Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MHD v Brně nabírá kvůli pracím na silnicích i hodinová zpoždění

Brněnský Dopravní podnik se od čtvrtečního rána potýkal s vážnými problémy. Kvůli opravám na silnicích v metropoli a následným kolonám nabírali vozy na některých linkách až sedmdesátiminutové zpoždění. Problémy zřejmě potrvají i v dalších dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

el_peregrino

Muhehehe

Zdá se, že Odbor Dopravy MMB řeší oblíbenou matematickou úlohu - hledání minimální kostry grafu. Tipuju, že ji ještě na podzim najdou a rozdělí město na dvě podměsta, mezi kterými nebude existovat cesta ;-D;-D;-D

Onderka ruleeeezzzz!

0/0
30.9.2011 13:49

Antonín, topič

Už aby byla zima a led a sníh,

polovina šofců nechá svý plechový piksle ze strachu doma a zase se jezdí dobře...R^

0/0
30.9.2011 8:14

Agent Přisluhovač z exilu

Re: Už aby byla zima a led a sníh,

Ano, především trolejbusy na Vinohrady a do Kohoutovic jsou na sněhu nenahraditelné. Sněhem zapadené tramvajové vexle a stojící autobusy č. 44, jejichž řidiči si kvůli sněhu netroufají sjet z Lesné ke Královopolské plynulému chodu dopravy rovněž napomůžou. Zážitky poslední zimy....:-P

0/0
30.9.2011 8:44

PIsa.lek

Re: Už aby byla zima a led a sníh,

Myslíš 1.12.2010 - jediný den, kdy trochu víc zasněžilo??

0/0
30.9.2011 12:00

Agent Přisluhovač z exilu

Re: Už aby byla zima a led a sníh,

Jj., taky jediný den, kdy bylo rozumné nechat auto doma.:-)

0/0
30.9.2011 12:59

Antonín, topič

Re: Už aby byla zima a led a sníh,

No já mám svoje auto, se kterým se sněhu nebojím! ;-)R^

0/0
30.9.2011 13:00

Seventh son of a seventh son

Chodím pěšky!

A jde to i do města a z města...

0/0
30.9.2011 7:02

BobTheSinc

Re: Chodím pěšky!

NE kazdy ma takovou moznost, ale to byste vedet mohl a nepsat tu takova "moudra" :-P:-P

0/0
30.9.2011 8:01

Sidonie_11

Re: Chodím pěšky!

A jak to máte daleko?

0/0
30.9.2011 9:25

inova

Re: Chodím pěšky!

Zkuste si chodit denně pěšky do města z Líšně nebo Žebětína :-)

0/0
30.9.2011 10:43

Frollik

Re: Chodím pěšky!

Vždyť je to jen 30 km. Za 6-7 hodin to hravě urazí.;-D

0/0
30.9.2011 11:50

libedejroznec

to má

DPMB za to, že všechno honí přes Ot. Ševčíka a Táborskou..

0/0
30.9.2011 0:53

Antonín, topič

Re: to má

Hm, ono oklikou přes Chrlice by to asi nebylo ono, víš?

0/0
30.9.2011 8:09

as400

Bodejť

Bodejť že policie nemusí zasahovat. Protože když auta stojí v jednolité koloně a nic se nehýbem tak není co regulovat.

Dnes ráno jsem naprosto neinformován zajel autem do Brna. Poté, co jsem ztrávil 30 minut na Bělohorské, skoro 45 minut v koloně na ulici Jamborova (150 metrová spojka mezi Dělnickým domem a Gajdošovou) a dalších 25 minut až l Židenickým kasárnám, jsem auto odstavil Husovicích a zbytek záležitostí co jsem potřeboval, jsem obstaral pěšky a domů se vrátil vlakem.

Zítra v noci pojedu vlakem do Brna a pokusím se dostat auto domů. Třeba se mi to podaří....

