Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamionu u Mohelnice selhaly brzdy, zastavil se až v domě

Kamion, kterému při sjezdu z kopce u Mohelnice na Šumpersku selhaly brzdy, vrazil do budovy soukromé firmy. Automobil nezastavil ani záchytný pás, který se pod sjezdem pro podobné případy nachází. Do domu vjel celou přední částí kabiny. Řidiče zaklíněného ve voze museli vyprostit hasiči. I přes svá těžká zranění si řidič zavolal o pomoc sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MIR80

Mezi nami

To jak je vyreseny zachytny pas je naprosto uzasne... od mohelnice do kopce se jede rovno, zato do retarderu se musi projet obloukem... vytecne reseni

0/0
5.10.2011 8:04

Buster

Překvapuje mě,

že se řidič nepokusil více zatočit po projetí zpomalovacím pruhem. Riskoval by sice převrácení na bok, ale při čelním nárazu nemusel přežít.

0/0
4.10.2011 22:41

LEA.M

Re: Překvapuje mě,

Přesně nad tím jsem včera přemýšlela, že netočil doprava, když jel tím polem...

0/0
5.10.2011 18:11

Mathias

Tak nevím,

jestli brzdy "selhaly", nebo řidič desky rožhavil doběla, jelikož cely kopec stál na brzdě a nechtělo se mu jít o kvalt níž. To už pak jaksi nebrzdí. Nicméně, bylo by fajn, kdyby měli kamiony povinně namontovaný retardér, na sjíždění kopců prima věc:-)

0/0
4.10.2011 17:20

ivoš

Re: Tak nevím,

Já jsem tam sice už pár let nejel, ale bývala nahoře cedule ve smyslu "hoď tam dvojku". A opakovala se, je tomu tak ještě dnes?

0/0
5.10.2011 11:34

sei4

Re: Tak nevím,

Ano, stále tam jsou.

0/0
5.10.2011 15:27

Pocan

zastavil se až v domě

Zastavovací pruh je prodloužen....8-o8-o8-oRv

0/0
4.10.2011 15:47

cenzore_zdar

Vzdycky kdyz tam jedu tak si rikam co kdyby tam letel kamion

Ten usek je uplne spatne! Obdivuju ridice, ze ten unikovej pas vubec trefil. Pac uplne pod kopcem je takove divne esicko, ktere vybrat s rozvalenym kamionem co nebrzdi a ma treba jeste prives, musi bejt lahudka. Respektive ridic mel dost kliku ze to nehodil pres boudu v tom esicku.

+1/0
4.10.2011 12:51

JerryK

Re: Vzdycky kdyz tam jedu tak si rikam co kdyby tam letel kamion

Hmm, kdybych tam nejezdíval, asi budu taky dávat plusy...

Divné esíčko je však až za nájezdem na únikový pás, což si kdokoliv může ověřit třeba přes letecké snímky na mapách od gůgla či seznamu, že? Já osobně si nějak nedokážu představit lepší řešení nájezdu a řekl bych, že i kdybych tam (sice s osobákem) bez funkčních brzd valil dolů kilo pade, tak se na ten pruh bez problému trefím. To esíčko za nájezdem je tam velice efektivní pro frajery, kteří by nejradši až do Mohelnice valili aspoň devadesátkou. Šacuju, že hlavní problém únikového pásu je v tom, že se tam aspoň 4x za rok neobjeví někdo, kdo by písek a štěrk pořádně nakypřil - pokud by se tam kamion zaryl až po přední nárazník, zastaví v půlce.

Reakce pro všechny, kteří se podivují nad tvarem nájezdu...

0/0
5.10.2011 20:04

Sprintujici.stonozka

Z Mohelničáku

to sakra šupe dolů a ten únikový výjezd je tak akorát k smíchu

+2/0
4.10.2011 12:16

Já vím, jak to bylo !!!

Já vím, jak to bylo !!!

