Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ÚVAHA: Film Alois Nebel je zázrak, který se ovšem nikdy neměl stát

Film o tichém nádražákovi Aloisi Nebelovi vletěl do českých kin po úspěchu na zahraničních festivalech - o němž ovšem referují zejména jeho tvůrci a producenti - s obrovskou podporou tuzemských médií. Kritik a publicista Benjamin Slavík tvrdí: Je to hodně nafouknutá bublina! Kvůli všeobjímající prostřednosti je stejně lokální jako seriál Ulice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IlonaHam

opravdu jste film viděl? 1.

Jj, páni kritici, je s vámi docela psina. Už před mnohými léty, kdy jsem náhodně přečetla kritiku jednoho filmu, který kritička (tenkráte tuším že snad paní Spáčilová) zřejmě zaujatě nesledovala. Nejdříve jsem si myslela že asi viděla jiný film, poté jsem pochopila, že dříve či později musíte mít nutně vybité baterky a prostě už nejste schopni film vnímat.

Už jenom ten drobný detail, že Němého, který se evidentně vrací pomstít vlastní mámu, považujete za, cituji: "Tvrdý, ze všeho vykořeněný chlap, který se kvůli děvčeti, které viděl před více než třiceti lety, vrací na místo činu "

0/0
10.12.2011 12:05

13maximus

Alois Nebel – film černobílý nejen technikou zpracování 1/3

Film Alois Nebel, který právě běží v našich kinech, je dalším pokusem přepsat historii druhé světové války a vštípit Čechům pocit viny za to, že spáchali bezpráví a zločiny na nevinných a bezbranných sudetských Němcích. Problém filmu ale není v tom, co v něm je (samozřejmě, že takové případy se při divokém odsunu staly), ale v tom, co v něm není. Ani náznakem neukazuje, že odsun byl důsledkem letitého německého šovinismu, který vyústil v nacistické běsnění, do kterého se bohužel naprostá většina někdejších československých Němců aktivně zapojila a jehož důsledkem bylo téměř 100 000 mrtvých Čechů. A samozřejmě také německý teror, vraždění a ponižování Čechů v pohraničí, kde se děj odehrává. Bez kontextu příčiny a následku vyznívá film jako kontrast dvou skupin. Na jedné straně nevinné německé oběti, na druhé bezcitné české bestie. To vše spadlo z nebe v květnu 1945. Předtím nebylo nic!

+2/0
19.10.2011 20:39

me2di

Serepes

0/0
15.10.2011 18:49

moš

Přes ta slova kritiky je to skvělý film.

Je to film na,který se bude možné podívat i po 30-40 letech.V době,kdy takového Venkovského učitele nikdo ani nevzpomene.Ve filmu snad trochu drhne střední pražská část.Film je poutavější než jeho komiksová předloha.Navíc je milosrdnější i k osobě Němého.V kině se pro mě změnila optika příběhu,vnímal jsem ho jinak.Musel jsem znovu projít komiks,abych se ujistil,že předlohou skutečně byl.Skvělá práce.Pravda je,že to nebude pro každého.To,ale není problém tvůrců.Ti nikde chybu neudělali.Děkuji máte můj obdiv.

0/0
15.10.2011 11:26

Igor 1234

Re: Přes ta slova kritiky je to skvělý film.

no jestli jste komiks znal už před filmem, tak asi chyby nevidíte, protože příběhy postav znáte. já komiks neznal, takže mi děj filmu nedává žádný hlubší smysl. a už ho nikdy znova vidět nechci, ani po 30 letech.

0/0
31.10.2011 11:29

Igor 1234

naprostý souhlas

ten film je prostě nuda

0/0
14.10.2011 23:53

TGV

Ale nepovídejte pane kritik?!

Takže všechno je špatně ... hmm no co se dá dělat a já si myslel, když jsem odešel z kina, že jsem viděl něco fantastického. Jsem ale hlupák :-) Nemůžu si pomoct. To je tak hloupá, slepá, jednostraná a neobjektivní recenze, že tam musí být něco osobního Rv

0/0
14.10.2011 10:53

lolisek

nuda

jak sem se a film těšil, tak sem byl zklamaný, je to o ničem, bez nápadu a vůbec nevím proč byl takový film natočenýRv

0/0
13.10.2011 8:21

lost

tak to půjdu

valčík s Bašírem to asi nebude, ale blbá kritika je taky doporučení :-)

0/0
12.10.2011 23:11

huruvu

Děkuji kritikovi ...