Hlavně kouzelná byla skutečnost, že mezi 8:25-8:50 (část mého postávání v koloně), tedy v době, kdy by člověk očekával že se bude pracovat, na nevyfrézovaném, ale ohraničeném pruhu na Svatoplukově stály 4 vozidla od stavebních firem, ale nikde ani noha!!! Asi seděli chlapci někde na terase a smáli se v pracovní době těm ubožákům, co se pokouší dostat z bodu A do bodu B. Opravdu pěkné. Děkuji za dnešní zážitek.

0/0
29.9.2011 23:13

Frollik

Organizace práce jako za socialismu.

Odbor dopravy trpí tento šlendrián protože jsou mu řidiči aut u zadku (stejně jako v celé republice jsme dobří jen na placení daní a jinak obtížný hmyz) a trápí je jen MHD a cyklisti. Ti dělníci tam lelkovali asi proto, že čekali až jim z obalovny dovezou asfaltovou směs. Že by se obalovna rozjela třeba v noci a když je poměrně teplo se balilo v třísměnném provozu to zhotovitele ani objednatele ani nenapadlo.

0/0
30.9.2011 11:56

STAVA79

zavřený nájezd na Ostravskou

v líšni ,způsobil zablokování ulice Olomoucké, a ulice Bělohorské.Skvělé nástupní můstky na ulici Táborská, kde nemůžete kvůli těmto výpludům předjet stojící MHD způsobí nakumulování aut, které by náhodou chtěli odbočit na opravovanou Nezamyslovu, Kde se prostě projet nedá, Tu nějaký chytrák navrhl opravovat obousměrně, takže stojí komplet, Toto nelze objet po Olomoucké neboť ji blokuje rozkopání na křižovatce olomoucké a turgeněvovi.Takže Slatina, Líšeň a vše co přijíždí od Vyškova se ze tří a dvou proudových silnic mají namačkat do jednoho pruhu. Každoraním problémem je Olomoucká a Ostravská a následně nájezd na , která jak již bylo psáno je taktéž zúžena na jeden pruh a doplněna o Díru na křižovatce s Kolištěm. Kdo se náhodou procpe přes židenické kasárny a husovickým tunelem se dostane k Dobrovského tunelům opět zapláče na logikou v dopravě,

+1/0
29.9.2011 22:54

STAVA79

Re: zavřený nájezd na Ostravskou

kde je na rok uzavřena Pionýrská, která zablokováva veškeré další boční ulice. Dále zúžení na Drobného. Takže Kdo se podíváte na mapu tak zjistíte že objet se nic nedá. A je strašně zvláštní že policie nemusela nic řídit, K tomu bych dodal, že ani nemohla, protože by se nikam nedostala. Navíc juchů a hačačá zpoplatníme D1 takže ten kdo by třeba chtěl jet ze Slatiny k BVV tak si musí koupit známku a nebo stát 2 hodiny v zácpě ;-O

+1/0
29.9.2011 22:57

p_n_2

A hlavně jak usilovně se na většině těch staveb pracuje,

takovým tempem to jistě bude hotové ještě před termínem. Třeba dnes po 15h na Olomoucké ani noha, přitom by tam mohly jet nonstop. Ale co, zakázka je jistá, kapříci dopluly do kapes, takže času dost. Vizitka neschopných brněnských úředníků....Rv

0/0
29.9.2011 22:38

STAVA79

Re: A hlavně jak usilovně se na většině těch staveb pracuje,

a k tomu bych dodal že v německu se dělá hlavně v noci, což jsem u nás nikdy neviděl, navíc na Ostravské pokládají jen nový asfalt a ten se v noci určitě položit dá

0/0
29.9.2011 23:00

Frollik

Re: A hlavně jak usilovně se na většině těch staveb pracuje,

V noci je v Brně teplo a technologicky nic nebrání balit. Také jezdí méně aut a práce je tak snažší. Jenže to by se na Moravě musel ten pseudokapitalismus probrat ze snu.

0/0
30.9.2011 12:00

Antonín, topič

Naprostá katastrofa,

tohleto časování fakt musel vymýšlet nějaký duševní gigant. I termíny těch prací jsou takové... zvláštní?

