Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liberec zvedne daň z nemovitosti, výjimku mají jen Vratislavice

Od příštího roku budou Liberečané platit vyšší daň z nemovitosti. A všichni stejnou. Jediní, kdo zaplatí méně, budou lidé, kteří bydlí ve Vratislavicích nad Nisou. Ve čtvrtek pro zvýšení zvedlo ruku jednadvacet zastupitelů z třiatřiceti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Elmicha

PROČ?

Rv!!  Daň z nemovitosti nám byla již před asi třemi lety zdvojnásobena. Nedovedu si představit,že máme platit z 90 let starého dřevěného domku na konci Doubí,který stojí těsně nad ČTYŘPROUDOU rychlostní silnicí,kde nám nepovolili protihlukovou stěnu-STEJNOU pozemkovou daň,jakou budou platit v milionářských vilách,vzdálených od hluku a s komfortem současnosti!!! !!Kvůli hluku a prakticky neprodejnosti domku jsme si pořídili v paneláku malý byt 1+1 v osobním vlastnictví,kde tedy platíme rovněž pozemkovou daň-a to-prosím-VŠICHNI-jak bydlíme v 8 patrech nad sebou. Může mi někdo vysvětlit,kde je tu logika-když panelák stojí na jednom vyměřeném pozemku-a platí se z něj 8x ???

0/0
4.10.2011 9:59

ramese

.

nechapu, proc, bych mel platit za to ze platim vyssi dan z toho na co jsem si vydelal a diky tomu bydlim a z toho platil dluh ktery jsem svym jednanim na radnici neudelal! at si to plati Pras.e Kittner ktery tam sedel radu let a delal dluh a nikomu to z jeho kolegu nevadilo, on bidu nedre tak at ho posadi pred soud a naridi platit . Jako verejny cinitel v čele musi nest plnou zodpovednoust za to ze ten dluh je takovy jaky je! protoze nikdo z nas obcanu ho nezvetsoval! nikdo nepodepisoval smlouvy ktere nase mesto privadelo k jeste vetsimu zadluzeni_ mesto nam neda nic jen same prazdne ratejny, jedna dira se zalatovala plazou a druha vyrostla o 1 km dal na Fugnerce a jeste proto nam je vedena v Londyne arbitraz!kdyz ho vidim jak sedi u radnice v zahradce s tema kumpana a kouri ten svuj doutnik, tak bych nejradeji k nemu prisel a dal mu facku jako Kalousek tomu klukoj!

0/0
1.10.2011 9:07

Fungy

hm

jaky zvire bydli ve Vrataku?

0/0
30.9.2011 22:30

hany1

Daň z nemovitosti!

Ať mám malý domeček, anebo hrad všichni zaplatí stejně. Mám tomu takhle rozumět? Jest-li je to tak, tak se nedivím, že radní zvedli ruce.Rv

0/0
30.9.2011 17:34

azzzy

lidi co se divite!!!

vždy bylo je a bude nejefektivnější, jak zvýšit příjmy městům a nebo státu, zvednout daně a poplatky.

0/0
30.9.2011 16:38

Ulrich

Otesánek nemá nikdy dost. Hanba!

Státu ( městu, kraji ) budou vždy chybět peníze. Potřeby každého veřejného rozpočtu jsou z principu násobkem stávajících příjmů. Darmojedů, defraudantů a tunelářů jsou všude v politice a veřejné správě mraky. A Liberci je jich více než jinde.

0/0
30.9.2011 13:31

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

a taky tam platí vstupné, když tam jsou, ne? Tak jak to souvisí s daní z nemovitosti?

0/0
30.9.2011 11:56

zetkaa

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

... je vidět, že vůbec nevíte, kolik provoz těchto zařízení stojí. Opravdu si myslíte, že je pokryje výnos ze vstupného?

Vstupné pokrývá tak od 20 do 50% nákladů. Kdyby měli návštěvníci divadla platit "ekonomické" (nákladové) vstupné, musela by vstupenka (při stejné návštěvnosti jako dnes) stát 800, 1000 Kč i více (podle druhu a nákladnosti představení - nejdražší jsou velké výpravné opery). Podobné je to se vstupným do Botanické zahrady, ZOO i s jízdenkou na MHD. Ty se dotují cca z 50% (aktuální přesné údaje k dispozici nemám).

0/0
30.9.2011 12:08

MrViki

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Pak ať tolik ta vstupenka stojí, adekvátně se nám sníží daně a budou platit jen ti, kteří tyto služby využívají.

