Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvajová trať v Praze by mohla vést skrz zoologickou zahradu

Pražskou zoologickou zahradou v Troji by v budoucnu mohly jezdit tramvaje. V územním plánu Prahy je totiž zakreslen kuriózní projekt, který by vedl tramvajové koleje z Podbaby do Bohnic kolem výběhů afrických zvířat. Vedení zahrady je zásadně proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Grossak

Burácení tramvají, nebo burácení aut?

To je ale povyku. Když se podívám do mapy, vidím, že na většině míst, kde by tramvaj vedla, jsou silnice.

1) Tramvaj je dnes tišší než auto.

2) Je to inteligentní řešení dopravní obsluhy ZOO, kterou dnes (ne)řeší silniční doprava přes obydlené oblasti.

3) Bohnice potřebují kolejové napojení, a řešení nemusí být jen ve stavbě trati do Kobylis. Tramvaj na Prahu 6 je velmi zajímavá vazba, která přinese obrovské úspory výkonů.

Stojí za to nad tím alespoň přemýšlet.

0/0
23.9.2011 20:43

Berti19

Re: Burácení tramvají, nebo burácení aut?

No jo, to by ale pan redaktor nesměl podsouvat čtenářstvu, že trať povede málem zkrz pavilon opic.

0/0
23.9.2011 20:53

kaksikymmenta

Jako technolog...

...městské dopravy samozřejmě tramvaje preferuju, ale tohle je vážně pitomost. Když ji nechtějí na Václavském náměstí, tak bude jezdit okolo zoo??? Pokud tu tramvaj vyloženě chtějí, existuje kompromis v podobě podzemní tramvajové dráhy, která se tady ostatně kdysi vážně měla budovat. Proto jedny z prvních stanic metra C vypadají tak, jak vypadají.

0/0
23.9.2011 20:01

Robbik

inteligentní nápad

Proboha, kdo takovou blbost vymyslel?!? To mi přijde reálnější udělat linku metra v trase Ládví - Kobylisy - Sídliště Bohnice (2 zastávky) - Sedlec - Podbaba - Dejvická. Přičemž klesání z Bohnic by se dalo vyřešit mostem přes řeku... Ale při cenách staveb v Praze je takový tunel to asi nereálný - byl by to moc velký tunel... :-(

+1/0
23.9.2011 13:01

kyk

Re: inteligentní nápad

Metro je nesmysl. Příliš drahé i bez předražení, drahý provoz a jezdila by poloprázdná.

0/0
23.9.2011 13:41

Prisera.prisera

Re: inteligentní nápad

Nebylo by prázdné metro, už jste někdy jel z Bohnic autobusem?? Já tam bydlela dvacet let a autobusy každé 2-3 minuty nacpané k prasknutí ( harmoniky)... Původně mělo vést metro právě do ZOO a do Bohnic... To do Letňan jezdí metro prázdné, ale muselo vést do polí v Letňanech - díky lobbistům... Kdopak asi skoupil okolní pozemky a chtěl pořádně vydělat??? ;-€?

0/0
24.9.2011 0:42

Grossak

Re: inteligentní nápad

Metro do Bohnic nebyl úplně špatný nápad, ale jeho případný závlek do Bohnic a pak pokračování na Kobylisy a Ládví ano. Jízdní doba by narostla tolik, že by metro bylo na Ládví podobně neatraktivní jako je dnes na Proseku a hlavně v Letňanech, které patří spádově k béčku - což ostatně dokladují mraky autobusů, které jezdí z Proseka do Vysočan. Ale budovat teď sólo metro jako odbočku do Bohnic je také kapacitní nesmysl - bylo by prázdné, jak říká kolega. Autobus má kapacitu 150 lidí, vlak metra 1250. Tramvaj 250. Počítejme.

0/0
24.9.2011 12:40

kyk

A proč ne?

Ulicí pod Hrachovkou už dnes vede autobusová linka. Autobusy také dost vytěžují i Trojskou ulici. Při volbě slušných vozů a podloží se neobávám zvýšení hlučnosti.