0/0
29.9.2011 22:34

Frollik

Re: Naprostá katastrofa,

Termíny jsou s ohledem na počasí dobré, jen je třeba pracovat nepřetržitě a hlavně v noci a některé stavby řešit postupně. Za komunistů se tomu říkalo koordinace. Dnes sedí na odboru dopravy magistrátu Brna neschopní hlupáci. V jiné zemi by se vedoucí odboru poroučel.;-€

0/0
30.9.2011 12:03

Guitarus

Dekujeme

Diky, Bc. Romane! Jeste dlouho na tebe budeme vzpominat. A proklinat.

+1/0
29.9.2011 21:15

DahliaPinata

Včera

Včera zpráva o tom, jak se opět bude zdražovat jízdné MHD a dnes neskutečné kolony. Jen by mne zajímalo, co na to revizoři, když na trasu, kterou normálně jedu 40 minut, dnes potřebuju skoro dvě hodiny.

0/0
29.9.2011 20:33

kaksikymmenta

Re: Včera

Spíš byste měl nadávat na ty automobilisty, kteří si vozí zadky ve svých vozech. Pak se všichni diví, když jsou všude zácpy. No bodejť, když sto lidí je ve stech autech, přitom získají mnohonásobnou časovou úsporu jízdou v MHD. Vezměte si, že MHD je pro město luxus. Bez ní by se z města stalo nehybné parkoviště. A tím víc v Brně, jde o nejlepší provoz MHD v Česku.

+1/0
29.9.2011 22:07

Antonín, topič

Re: Včera

Jo, kterej nemá dost trolejbusů na trolejbusový linky, tak musí nakupovat ojetiny odjinud, že?

Jinak ale máte pravdu, brněnská MHD mi v rámci možností vyhovuje. Ideální by bylo, pokud by individuální a hromadná doprava byly v maximální míře odděleny a tam, kde by se nevyhnutelně setkaly, by měla MHD jasnou přednost. Co je platné, že někdo jede v 84, když stojí v té stejné koloně, jako automobilisti, kteří si navíc pustí klimu, rádio a mají nesrovnatelně větší pohodlí.

0/0
29.9.2011 22:32

kaksikymmenta

Re: Včera

Rádio, klimatizaci..., ale za jakou cenu? Že se vztekám na každé křižovatce a v každé koloně? Pokud můžu, jedu městskou dopravou. Navíc tramvaje už tu schopnost mají, jejich trasy jsou vedeny kromě centra zásadně mimo běžnou komunikaci. A speciální jízdní pruhy nejsou zase jen záležitostí dopravního podniku, musí na to přistoupit magistrát a policie.

0/0
29.9.2011 22:43

Antonín, topič

Re: Včera

Na rozdíl od MHD si můžu vybrat, kudy pojedu, i to operativně měnit, takže se kolonám dokážu úspěšně vyhnout.

0/0
30.9.2011 8:11

kaksikymmenta

Re: Včera

A jak moc se Vám to vyplatí? Jak často Vám to vychází? Není objízdná trasa delší a tím i nákladnější na provoz auta?

0/0
30.9.2011 17:45

DahliaPinata

Re: Včera

Navíc když jedou v automobilu dva, už je to levnější než MHD! V Brně je snad nejdraží hromadná doprava, když porovnáme vzdálenost, kterou za tu cenu ujedu.

0/0
29.9.2011 22:51

p_n_2

Re: Včera

Tak si zkus jezdit třeba linkou č. 1 s rodinou a kočárkem ty inteligente. Ne každý jezdí s baťůžkem na zádech na přednášky, navíc to auto začíná být ve více lidech levnější než mhd...

+1/0
29.9.2011 22:48

kaksikymmenta

Re: Včera

Ne každý má kočárek a rodinu. Ne každý má batoh na zádech a jezdí na přednášky. A nechápu, proč jste tak vztahovačný, já tímhle výrokem mířil na ty, kteří jsou líní jet MHD a odlehčit automobilový provoz, který už tak je na hranici kapacity. Kdyby se aspoň každý desátý řidič rozhodl jet veřejnou dopravou, městu by se značně ulevilo a MHD by ve špičkách nenabírala taková zpoždění. Nezapomeňte, že za ty zácpy si můžou sami řidiči.