Šéfe, to auto špatně brzdí, mělo by se s tím něco dělat !  Nejsou peníze, to vydrží, jezděte pomalu .... řekl šéf a odletěl lyžovat do Alp .... RvRv

0/0
4.10.2011 12:04

Tajemný muž

Re: Já vím, jak to bylo !!!

Hm, vy o tahačích asi moc nevíte. Dokud se pumpují brzdy, tak to brzdí skvěle. Stačí malá závada, která se dřív vůbec neprojevila, ale vlivem velkého namáhání se zkrátka projeví nyní, a jste bez hlavních brzd a na ty vedlejší ubrzdíte tak maximálně tahač bez návěsu. Pak už Vám zbývá se jen modlit. Švagr jezdil s tahačem a vysvětloval mi to. Tady to vůbec nemuselo být tak, jak popisujete Vy.

0/0
4.10.2011 12:12

Sprintujici.stonozka

Re: Já vím, jak to bylo !!!

a jistě ani nebylo:-)

0/0
4.10.2011 12:15

Pracant z Chánova

Re: Já vím, jak to bylo !!!

Blábol !!!!

0/0
4.10.2011 14:29

Pocan

Re: Já vím, jak to bylo !!!

Pravda,šéf nejel lyžovat,ale k moři....;-D

+1/0
4.10.2011 15:40

Martin Soušek

nefunkční zastavovací pruh

Dle videa u konkurence řidič čistě projel zastavovací pruh, pak kukuřici a zastavil se až o budovu kovošrotu.

.

Předpokládám, že za ten nefunkční zastavovací pruh by měl jít někdo sedět, protože nezafungoval. Podceněná údržba?

0/0
4.10.2011 11:08

nemereth

Re: nefunkční zastavovací pruh

U nás na severu naštěstí vedou zastavovací pruhy do kopce a za nimi je les. Překvapuje mne, že u Mohelnice končí pruh rovinou. Mohli tam navézt alespoň nějakou hromadu hlíny, jestli tam nebyl příhodnější přírodní profil.

0/0
4.10.2011 11:51

Pocan

Re: nefunkční zastavovací pruh

Jako udělat skokanský můstek...8-o?[Rv;-D

0/0
4.10.2011 15:43

xychteen

Mohelničák je hustej...

...co si ho tak vybavuju, tak když se nahoře něco nepovede, může člověk až dolů leda tak koukat. A na ten zpomalovací pruh je sice odshora fůra cedulí, ale vlastní nájezd nic moc.

+2/0
4.10.2011 10:54

vzdyt_to_rikam

jestli

..no jestli je to tam, jak myslím, že tam je únikový pás, pak pole a pak plot s nápisem "kovošrot" nebo tak něco. Nedávno jsme se smáli, že tam někdo vlítne a už nemusí pryč, protože tam přímo může to auto nechat. A už je to tady.

0/0
4.10.2011 10:38

Trabant 2011i GTO

Re: jestli

Ano, je to tam ;-)

0/0
4.10.2011 10:49

HarryIKeogh

loni v noci

...mě za tunelem předjel kamion z kopce, je tam plná čára a já jel 90...jezdí jako ...mimochodem by mě zajímalo, kdo má na starosti údržbu toho záchytného pásu, protože časem si to sedne a ten pás je nefunkční...

0/0
4.10.2011 10:37

tmf

Re: loni v noci

za jakým tunelem, v republice jsou jich stovky

0/0
4.10.2011 10:59

jirka-zlin

Re: loni v noci

Tak když je to diskuze o mohelničáku,tak předpokládám,že jde o tunel Mohelnický,ne? Inženýre! ;-D

0/0
4.10.2011 11:07

Tinah

Re: loni v noci

jenze nad mohelnici zadny tunel neni. ten je nad moravskou trebovou. a vzhledem k tomu, ze za nim je pak sjezd do moravske, rekla bych, ze v prispevku jde o tento most.

