Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik odstaví kvůli závadě 22 nových tramvají ForCity

Pražský Dopravní podnik stáhne z provozu dvaadvacet nových tramvají ForCity. U jedenácti z nich se objevila technologická závada, dalších jedenáct bude odstaveno preventivně. Všechny vyřazené tramvaje podnik podle svých slov bez problémů nahradí, cestujících se obměna vozů nijak nedotkne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

archem

15t? na prd

Toto jenom ukazuje nato že staré T3 jsou k nezaplacení. Jezdím už nějakej ten pátek a moc se netěším až si nato budu dělat papíry. V létě se tam lidi grilujou, v zimě to nemůže jezdit, drahé to je a nechci se ani zminovat o sarančatech (14t), jen tolik že dokonale zníčily už tak dost zníčenné koleje.;-€

0/0
17.10.2011 0:47

Viktor9

V souvislostech

Tatrovka, než ji zlikvidovali (především tím, že byla zatížena náklady na výstavbu nové fabriky ve Zličíně přičemž miliardy za pozemky po staré fabrice v centru "demokraticky" zmizely) vyrobila 20000 tramvají, to je 160000 kol a všechny s gumovým mezikružím a žádná guma na kolu se před milionem najetých kilometrů neutrhla. Obdobné podvozky mají tramvaje dělané v Ostravě, ať už nízkopodlažní či vysokopodlažní, krátké, či článkové. Navíc tyhle konkureční tramvaje stojí polovinu, než ty "zázraky techniky" ze škodovky. Co je to platné, že tramvaj je takzvaně moderní a hezky vypadá, když nejezdí a když jezdí, je to dosti drahý špás.

Obávám se, že technické problémy tramvají 15Tr, které zdaleka nekončí utrženou gumou v přetíženém kolu,  jsou logickým přímým důsledkem "nadstandardních vztahů Škody a pražského magistrátu vedeného ODS a koalicí ODS-ČSSD" z nichž celý kontrakt vzešel.

Nemám nic společného s žádnými výrobci tramvají ani s konkukčními stranami, ale vidím, slyším a umím počítat.

0/0
14.10.2011 11:22

TigerM

Eschede

To mi pripomnelo havarii ICE u Eschede, kde podobny typ kol byl hlavni pricinou havarie a vsechna ICE byla odstavena z provozu a kola nahrazeny celoocelovymi...

videl jsem dokument, kde u tohoto typu kol bylo prokazano, ze jsou s nimi problemy i u tramvaji kde se tyto kola pouzivaji a ktere jezdi, myslim, vice jak 40km/h... vzhledem k tomu, ze v Praze je trochu narocnejsi provoz, tak to bude zajimave jak se s tim skoda vyrovna...

0/0
25.9.2011 20:38

velký jarda

nabídka DP

zapůjčím několik tažných konů k znovuzavedení konky v Praze.

0/0
25.9.2011 14:17

opportunity

Info

Fotka kola by třeba nebyla?

0/0
24.9.2011 18:04

Frollik

To je ta firma, která tak urputně

bojuje o zakázku na vlaky, které nemá? No naštěstí to prohrála a tak jen Práglu zůstanou zmetkové tramvaje. Jinak bych soudruhům ve Škodofce rád sdělil sladké tajemství, že s podobným problémem již bojovali Němci u svých rychlovlaků a zdárně jej vyřešili. :-P Není nad to získávat informace ze svého oboru.

0/0
24.9.2011 12:39

Darth.V

Re: To je ta firma, která tak urputně

nojo no :-P když ona Škodovka určitě levně nakoupila ta vadná co Němcům zbyla na skladě ;-) .. a jsem taky celkem rád , že to tím Siemensem nakonec projela ... notabene když už víme jak ji Bohouš Sobotků vlastně zprivatizoval ...

0/0
24.9.2011 21:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

kdyby vzali ty staré a nechali si je předělat

v DP Ostrava mají krásné tramvaje za pár korun,njn ale žádný vedlejšák od ŠKODY

+1/0
24.9.2011 12:17

TigerM

Re: kdyby vzali ty staré a nechali si je předělat

Inekon Praha tu zakazku v Praze nedostal, diky preferenci magistratu Skode a zkusenostmi s Astrou...