0/0
29.9.2011 23:27

Antonín, topič

Re: Včera

Ono je rozdíl dřepět v autě, a vlát na tyči v rozpálené (v létě) či přetopené (v zimě) šalině a čučet na kyselý ksichty. Bohužel. Kdybych měl jistotu, že si v MHD na 50 minutovou cestu sednu, tak neváhám a jezdím tím (mám šalinkartu), ale abych celou cestu stál - děkuji, nechci.

0/0
30.9.2011 8:13

romsky funkcionar

Re: Včera

mi stani nevadi, ale ty davy lidi, kdy clovek jede zavreny ve dverich, zvlast rano a cestou z prace, no pardon, to si radsi posedim v aute. S MHD v Brne jsem hrube nespokojen

0/0
30.9.2011 15:34

kaksikymmenta

Re: Včera

Tak holt musíte trpět kolony. Zkuste trochu přemýšlet, člověče! Podle Vaší uvažování by všichni stojící vyměnili hromadnou dopravu za auto. Nebýt MHD všichni dneska jezdí auty a to Brno se prostě nehne. Pořád ve veřejné dopravě vidíte negativum.

0/0
30.9.2011 17:40

Antonín, topič

Re: Včera

No a co mám dělat, když pořád přetrvává?

0/0
30.9.2011 17:43

kaksikymmenta

Re: Včera

Slyšel jste někdy o Braessově paradoxu? Uvedu to na konkrétním příkladu: zvýšení kapacity počtu pruhů na ulici může někdy způsobit pokles její celkové propustnosti, čili přidání dodatečného rozkladu zátěže na půl cesty mezi konci sítě způsobí, že se začnou ucpávat všechny cesty mezi konci sítě. Je potřeba trochu ubrat těch aut z ulic. Ale otázkou je, jak to provést. Dobrovolníků, kteří několik měsíců budou jezdit MHD tak, aby si dopravní podnik a magistrát všiml nárůstu cestujících, je málo, neboli žádný. Dopravní podnik by tak zareagoval větší nabídkou spojů a síť by se odlehčila. I proto je například dvoukolejný železniční koridor kapacitnější než šestiproudá dálnice.

0/0
30.9.2011 17:56

Frollik

Re: Včera

Pokud jsou v Brně jen standartní omezení (stavba tisíciletí v Kr. Poli a Žabinách), kličkovaná za Svitavským tunelem a zavřená Pionýrská projedu autem z Líšně do Řečkovic za dvacet minut. MHD mě to trvá hodinu a to si mohu vzít jen omezené množství nářadí o materiálu nemluvě. Takže ty Vaše kecy o tom jak všichni mají jezdit MHD si laskavě nechte pro sebe. Platíme dostatečně velké daně v benzínu, opravnách, známkách a silniční aby magistrát zajistil alespoň základní průjezdnost městem. Jestli chce mít skanzen pro pěší a pumpičkáře musí se zrušit obchody a služby.;-€ Pak se dostaneme tam kde jsou Pražáci. Sice mohou parkovat za nemalý poplatek před svým barákem, ale přijet k nim opravář s materiálem nemůže. Nemá kde zastavit.

0/0
30.9.2011 12:12

kaksikymmenta

Re: Včera

Ty kecy mám podloženy výzkumem, který provádím téměř v každém městě. Přestaňte laskavě někoho urážet, přečtěte si moje příspěvky a trochu se zamyslete. Není to mířeno na každého. A co sem zase pletete magistrát, když dopravcem, o kterém tady pořád píšu, je DPMB? Magistrát je zřizovatelem a stoprocentním vlastníkem. Já tady mluvím o práci kolegů na dopravním podniku, kterou dělají lépe, než kterýkoliv jiný DP. Na magistrátě totiž sedí trubky, které v životě neseděly v tramvaji. Je to takhle bohužel všude, stejný problém je v Liberci, kde taktéž pracuji. Od odborníků si nenechají nic vysvětlit a je jim to úplně jedno, stejně vždycky zvolí tu nejhorší a nejdražší variantu. Samozřejmě je nemyslitelné, aby všichni jezdili MHD - opraváři, rozvoz pizzy, pošta a mnoho dalšího. Většinou auty jezdí lidi, kteří si jen myslí, že ho potřebují...