0/0
4.10.2011 11:12

nakej_nick

Re: loni v noci

tam žádnej není, doktore :o)

když je tu diskuse o tunelu na téhle trase, tak bych tipoval Hřebeč

0/0
4.10.2011 11:13

jirka-zlin

Re: loni v noci

Ale ne,myslím ten tunel za Třebovou...jezdil jsem tu trasu několik let a nevím proč,jsme mu říkali "mohelničák". Ale vzhledem k tomu,že mezi třebovou a tím místem bouračky žádný jiný není,tak je snad pravděpodobné,že výše napsaný příspěvek je o tomto tunelu...;-)

0/0
4.10.2011 11:29

nakej_nick

Re: loni v noci

přesněji mezi Třebovou a místem bouračky žádný není ;-D

mohelničák se nazývá, protože je u Mohelnice : (místo bouračky) 49.77742N, 16.90477E

tunel Hřebeč 49.74673N, 16.57757E (před jeho zprovozněním se jezdilo serpentinou kolem lomu 49.76034N, 16.58364E

+1/0
4.10.2011 11:41

flames828

Re: loni v noci

Já myslím, že si to pleteš v hlavě. Ono totiž u Třebové je taky velký sjezd jako u Mohelnice, jak si tam nejel nějakýý čas, tak si to pleteš dohdomady.

+1/0
4.10.2011 12:21

king David

mapa

Vypadá to, že ten kamion opravdu projel zpomalovacím pásem, profičel polem a vjel nakonec do haly.

Něco asi bylo špatně, že se dostal až tam.

http://mapy.cz/#x=16.904528&y=49.777024&z=15&l=3&d=muni_414_0_1&c=23-14-30-28-29-27-h&q=mohelnice&qp=10.921415_48.004308_17.265497_51.536345_6

0/0
4.10.2011 10:25

Villy

Re: mapa

Vidím to dobře, že ten zpomalovací pás vede přes kus okresky? Je to vůbec možný (tedy pokud to dobře čtu)?

0/0
4.10.2011 10:58

Stuntman Mike

Re: mapa

nn, pravý pruh je vedený jinak než levý, takže to není okreska...

0/0
4.10.2011 11:09

Villy

Re: mapa

No nevím nevím, zdá se mi, že ta okreska je přímo v ose toho zpomalovacího pruhu, viz http://www.novinky.cz/krimi/246380-nebrzdici-kamion-projel-polem-s-kukurici-a-narazil-do-budovy-firmy.html cca 10 min.

0/0
4.10.2011 11:20

nakej_nick

Re: mapa

do kopce (na mapě doleva) se jede rovně

s kopce se jede šikanou - auta s funkčními brzdami to stočí doleva zpátky na obousměrnou, ta ostatní jedou rovně

0/0
4.10.2011 11:16

Tinah

Re: mapa

kdyz ten zachytny pas budovali, silnici na tom kratickem useku rozdvojili. po te rovne casti silnice se jezdi nahoru, na hradec, dolu, od hradce, se jede vpravo. pak ma clovek moznost pokracovat do zachytneho pasu nebo se to po silnici stocit zpet doleva, kde se opet oba pruhy spojuji. predtim kamiony vzdycky vletely primo do mesta a brzili o pamatnik rudoarmejcu a nynejsi penzion pro seniory (na "tecku" na mape dal vpravo).

0/0
4.10.2011 11:21

ulkik

Re: mapa

dobry den,

jak casto ten nebrzdici kamoin sestrelil jine auto? Obcas tam jedu, a pri predstave, ze za mnou kamion nebude brzdit, opravdu nevim, co bych delal..

0/0
4.10.2011 13:56

Tinah

Re: mapa

ze by nektery sestrelil jine auto, to si nevybavuju, nevim o tom, ze by se to nekdy stalo. zato si pamatuju rozsypany lahvace, brambory atd. pred rudoarmejcem a pamatnik nekolikrat rocne na kusy a v oprave..

