Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo osoby blízké osoba vzdálená, výmluvy řidičů nezarazí ani novela

Výmluva, již ročně využije až půl milionu českých řidičů, zřejmě jen tak nezmizí. Šoféři v novele, která má začít platit v roce 2013 a kterou poslanci protlačili přes veto Senátu, našli několik trhlin. V důsledku může novela stíhání přestupků na silnicích ještě zkomplikovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirajs

osoba blízká

využívám osobu blízkou stejně jako ostatní.představte si , že vám auto někdo ukradne bez známek násilí (dnes běžná věc ) a spáchá s ním trestný čin.jak budete situaci řešit , když se vám budou snažit věc přišít???ať se policajti snaží dokazovat přestupky,nechrápou někde za garážemi ,nebo budeme muset za chvíli na sebe chodi přestupky  i udávat

0/0
10.10.2011 16:08

bílá-modrá-červená

Jak jsem komentoval již článek o té novele,

"vyčůránci" si svoji cestu najdou. To jsme teda národ Rv

0/0
10.10.2011 15:57

666999666

Novela novely a ta se potom,

taky znovicíruje, načež se zase udělá novela Rv Což takhle udělat alespoň jedinej zákon bez vad ;-D;-D;-D

0/0
10.10.2011 11:18

Jerry7650

Rád bych se zde přítomných zeptal

jak vyřešit to, že ve městech parkují auta všude možné, na přechodech, na invalidech, na chodnících atd... a nedá se s tím nic dělat... Dle logiky některých zde, by se měl ke každému autu postavit policista a čekat až majitel přijde....

0/0
6.10.2011 10:04

Schmouddle

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

Je rozdíl mezi obytnými zónami, kde prostě má být dostatek parkovacích míst pro rezidenty a mezi městem vnitřním, kde by měl být stanoven nějaký režim parkování.

Tedy zpoplatnění parkování ve vnitřním městě s tím, že peníze takto vybrané jsou směřovány zpět do budování dalších parkovacích míst (podzemní garáže etc), místo přihrávání malé domů spřáteleným firmám, viz ten paskvil, co existuje v Praze. Přes den nelze v zásadě legálně zaparkovat (s platbou) na modré čáře, řemeslníci nechtějí jzedit, večer se nedá zaparkovat, návštěvy nemají v zásadě šanci - všechno špatně, centrum se vylidňuje, protože se tam nedá normálně žít. Nebo Holešovice, tam je po zóně úplně mrtvo, živnostníci se odstěhovali, protože zákazníků valem ubylo.

míst pro invalidy je prostě mnoho, znám dům, kde je nedostatek parkovacích míst, ale 4 místa z cca dvaceti musí být vyhrazena invalidům. Žádný tam není, nebydlí. Tedy 1/4 míst zůstává prázdná a na auta rezidentů tam MěPo provádí nájezdy drancujících hord.

0/0
6.10.2011 14:41

Jerry7650

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

To je hezké co píšete, jenomže ono to jaksi kvůli osobě blízké nefunguje.. Já jsem z Brna...Polovina aut v centru nemá bud zaplacené parkování nebo povolení vjezdu nebo obojí. A proč by to dělali, že... vymluví se na osobu blízkou a je to.

Takže to v centru vypadá naprosto tragicky.

0/0
6.10.2011 16:46

Schmouddle

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

U nás v Praze funguje gang legálních zlodějů aut, soukromá firma s posvěcením sboru šachistů přijede a auto odveze a vydá ho jen proti platbě nebo po prohraném soudním sporu. Což lidi ve spojitosti s nesmyslně (pro občany) nastavenými zónami vytváří překrásný parkovací fašismus.

Jak to máte v Brně nevím, ale já když jel u vás do centra, tak jsem parkoval na velkém placeném parkovišti kdesi u náměstí, místo bylo, cena nebyla strašná. Něco takového v Praze nebylo, teď je Palladium, ovšem tam je cena parkingu strašnější než strašná..;-D

0/0
6.10.2011 20:49

Jerry7650

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

Jojo... Já vím kde myslíte. A víte proč tam bylo volno? Stejně jako je volno na dalších placených parkovištích a placených domech v Brně? Protože proč se obtěžovat platit 20Kč za hodinu, když na mě díky osobě blízké nikdo nemůže.... A podle toho vypadá zbytek Brna... Na pěší zoně je více aut jak lidí...

