Diskuze

Při pádu jsem nebyl v kabině, řekl palubní inženýr zříceného letadla

Palubní inženýr Alexandr Sizov, který jako jediný přežil leteckou havárii hokejistů Jaroslavle, vypovídá. Nejasné okolnosti pádu letadla ale neosvětlil, v době havárie byl mimo kabinu a zvláštních okolností si nevšiml. Podrobnosti z výslechu přinesla ruská média.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

modrozlodějskej fógl

26. 9. 2011 12:15
The Yakovlev Yak-42 (NATO reporting name: "Clobber")

The cockpit seated the two crew members, and included a SAU-42

autopilot, with advanced avionics and radar. 

 Překlad z americké příručky pro identifikaci letadel.

  V kokpitu sedí dva členové posádky, a zahrnuje

SAU-42 autopilota, s pokročilou avionikou a radar.

0 0
možnosti

akro

26. 9. 2011 8:16
Ordnung musst sein

Takže pokud to správně chápu a skládám dohomady, letadlo sice někdo po ranveji rozjel, ale vlastně s ním nikdo nevzlétl, protože kapitán s druhým pilotem se nedohodli, kdo tu kraksnu do vzduchu zvedne. Mechanik, který tam být neměl tam někde byl, ale v rozporu s předpisy nebyl připoután (čož mu paradoxně zachránilo život). Takže společně úspěšně překodrcali pole, pak se to konečně vzneslo samo a praštilo to sebou do přehu řeky o pár metrů dál. Opravdu dokonalý obraz ruské organizace, kázně a techniky.

0 0
možnosti

DanGuz

29. 9. 2011 11:41
Re: Ordnung musst sein

R^ ... připomněl jste mi knížku F.R. Čecha "Ruský Týden" a zejména pasáž kde Jirka Schelinger rozebírá s kapelou kvalitu ruských aerolinek a možné následky jejich využití:

"... v rusku je všechno zfušovaný, pohřběj tě ve zfušovaný rakvi do hrobu fušersky vykopanýho ..."

0 0
možnosti

javurek

25. 9. 2011 23:16
Zase jenom výmluva

Ve všech médiích proběhla zpráva, že letadlo spadlo v době, když startovalo z letiště. Jak je tedy možné, že palubní inženýr nebyl na svém místě ? To je normální, že se při startu trajdá po letadle ? Asi šel na WC vyblít vodku. Takže navýsost porušil své povinnosti a měl by být hnán k nějaké zodpovědnosti, pokud ruští piloté a jejich personál ví, co to vůbec je !

0 0
možnosti

bar.bu.do

26. 9. 2011 6:02
Re: Zase jenom výmluva

... a kde je v Jak42D místo palubního inženýra při startu?

0 0
možnosti

number of the beast

25. 9. 2011 9:25
nebyl v kokpitu ale je ho slyset na zaznamu cernych skrinek?

divne

1 0
možnosti

novakjara

25. 9. 2011 9:11
Podivné

že by se palubní inženýr při STARTU letadla jen tak procházel po letadle a klábosil s cestujícími?

0 0
možnosti

millo11

25. 9. 2011 9:14
Re: Podivné

to mi taky nejde do hlavy

0 0
možnosti

mfric

24. 9. 2011 22:06
Už v názvu letadla je otázka---JAK?

;-D

0 0
možnosti

.@.

24. 9. 2011 20:54
Rusko, ruská společnost, ruská linka, ruská posádka... =

.. = všechno špatně. Co je na tom zapotřebí více vysvětlovat? Že to Jágr nepochopil a měl velkou kliku je jedna věc, že na to další dojeli je věc druhá...:-/

0 0
možnosti

denny6002

24. 9. 2011 20:56
Re: Rusko, ruská společnost, ruská linka, ruská posádka... =

prostě "Ruská ruleta":-/

0 0
možnosti

pučmidrát

24. 9. 2011 20:32
Hm. tady je zase vzduchoplaveckých odborníků.

JAK-42D  p o u z e  dvoupilotní letadlo. Které žádného palubního inženýra nemá!!!!!

A rovněž pro něho není v kokpitu sedadlo, pouze má ve dveřích sklápěcí

sedačku, proti panelu s ovladači přípusti motorů, klapek, podvozku a

pod. Toto místo se však zpravidla používá např. při technickém záletu, nebo na něm sedí let.inspektor při přezkušování let.personálu.Tato dezinformace vzniká díky špatnému překladu a ruskému zvyku (SSSR) nazývat na letišti všechny techniky"inženýry". Tato přespočetná persona zavedená v ruském letectvu (u nás byvala i v armádě) má na starosti při detašmánech pouze kontrolu letadla po přistání, a dohlížení na plnění paliva a umístění bagáže, příp. drobné opravy proveditelné na místě! Občas mívá i uniformu společnosti, odlišně označenou od ostatního letajícího personálu. Tento mechanik sedí zpravidla na volné sedačce v kabině pro cestující, nebo prudí u letušek. To ani nemuseli vyšetřovat. Kdyby se zeptali, tak jim to řeknu.

1 0
možnosti

captain cook

25. 9. 2011 6:44
Re: Hm. tady je zase vzduchoplaveckých odborníků.

tak kde tedy v kokpitu sedel ten palubni mechanik, jehoz hlas je slyset na zaznamu z cerne skrinky? Nebo tam jenom operoval nejake ty knofliky ve stoje, prip. ve stoje kibicoval??8-o

0 0
možnosti

b1olek

24. 9. 2011 19:00
Letadlo startuje, a palubní inženýr je v zadu?????

Pochybuji, že se někdy dovíme pravdu.

0 0
možnosti

ondrej.varoscak

24. 9. 2011 20:22
Re: Letadlo startuje, a palubní inženýr je v zadu?????

Na palube bylo letovych inzenyru vic, tusim ze tri, takze Sizov s tim druhym leteli jen jako cestujici.

0 0
možnosti

selskyrozum

24. 9. 2011 18:24
rusko

klasický ruský šlendrián

0 0
možnosti

bar.bu.do

24. 9. 2011 18:42
Re: rusko

... ještě štěstí, že klasický ruský šlendrián porazil tradiční německou preciznost ...

0 0
možnosti