0/0
25.9.2011 20:39

Laci.prg

T3

Zvláštní je, že s tipem T3 (nejlevnější, nejlepší, nejstarší) žadný problémy nebyli a nejsou a stáli "pár korun". A ty hypermoderní tramvaji ze několik stovek milionů korun se pořád porouchají, ujíždějí prý samy, ničí koleje, padá z ně guma, je v nich 40 C atd atd atd. Hlavně že tam chtěli dát WIFI :-D

0/0
24.9.2011 11:11

opportunity

Re: T3

v T3 se dá i větrat!

0/0
24.9.2011 18:05

Rodnok

Re: T3

hlavně T3 máme a ještě chvíli by vydržely... 15T akorát zvedly Praze dluhy, takové šrotovné po česku.

0/0
24.9.2011 18:13

fsp

Re: T3

T3 měly na začátku much jak v prasečákách.

0/0
24.9.2011 22:43

jbroz50

jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

koleje prostě do města nepatří a je jedno, jaký systém uložení kol se zvolí, hluk je vždycky větší než z jiného elektřinou poháněného vozidla. A dnes jsou k dipozici nejen trolejbusy (ty troleje jsou taky jen na překážku), ale hlavně elektrobusy nebo autobusy na plyn takže i z pohledu "eko" je to vše v pořádku a není nutné vyhazovat desítky a stovky miliard za údržbu kolejí a trolejí.

Navíc tramvaje nezvládají větší stoupání, v zimě koleje namrzají a jsou nebezpečné pro všechny a v případě poruchy jedné tramvaje se zastaví veškerá doprava v daném směru - těch nevýhod je tolik, že tramvaje prostě patří do šrotu.

0/0
24.9.2011 8:33

vransen

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Pro lidi vašeho uvažování by bylo nejlépe chodit pěšky. Ještě si o těch tramvajích něco zjistěte ;-)

0/0
24.9.2011 9:17

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Jo, už jsem si zjistil - např. náklady (TCO) na tramvajovou dopravu versus její výkonnost - nejhorší poměr v MHD ze všech druhů.

0/0
24.9.2011 9:52

hany1

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

A co kapacita, to ti nic neříká?

0/0
24.9.2011 10:07

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Ne, vůbec nic. Stačí se podívat na takovou Radlickou - za 5 miliard rekonstruované a dodělávané koleje před dvěma roky. letos opět několikatýdenní odstávka s náhradní dopravou autobusy. Jednou za 15 minut projede tramvaj s 5 lidmi. Kdyby tam jezdil minibus, tak to vyjde stokrát levněji a všechny pobere bez problémů. A takovýhle tras je většina.

V centru je možná pár tramvají naplněných, ale kdyby tam nejezdily, tak by se aspoň víc využívalo metro.

Píšu o Praze, protože to znám, jak to je jinde přesně nevím - akorát že třeba pro Plzeň jsou v současnosti tramvaje taky akorát drahá hračka bez jakýhokoliv opodstatnění.

0/0
24.9.2011 12:21

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Trošku mimo realitu, že...

Rekonstrukce tratě přišla na 510 mil., což je desetina tebou uváděné částky a letošní oprava (a s ní spojená výluka) se netýkala tramvajové tratě, ale poruchy vodovodu, která způsobila propady zeminy pod kolejemi a vozovkou. ;-)

0/0
25.9.2011 11:33

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Jo, těch posledních. Uváděná částka na celkovou (zfušovanou) rekonstrukci byla přes 4 mld. Jestli někdo tvrdí, že pouze tramvajové koleje stály půl miliardy, prosím. Ale celková částka uvedená v rozpočtu MHMP je to, co uvádím já.

A letošní oprava - ono snad je úplně jedno, proč se opravovalo, prostě poté co se včetně všech inženýrských sítí předělá cca 700 m kolejí, tak se za dva roky předělávají znovu. A o to jde.

0/0
26.9.2011 21:39

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Tak poprosím o odkaz, kde se uvádí náklady 4 mld...