A co se Prahy týče... Ty modré zony jsou z velké části právě důsledek české vychcanosti a osoby blízké.. Nedivil bych se, kdyby to tam vypadalo předtím ještě násobně hůře jako v Brně.

0/0
6.10.2011 21:52

cenzore_zdar

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

Zona nezona v Praze to vypada stejne, akorat kazdy prazak musi platit vypalne

0/0
7.10.2011 9:52

Schmouddle

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

Praha je opravdu pořád stejná. Jen s tím rozdílem, že člověk - nerezident nemá šanci v mnoha místech širokého centra (vč takových děr jako jsou Holešovice) legálně zaparkovat. Takže otázka stran osoby blízké a parkování v Praze je otázkou co bylo dřív jestli slepice nebo vejce.

Vzhledem k tomu, že odtahovka a botičkáři MěPo tady řádili ještě v době, kdy se o odmítnutí výpovědi (aka osobě blízké) nikomu ani nezdálo, to šacuju na tu slepici. Ona totiž spřáteleným firmám generuje slušné živobytí. A ani bych se nedivil, kdyby se to živobytí přepouštělo i do kapes těch, kdo o zónách rozhodli.

0/0
7.10.2011 13:22

pavlik12

Re: Rád bych se zde přítomných zeptal

To ze se policista postavi k jiz zaparkovanemu autu nevyresi nic... kdokoliv prijde, tak (pokud ma mozek v hlave) mu nerekne ze tam zaparkoval. Takze nasleduje psychologie a hra nervu, pripadne testovani kdo ma kolik volneho casu.

Vetsinou vyhraje policie, protoze ridic nema cas cekat xx desitek minut nebo hodin nez mestsky policista ucini nezbytne ukony ke zjisteni... atd. a ve finale samozrejme zjisti ze netusi kdo tam zaparkoval.

Pokud auto tvori prekazku silnicniho provozu, necht je odtazeno a odtah zaplati ten kdo ho chce zpatky, nicmene pokutu z nej tezko nekdy urad dostane.

0/0
9.10.2011 19:27

Born2B

Češi

Češi si pořád stěžují na špatnou vymahatelnost práva, ale když jde o to vymyslet, jak přechcat stát, tak se nápady jenom sypou...

0/0
5.10.2011 23:39

Schmouddle

Re: Češi

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá...Stát si chce vytřít anus s naším nadústavním právem.

Demokratický stát nemůže vyhrát boj se svými občany. Jediný způsob jak toho dosáhnout je totalita. A po několika krůčcích, tohle je další kork na cestě k ní.

0/0
6.10.2011 9:46

bílá-modrá-červená

Re: Češi

Co je to za blbost? Jaké nadústavní právo???

0/0
10.10.2011 15:58

aluminiový alobal

chtělo by to anketu

kdo je nejneschopnější hov*do v parlamentu8-o

0/0
5.10.2011 21:12

lopenik III - duveryhodny ctenar

klicova otazka...

proc mame tak pitome zakonodarce...?

0/0
5.10.2011 19:49

akro

Re: klicova otazka...

pitomé proč? že vymýšlejí nesmysly, jak naučit český národ práskat nebo že přisluhují línému eráru, který chce kasírovat bez práce? Teď nám konečně dali jasný důkaz, že nejde o bezpečnost provozu, zdraví a životy, ale jen o prachy do státní kasy, tak si nenamlouvejte, že v česku by se mohlo něco změnit.

0/0
5.10.2011 20:20

joscer

Re: klicova otazka...

Kdo nedělá přestupky, nemusí do státní pokladny příspívat.

A pokud je někdo dělá? Pak je třeba od něj vyinkasovat penízky jakýmkoliv způsobem. Třeba i přes toho, kdo mu zprostředkovaně (tedy půjčením auta) umožnil přestupky páchat. Já s tím problém nemám.

0/0
6.10.2011 7:05

pavlik12

Re: klicova otazka...

Zakonodarci za to nemohou, ti se jen snazi prostrednictvim zakonu resit vec, ktera se zakony resit neda.

Bohuzel to od nich vetsina volicu chce, tak holt predvadeji aktivitu, ktera je sice uplne k nicemu a bude stat dost penez ale aspon je videt.

