Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Palestinci nacházejí nikoliv nešikovnou cestu, jak se stát státem

Myšlenka, že se Palestina stane stálým členem Organizace spojených národů, nevzešla podle Palestinců od nikoho jiného než od amerického prezidenta Baracka Obamy. V projevu před Valným shromážděním OSN vyjádřil Obama 23. září 2010 naději, že „až se tu sejdeme příští rok, budeme mít dohodu, která povede ke zrodu nového člena Organizace spojených národů – nezávislého, suverénního palestinského státu, jenž bude žít v míru s Izraelem“. Palestinci se rozhodli vzít Obamu za slovo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Odpor je marny, budes vymazan999

Super clanek a ocekavane reakce..

Sionisti si ale nevsimli, ze na pocatku byl jejich guru Hussein, kterej vzdycky Palosum neco slibil a pak se na ne vy...;-D;-D

0/0
3.10.2011 14:37

poznamka

Článek krásně připomíná 1947, kdy se "někdo" dohodl o vznik,

jednoho, ale již ne druhého státu. Je to podobný, jako kdyby někdo na vaší zahradě postavil stan s tím, že mu to soused dovolil. Pokud byste protestoval a pokoušel se ho vystrnadit, pak by si stěžoval, že ho napadáte a požádal souseda o zásah.

Izrael zabírá víc než má nárok a nebudou mít pokoj, dokud se nestáhnou. Palestinci jsou zvyklí čekat a nepotřebují komfort. Uvidíme, jak se do toho zamotá těch 130 000 Sudánských židů, kteří jim tam uvnitř kibuců udělají parádní čoro moro.

0/0
3.10.2011 14:31

mildapr

Hlavní důvod

proč to tam nefunguje je, že část Palestinců, podporovaná částí arabských zemí se snaží zničit Izrael. Izrael se v podstatě už padesát let brání.

0/0
26.9.2011 13:03

Krawcojc_LUS

free palestine dnes? utopie

pekne tendencni vec, ten clanek. Sem rad, ze to vetsina diskutujicich vidi stejne. Ja bych neuznal nezavislou Palestinu pro par duvodu: 1] nejsou jednotny. dneska tu jsou 2 palestiny, Gaza a West Bank. At ti to mezi sebou nejak poresej a jednaj jednotne. 2] rakety. Zajimalo by me, kdo z nas by zil dobrovolne ve strachu, ze mu muze kdykoliv domu priletet moc krasna raketka, zadna rachejtle. Dokud neni palestinska vlada schopna udrzet ani vlastni radikaly na uzde, jak chce vladnout na nejakym uzemi ?! 3] bezpecnost. Obe uzemi jsou tak miniaturni, ze Palestina nikdy nebude nezavisla tak jako napriklad Egypt nebo Tunisko; jejich uzemi bude de facto demilitarizovany, coz neni zrovna znak nezavislyho uzemi. A predstavte si, ze nezavisla Palestina pozve na armadni/policejni cviceni armadu/policii ze Syrie/Libanonu (Hizballahije) - vidite nasledky? Katastrofa!!! 4] vyvoj musi jit postupne; od odstraneni mnoha zbytecnejch road blocks, nastartovani palestinsky ekonomiky a sjednoceni obou casti

0/0
22.9.2011 10:10

mildapr

Re: free palestine dnes? utopie

Je to tak. A navíc palestinská autonomie je ekonomicky totálně závislá na Izraeli a zahraniční pomoci. Arabské země ji podporují jen pokud to škodí Izraeli, jinak jsou jim Palestinci ukradení. Ještě jim byli dobrý, když tam vymístili Arafata a jeho OOP.

0/0
26.9.2011 12:58

looney

hmm

myslim, ze v evrope se na to divame jinak nez izraelci (kteri ziji ve valecnem, ci polovalecnem stavu). palestina stejne jako egypt a syrie jsou naprosto neduveryhodni partneri. Nemyslim si, ze se to neni o neochote Izraele delat ustupky, ale o realnych obavach z toho co se stane pokud by ustoupili (tohle se nikdo nevezme na triko). jak je mozne ustupovat arabum, kdyz v syrii je asad, v egypte kdovico a v gaze hamas??? pokud je mi znamo tak valky byly vzdy zapocaty arabi, takze navic i jejich pozadavek na hranice z predroku 67 je docela "odvazny".

0/0
22.9.2011 9:50

papazian

Cestu do pekla, to našli!

Autor nemluví pravdu, zkresluje fakta a účelově je vykládá. Kdyby nacházeli cestu, tak by v OSN byla zcela jiná reakce na jejich hloupý nápad - hurá akci! Naivní omyl, žádnou cestu nehledali, jen tonoucí se stébla chytal nebo naděje  umírá poslední? Pro mír se svými sousedy, to je základ, bez kterého nemohou existovat. Pak mohou uvažovat nad nějakým státem. Stát jinak už mají  a to v Jordánsku. O tom se mlčí, proč?

