-)

0/0
4.10.2011 21:14

vransen

Re: .

Dostaly zimní adhezní obruče

0/0
4.10.2011 21:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.