... za nepřímé doporučení. Ta nějak mám z té geniální kritiky pocit, že tenhle film asi nebude klasický komerční trhák pro masy. V čemž mě utvrzuje i herecké obsazení. Rozhodně se chystám shlédnout :-)

+1/0
10.10.2011 10:52

Nurmisur

Nesouhlasím!

Nemůžu si pomoct, ale asi jsme byli každý na jiném filmu. Z celé Vaší úvahy je cítit hořkost a zklamání. Nevím o co Vám konkrétně jde? Proč máte potřebu útočit na aurtory jenom proto, že dle vás nemá snímek příslušné "intelektuální" kvality. Opravdu nechápu o jaké povrchnosti mluvíte? Už jsem četla různé výtky, ale že je to film púovrchní, to slyším poprvé.v nemám pocit, že by si produkce a reklama hrála na nějaké výjimečné dílo. Jako na normálního diváka to tak na mě nepůsobilo. Pokud někdo pasoval film do role výjimečného filmu, pak to byla sama média a rcenzenti. jediné co je na filmu nové je metoda...howgh

0/0
7.10.2011 14:38

Jana Svobodová

proč mám dojem, že film bude asi tisíckrát lepší než tohle?

Vzhledem k tomu, že většina místních reakcí je podobná jako reakce na Odcházení (které se mi velmi líbilo), a vzhledem k tomu, že autor v tom textu argumentuje stylem  "Bjork chce být Lady Gaga, ale nejde jí to, takže se nemůžeme divit, že není tak úspěšná", tak se na ten film přímo těším.  Když se nelíbí tomuhle člověku, tak prostě nemůže být špatný...

0/0
6.10.2011 8:51

freye

Re: proč mám dojem, že film bude asi tisíckrát lepší než tohle?

je dobry, ale vetsina lidi to nepochopi. Akcni dej to opravdu moc nema, ale nemyslim, ze by vznikl kvuli tomu aby se libil mainstreamu. Spis se ti kritici s nim nedokazou vyporadat a snazi se proti nemu vymezit. Bylo by asi treba si odzit 80 leta v komunismu na Jesenicku a asi by chapali vic o co v tom filmu jde...

0/0
6.10.2011 9:46

jonok1

Re: proč mám dojem, že film bude asi tisíckrát lepší než tohle?

Je, podtrhuji, je dobrý. Tu "recenzi" jsem četl až po shlédnutí a asi jsem byl na jiném filmu. Nebo autor "recenze" byl někde jinde. Běžte na něj.:-) Jestli se vám líbilo Odcházení (mně také), bude se vám líbit.

0/0
6.10.2011 18:26

martin119

Ještě že...

Ještě že máme filmové kritiky světového formátu, kteří nám vždy dokáží ukázat průměrnost a malost tuzemské filmové tvorby :-) Nevím, proč u každého druhého tuzemského filmu, ať je jaký chce,  čtu v kritikách klišé o průměrnosti, malosti, nevyhraněnosti a "pohlazení". Pak je ale zbytečné něco takového vůbec číst...

+4/0
6.10.2011 8:40

t.varga

ta Rotoskopie

to pohřbila dřív než bylo cokoli natočeno.

jakkoli je krobot geniální herec, s Nebelem podle mě nemá co dočinění.

svým způsobem si autoři tu svou předlohu sami znásilnili...

bravo vašek neckář R^

0/0
5.10.2011 11:22

drbas

Re: ta Rotoskopie

hehe, vse, co jsi napsal, citim presne opacne :D neni to krasny? ;)

0/0
6.10.2011 9:45

t.varga

Re:

tak s tímhle samozřejmě souhlas R^

0/0
9.10.2011 11:43

sarumánek

česká kritika je srandovní

Ta občas téměř hysterická snaha některých českých kritiků pohrdat čímkoliv mainstreamovým a komerčním mi přijde stejně zoufalá jako Havlovo pohrdání "konzumním životním stylem", tedy naší demokratickou většinou.:-) Co takhle začít používat prostý selský rozum? Já kdybych do něčeho napral 80 milionů, tak by mi docela záleželo na tom, aby se film nelíbil jen celkem úzkému kruhu vyspělých  filmových labužníků, ale aby se mi to finančně vyplatilo. Tedy abych měl úspěch u filmařsky celkem nevyspělého a pohříchu povrchního masového publika, které rozhodně nepohrdá ani tou zesměšnovanou Ulicí. Samozřejmě, že Valčík s Bašírem je stokrát lepší - ale kolik Čechů ho vidělo a kolik u nás vydělal? Nebel prostě jiný být nemohl a je stejně špatný jako naše většinové publikum. Takže se vlastně povedl.:-)

0/0
4.10.2011 12:00

Sir Humphrey Appleby

Re: česká kritika je srandovní

ač s výše uvedeným naprosto souhlasím, obávám se že zrovna tento film žádný větší úspěch u většinového publika nezaznamená  (vycházím z recenzí a csfd, kino jsem ještě nestihl). což ovšem nemusí znamenat že bude mít špatnou návštěvnost a nevydělá na sebe.

