Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroj poruchy při startu nevykazoval, řekl inženýr ze zříceného Jaku-42

Experti Mezistátního leteckého výboru vůbec poprvé promluvili s palubním inženýrem Alexandrem Sizovem, který jako jediný přežil pád letounu u ruské Jaroslavle. Stroj žádné poruchy při startu nevykazoval, řekl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

neverest

brzda

fakt jsem zvědavej, na co vyšetřovatelé přijdou, co je to brzdilo, ale moc variant není

1. mechanicky? připadá do úvahy podvozek. pak je ale divný, proč letadlo zpomalilo i po odlepení od dráhy při plným tahu motorů. A podvozek by měl nést znatelné stopy.

2. aerodynamicky? polohy aerodynamických součástí letadla by měl mít zapisovač.

3. jinak? to jako pavučina napříč dráhou? nebo snad se někde za patník u dráhy zachytily pilotovy kšandy?

Celé mi to připadá ja detektivka od Agáty. Spousta zavádějících stop a teorií. Rusové a Francouzi jsou největší ututlávači a fabulátoři na týhle planetě. Nakonec bude a) všechno jinak nebo b) všechno nijak, prostě vypustěj ještě dalších 15 teorií, na to se nabalí dalších 1000 konspiračních a 50000 jiných teorií odborníků přes všechno od nočníku po dempr, lidi to přestane bavit, média to přestanou psát a rusáci to pak v tichosti zametou pod koberec.

0/0
23.9.2011 11:44

bar.bu.do

Re: brzda

... ono se to odlepilo od dráhy?

0/0
23.9.2011 11:45

pettyo

Re: brzda

Vzhledem k tomu, že letadlo spadlo ze vzduchu cca. km od letiště tak jistě.

0/0
23.9.2011 11:56

bar.bu.do

Re: brzda

... opravdu? A že ještě 400 metrů za koncem dráhy jelo po poli ...

0/0
23.9.2011 11:58

Lone Wanderer

Re: brzda

A to jste vzal kde? prosil bych zdroj

0/0
23.9.2011 20:29

bar.bu.do

Re: brzda

... to hlásili už první den ...

... a je to vidět i z toho černobílého záběru z kamery a stožáru antény radiomajáku ...

0/0
23.9.2011 20:33

bar.bu.do

Re: brzda

... na stožáru ...

0/0
23.9.2011 20:42

ondrej.varoscak

Dobrý led

Už to tady padlo stokrát, ale já si to nemůžu odpustit. Karle, Pepo, Honzo, Pavle, Sašo a všichni ostatní, doufám, že tam máte dobrej led :-) A děkuju za všechny ty skvělý chvíle. Ze srdce mockrát děkuju.

+1/0
23.9.2011 1:26

Mar.Lenka

Stroj

byl v pořádku a příčina není známa...tak asi selhal lidský faktor, ne?

0/0
22.9.2011 22:03

Králík z klobouku

Re: Stroj

Lidský faktor je ten, kdo tvrdí, že stroj byl v pořádku a příčina není známa.

0/0
23.9.2011 9:20

oldas7

Nechápu

Jinak nechápu, jak je možné, že po hodinovém výslechu člena posádky letadla, přečtení informací z černých skříněk není možné říci proč letadlo spadlo?! To snad není normální, ne? Mají veškerá technická data, mají svědka, který zdá se neztratil paměť a stejně neví, proč spadli?!!

0/0
22.9.2011 21:23

bar.bu.do

Re: Nechápu

... jak dlouho trvá v průměru takové vyšetřování?

+1/0
22.9.2011 21:24

oldas7

Re: Nechápu

Nevím, ale snad má ten člověk nějaké zkušenosti. Spadne s letadlem a neví proč?! To prostě nechápu.

+1/0
22.9.2011 21:35

odjistena

Re: Nechápu

to se snad nedá ..:-/

0/0
22.9.2011 21:38

neverest

Re: Nechápu

spadnul s letadlem a neví proč.

asi proto, že spadnul poprvé a nemá s tím zkušenosti.

anebo by se tím mohl připravit o peníze / o pojistku / o svobodu / o nevinnost / o cokoliv...