0/0
30.9.2011 12:16

H0PE1@seznam.cz

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

No jo...ale z toho by nic nekáplo přerozdělovatelům. Proto to přeci dělají...

0/0
30.9.2011 13:35

zetkaa

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

V tom případě by návštěvnost (z ekonomických důvodů) poklesla natolik, že bychom mohli divadlo zavřít. (Možná na to i dojde). Ale stejné pravidlo se týká i jiných dotovaných služeb. Stát, potažmo kraj či obec má přerozdělováním daní plnit veřejné funkce, jinak by tyto instituce ztratily smysl. Kdybychom ve městě bychom měli jen aktivity, které nevyžadují dotace, byl by život o mnoho chudší, nemyslíte? Zavřeli bychom ZOO, Botanickou zahradu, divadlo, galerii, muzeum.... drasticky omezili MHD a další služby.

Takto neuvažují ani "asociální" kapitalistické státy (např. USA apod.)! 

Z "rachoty" hupky dupky do obchodu, pak domů k "bedně" a zase do práce! To by se vám líbilo? 8-o

+1/0
30.9.2011 13:55

MrViki

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Líbilo by se mi, aby mi stát nevzal ze mzdy 50% na daních, ale jen 15% a s těmi 35% bych si naložil dle libosti, zaplatil si vstupenku do divadla 1000 Kč, ZOO za 500 atd.

0/0
30.9.2011 13:59

zetkaa

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Chápu Vás, ale v tom případě si přiznejme, že divadlo pro 20 návštěvníků na představení (víc by sem při těchto cenových relacích asi nechodilo) by nemělo právo na existenci. Tipuji, že v ČR by zůstala tak 3 velká divadla (vícesouborová) - v Praze, Brně, Ostravě... a možná pár činoherních souborů (divadel malých forem). Koneckonců i na západ od našich hranic jsou divadla dotovaná z veřejných zdrojů (stát, region, obec) či formou daňových asignací i soukromými firmami.

0/0
30.9.2011 14:23

MrViki

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Nechte lidem o třetinu víc peněz v peněžence a budou mít na divadlo za 1000 Kč nebo za ZOO za 500 Kč.

0/0
30.9.2011 14:27

zetkaa

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Zřejmě se pohybujete mezi "vyvolenými" (max. 10  %, u kterých by to možná takto fungovalo), protože naprosté většině lidí se standardními příjmy, kteří tvoří největší část návštěvníků těchto zařízení, by Vámi navržený model neumožnil tyto služby zařízení za takových podmínek navštěvovat.  4-členná rodina by podle vašeho modelu zaplatila za návštěvu ZOO zhruba 2000 Kč. Kolikrát za život by asi rodina s dětmi šla do ZOO? Logickým krokem by pak bylo uzavření ZOO, Botanické zahrady a dalších dotovaných kulturních zařízení.

0/0
30.9.2011 15:18

MrViki

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

To jsou jen hypotetické příklady, spíše by to bylo dnes vstupné pro rodinu za 400, bez dotací za 600, ale rodina ušetří na daních 8 tisíc měsíčně. Každopádně vybrat z kapes X miliard, z toho polovinu rozdat úředníkům (správcům přerozdělení) a rozkrást a půlku z vybraného pustit zase zpátky lidem prostě není efektivní. Lepší je nechat peníze rovnou v kapse lidem ať si s nimi dělají co chtějí.

0/0
30.9.2011 15:25

zetkaa

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

V principu možná máte pravdu, ale naše společnost na tento systém není zdaleka připravena. Peníze, které by lidem zůstaly ze snížení daňové zátěže, by pro podporu těchto zařízení byly s největší pravděpodobností využity minimálně a snížení návštěvnosti (a tím i příjmů těchto zařízení) by vedlo jednoznačně k ekonomickému krachu. Kdyby to takto "čistě" mohlo fungovat, určitě by to už využily zavedené demokratické státy západní Evropy. Ale ani tam se tato zařízení bez dotací z veřejných zdrojů neobejdou. Takže asi je v těch předpokladech někde chyba.

0/0
30.9.2011 16:17

Fungy

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Takle to bohužel nechodí, zvlášt né u nás, navíc u kultury...

0/0
30.9.2011 22:26

gemba

Re: Oni přece také chodí do libereckého divadla, zoo...