Tramvajová tať u ZOO by měla významný dopravně obslužný význam, při volbě linky např. Výstaviště -> Nádraží Holešovice -> Nový trojský most -> Trojská -> ZOO -> obratiště Podbaba  by zajistila jak spojení Holešovic s Dejvicemi, tak i ekologickou dopravu do/ze ZOO a bezpřestupové spojení významných turistických míst. Pokud by byl podbabský most jen pro pěší/Tram/IZS tak bych jen tleskal.

Zkuste  si to projít po mapě.

0/0
23.9.2011 11:24

Leinad

Re: A proč ne?

Nepodstatný rejp: Nechci IZS aby tamtudy jezdila městská policie, vyšší hodnosti a úředníci IZS i papaláši... na oběd a na výlet ;-D maximálně tak navrhnout pro fyzickou možnost průjezdu aut (betonový panel místo pražců pro tram nebo široký chodník/cyklostezka nebo klidně i "nepoužívaný a zakázaný pruh") a tím pádem možnost jízdy s modrým majákem.

0/0
26.9.2011 8:35

Aqua

Vyhloubit metro

zrovna tady bych chtěl vidět, jak by se metro hloubilo... ale potenciální zdejší vazba linek A a C by mohla být v budoucnu zajímavá...

0/0
23.9.2011 10:26

looki25

"my tady nic nechceme, ať to mají jinde"

1) metro z Dejvické do Bohnic je sice pěkná vize, ale naprosto nerealizovatelná

2) tramvaje podél Stromovky..tady moc nevidim jejich smysl, když by vedly souběžně s vlakem. Navíc neřeší spojení Severního města a Prahy 6.

3) teď tam vede silnice, jezdí tam auta, autobusy. Moderní tramvajové tratě jsou mnohem tišší! A když by trať vedla např. vhodným zářezem, tak nevidim problém. (pro zvířata je mnohem více stresující nasvětlená rozhledna).

4) starosta Tróje by si měl uvědomit, že Trója není skanzen. Mnoha zanedbaným místům v Tróje by tramvajka pomohla...nebo se snad bojí místní ruské "menšiny"?

SPOJENÍ SEVERNÍHO MĚSTA A PRAHY 6 TRAMVAJÍ JE NUTNÉ! (stejně jako dašlí tramvajové tratě - Lihovar-Dvorce, Dvorce-Pankrác, Jižní Město-Bohdalec-Vršovice, Modřany-Libuš-Jesenice, Divoká Šárka-Dlouhá Míle-Letiště tad., jenže to by se nesměy ztrácet miliardy v tunelech a jiných, mnohem méně prospěšných, stavbách).

+1/0
23.9.2011 9:49

kyk

Re:

Standardní NIMBY přístup: Not In My Back Yard...

0/0
23.9.2011 11:26

babacek

Tramvaje v ZOO.

Pokud se to realizuje tak již teď lituji zvířata.

Co bude následovat, šestiproudá  dálnice ? :-(

+1/0
23.9.2011 9:01

danny47

Re: Tramvaje v ZOO.

Stačí si přečíst článek a nejen titulek..... a čtenáíř s inteligencí vyšší než houpacího by pochopil...

0/0
23.9.2011 10:05

babacek

Re: Tramvaje v ZOO.

Nemusím to číst když již včera jsem viděl reportáž.  :-P

0/0
23.9.2011 14:40

Leinad

Re: Tramvaje v ZOO.

Ono je totiž takové přesvětené město, plné nesmyslů jako svítící hrad nebo dokonce svítící "rozhledna" přirozené. :-/

Tramvajovou trať lze naprojektovat rozumně.

0/0
23.9.2011 10:48

babacek

Re: Tramvaje v ZOO.

Oni se v této zemi dělají také rozumné věci ? 8-o

0/0
23.9.2011 14:42

Leinad

Re: Tramvaje v ZOO.

Zrovna tramvajová trať "přes Vltavu v severní části Prahy" má smysl. (Otázkou je, kudy přesně povede a kolik bude stát. Já proti tiché trati u ZOO, v místech nynější silnice s hustým provozem moc nemám.)

0/0
26.9.2011 8:16

skokánek

Jasně a

jízdenka nebude stát 20,ale 180 jako ve Dvoře;-D

+1/0
23.9.2011 8:14

Dr. Fe(17)

To jsou zase nehorázný bláboly

Už nadpis je lživý. Skrz zoologickou zahradu pochopitelně nic vést nemá.Tramvaj má vést ve svahu nahoře, úroveň zdejších novinářů je úDěsná.