0/0
4.10.2011 12:38

bjerndi

Re: česká kritika je srandovní

vydělá možná jen právě tím, že se mu dostalo nezasloužené mediální tlačenky....opravdu si nepamatuju, kdy jsem šel z kina tak zklamán po filmu který nenabízí nic snad s vyjímkou promarněné šance vytvořit něco kvalitního a nového na naší filmové scéně.

Právě proto jsem dole napsal ať si člověk zajde na The drive, protože tento film ukazuje jak pracovat i s pomalým tempem, hereckým obsazením a vytvořit příběh. který člověka připoutá k plátnu

0/0
4.10.2011 13:02

Sir Humphrey Appleby

Re: česká kritika je srandovní

nojo, holt si chrání svoje investice a k tomu ty PR tenečky dnes prostě už patří. Ne každej je takovekj frajer aby 80mega nebo kolik to stálo odepsal a hodil do kanálu jen proto, že film nakonec není přesně takový jaký by měl (i když třeba je co já vím:)

0/0
4.10.2011 13:55

Nurmisur

Re: česká kritika je srandovní

No vidíte, já šla do kina vyděšena názory z CSFD a nakonec jsem odcházela z kina s úsměvem od ucha k uchu...jeden z nej českých filmů poslední doby dle mého názoru. někdy se uplatní "mlčeti zlato" a to u Nebela opravdu platí...

0/0
7.10.2011 14:41

Yesname

Re: česká kritika je srandovní

Neděste mě. Jestli je Valčík s Bašírem stokrát lepší, tak to nemá cenu na AN chodit. Ale jestli řeknete dvakrát tak dobrý, tak do toho jdu.

0/0
4.10.2011 15:23

Horskamys

Zpracování je hezké

ale štve mně, že zpracování tématu ze kterého se dalo vytěžit fakt hodně, bylo takhle odbyto Rv

0/0
4.10.2011 10:41

baloun

proč je to tak dlouhý,

bendží? Kdo to má číst? Sstačí říct, že Alois Nebel byl ubohej už jako komiks v Reflexu.

0/0
4.10.2011 10:24

Sir Humphrey Appleby

Re: proč je to tak dlouhý,

jenže to co vycházelo v reflexu nebyl původní komiks alois nebel, víme? :)

0/0
4.10.2011 10:46

sKopheK

Re: proč je to tak dlouhý,

dlouhy to teda je, ani sem to nedocetl :-P

0/0
4.10.2011 11:19

Sir Humphrey Appleby

:)

nojo a já už se na to moc těším - jenže do kina nejdu ani za dialogy, ani za morálními dilematy, ale užít si čistě to vizuálno a jeho atmosféru. pokud tam bude cokoli navíc, bude to pro mne už bonus :)

+1/0
4.10.2011 10:09

Kai-ten

Díkybohu...

...už jsem se bál, že jsem v tom sám.

0/0
4.10.2011 9:54

Yesname

Výborně

Takže už mám vyhraněné soudy z obou stran. Jasně že na to půjdu. Jenom si ověřím, která skupina ze sebe dělá pseudouintelektuály, kteří ničemu nerozumí.

0/0
4.10.2011 9:48

Lokutus 14

....

film Alois Nebel považuji za největší kinematografickou zhovadilost posledních 20 let....nejen kvůli filmu samotnému, ale hlavně z důvodu jeho vulgární propagace :-PR^

+2/0
4.10.2011 9:42

Yesname

Re: ....

Přečetl sis po sobě, jakou jsi napsal hovadinu? A to si představ, že by ses měl takhle prezentovat hodinu a půl. No nic. Pravda je, že bys na to měl přece jen několik let.

0/0
4.10.2011 9:46

nenovak

Co tím titulkem míní? Logický výklad titulku:

Ano, film Alosi Nebel je zázrak, který se stal. Ale stát se neměl.  Ale z čí vůle nebo na základě jaké události se stát neměl, už autor nepíše, nicméně uznává, že se zázrak stal, a že je jím ten film.

0/0
4.10.2011 9:36

Muzzlinka

Re: Co tím titulkem míní? Logický výklad titulku:

Ten film není zázrak. Je to jen PR "zázrak". Ano, ten film se liší od současného českého mainstreamu, ale odlišnost sama o sobě nezaručuje kvalitu (ani zázrak).