+1/0
22.9.2011 9:47

kexinka

Occupation 101: Voice of Silenced Majority - CZ

V originále "Occupation 101: Voice of Silenced Majority" je dokumentární film mapující skutečné histroické příčiny izraelsko - palestinského konfliktu od jeho počátků až po současnost. Zabývá se nejen jeho původem, ale také různými faktory, které ho ovlivňují - jako jsou například izraelsko-americké vztahy. Zaměřuje se na podmínky a život Palestinců pod izraelským terorem a historickým vývojem celého konfliktu. Poskytuje divákovi široké spektrum názorů díky mnoha rozhovorům s osobnostmi ze světa kultury, politiky, vědy a akademiky. Především s těmi, kteří zažili (respektive zažívají) tamní bezútěšnou situaci na vlastní kůži.

http://afinabul.blog.cz/1008/occupation-101-voice-of-silenced-majority-cz

0/0
21.9.2011 16:24

thermit

o moj jahve O.o

prakticky jediny clanok v historii idnes nenapisany jednostranne proizraelsky ale brigadnici z hasbary zuria az im jarmulky z hlav padaju;-DR^

+1/0
21.9.2011 15:56

Wladow

Nechutná propaganda

Jednostranně zaměřený článek, který snad ani nemá ambice být objektivním posudkem skutečného stavu. Palestinci dělali ústupky??? Izrael opakovaně nabízel kompromis a doposud vždy byla odpověď jednoznačná - vyhladit Židy, zabrat Jerusalém neuznat Izrael jako stát. Doufám, že si OSN uvědomí, že Izrael je jediný demokratický a pro západní stát v blízkém východě a jako takový by jej měla minimálně celá Evropa a Severní Amerika podporovat (místo podpory nefunkční samosprávy vzniklé z teroristické organizace).

+2/0
21.9.2011 13:32

advokat2010

Re: Nechutná propaganda

Nepasuji se do role nějakého odborníka na tento region, ale Váš příspěvěk je minimálně stejně tendenční a nevyvážený, jako autorův. Myslíte si, že mezi pravicovými Izraelci nejsou podobné výkřiky o vyhlazování atd atd, Tj. srovnávejme hrušky a hrušky.. nejde na jednu stranu položit teroristickou propagandu proti názoru vybraného umírněného oficiálního představitele. Nevím o tom, že by Abbás či jiný oficiální přestavitel státu Palestina něco takového,co píšete hlásali.

Terorismus je zločin ,a je to zoufalá taktika lidí zahnaných do kouta a stejně jako se dnes k němu uchylují Arabové se k němu před rokem 1948 uchalovali Židé, tj. odsuzovat dnes Araby za chování, které před 60 lety naprosto stejně realizovali ve stejné lokaci Židé, je poněkud úsměvné. Myslíte si, že jejich důvody, byly "více spravedlivé" než ty současné ?

Předpokládám, že stejně vehementně budete hájit práva Palestinců na domovinu a odsuzovat výroky izraelských extrémistů o vyhlazování a vyhánění Palestinců, že ? ;-)

+1/0
21.9.2011 15:40

looney

Re: Nechutná propaganda

tak ja vidim rozdil v tom, ze izrael ma zvolenou demokratickou vladu (ktera dela kontroverzni kroky, ale nemluvi o genocide). v gaze si palestinci zvolili hamas. hnuti ktere izrael neuznava a chce ho vyhladit. podle me uz z principu neni vhodne ustupovat palestincum, protoze by to byla jasna indicie, jakym zpusobem usilovat o nezavislost (jakkoliv zaslouzenou).

0/0
22.9.2011 13:17

modrozlodějskej fógl

Re: Nechutná propaganda

hm., co je znakem demokratické vlády?? Že straní ortogoxním Židům, a stejným válečným štváčům jako na straně Hamasu! Nebo to má být podle demokratických volem?? Jestli ano, tak ty volby v Palestině byly pod "dozorem" mezinár. pozorovatelů OSN. A přesto Hamás, který je legitimně vyhrál Židi a křesťanskožidovské USA neuznávají! Paradoxně Hamás (tj.cca 17% Palestinců) je proti samostatnému palest. státu. Především, že by museli uznat Izrael.

+1/0
22.9.2011 13:32

papazian

Re: Nechutná propaganda

Přesně tak, stačilo se podívat v závěrečném defilé, kde autor je zaměstnán a čí písničku má zpívat a bylo vše jasné jako Kalouskova facka...

