- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
The cockpit seated the two crew members, and included a SAU-42
autopilot, with advanced avionics and radar.
Překlad z americké příručky pro identifikaci letadel.
V kokpitu sedí dva členové posádky, a zahrnuje
SAU-42 autopilota, s pokročilou avionikou a radar.
Takže pokud to správně chápu a skládám dohomady, letadlo sice někdo po ranveji rozjel, ale vlastně s ním nikdo nevzlétl, protože kapitán s druhým pilotem se nedohodli, kdo tu kraksnu do vzduchu zvedne. Mechanik, který tam být neměl tam někde byl, ale v rozporu s předpisy nebyl připoután (čož mu paradoxně zachránilo život). Takže společně úspěšně překodrcali pole, pak se to konečně vzneslo samo a praštilo to sebou do přehu řeky o pár metrů dál. Opravdu dokonalý obraz ruské organizace, kázně a techniky.
... připomněl jste mi knížku F.R. Čecha "Ruský Týden" a zejména pasáž kde Jirka Schelinger rozebírá s kapelou kvalitu ruských aerolinek a možné následky jejich využití:
"... v rusku je všechno zfušovaný, pohřběj tě ve zfušovaný rakvi do hrobu fušersky vykopanýho ..."
Ve všech médiích proběhla zpráva, že letadlo spadlo v době, když startovalo z letiště. Jak je tedy možné, že palubní inženýr nebyl na svém místě ? To je normální, že se při startu trajdá po letadle ? Asi šel na WC vyblít vodku. Takže navýsost porušil své povinnosti a měl by být hnán k nějaké zodpovědnosti, pokud ruští piloté a jejich personál ví, co to vůbec je !
... a kde je v Jak42D místo palubního inženýra při startu?
divne
že by se palubní inženýr při STARTU letadla jen tak procházel po letadle a klábosil s cestujícími?
.. = všechno špatně. Co je na tom zapotřebí více vysvětlovat? Že to Jágr nepochopil a měl velkou kliku je jedna věc, že na to další dojeli je věc druhá...
prostě "Ruská ruleta"
JAK-42D p o u z e dvoupilotní letadlo. Které žádného palubního inženýra nemá!!!!!
A rovněž pro něho není v kokpitu sedadlo, pouze má ve dveřích sklápěcí
sedačku, proti panelu s ovladači přípusti motorů, klapek, podvozku a
pod. Toto místo se však zpravidla používá např. při technickém záletu, nebo na něm sedí let.inspektor při přezkušování let.personálu.Tato dezinformace vzniká díky špatnému překladu a ruskému zvyku (SSSR) nazývat na letišti všechny techniky"inženýry". Tato přespočetná persona zavedená v ruském letectvu (u nás byvala i v armádě) má na starosti při detašmánech pouze kontrolu letadla po přistání, a dohlížení na plnění paliva a umístění bagáže, příp. drobné opravy proveditelné na místě! Občas mívá i uniformu společnosti, odlišně označenou od ostatního letajícího personálu. Tento mechanik sedí zpravidla na volné sedačce v kabině pro cestující, nebo prudí u letušek. To ani nemuseli vyšetřovat. Kdyby se zeptali, tak jim to řeknu.
tak kde tedy v kokpitu sedel ten palubni mechanik, jehoz hlas je slyset na zaznamu z cerne skrinky? Nebo tam jenom operoval nejake ty knofliky ve stoje, prip. ve stoje kibicoval??
Pochybuji, že se někdy dovíme pravdu.
Na palube bylo letovych inzenyru vic, tusim ze tri, takze Sizov s tim druhym leteli jen jako cestujici.
... ještě štěstí, že klasický ruský šlendrián porazil tradiční německou preciznost ...