0/0
4.10.2011 9:44

Lokutus 14

.....

já ještě přitvrdím: Nebel byla pitomina i v komiksové podobě, co vycházela v reflexu :-)Rv

0/0
4.10.2011 9:24

mysack

Re: .....

stripy, které vycházely v Reflexu nemají obsahově s původní trilogií společného nic, než postavy.

0/0
4.10.2011 9:51

aljavX

pán kritik, by si

měl přečíst komiks co je předlohou. Tomu říkám zoufalé vylití kýblu splašků ! Asi má autor nějaký problém, asi mu jako malému pacholeti nedávali bonbóny ... .

netvrdím, že AN je film co se zapíše do dějin světové kinematografie. je to prostě zajimavé zpracování dobrého komiksu (mě se líbí(. Nic víc nic míň.

+1/0
4.10.2011 9:23

Paa1

Re: pán kritik, by si

No a jemu se nelíbí, nic víc, nic míň.

0/0
4.10.2011 9:46

martin119

Re: pán kritik, by si

Není pro práci kritika trochu málo zaujmout stanovisko "nelíbí se mi"?

+1/0
6.10.2011 8:43

Muzzlinka

Re: pán kritik, by si

Co je na tom komiksu dobrého? Moje odpověď: NIC! Jednoduché provedení primitivních myšlenek na úrovni puberťáka fascinovaného "zlem" nikdy žádnou kvalitu nepředstavovalo.

0/0
4.10.2011 9:49

bjerndi

Re: pán kritik, by si

soundtrack je solidni, jinak snad prvnich 10 minut a pak uz jen promarnena sance a bohuzel muj ztracenej cas

0/0
4.10.2011 9:53

Sir Humphrey Appleby

Re: pán kritik, by si

atmosféra

 

víte, existují spousty pro mne velice hodnotných "uměleckých" (jak já tohle slovo nesnáším:) děl, ve kterých není nic "hlubšího", nesnaží se vyřešit problémy světa či morálky, ale přesto je mám moc rád, dokáží mne zabavit, rozesmát či utěšit. Popravdě, kdybych celý život řešil jen věci vážné asi by mne ani ten život moc nebavil, ale pokud to má někdo jinak je to čistě jeho věc - nemám potřebu mu sdělovat nic o pózerech a rádobyintelektuálech, což je v porovníním s tím jak se tito lidé obvykle staví k ostatním značně odlišné, leč pro mne přirozené.

0/0
4.10.2011 10:15

Doktor.bota

Re: pán kritik, by si

ty už se přestaň předvádět, ty tvoje bláboly jsou přesně jak film an: jen si na něco hrajouRv

0/0
4.10.2011 10:57

Sir Humphrey Appleby

Re: pán kritik, by si

takže když řeknu že se mi může líbit i něco co nemá žádný přesah a dle ostatních je to prázdná a zbytečná schránka, tak je to hraní si na něco? paráda, díky za info :)

0/0
4.10.2011 11:16

Stuntman Mike

Správně

pozitivních recenzí je spousta, reakcí diváků taky... aby si někdo přečet tisícístopadesátýsedmý článek je třeba napsat přesný opak.... to je panečku komerční myšlení kritika ;-DR^ ..... :-/Rv

0/0
4.10.2011 9:20

aljavX

Re: Správně

autor si asi myslí, že když se ke všem otočí zády že bude v čele ;-D;-D ;-D

0/0
4.10.2011 9:24

Paa1

Bravo,

tento článek by měl být v učebnicích kurzů samostatného myšlení pro kritiky. Výsledky reklamní masáže, které podlehl kde kdo (včetně těch, co vybírali film do soutěže o Oscara), jsou skvělé z hlediska zadavatele a zoufale tristní z hlediska tho, komu zbyla aspoň špetka zdravého rozumu. Ano, král je nahý. Pane Slavíku, gratuluji, pěkný výkon.

+4/0
4.10.2011 9:05

aljavX

Re: Bravo,

jj, lití vlastních splašků na jiné, to mu jde. V tomto ohledu fakt pěkný výkon

0/0
4.10.2011 9:25

bjerndi

Re: Bravo,

ten film je tragickej, opravdu mi je jasne, ze se najde radoby spousta intelektualu kteri budou tvrdit jak si uzivali atmosferu a mlhu, ale za ty penize to je prachbidnej vytvor.

Neopira se o nic, postavy nevykreslene a pribeh absolutne nepoutajici....tohle je horsi nez ucelove natocenej hollywoodskej brak pro tv, ten si aspon na nic nehraje.

0/0
4.10.2011 9:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.