0/0
22.9.2011 9:48

Mirkov

Svoboda projevu

Nic proti svobodě projevu, ale je obvyklé, že názory, které k argumentaci využívají polopravd a lží s cílem vyvolat rasovou či náboženskou nenávist se v médiích nešíří. Dokonce na to pamatuje i zákon, ale co očekávat ve státě, kde v parlamentu zasedají poslanci zvolení za zločineckou organizaci, že? Těším se na další názory podobných "profesorů". Třeba se dozvíme něco objevného o našich i světových dějinách. Na závěr článku mi chybělo něco jako: " A kromě toho se domnívám, že Kartágo (Izrael) musí být zničeno" Kromě toho to obvykle zamotá hlavy lidem, jejichž vzdělání z různých důvodů skončilo u čtení, psaní a malé násobilky.

+1/0
21.9.2011 11:01

advokat2010

Re: Svoboda projevu

Nepochybuji, že pokud byste to psal Vy, tak bude článek zcela vyvážený haha ;-)

Cíle o nichž píšete může v čláku vidět opravdu jen hodně nemocný člověk.

Pan profesor napsal, jak to vidí on svojí optikou, řada jiných článků je zase otikou opačnou.

Buďte trochu tolerantní k druhé straně. Není jenom jeden názor, jeden pohled na věc a jedna pravda.

0/0
21.9.2011 12:31

Mirkov

Re: Svoboda projevu

Ano, ale jsou názory, které jsou nepřijatelné. Já nemám důvod podobný článek psát a nevím jestli by byl vyvážený, ale rozhodně bych nepoužíval k argumentaci lži. A věřte, že pan profesor zná pravdu lépe než kdokoliv z diskutujících. Netroufám si hodnotit historii blízkovýchodních konfliktů, a vlastně ani komentovat neznalost diskutujících, jen mě zaujala hranice svobody slova a její omezování či neomezování zákonem. Pokud má někdo problém porozumět psanému textu, může jistě vnímat mé názory jako názory duševně nemocného člověka. To je vaše právo, které jistě nikoho neohrožuje, a proto není důvod ho jakkoliv omezovat nebo bránit jeho šíření. Jiné je to u vědomých (a vlastně i nevědomých) lží.

0/0
21.9.2011 13:02

advokat2010

Re: Svoboda projevu

Podívejte pro Vás je to třeba lež (a máte na to právo), pro Palestince třeba pravda  (a mají na to právo) a opačně.

To co je pravda a co je lež je velice relativní.

Nechtěl bych žít v zemi, kde by byla taková "svoboda slova",které se dovoláváte,to totiž žádná svoboda slova není. Netolerance k jiné optice náhledu na problém a volání po potrestání těch,kteří "myslí jinak" než se tomu či onomu líbí, vede leda tak "za ostnaté dráty".

Tj. nejde mít plnou pusu svobody a demokracie a při prvním "jiném" či "nevyhovujícím" názoru začít volat po tom,aby dotyčnému byla ucpána ústa ,popř. "odměněn" odnětím svobody,cenzurtou a zákazem publikace.To je "svoboda" ála Třetí říše nebo SSSR a o tu dnes nikdo nestojí.

Nevím proč je významná část české populace natolik netolerantní domnívaje se,že jen jeden názor, jedna pravda. je ta pravá..správná..a všechny ostatní musí být zničeny..Možná nějaký komplex z minula. Existují osoby, které přísahaly věrnost císaři,pak Masarykovi, Hitlerovi a Gottwaldovi..

0/0
21.9.2011 15:31

Mirkov

Re: Svoboda projevu

Vy máte vážně problém s porozuměním psanému textu a vkládáte mi do pusy co jsem neřekl, respektive nenapsal. Musím vás upozornit, že žijete v zemi kde nechcete. Zkuste vykřikovat veřejně, že holocaust nebyl a máte problém. Navíc s pravdou se dají dělat různé kousky, ale nemůžete zaměňovat lež a optiku názoru. Můžeme se bavit o důvodech a okolnostech různých událostí, ale není možné tvrdit, že k nim nedošlo nebo naopak, že se stalo něco jiného.

0/0
21.9.2011 17:53

advokat2010

Re: Svoboda projevu

Nemáte pravdu. Zakázané je pouze schvalování/zpochybňování/ospravedlňování nacistické komunistické nebo jiné genocidy (tj. nikoliv jen holocaustu), je na to zvláštní ust. §  405 v trestním zákoníku (jedná se o právní kuriozitu a jen v některých zemích EU).

Naopak  v USA  a zbytku světa nic takového nemají.