Pokud se opravovalo něco jiného než tramvajová trať (malá nápověda - vodovod...), tak mi to opravdu úplně jedno nepřijde. ;-)

0/0
26.9.2011 22:23

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Já už jsem sem dokonce odkaz dal (opravy plzeňské), a nevidím důvod, proč bych měl dávat další a další jen já. Hledej Šmudlo.

Opravy inženýrských sítí by se vůbec nemusely provádět, kdyby se nedělala tramvajová trať - stejně jako silnice. Ta celá se rekonstruovala v roce 2006, následně do Radlické vůbec tramvaje nejezdily a dokonce i troleje byly zrušené.  Veškeré souvislé náklady byly vyvolány jen a jen stavbou několika set metrů tramvajové tratě, mezi stanicemi metra Anděl a Radlická (tedy naprosto zbytečné tratě).

0/0
26.9.2011 23:25

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Aha, takže vodovod se opravovat nemusí, pokud nad ním nevede tramvajová trať a pokud přeci jen praskne, je to chyba té trati.

Zvláštní logika...

Odkaz jste sem nedal, takže to udělám já - http://www.dpp.cz/projekt-tramvajova-trat-radlicka/

0/0
26.9.2011 23:42

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Tak jestli jako fakta berete to, co uvádí dopravní podnik, tak to spánembohem. Já čerpám z údajů o rozpočtu MHMP, které uvádí účelovou dotaci na tento projekt.

Ne, vodovod a taky plynovod a všechny ostatní sítě (dělal se tam kolektor jen tak mimochodem) by se bývaly dělat nemusely, kdyby nad nimi nevedly tramvaje - bez problémů by stačily dosavadní - které ovšem nemohly vydržet zátěž tramvajových vozů.

0/0
27.9.2011 8:15

tx999

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Jasne, nazenme vsechny do jiz tak preplneneho metra (ktere navic nejede vsude, kam jedou ty tramvaje).

Tramvaje maji nekolik vyhod. Napr. je to vyssi kapacitu oproti autobusum, delsi trasy nez vetsina autobusu, navic vetsinou nekonci u nejblizsi stanice metra, ale jedou dal pres centrum a tak neni potreba zbytecne presedat na metro, ale da se do centra v klidu dojet tou tramvaji. Dale je to treba delsi zivotnost oproti autobusum.

K te vytizenosti - jdete se nekdy ve spicce podivat na Barrandov, na trasu do Divoke Sarky, do Rep, jak jsou ty tramvaje prazdne.

K tem dvema nesmyslum ve Vasem prispevku se uz vyjadril prispevatel prede mnou. Jinak to prodlouzeni k Radlicke bylo taky dodelavano z duvodu nevyhovujici byvale konecne, kde musely tramvaje couvat pres silnici.

0/0
25.9.2011 19:57

vransen

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Protože silnice staví a udržuje stát jaksi automaticky, že? U kolejí se to vyčísluje zvlášť, což může průměrného moulu docela zmást.

0/0
24.9.2011 10:22

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Jo, průměrný moula evidentně neví nic o daňovém určení. 50% z PHM - benzín a nafta - jde jako daně a z nich se menší část použije na údržbu silnic.

Tedy pokud po kolejích nejezdí morák, který by pálil naftu, tak je tohle vyčíslování naprosto v pořádku.

A proto výsledný výpočet, že tramvaje jsou více než dvakrát nákladnější než jakákoliv jiná doprava, je naprosto v pořádku. Můžete argumentovat čím chcete, ale nevýhody tramvají prostě ničím nelze vyvážit.

Není to tak dlouho, co na plzeňské do sebe vlítly dvě tramvaje a všechno stálo skoro 24 hodin - to se ve městě může stát jenom u kolejové dopravy.

0/0
24.9.2011 12:13

Frollik

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Faktem je, že kdyby všechna města postupně zařazovala autobusy na zemní plyn (v praxi zvládnuto třeba v Indii) snížila by se spotřeba el. energie a doprava by získala flexibilitu (změny tras při objížďkách). Města jako Praha potřebují navíc podzemní síť kapacitní dopravy případně kombinovanou s příměstskými vlaky, tedy systém známý z Berlína.