Je mi třicet splácím hypotéku mám jedno dítě a se ženou sotva vycházíme.K čemu je mi zoo nebo divadlo,když díky veškerému zdražování už na tohle nemám.Když si mám vybrat jestli domů koupím jídlo,nebo jít za kultůrou volím jídlo a proto aby ti kteří jsou na tom líp než já a mohou si tohle dovolit,zaplatím já vyšší daň.Kocourkovská logika jak vyšitá.;-O

0/0
5.10.2011 12:03

elektroman

svinstvo

a doufám, že si to voliči zapamatují a v příštích volbách to dají jasně najevo;-€ A to nás ještě čekají další nesmyslné investice do městských lázní a rozšiřování městem dotovaného bazénu....bleeeRv

+2/0
30.9.2011 11:45

ramese

Re: svinstvo

myslim si ze se to dalo .. a presto se to udelalo tak aby to bylo po jejich .. sedi tam jini jen za nitky tahaji stejna cuna.ta jako je kittner a ten dokonce byl zahadne posazen do kresla ekonomickeho namestka lbc nemocnice. prvni kandidat tomu se asi udelalo nevolno tak kittner byl druhy v poradi tak ... myslim si ze naopak tohle lidi vice odradi jit k vlolbam a vubec jaky koliv hlas tam hodit!

0/0
1.10.2011 9:10

Frollik

Ano, je třeba potrestat ty co se postarali o svoje bydlení

místo aby zůstali v nájmu a ten občas zapomněli zaplatit. Měli bychom se více učit od našich romských spoluobčanů.;-D

0/0
30.9.2011 11:14

Kokodák, rebirth

okamžitě osamostatnit Rupersdorf

!!!!

+1/0
30.9.2011 10:20

Jan Fischer

ODTRHŇETE SE OD LIBERCE

Radnice dala všem voličům jasný vzkaz. ODTRHŇETE SE OD LIBERCE ( viz. Vratislavice ) !!!

Nikdy vaši čtvrť nezvelebí a nebudou poslouchat občany.

JDE TO, ve Vratislavicích se mají báječně.[>-]

Lidi, seberte se a začněte na tom pracovat :-)

+2/0
30.9.2011 9:04

zetkaa

Re: ODTRHŇETE SE OD LIBERCE

... hrubě se mýlíte! To spíš Vratislavice daly městu Liberci vzkaz, že jsou díky nespravedlivě nastavenému systému sdílení daní a příspěvku na celoměstské funkce, zakotveným ve statutu, tzv. "ve vatě". Na obyvatele jim tak zbývá reálně více, než je tomu v ostatních čtvrtích a je to výrazně znát na údržbě komunikací, parků, zeleně i investiční výstavbě. Pokud by měly mít stejný příjem na obyvatele i ostatní čtvrti Liberce, městský rozpočet by nemohl v žádném případě pokrýt celoměstské a regionální funkce (MHD, divadlo, ZOO, Botanická zahrada aj.). Takže spravedlnosti lze dosáhnout jedině úpravou výše podílu na sdílených daních (pro Vratislavice snížením).

Stráž nad Nisou je celorepubliková anomálie - obec "enkláva" (uvnitř jiné obce). Je to "pohrobek" revolučního roku 1989, dnes by taková obec už vzniknout nemohla.

+1/0
30.9.2011 10:16

erth

Re: ODTRHŇETE SE OD LIBERCE

ještě by jste měl připojit, že Vratislavice jsou dýka zaražená do srdce Liberce.

0/0
30.9.2011 16:53

stary pes

Žijeme v krásném demokratickém státě.....

daně zaplatíme rádi.

0/0
30.9.2011 8:57

jazyk v broskvi

Ono už není kde brát, že?

...město už všechno prodalo! Synercity! Hlavně že máme novou f.ckarénu a v Chotyňské ulici v Machníně už neprojdete ani pěšky, aniž byste si nezlomili nohu! Asi se připojíme ke Stráži a bude! Co vy na to v Rupre?;-)

+1/0
30.9.2011 8:14

cassul

Nesmyslné vyhazování

Na kolik přišlo město nesmyslné mistrovství v lyžování, kolik stojí město naprosto nesmyslná změna rozchodu tramvaje? A takových vyhozených peněz se najde rozhodně ještě mnohem víc...

0/0
30.9.2011 7:31

jamming

CELE JE TO LOUPEZ

clovek zaplati za byt, dan z toho. za pozemek a dan z toho a pak jeste plati statu dan z nemovitosti? proc? jen hypoteticka otazka, pokud bychom se dostali do srabu a stat rekl, dan bude 10.000 tak kdyz nezaplatim, tak mi to seberou?