0/0
6.10.2011 9:03

Menetekel

Jediné řešení je vybírání pokut na místě

každé další sebedokonalejší záznamové zařízení lze v soudním řízení úspěšně napadnout. Pokud chce stát nebo policie peníze, musí pracovat v terénu, jako každý jiný. Jak už říkal T.G.M - "Bez práce nejsou koláče" ;-)

0/0
5.10.2011 16:31

Hulu

Re: Jediné řešení je vybírání pokut na místě

R^

0/0
5.10.2011 19:14

akro

Re: Jediné řešení je vybírání pokut na místě

samozřejmě. jenže do toho se eráru nechce, je to práce....

0/0
5.10.2011 20:19

joscer

Re: Jediné řešení je vybírání pokut na místě

Takže i záznamy z pouličních kamer, v případě třeba loupežného přepadení, lze u soudu úspěšně napadnout?

0/0
6.10.2011 7:07

miškafan

jsme chytří

nejchytřejší národ na světě- Češi. Jen ať se politici za naše prachy pěkně snaží. Vždy ale bude nějaký koumes napřed. Takže hurá po dáknici 280 km/hod;-D;-D;-D

+1/0
5.10.2011 15:35

l.z.s

Re: jsme chytří

jste pěknej blbeček, jestli svůj příspěvek myslíte vážně. 280 km/hod. na dálnici??????

+1/0
5.10.2011 15:37

miškafan

Re: jsme chytří

tomu se říká sranda pane ujatá konzervo........bože bože, vy jste mi ale občan;-O;-O;-O

+1/0
5.10.2011 15:39

l.z.s

Re: jsme chytří

bože, bože

+2/0
5.10.2011 15:49

miškafan

Re: jsme chytří

ne, jen Vy jse nejchytřejší, radši běžte dělat něco užitečnějšího a ne hloupě reagovat na ostatní příspěvky....bože bože, to jsou mi dnes konzervativní lidé- viva Václav Klaus-s tím by jste si rozuměl.......;-D;-D

+1/0
5.10.2011 16:05

aluminiový alobal

Re: jsme chytří

kde jinde než na dálnici? Na okresce je 280 hloupost

0/0
5.10.2011 21:11

neverest

konec lenosti

Policii končí doba "Povalovat a Chrnět" na služebně u terminálu. Budou muset hříšníky chytat a trestat přímo na silnici. Každý kdo má dítě nebo psa může potvrdit, ze trest ihned po provinění je nejúčinnější. A v tomhle případě jedinou možností, jak vymýtit i ostatní prasata z našich silnic. R^

0/0
5.10.2011 10:24

neverest

Re: konec lenosti

stejně jako šéf si nesmí nechat od podřízených kakat na hlavu, tak i policie musí trestat nesmlouvavě (nerovná se nutně tvrdě) a spravedlivě. Jedině tak si může vybudovat prestiž a respekt, které se těší policisté v USA nebo třeba v Austrálii. K obojímu ovšem potřebují vysoké morální kvality a perfektní znalost předpisů, což je u pčr často kámen úrazu.

0/0
5.10.2011 10:34

ADix

...

Výmluva nevýmluva...tady nejde o potrestání, nebo výchovu, ale o ty prachy...politici si dokážou spočítat x tisíc výmluv na osobu blízkou krát 10 000kč. Prostě jen další žíla peněz k tunelování.

0/0
5.10.2011 8:59

neverest

Re: ...

nebuď zhrzenej a zapoj mozkový závity. Když se budeš snažit, tak s tvou inteligencí na nějaký dobrý způsob jak "vydělat" peníze určitě přijdeš...

0/0
5.10.2011 10:36

truthspeaker

pro ty kteří argumentují neporušováním zákonů

slyšel sem, že prý v novele bude uvedeno, že policista smí za překročení rychlosti na místě ojet manželku řidiče.

Samozřejmě to je v pořádku, máme přece dodržovat zákony. ;-D

+1/0
4.10.2011 21:00

Le Miserable

Re: pro ty kteří argumentují neporušováním zákonů

Toto ztroskotá na impotenci orgána.

0/0
4.10.2011 22:05

neverest

Re: pro ty kteří argumentují neporušováním zákonů

to je samozřejmě blbost, protože by se brzy znásobil počet deviantů v řadách policie.