0/0
4.10.2011 16:54

hurkadavid

Zajímá mne....

Vždy, když z toho kopce jedu dolú, přemýšlím, jak bych se měl zachovat, kdyby za mnou jel kamion bez brzd. To je fajn, že dole je pás se štěrkem. Ale co auta, jedoucí před kamionem??? Netušil jsem, že ten štěrk nezastaví kamion...... a za ním je ještě hromada....

0/0
4.10.2011 10:24

Si0 po 4. zákazu

Re: Zajímá mne....

On zastaví kamión, ale zjevně ne každý.

0/0
4.10.2011 10:31

krupkafr

Re: Zajímá mne....

No štěrk je asi tak na nic a na h....Musí tam být pořádně jemný písek .

0/0
4.10.2011 10:47

xychteen

Re: Zajímá mne...

Tady u nás na drsném severu máme dva podobné kopce - sice výrazně kratší, ale taky docela výživný (mmch v jednom mírnějším úseku té kopcovité části nedávno spadl kamion na trať a kolem toho viaduktu je poměrně dost pomníčků). A na tom jednom se před lety taky octnul náklaďák (myslím, že tatra se štěrkem) bez brzd, dojel jinej náklaďák, pokoušel se přibrzdit o něj (šófér toho vpředu pak říkal, že to bylo hooodně nepříjemný) a když zjistil, že to nepomáhá a vzal by ho leda sebou, tak to radši položil z náspu... a bohužel tam zůstal. Přitom ten "brzdič" bylo velký auto, nějaká dodávka nebo osobák by se asi jen vezly jak tady ten kontejner...

:

...taky nevím, co bych dělal - jestli by se člověk podvědomě snažil ujet nebo někam uhnout... to by se asi poznalo až tam (ale budu radši, když to nebudu muset zkoušet :-))

0/0
4.10.2011 11:10

Beldor2

autor..

Tupy autor nadpisu by mel vedet , ze pro budovy a sklady by slovo DUM pouzivat nemel , navozuje to dojem obyvane budovy..I kdyz to byl mozna ucel...k bliti...Rv

+4/0
4.10.2011 10:17

eskimo

Re: autor..

necvrkni si 8-o

0/0
4.10.2011 10:22

roby

Re: autor..

vy mi človíčku připadáte až moc přechytralý.

0/0
4.10.2011 10:24

VerneP

Re: autor..

abyste se jednou nedostal pod kudlu doktorovi, co bude odvadet praci stejne kvalitne, jako autor clanku.

+1/0
4.10.2011 10:28

Tajemný muž

Re: autor..

R^ Jako jeden doktor, který místo "obříznout" vykonal "uříznout"...

0/0
4.10.2011 11:55

Beldor2

Re: autor..

A vy jste si po precteni nadpisu predstavil co? Prave kvuli lidem jako jste vy vypada novinarska prace v poslednich letech jako zumpa...:-P

0/0
4.10.2011 10:34

sigenius

Re: autor..

Člověče, něco podobného bývá v IQ testech, hned někde na začátku:

Vyberte slovo, které nepatří do této trojice: budova, sklad, dům :-)

0/0
4.10.2011 10:34

Beldor2

Re: autor..

Todle se uci v prvnim rocniku na novinarine.... i kdyz je fakt ze v posledni dobe se spise uci presny opak....

0/0
4.10.2011 10:36

vzdyt_to_rikam

Re: autor..

Naprosto souhlasím. Ještě tam měli napsat "žádné dítě v domě naštěstí nebylo". Byla by to pravda. Ve firmě na kovový šrot moc dětí nebejvá. To je jako když máte nadpis v bulváru "Csáková bez manžela!!! Opuštěná!!!" a pak v článku píšou, že její manžel odjel na víkend do Německa. Tohle je tak na stejné úrovni.

+1/0
4.10.2011 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.