+5/0
22.9.2011 23:01

danny47

Re: To jsou zase nehorázný bláboly

Po přečtení tohoto "článku" mám naprosto stejný názor !!

0/0
22.9.2011 23:18

martin.kras

Re: To jsou zase nehorázný bláboly

Ale tam se píše, nejenom, že se počítá se stavbou tratě tramvají, ale s i rozšiřováním zoo. A jak víme zoo se dá rozrůstat jen v horní části a s tím i zoo počítá, takže to žádný blábol není.

+2/0
23.9.2011 10:32

-Komedie-

Re: To jsou zase nehorázný bláboly

ale samozrejme, ze je to blabol.

v mistech, kde ta tramvajova trat ma vest, je v soucasne dobe uz silnice, po ktere jezdi i autobusy. a tato silnice uz nyni rozdeluje zeleznici na dve casti - vybeh ziraf, zeber a ja nevim ceho jeste, je v severni casti zahrady, a od "hlavniho" tela zahrady ji oddeluje zminena silnice. prechazi se tam po takovem drevenem mustku.

0/0
25.9.2011 21:58

SCkPFjqnU

metro

by bylo lepsi

+1/0
22.9.2011 22:47

surreal

a kd eje ta mapa?

..mapa u článku radši není, protože by se ukázalo, že reedakce zas hledá senzaci za každou cenu... jestli jsme to dobře pochopil, tramvaje by jezdily místem kudy už dneska stejně vede silnice (a k žirafám se ze zbytku zoo stejně chodí po lávce nad touto silnicí) ...a pokud se bavíme o hluku, tak předpokládám že by nasaduli ty nové tramvaje které nejsou vůbec slyšet, takže klídek prosím.. a spojení propojení břehů v techto místech by určitě nebylo na škodu..

+2/0
22.9.2011 22:13

marw89

Re: a kd eje ta mapa?

R^R^R^

0/0
22.9.2011 22:27

danny47

Re: a kd eje ta mapa?

R^ !!

0/0
22.9.2011 23:18

SecondWisdom

Příští zastávka

Pavilon lvů.. :-/;-D

0/0
22.9.2011 22:08

Invandrare

Re: Příští zastávka

tadádá...Pavilon Lvů.......konečná zastávka, prosíme, osolte se a připravte se na snězení místní zvířenou.

0/0
22.9.2011 22:50

looki25

Re: Příští zastávka

prosíme osolte se ;-D

0/0
23.9.2011 9:50

Lord Havelock Vetinari

To my v Brně

už takové tramvajové safari dávno máme. Linka číslo 4, Körnerova---->>Mostecká------>>Vozovna Husovice---->>Náměstí republiky.....

+2/0
22.9.2011 21:37

Arnold J.Rimmer BDP

Re: To my v Brně

to jezdí okolo rohu Cejlu a Bratislavské?

0/0
22.9.2011 21:39

Lord Havelock Vetinari

Re: To my v Brně

Přesně tak.

0/0
22.9.2011 21:42

Arnold J.Rimmer BDP

Re: To my v Brně

díky za objasněníR^

0/0
22.9.2011 21:43

braka

Zdá se,

že Praha je líhní géniálních lidí. Vynikající nápad !! Ještě bych tam nechal přepřahat a skrz zahradu nechat tahat tramvaje žirafy !  R^

+3/0
22.9.2011 21:25

lukim

Re: Zdá se,

Trefné! R^ Já jen doufám, že se takové ztřeštěné nápady nebudou nikdy realizovat a nikomu bych je ani jako nárh neproplatil!! Že v tom článku není zmíněn ani autor kolejové šílenosti přes ZOO, zajisté cvok, to je mě fakt líto!! Rv

+1/0
22.9.2011 22:14

Trupman

Re: Zdá se,

Zato vy jste ten nejmoudřejší člověk na světě vzhledem k tomu, že ještě berete iDnes vážně. ;-DR^

0/0
23.9.2011 0:32

danny47

Re: Zdá se,

Spíš bych to viděl na  journalisické veledílo nějaké naplaveniny....  (Slyšela o tramvajové rati v Tróji, tak jí hned šoupla do ZOO)

0/0
23.9.2011 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.