+1/0
30.9.2011 7:22

jenikx

Re: CELE JE TO LOUPEZ

Ano .Ve vyspělem světě jsou daně z nemovitostí běžná věc.Kdo má majetek , ten má taky na něj příjem. V USA jsou daně z nemovitostí 1-3% . Daně z nemovitostí jsou lehko vybiratelné , dohledatelné, Nejde před nimi utéci - odvezt je na bahamy :-)

Samozřejmě ty kecy od komunistu je pěkny blabol.Že dopadnou na nejchudší , blbost.Kdyby měl platit daně Švancnberk - to by byly daně. Tyto daně pravě zaplatí bohatí co mají velké majetky.Samozřejmě pravicové vlady jsou proti, Přece nepujdou proti svym chlebodarcum.

0/0
30.9.2011 8:12

Frollik

Re: CELE JE TO LOUPEZ

Kdo má májetek je bohatý. To jsou pěkné kecy. Pořídil jsem si byt do osobního vlastnictví abych přežil v důchodu a léta jsem splácel hypotéku s krvavými úroky České spořitelny (tenkrát byla konkurence ubohá-tři banky). Dnes mám další hypotéku na opravu tohoto baráku, protože odfláknutá práce vydržela jen 12 let. Nižší náklady na bydlení jsou mě k ničemu, když mě stát bude brát z důchodu stále se zvyšující domovní daň. Po té co Kalousek zrušil osvobození novostaveb jsem platil 600 dnes už 1800. V tomto státě není před zloději úniku.

0/0
30.9.2011 11:23

goz

Ve Vratislavicích se utrácí jak o život, ale

oni přisívat nemusí. Např. pro Studánku město neudělalo vůbec nic a tady budeme zvedat.  Proč město nepřehodnotí smlouvu na pronájem arény, to by bylo peněz. Je to takové perpetum mobile, vymyslím arénu, posttavím jí (slušně vydělám), provozuju jí s městskou dotací (opět výdělek), město mi za to ještě plati atd.  Chci být slušný, takže raději končím ....

+2/0
30.9.2011 7:04

Muf007

Re: Ve Vratislavicích se utrácí jak o život, ale

Souhlasím s Vámi. Vraťák buduje, ale ostatní čtvrti jsou jako popelka. Opravdu se stačí zeptat co udělala Radnice pro řekněme Machnín, Krásnou Studánku, Radčice, Ostašov. Ale stejně tak pro sídlištní lokality jako Pavlovice, Ruprechtice nebo Františkov? Dlouhodobá absence parkovacích míst, děravé komunikace, jsou jen špičkou ledovce. Ale daň tu zvýšit umíme. Pořád se ptám, kde začalo město šetřit. Které smlouvy vypovědělo jako nevýhodné. Kam zastavilo podporu a dotace?

+1/0
30.9.2011 7:31

ministr/shš

Re: Ve Vratislavicích se utrácí jak o život, ale

Šetřit se přece už začalo, jak píšou o pár článků dříve. Návštěvy radnice prý nedostanou květinové dary a tak smázneme Kitnerovy  dluhy, ne? Pokud to bude málo, tak se prý bude používat jednovrstvý toaletní papír a tak:-)

0/0
1.10.2011 23:33

dr.Dvojka

ano, vybrat víc peněz, aby se mohlo víc rozkrást

v Liberci o tom vědí své.. tam je extrémní kumulace zmetků ve vedení města, přitom by stačilo velmi málo, nepořádat nesmyslná mistrovství a nekrást, že pane Kittnere?

+4/0
30.9.2011 1:22

Frollik

Nějak jste to tam s těmi volbami podělali

takže reparát je daleko:-P

0/0
30.9.2011 11:26

username

kolik je daň jinde?

Zajímalo by mě, kdo všechno tuhle daň platí a kolik je třeba v Praze. Tj. např. jestli když mám družstevní byt, jestli platím nebo jen když budu vlastník a jestli platím za každého obyvatele.

0/0
29.9.2011 23:14

black_jack se srazil s cenzorem

Re: kolik je daň jinde?

jestli mas druzstevni byt, tak jsi clenem druzstva, takze se ptas sice pekne, ale na spatnem miste a hlavne jako clen druzstva bys to mel vedet...

0/0
29.9.2011 23:28

jameslon

Re: kolik je daň jinde?

To je reakce panečku...;-D;-D

Vskutku hodnotná..... asi tak stejně jako tato....;-D

+1/0
29.9.2011 23:42

goz

Re: kolik je daň jinde?