0/0
24.9.2011 12:46

vransen

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Ne že by ne, ale zrovna Berlín má třetí největší trmavajovou síť na světě ;-)

0/0
24.9.2011 17:37

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Myslím, že jsou i jiné příklady, jako je Řím, Paříž - ale třeba i New York, SF a další, která jsou podstatně větší a řeší dopravu zcela odlišně. Např. SF má MHD na vysoké úrovni, bez tramvají a za polovinu než v Praze.

0/0
24.9.2011 19:18

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

No třeba Řím je opravdu fantastickej příklad. Tramvaje tam samozřejmě jsou taky a úplně stejně jako všude jinde na světě zažívají svůj rozmach a budování nových tratí, ale jestli berete všudepřítomné smradlavé busy v nekonečných kolonách za vyšší úroveň MHD... 8-o

0/0
25.9.2011 11:19

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Konkrétně v Římě je tramvají asi 8 linek a rozhodně nezažívají žádný rozmach. Ale co je hlavní, na těch kolejích, které tam jsou, jede jedna tramvaj za druhou, v rozmezí minut. U nás na většině tratí tak jedna za čtvrt hodiny, max. 10 minut - takže využití je naprosto směšné.

0/0
26.9.2011 21:42

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

To by mě zajímalo odkud jste, že vám tam tramvaje jezdí jednou za čtvrt hodiny. Praha to určitě nebude, že ?

V Římě se k těm současným pochopitelně budují nové tramvajové tratě.

0/0
26.9.2011 22:27

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Už jsem tady některé tyhle tratě opět uváděl. Např. na Spořilov. A do těch Radlic. Hloubětín. A další a další a další. Zkuste si tam stoupnout v 11 v poledne, v 8 večer. Uvidíte. Ve špičce je to těch 10 minut.

No a v 8 večer projíždějící tramvaj na těchle úsecích vozí tak 6 lidí a to ještě s řidičem.

V Římě se žádné nové tratě ve městě nebudují. Vlakové tratě se staví tak jako všude v civilizovaných zemích na předměstích.

0/0
26.9.2011 23:30

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Kouknu do idosu a vidím něco jiného - Radlice ve špičce - 7,5 minuty, Spořilov - 7,5 minuty, Hloubětín - 4 minuty.

Tvrdil jste něco o čtvrt hodině, stůjte si aspoň za svým...

0/0
26.9.2011 23:47

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

zkuste si vyhledat v předchozích příspěvcích, zcela jasně jsem psal, že to je interval 15 minut a ve špičce 10. Vzhledem k tomu, že tam bydlím a vidím to, tak to vím.

Možná že v některém okamžiku je to i těch v jízdním řádu udávaných 7-8 minut, ale to není podstatné.

Mnohem podstatnější je počet lidí, které tím jezdí. A ty se opravdu pohybují mimo špičku v jednotkách osob a tím hůř, pokud jezdí častěji, protože to je jen a jen vyhazování peněz. Kdyby tam jel v tomhle intervalu jeden autobus, tak bez problémů stačí - i minibus a nemusí se nákladně udržovat koleje, a tramvaje neblokují silnici, včetně toho, že dochází často k výpadkům, kdy jedna porouchaná tramvaj totálně zablokuje provoz - místo aby se prostě porouchaný autobus objel.

0/0
27.9.2011 8:37

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

K Římu - citace wiki "Renesance tramvajové dopravy, tak jako v mnohých dalších městech na západ od naší hranice, začíná v Římě v roce 1989, kdy je započata výstavba nové tratě z Pizzale Flaminio na Piazza A. Mancini. Linka nese zpočátku označení 225 (dnes č. 2) a je uvedena do provozu v roce 1990. Od roku 1995 dochází k uskutečňování plánu postupné revitalizace stávající tramvajové sítě. Důvod je ten, že moderní tramvaje jsou daleko ekonomičtější než podzemní dráha a výkonnější a hlavně rychlejší než autobusy. Městská rada proto přistupuje k rozsáhlému plánu rozšiřování tramvajového systému, který předpokládá výstavbu důležitých linek ve středu města a také na předměstí. Už po třech letech je vidět první výsledek - 21. března 1998 je uvedena do provozu linka č. 8 Casaletio - Largo Torre Argentina, projíždějící přes městské čtvrtě Trastevere a Monteverde. V nejbližších letech by měla být prodloužena až na Piazza Venezia."