0/0
23.9.2011 11:30

PedroKV

Re: Nechápu

ale on to možná ví...

0/0
22.9.2011 21:49

bar.bu.do

Re: Nechápu

... co může vědět navíc proti zapisovačům?

0/0
22.9.2011 21:51

Kdo dřív brzdí, prohrává...

Re: Nechápu

co když za to  může zrovna von. Taky bych mlčel.

0/0
22.9.2011 21:56

bar.bu.do

Re: Nechápu

... a co mohl udělat, aby to nezachytily zapisovače?

0/0
22.9.2011 21:59

Kdo dřív brzdí, prohrává...

Re: Nechápu

Já nevím, třeba vyměnit štítky na pedálech brzda a plyn. To zapisovače nezachytí :-/

0/0
22.9.2011 22:07

bar.bu.do

Re: Nechápu

... to by asi moc nešlo ...

... v žádném letadle není plynový pedál ...

0/0
23.9.2011 5:54

PedroKV

Re: Nechápu

Já nejsem odborník, nevím, ale třeba něco ví a radši nepoví. Že byli opilí (ale to by se asi zjistilo z pitvy, jestli je co pitvat), že něco přehlédli, nějaké stavy třeba zapisovač nezapisuje (protože je třeba staršího data výroby a tehdy se to dělalo jinak-třeba). Lepší být za hrdinu nešťastné náhody, než spoluobviněným. Podle mě je to jedna z možností.

0/0
22.9.2011 22:14

bar.bu.do

Re: Nechápu

... alkohol pitva vyloučila ...

0/0
23.9.2011 5:57

Si0 po 4. zákazu

Re: Nechápu

I u palubního inženýra?

0/0
23.9.2011 8:08

neandrtálec

Již se ví, kolik bylo v letadle nákladu ?

:-/

0/0
22.9.2011 21:21

Kokodák, rebirth

Re: Již se ví, kolik bylo v letadle nákladu ?

přiměřeně:-)

+1/0
22.9.2011 21:40

pučmidrát

Re: Již se ví, kolik bylo v letadle nákladu ?

Hm., i kdyby byly zavazadlové prostory narvány kufry, tak by se nic nedělo, protož chybělo ještě cca 47 osob, do plného vytížení letadla.A bagáž se nakládá, a cesťáci se usazují podle váhového diagramu, s ohledem na centráž letadla.

0/0
22.9.2011 21:43

pettyo

Re: Již se ví, kolik bylo v letadle nákladu ?

Jedna lokomotiva.

0/0
22.9.2011 22:51

oldas7

Úmysl

Nakonec zjistí, že se chtěl kapitán letadla zabít. :-/

+1/0
22.9.2011 21:20

odjistena

Re: Úmysl

já dneska taky..

0/0
22.9.2011 21:57

vailian

Re: Úmysl

To by nebylo poprve. EgyptAir Flight 990.

0/0
22.9.2011 23:46

mac336808

Re: Úmysl

zajímavé , smutné a zvláštní .

0/0
23.9.2011 0:11

braka

Rusové mají smůlu, nebo to není smůla,

ale něco jiného ? Ruská atomová ponorka byla poškozená jakousi kocábkou, kde měli ochutnávku vodky.

+1/0
22.9.2011 21:17

barbucha80

k zamyšlení

Pilot Jaku 42, startoval z poloviny startovací dráhy, protože v době startu byl na letišti v Jaroslavi zvýšený provoz kvůli příletům VIP hostů a prezidenta Medveděva, pro kterého byla tato dráha připravována na jeho přistání, na právě začínající každoroční sumit v Jaroslavi v tomto období. Start ze zkrácené startovací dráhy je možný, vyžaduje však dobrou zkušenost pilota. Start by se vydařil, nebýt antény na konci dráhy o kterou letoun zavadil, čímž došlo ke změně trajektorie letu letadla a následně k nekontrolovatelnému pádu.