0/0
30.9.2011 17:51

PIsa.lek

Re: Včera

Revizoři na to samozřejmě nic - jízdenka platí, dokud vozidlo nedojede až do té zastávky, kam by nezpožděné dojelo za dobu platnosti jízdenky - rozhodnující jsou časy podle jízdního řádu, nikolv časy reálné.

0/0
29.9.2011 22:22

DahliaPinata

Re: Včera

No to by mne tedy zajímalo, jak by to bylo v reálu. Musím dvakrát přestupovat a podle jízdního řádu mám jet 40 minut. Reálně jedu tak 55 - 60, dneska skoro dvě hodiny. Pokud přestoupím, jak dokážu revizorovi, že jsem se nikde neflákala, neodběhla si nakoupit a jen jela a čekala na zpožděnou dopravu?

0/0
29.9.2011 22:55

PIsa.lek

Re: Včera

Jednoduše - pokud cestující argumentuje tím, že zpoždění vzniklo už na předchozí části cesty (v jiném vozidle), je revizor povinen si to přes dispečink ověřit.

0/0
29.9.2011 23:02

Frollik

Re: Včera

Na trase Cejl (Kornerova) - Tomkovo nám. si lístek kupovat nemusíte;-D Tam se revizoři bojí chodit.

0/0
30.9.2011 12:15

pulper4

Re: Včera

Neboji, kontroluji pouze bile, cikanum reknou maximalne at si vystoupi Rv

0/0
30.9.2011 12:53

DahliaPinata

Re: Včera

Mám úplně stejnou zkušenost. Jen jednou se ohradil velmi slušně vypadající starší pán, že revizorovi ukáza jízdenku až poté, co zkontroluje před ním sedící spoluobčany, které vynechal.

0/0
30.9.2011 14:58

romsky funkcionar

Re: Včera

R^;-D dobre

0/0
30.9.2011 15:35

DahliaPinata

Ach ta čeština...

Vozy nabíralY, pane redaktore!!!

0/0
29.9.2011 20:25

Dýzl

Děs děs děs

Nevěřím, že by se i další generace někdy dožily toho, že bude něco v Brně konečně hotové. Průtah z D1 na Svitavy je nekonečná stavba století. Napřed pisárecký tunel, potom křižovatka v Pisárkách a nyní přemostění a tunel v Králově Poli. A mezi Pisárkami a Kominem se cesta zúží a ani náznak, že by tam měla někde být čtyřproudovka.

A to ještě ti radniční rozumpatové chtějí stěhovat nádraží a další megalomanské nesmysly.

Hlavně že si na Svoboďáku postavili svůj žulový symbol obrovského pyje.

+3/0
29.9.2011 19:51

p_n_2

Re: Děs děs děs

Nebojte se, ono i kdyby jednoho krásného dne bylo vše hotové, tak se zase najde něco, co bude potřeba "nutně a ihned" rozkopat aspoň na rok ;-)

A ještě máme teď další dvě krásné ozdoby centra - záchodek za 3 mega a zřejmě nejmenší infocentrum v ČR, ovšem za celých 6 mega ;-)

Brno je krásné, ale jak by bylo krásnější bez těch úplatných šmejdů kteří stopí polovinu peněz do svých kapes...

0/0
29.9.2011 22:51

DahliaPinata

Re: Děs děs děs

Na to infocentrum jsem dnes koukala... je to velké jako stánek s novinama a stojí to tolik co slušný rodinný dům. Nemám slov.

0/0
29.9.2011 23:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.