Ještě nějaký dotaz ?

0/0
26.9.2011 23:49

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Vážený, je vidět, že cestujete prstem po mapě a chytáte se blbostí. Já jezdím do Říma dost často a znám to tam docela dobře. Těch 8 linek je vše co tam je a nic víc. A na Piazza Venezia ještě letos žádná tramvaj nebyla, ani se tam nic takového nestaví. Trastevere je něco jako v Praze Vysočany, sice z kopce je vidět na centrum, ale jinak je to hodně daleko, a samozřejmě v okrajových čtvrtích linka tramvaje vede - na příměstské nádraží apod., navazujíce na vlakovou dopravu.

Těžko diskutovat s někým, kdo o tom ví jen to co si o tom přečte něco na tak spolehlivém zdroji, jako je wiki.

0/0
27.9.2011 8:28

vransen

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Nevím, podle čeho to počítáte, ale od 4000 pasažérů za den vyhází hospodárněji tramvaj.

http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn

0/0
24.9.2011 17:40

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Pozor - od 4000 - ale na jednu konkrétní linku. Většina linek v Praze toto nesplňuje. Navíc zde nejsou započítávány náklady na nekonečné opakované opravy tramvajových svršků, které jsou v Praze víc než běžné - viz trasa podle Plzeňské - předělávaná jen za poslední 3 roky 2x, totéž Radlická apod. - s výlukou vždy několik měsíců - a samozřejmě s omezením provozu pro všechno okolo. A "opravy" se provádí zásadně z daní ostatních - ročně je to dotováno částkama 3-4 miliardy - a daně vybrané z PHM nejdou do oprav silnic ani z poloviny.

0/0
24.9.2011 19:32

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

To je taky vtip, ne ?

Průměrná zatíženost tramvajových linek v Praze se pohybuje kolem 40 tisíc, dosahuje až 125 tisíc a pod 4 tisíce není vůbec nic !

Poslední rekonstrukce Plzeňské probíhala v letech 1977-1979, Radlickou jsem vám vysvětlil výše a ve finačních nákladech jste více jak řádově mimo... ;-)

0/0
25.9.2011 11:58

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Trochu mimo mísu. Tak něco k té plzeňské:

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-45387630-praha-uz-poosme-za-18-let-opravuje-tytez-koleje-tentokrat-za-720-milionu

Ale jděte. Veškerá MHD v Praze se pohybuje na úrovni 450 tisíc za den. Z toho dělá skoro polovinu metro, další čtvrtinu autobusy. Na všechny tramvaje připadá něco kolem těch 125 tisíc - to je ta vaše jedna linka. No alinek máme skoro 40. Stačí jenom trocha prosté matematiky.

A ty údaje jsou přímo z dopravního podniku - sledování vytíženosti.

Je vidět, že přání je u vás otcem myšlenky a fakta jsou někde jinde.

0/0
26.9.2011 22:05

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Ne trochu, ale hodně jste mimo mísu... :-/

Počítáte drobné dílčí opravy, typu záplaty na silnici, bavili jsme se o rekonstrukci a ta proběhla v letech 1977-1979.

Nějak si ty údaje nedovedete nalézt, tak vám trochu pomůžu - výroční zpráva udává 1,22 mld. cestujících za rok, to je 3,3 mil. denně, tramvaje pak odvezou téměř třetinu - 345 mil. ročně, tj. necelý milion denně.

Nejvíc vytížená je linka 22 - 125 tis cestujících denně, nejmíň linka 2 - 4200 cestujících denně.

Tak kdepak jsou ty vaše fakta ?

