Diskuze

Piloti se u Jaroslavle nedomluvili. Jeden stroj zvedal, druhý brzdil

Ruský list Komsomolskaja Pravda zveřejnil předběžné závěry vyšetřování nehody letounu Jak-42 u Jaroslavle. V kabině podle zdroje deníku nefungovalo komunikační zařízení. Jeden z pilotů proto přidával, zatímco druhý brzdil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hekynen druhý

29. 9. 2011 17:56
Pravděpodobný průběh

Kapitán byl "unaven", takže nechal všechno na druhém pilotovi. Druhý pilot zahájil start s motory na "nominál", tedy jako s prázdným letadlem (faktem je, že úplně plné nebylo, dráha cca 2 x delší, než je potřeba). V půlce dráhy (před získáním rychlost V1 - tuším že se to tak označuje) si oba všimli, že něco není v pořádku, že se ještě neodlepili. V ten moment tragédii šlo ještě zabránit - buďto start ukončit (brzdit a zastavit; byť v poli) anebo naopak pokračovat (oroštovat motory na max) a stroj zvednout... Bohužel selhala vzájemná komunikace; kopilot za to vzal, předpokládal, že kapitan je "out" a že mu do toho nebude zasahovat (nechal přece start na něm), jenže kapitan se "probudil" a začal "řešit problém", tedy brzdit...:-/

0 0
možnosti

Menetekel

29. 9. 2011 17:37
V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

nezřídka se mi totiž stalo, že zdařilé přistání přímo z kursu a bez obletu letiště doprovázel ohromný potlesk cestujících. Není divu, při nástupu do letadla byl z posádky cítit velmi známý odér. Při pohledu na dvojmontáže pneumatik s jednou úplně sjetou gumou a hydraulických hadic stažených drátem mi do smíchu také nebylo. O letadlech typu JAK41 a AN24 létajících ještě v r. 1998 ani nemluvě...BTW: počínání pilotů nevysvětluje skutečnost proč byl start tak dlouhý. Rozdílný přístup pilotů lze totiž pochopit pouze až v případě, že každý odhadnul situaci možnosti vzletu u konce ranveje po svém.

0 0
možnosti

pučmidrát

29. 9. 2011 18:15
Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

Hm.,  tak nevím, ale Jak-41 je víceúčelový bojový letoun s kolmým startem a přistáním. Konstrukce leteckých  pneumat.  je trochu jiná, a obecně se toleruje obroušení  bodově až na třetí "plátno". A hadice stažená drátem nemůže být ani u bagru Bělorus. Vzhledem k tlakům který v nich je.;-D

0 0
možnosti

will.forfreelife

29. 9. 2011 16:05
.

..oni jiz opravdu nevi na koho to hodit....pravda bude silena

0 0
možnosti

Jen Aby

29. 9. 2011 16:03
ještě větší bordel, než jsme si mysleli

tam už prostě negunguje nic .. jenom ten blbej plyn se jim vali ze země

0 0
možnosti

kajak v zakoně

29. 9. 2011 15:52
co je to za černé skříňky....?

když nedokážou nahrát komunikaci v kabině... Nedá se z nich jednoznačně určit současné přidávání a brzdění....?8-o

0 0
možnosti

Si0 po 4. zákazu

29. 9. 2011 16:53
Re: co je to za černé skříňky....?

Pokud vypneš mikrofony, tak se na žádný záznam nic nenahraje, to je přece jasné.

0 0
možnosti

Rudla01

29. 9. 2011 15:49
Pokud je to pravda

Tak je to vina druhého pilota, protože ten má poslouchat kapitána

0 0
možnosti

kajak v zakoně

29. 9. 2011 15:52
Re: Pokud je to pravda

pokud něco slyší...;-)

0 0
možnosti

KMJ

29. 9. 2011 15:07
Hmmm.

Sednout do ruského letadla s ruskou posádkou na ruském letišti , malér jistý .

1 0
možnosti

Antonín, topič

29. 9. 2011 15:29
---

Velmi hloupý názor.

0 0
možnosti

Chamestekurel

29. 9. 2011 14:55
?

jeden stroj zvedal,druhý brzdil....co to je zas za blábol!!

0 0
možnosti

i -

29. 9. 2011 14:46
Kapitán:(nadávka)..

...ruština má taky nadávky?...něco jako "fucking weather"?

0 0
možnosti

no_body

29. 9. 2011 14:58
Re: Kapitán:(nadávka)..

ебаю твою мать! nebo tak něco...

0 0
možnosti

jizzle

29. 9. 2011 14:44
další hypotéza :-)

Nebylo by možné, aby tisk přestal zveřejňovat výpovědi (domněnky) z utajených zdrojů, případně neopisoval od bulváru a počkal až na závěrečné vyjádření inspekce? V té změti lží se pak ta závěrečná ztratí a bude z toho chaos. Jinak je hrozně snadné hodit vinu na mrtvé, protože ti už moc argumentovat nemohou.

P.S. Chápu touhu po křišťálové lupě, ale díky absurdním zprávám se rozbíhají ještě absurdnější diskuze a ztragedie se stává fraška :-)

1 0
možnosti

sigenius

29. 9. 2011 17:38
Re: další hypotéza :-)

Jak bys chtěl takový nápad prosadit? Založením ministerstva veřejných informací?

0 0
možnosti