0/0
5.10.2011 10:27

miškafan

Re: pro ty kteří argumentují neporušováním zákonů

ano, tu moji pěkně ojeďte, rád zaplatím;-D;-D

0/0
5.10.2011 15:37

viper91

...

A co misto vymluv prijmout odpovednost za svoje ciny a konani?

0/0
4.10.2011 17:04

Schmouddle

Re: ...

Proč bych měl skrz pokuty přispívat soukromé firmě? Proč bych si měl vydržovat sbor ozbrojených šachistů když mi zahrádku nepohlídají a auto nenajdou?

Proč se měří na místech, kde to vůbec nemá smysl?

Odpovědnost za činy a konání je dobrá věc, ovšem já přijímám zodpovědnost přijímám za škody, které někomu způsobím, ne za potřebu jakéhosi novodobého mýtného v podání Czech Radaru, měst a jejich pobudů v černém.

+3/0
4.10.2011 17:11

Odpor je marny, budes vymazan999

Re: ...

Tak uz vime, na koho si davat pozor, protoze jezdi jako 100 dukatu..;-D;-D

0/0
5.10.2011 1:24

neverest

Re: ...

Schmouddle, to je pro tebe opravdu tak děsnej problém jezdit po městě 50?Jak by se tobě líbilo, kdyby tvoje děcko srazil řidič jen proto, že jezdí po městě 70 a myslí si, že vždycky stihne zastavit?Kde bereš tu jistotu, že můžeš jezdit rychleji než 50 a nezpůsobíš škodu? Jak bys ocenil škodu, kdybys jel 70, z chodníku ti vyběhlo děcko a ty bys ho zabil? Určitě by ses vymlouval, že by pomalejší jízda srážce nezabránila, viď? Takové jako ty nechci na našich silnicích radši ani potkat, jsi jezdící časovaná bomba. ;-€

0/0
5.10.2011 10:44

Schmouddle

Re: ...

Tyhle kecy o děcku si laskavě nech od cesty, chybí ti tam matky s kočárky a důchodci o holi, takhle to není dost srdceryvné. 50 je číslo. Jen číslo. Tak jako se někde nedá na 50ce jet 50 bezpečně, jinde lze na 50ce jet bezpečně 160. (např. 5. května).

Dále nevím z čeho usuzuješ na můj styl a rychlost jízdy. Poslední pokutu za rychlost, 200Kč, jsem platil v roce 1999, mám netknuté bodové konto.

Já tvrdím, že tady existuje byznys soukromých firem na měření rychlosti. Že se instalují rychlostní pasti za účelem maximalizace zisku. Že úseková měření jsou zásadně na rovných a přehledných úsecích, tedy tam, kde není nebezpečí chodců (již jsem je níže jmenoval). A že novela zákona povede nejen k větší nesmyslné buzeraci za +2 kmh, ale také že způsobí krutou erozi vnímání práva občanem, což je mnohem horší, než když někdo občas jede 70kmh v obci.

Jo a až mě potkáš na silnici, pustím tě, nechám tě jet jak chceš, nebudu ti překážet. Takže když mě potkáš, tak si mě ani nevšimneš.

+1/0
5.10.2011 14:25

malý červ

Re: ...

až tě chytnou měšťáci v sobotu ráno v liduprázdném Brně že jedeš 55, tak si přijímej co chceš, já se ale buzerovat pokud nemusím nedám

+3/0
4.10.2011 17:15

nepetr

Re: ...

Když Vám naměří na 50 55km/h je to samozřejmě oprávněné a trest v podobě pokuty je plně v pořádku. Neřešte jestli je ulice plná nebo prázná, otom to není;-D:-P;-)

+2/0
4.10.2011 20:48

Schmouddle

Re: ...

Kde je ta nezanedbatelná společenská nebezpečnost, kterou musí konání splňovat, aby bylo přestupkem?

0/0
4.10.2011 20:51

nepetr

Re: ...

Jaká nebezpečnost? Co to melete porušil jste dopravní předpis? Porušil! Tak jaká nebezpečnost? Každej kdo je účastníkem silničního provozu se musí řídit jejími pravidly ať se mut o líbí nebo né. Nebo by jste chtěl řešit přestupky jen když byl někdo přímo ohrožen a nad zbytken jen mávnout rukou?  Si děláte zadel ne?!