Co to blábolíš, daň z nemovitosti platí pouze vlastnik. Družstevníka to teoreticky nemusí zajímat, byť to má někde rozpuštěné ...

0/0
30.9.2011 7:06

cassul

Re: kolik je daň jinde?

Tak. Jako člen družstva je i spoluvlastníkem, takže fakticky tu daň platí, nějakou její část. To, že se o to nezajímá, protože to za něj vyúřaduje někdo ve vedení a rozpustí se to přes všechny členy, je jeho chyba, ale na faktu, že to platí, to nic nemění... To je jako třeba tvrdit, že mě zdravotní pojištění nezajímá, to platí zaměstnavatel...

0/0
30.9.2011 7:35

Andrea1

Re: kolik je daň jinde?

Daň z nemovitosti platí pouze vlastníci nemovitostí a to jak staveb, tak i pozemků. Družstevní byt není váš, proto nemáte za co platit. Pro vaši informaci, v Praze za třípokojový panelákový byt o velikosti cca 75 m2 na okraji města se za loňský rok platilo 830,- Kč a předpokládá se, že pro letošek bude taxa pravděpodobně zvýšena. Je to stejné jako v Liberci, i v Praze páni konšelé nemají z čeho už brát, tak jim obyčejný lid musí přispět, aby chudáci nestrádali.

+1/0
30.9.2011 0:56

lion62

Re: kolik je daň jinde?

Za družstevní byty (nikoliv společenství vlastníků !!!) platí družstvo.

0/0
30.9.2011 4:40

blebleson

Re: kolik je daň jinde?

A kde bere peníze to družstvo? Kdo to družstvo financuje? Kdo tedy tu zvýšenou daň v konečném důsledku zaplatí?

Není to náhodou v reálu docela jedno jestli to platí majitel přímo, nebo jestli to družstevník platí zprostředkovaně přes družstvo?

0/0
30.9.2011 8:49

Monte Cristo

Re: kolik je daň jinde?

Je zajémavé, jak většina lidí nechápe elementární ekonomické vztahy. Jako družstevník sice nevlastníte přímo svůj byt, ale podíl ve družstvě, který se rovná Vašemu bytu (plus podíl na společných prostorech). Takže to znamená, že daň z nemovitosti se Vám neobjeví na vyúčtování přímo, ale máte jí rozpočítanou v nějaké kolonce. Ale zaplatíte jí tak jako tak. Je to úplně stejné, jako i po peripetiích s hrubou a superhrubou mzdou řada lidí nechápe, že skutečný výdaj za zaměstnance není jeho hrubá mzda, ale ještě i odvody. Řada lidí žije v představě, že to jsou snad nějaké peníze, které rostou ve sklepě nebo jako jídlo v ledničce.

0/0
30.9.2011 9:04

Hrombuch

Re: kolik je daň jinde?

Pokud by většina lidí přesně chápala elementární ekonomické vztahy, vyhnala by ty, kteří je chápou až moc a za ekonomy se jen vydávají. Myslím si, že víc nežli představa že peníze rostou ve sklepě nebo jako jídlo v ledničce, je lidem bližší představa chobotnice, která jim nenasytně a skrytě ujídala a ubírala z jejich finančních prostředků.

0/0
30.9.2011 9:47

JP007

Re: kolik je daň jinde?

Daň z nemovitostí (daň z pozemků + daň ze staveb) platí vlastník. V případě družstevních bytů je obvyklé, že družstvo daň rozpočítá mezi družstevníky. Takže ačkoliv vy nejste poplatníkem daně, daň platit nepřímo budete. Daň z nemovitostí není závislá na počtu osob, kteří stavbu obývají, ale na rozloze (ploše) stavby a pozemku, na počtu podlaží a především na lokalitě v rámci dané obce. V Praze je daň z nemovitostí obecně vyšší, než v Liberci, protože sazby daně se a priori odvíjí od koeficientů stanovených zákonem pro jednotlivé obce dle počtu obyvatel. V jednotlivých lokalitách však tento koeficient může být upraven směrem nahoru o jednu kategorii a směrem dolů až o tři. Proto teoreticky i v Praze bude existovat lokalita levnější než v Liberci. Obec pak má ještě možnost stanovit tzv. místní koeficient 2. Jednoduše řečeno - když to udělá, daň zdvojnásobí. No a to je momentálně to, oč tu běží. Dlužno říct, že stanovení tohoto koeficientu není mezi obcemi nikterak neobvyklé.

0/0
9.10.2011 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.