- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kapitán byl "unaven", takže nechal všechno na druhém pilotovi. Druhý pilot zahájil start s motory na "nominál", tedy jako s prázdným letadlem (faktem je, že úplně plné nebylo, dráha cca 2 x delší, než je potřeba). V půlce dráhy (před získáním rychlost V1 - tuším že se to tak označuje) si oba všimli, že něco není v pořádku, že se ještě neodlepili. V ten moment tragédii šlo ještě zabránit - buďto start ukončit (brzdit a zastavit; byť v poli) anebo naopak pokračovat (oroštovat motory na max) a stroj zvednout... Bohužel selhala vzájemná komunikace; kopilot za to vzal, předpokládal, že kapitan je "out" a že mu do toho nebude zasahovat (nechal přece start na něm), jenže kapitan se "probudil" a začal "řešit problém", tedy brzdit...
nezřídka se mi totiž stalo, že zdařilé přistání přímo z kursu a bez obletu letiště doprovázel ohromný potlesk cestujících. Není divu, při nástupu do letadla byl z posádky cítit velmi známý odér. Při pohledu na dvojmontáže pneumatik s jednou úplně sjetou gumou a hydraulických hadic stažených drátem mi do smíchu také nebylo. O letadlech typu JAK41 a AN24 létajících ještě v r. 1998 ani nemluvě...BTW: počínání pilotů nevysvětluje skutečnost proč byl start tak dlouhý. Rozdílný přístup pilotů lze totiž pochopit pouze až v případě, že každý odhadnul situaci možnosti vzletu u konce ranveje po svém.
Hm., tak nevím, ale Jak-41 je víceúčelový bojový letoun s kolmým startem a přistáním. Konstrukce leteckých pneumat. je trochu jiná, a obecně se toleruje obroušení bodově až na třetí "plátno". A hadice stažená drátem nemůže být ani u bagru Bělorus. Vzhledem k tlakům který v nich je.
..oni jiz opravdu nevi na koho to hodit....pravda bude silena
tam už prostě negunguje nic .. jenom ten blbej plyn se jim vali ze země
když nedokážou nahrát komunikaci v kabině... Nedá se z nich jednoznačně určit současné přidávání a brzdění....?
Pokud vypneš mikrofony, tak se na žádný záznam nic nenahraje, to je přece jasné.
Tak je to vina druhého pilota, protože ten má poslouchat kapitána
Sednout do ruského letadla s ruskou posádkou na ruském letišti , malér jistý .
jeden stroj zvedal,druhý brzdil....co to je zas za blábol
...ruština má taky nadávky?...něco jako "fucking weather"?
ебаю твою мать! nebo tak něco...
Nebylo by možné, aby tisk přestal zveřejňovat výpovědi (domněnky) z utajených zdrojů, případně neopisoval od bulváru a počkal až na závěrečné vyjádření inspekce? V té změti lží se pak ta závěrečná ztratí a bude z toho chaos. Jinak je hrozně snadné hodit vinu na mrtvé, protože ti už moc argumentovat nemohou.
P.S. Chápu touhu po křišťálové lupě, ale díky absurdním zprávám se rozbíhají ještě absurdnější diskuze a ztragedie se stává fraška :-)
Jak bys chtěl takový nápad prosadit? Založením ministerstva veřejných informací?