0/0
26.9.2011 23:05

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

tohle jsou naprosté bláboly. Co se oprav týká - v roce 2006 to nebyly žádné záplaty, ale komplexní rekonstrukce s plnou dvouměsíční uzavírkou - totéž co letos. Jakmile dám odkaz na fakta, tak vám to moc nevoní, že?

Pravděpodobně pracujete přímo v DP a tímto se snažíte zakrývat obrovské vyhazování peněz, ale fakta jsou fakta.

A k těm vámi uváděným přepraveným, to už je naprostý nesmysl. I vzhledem k počtu obyvatel Prahy, kolik lidí vůbec používá MHD (méně než čtvrtina) by muselo být v Praze půl milionu turistů denně a všichni jezdit MHD - což je opravdu nesmysl.

Výroční zpráva je pochopitelně hezky nadsazená, statistické údaje (z posledního sčítání lidu, kde se uvádělo cestování do práce) říkají něco zcela jiného - a stejně tak i průběžné výsledky při sčítání cestujících. Btw. počítají se tzv. km/osoby, jestli víte co to je.

0/0
26.9.2011 23:20

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Na tohle už ani nemá smysl reagovat. Jistě se proti vám všichni spikli a zkreslují data, aby vám zkazili sen...

Btw: Nikoliv "km/osoby", kdyžtak osobokilometry, ale o tom tu řeč není, že... ;-)

0/0
26.9.2011 23:53

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

aha, takže počítáte každého, kdo vyleze po schůdkách a hned zase sleze, že? V takovém případě je fakt nejvytíženější historická tramvaj, která stála na Václaváku - tam bylo spousta lidí pořád, sice neujela ani metr, ale cestujících měla mraky. Ovšem ani tak vám to počítání nevyjde.

Údaje DP beru hodně s rezervou a za relevantní beru údaje statistického úřadu. On totiž ten, kdo každý rok žádá o miliardy dotací z daní to nějak zdůvodnit musí.

0/0
27.9.2011 8:21

syn.temp

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

To má být jako hlavní argument že z vybraných částek spotřební daně nejde na opravy silnic ani polovina? To jako od toho jste se odpíchl a vyvozujete z toho že silnice je ve skutečnosti zisková a čím víc jich je a čím víc po nich jezdí auta tak tím víc na tom stát vydělává? Tak to jste vedle jak ta jedlo, říká vám něco třeba takový tunel Blanka? To jsou miliardy nad miliardy které jdou převážně ze všemožných jiných zdrojů než z vybraných spotřebních daní na benzín a naftu, a je to pro to aby pro ty auta a autobusy na těch silnicích bylo vůbec nějaké místo... I ten autobus je méně efektivní (myšleno co do přepraveného množství vs. "zabraného místa na silnici) než pořádná velká tramvaj (délky řádově 30m), a to už vůbec nemluvím o osobním autě.

Existuje spousta měst kde žádná tramvaj nejezdí a jejich hromadná doprava je založena čistě na autobusech (a verze na zemní plyn, LPG či dokonce elektřinu mají to TCO o hodně vyšší než klasika nafta) takže ano, jde to, ale má to taky dost neváhod.

0/0
25.9.2011 13:41

syn.temp

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

JInak obecně je největší nevýhodou tramvaje vysoký počáteční náklad na vybudování kolejové sítě, všude tam kde už koleje mají tak není prakticky co řešit, počáteční investici mají překonanou a na údržbě už to závratně drahé není, v poměru k přepravním výkonům kterých je to schopné...

0/0
25.9.2011 13:44

jbroz50

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

a k čemu je schopnost přepravních výkonů, když nejsou potřeba?

Stačí se podívat na většinu tratí - taková trať na Spořilov, do Hlubočep, do Hostivaře, na Černý most - všechno tratě k ničemu, jenom k odsávání peněz z daní lidí, kteří s tím nikdy nejezdí.

0/0
26.9.2011 21:45

demon3

Re: jakékoliv tramvaje jsou slepá vývojová větev,

Evidentně jste v těch místech byl pouze prstem na mapě, jinak byste takové nesmysly nemohl napsat...

0/0
26.9.2011 23:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.