0/0
4.10.2011 20:55

Schmouddle

Re: ...

Ale tak to říká zákon. Na to, aby nějaké jednání bylo přestupkem (a neplatí to jen v silniční dopravě) musí být kromě objektivního (tedy >50kmh) i splněn materiální znak (tedy že naměřená rychlost v dotyčném místě ohrožovala zákonem chráněný zájem).

Již máme judikaturu NSS, ve které řidič dosáhl odložení podobného přestupku (tuším že to bylo 52kmh kdesi na výpadovce v Mostě/Chomutově, klasické zabukaření MP před cedulí konec obce posunuté 100m do polí).

NSS správně opravil rozhodnutí správního orgánu, který nevzal v potaz materiální znak přestupku, tedy že rychlost 52kmh nebyla v dotyčném místě nijak nebezpečná. Ale to se na idnes opravdu nedovíte.

Je nutno přemýšlet hlavou. Jsou místa, kde je 50ka a 50 se tam jet nedá. A jsou místa, kde je 50 a lze tam jet bezpečně 160kmh (klasicky 5. května, konec D1 v Praze).

Ovšem řídit se slepě jakýmsi číslem, které stanovil někdo, kdo je na výběru pokut hmotně zainteresován, to už chce hodně ovčí povahu.

0/0
4.10.2011 21:27

nepetr

Re: ...

Bezpečně se bude jezdit jen tehdy až se lidé začnou plně věnovat řízení, zatím je to pro většinu řidičů nesplnitelný úkol. Jak jinak mi vysvětlite že se přejíždí z pruhu do prhu bez blinkrů a mnohdy i bez použití zrcátek. Že se na stopce projede bez náznaku zastavení, křižovatky se projíždí na červenou a přednost z prava je tabu. Nechápu proč se řeší kde je jaká rychlost a nazívá se to buzeraci, v tom případě každý rodič ketrý vychovává své dítě jej vlastně buzeruje, šikanuje a měl by jít minimálně sedět ne li rovnou  ke zdi. Ale čemu se vlastně divím vymlouvání a hledání stupidních důvodů a výmluv je obraz této republiky a stupidních občanů kteří se tím ještě chlubí. Je mi vás všech velmi velmi líto a doufám že tady nebudete moc dlouho otravovat životy těm kterým nevadí žít podle psaných "zákonů" a nepotřebují si vymýšlet své které snáze pochopí.

0/0
5.10.2011 8:21

Schmouddle

Re: ...

Ovšem nešvary, které zde jmenuješ nemají s měřením nic společného. Když si přečteš tuhle debatu, kdesi ět stran vzad je můj recept na znormalizování situace na silnicích. To, co tady píšeš píšu i já tam.

Ale realita je taková, že veškerá represe na silnicích se scvrkla na měření rychlosti kdesi za bukem, nebo automatickými kamerami omezená 50ka na šestisproudé dálnici. A když se tomu lidé brání, naprosto právem, označuje se to jako švejkování, nedostatek cti etc. Což je kravina.

Svobodný občan, který nepotřebuje psané zákony aby slušně žil, nikomu neškodil, spíše naopak (mezi které se počítám i já) nelibě nese snahu prolobovaného parlamentu omezovat jeho práva a pod záminkou pofidérní bezpečnosti zavádět konstrukce typu správního deliktu provozovatele jen proto aby se vybralo dost peněz, které jsou pak až ze 70% odevzdány soukromé firmě.

0/0
5.10.2011 14:33

pavlik12

Re: ...

Spolecenska nebezpecnost vyssi nez nepatrna je jednou z podminek aby se jakekoliv jednani dalo povazovat za prestupek.

Takze jet po vypadovce, kde je znacka "konec obce" nekde v polich 55km/h prestupek neni.

Ono vubec mereni dovolene rychlosti je pitomost. Pro nekoho je 60 v obci naprosto bezpecna rychlost, pri ktere nikoho neohrozi (s ohledem na jeho zkusennosti, reakce, kvalitu vozu) a naopak nekteri jsou nebezpecni i pri 40 km/h a pritom jim pokuta nehrozi.

Od toho je posuzovani rychlosti primerene, ktera se ale neda tak snadno merit radarem.

0/0
5.10.2011 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.