0/0
22.9.2011 21:06

bar.bu.do

Re: k zamyšlení

... na nebyli náhodou na tom zasedání všichni hosté ještě před nehodou? Neoznamovali to plnému sálu?

0/0
22.9.2011 21:11

pučmidrát

Re: k zamyšlení

bodeť ten blábol už i Rusáci  vyvrátili! Nehledě na to, že Jak-42 je dost přemotorovný, a při polovině cesťáků by mu v pohodě stačilo i těch 1500 metrů. JAK- Servis bylo možno potkávat i na LKKV .Kde v pohodě startují plně obsazeni a petrákem po špunty z dráhy 29 (do kopce k Vítkovce),  a to mají dráhu cca 2000 m (z 2150 m je posunutý práh dráhy).

0/0
22.9.2011 21:27

bar.bu.do

Re: k zamyšlení

... v rámci příprav na VIP návštěvu postavili na půlku dráhy buldozery, aby jim usnadnili přistávání ...

0/0
22.9.2011 21:41

pučmidrát

Re: k zamyšlení

R^

0/0
22.9.2011 21:44

numo

Re: k zamyšlení

MAK oficialne uvadza, ze na start mali 2700 m. Doprostred drahy ziadna taxiway nevedie - lahko overitelne na satelitnom snimku. Medvedev tam recnil 8. - pochybujem ze by pristaval 7. vecer. Este nejaka teoria?

 

A ako sa pripravuje draha pre Medvedeva - ometali ju metlickami alebo prestierali jeho lietadlu cerveny koberec? ;-D

0/0
23.9.2011 1:02

villík

Tak teď nevím....

U nás když vleze pilot do úplně obyčejnýho éra.... trochu protůruje motor, zahejbá směrovkou a výškovkou a křídýlky, popojede.....a když je všechno OK, maže na start. 

Jak se pak může někde napsat, že výškovka byla při startu zaaretovaná....

0/0
22.9.2011 20:50

kajak v zakoně

hm.. kdyby byl u nás jeho stav středně těžký...

byl by už dávno v domácím ošetřování..;-)

0/0
22.9.2011 20:44

Chamestekurel

tak jak

jsem předpokládal co řekne Sizov:Stroj byl v pohodě

0/0
22.9.2011 20:29

alexík

Re: tak jak

Sašo, zatloukej a zatloukej. Jen nevím co řekneš na tu anténu na konci rozjezdové dráhy. Tu odstřelili Čečenci.

+3/0
22.9.2011 20:35

1000101111001100

-

Jen další srážka s ožralými rybáři. Pokud se neubrání nukleární ponorka, pak nemá šanci ani dopravní letadlo.

+1/0
22.9.2011 20:25

viny.had

Je to furt dokola

tak pro odlehčení

http://www.youtube.com/watch?v=CYLIFb40Mzk

0/0
22.9.2011 20:11

odjistena

Re: Je to furt dokola

Nezabírá ;-(

0/0
22.9.2011 20:37

viny.had

Re: Je to furt dokola

Tak zkus z jiného soudku...

http://www.youtube.com/watch?v=qbSQW6LNVCI

0/0
22.9.2011 20:44

odjistena

Re: Je to furt dokola

R^

0/0
22.9.2011 21:53

devizovy_cizinec

radio jerevan nic vic

jeden brzdil pravym kolem, druhy tahal knip a vysledkem se letadlo naklonilo doleva8-o nacez kapitan neuvolnil stabilizator. sakra, kdyby radsi mlceli a pak dali verejnosti nejaky hodnoverny zaver. Rv

0/0
22.9.2011 19:57

malvino

No jo

na co bysme pak ale nadávali? Já například potřebuju každý den někoho sprdnout, jinak je mi smutno a mám pocit promarněného dne ;-(

0/0
22.9.2011 20:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.