Nicméně o jiných událostech si můžete dokonce i v ČR prozatím (díky Bohu) říkat, co chcete ;-)

0/0
21.9.2011 18:32

papazian

Tak pan autor pracuje v Ammánu! Skutečně je to znát!

Jednostranný pohled, který vůbec nereflektuje pravdu. Palestinci jsou jen hodní, ve všem ustupovali a šli vstříc Izraeli, jen on je ten špatný a chybující. Článek je chabou obhajobou proarabského vidění světa, který se ale netočí jen podle představ Aláha. Mechanické přetištění takového článku bez dalšího komentáře přináší lidem zmatek a do jisté míry spoluúčast na šíření bludů. Nemá smysl, abych autorovi, resp. redakci českých novin psal a vyvracel všechny polopravdy až lži, kterými autor zde operuje. Věřím, že si i další čtenáři učiní úsudek sami. Také mne udivuje, že překrucovaná slova amerického prezidenta nechává v klidu přátele U.S.A. u nás. Proč ani v tomto případě redakce ve svém příspěvku nereaguje, když už dala prostor zkresleným faktům?

+2/0
21.9.2011 10:10

advokat2010

Re: Tak pan autor pracuje v Ammánu! Skutečně je to znát!

Je viidět, koho máte rád  u autora článku taky. Proč Vám to vadí ? Každý článek je nevyvážený a reflektuje názor či osobní vazby autora. Opačných článků není málo.

0/0
21.9.2011 10:14

Doktor Redaktor

Je to jasné.

Vy máte svůj názor a historická fakta Vám v tom nijak nepřekážejí.

0/0
21.9.2011 10:57

advokat2010

Re: Je to jasné.

Historická fakta.. myslíte ta, co vyhovují Izraeli ? Nebo ta, co vyhovují Palestincům ?

Co třeba teroristický bombový útok na hotel King David ? To je taky historický fakt ? Anebo budeme dělat, jakože nic, nějak to omluvíme... a budeme se soustředit na jiná historická faktaí ? ;-)

Nebuďte bláhový... žádná objektivní pravda není !

Proto je myslím velmi užitečné slyšet "fakta" z jedné i druhé strany - bez cenzury,které se dožadujete.

0/0
21.9.2011 12:38

George Renel

Re: Je to jasné.

Vy máte dnes antiIL službu? Pokud ano, tak vězte, že pokud někdo napíše "budeme se soustředit" stává se naprosto nevěrohodným.....

0/0
21.9.2011 14:15

Dunja

Re: Tak pan autor pracuje v Ammánu! Skutečně je to znát!

A mimochodem je to názor a pokud máte lepší včetně argumentů, tak proč něco nenapíšete určitě bude skvěle objektivní, že?;-)

0/0
21.9.2011 10:23

Toicem

Re: Tak pan autor pracuje v Ammánu! Skutečně je to znát!

Papazian má pravdu. Není důvod se mu posmívat. Ten článek je hrůza a to, jak autor pracuje s pravdou (ohýbá si ji, jak se mu hodí), ne neuvěřitelné. Takové nepokryté jednostranné a propagandistické texty jsou opravdu nechutné a méně informovaným čtenářům můžou pěkně zamotat hlavu...

0/0
21.9.2011 10:27

papazian

Re: Tak pan autor pracuje v Ammánu! Skutečně je to znát!

Děkuji za podporu.

0/0
22.9.2011 9:51

Mazi198

hm

Autor evidentně nemá objektivní informace, nebo se právě probudil s Ramadánu, ikdyz ten skončil už před nějakou dobou. Pokud OSN uzná stát, kde vládne teroristická organizace, tak tím v podstatě uzná terorismus samotny a řekne, ze vlastně na odstřování Izraele a na tom, když se někdo oblékne do semtexu a vlitne do školního autobusu neni nic špatného. Jinak celý tento článek je psaný jednostranně, už jen ty fotky, na jedné straně děti s vlajkou na fotbale a na straně druhé izraelští vojáci....jak ubohé. Jen doufám, ze je to názor jedince a ne oficiální článek idnes.

+1/0
21.9.2011 9:53

advokat2010

Re: hm

Tak článek prošel autorizací MF DNES/ iDnes - není to žádný blog.

Pokud mluvíte o teroristickém státě, pak vzpomeňme teroristické organizace Irgun a Stern a kolik jeho členů bylo ministerskými předsedy v Izraeli (popř jinými členy vlády), anebo to Váš "vyvážený" zrak prostě vidět nechce ?

Opravdu jsou tak veké rozdíly mezi semitskými Araby a semitskými Židy ? Vždyť jsou to etničtí bratři (i dle Bible) a metody jsou naprosto stejné... Arabové se učili od bratrů Židů... a chtějí z mého pohledu to samé a stejnými prostředky...

+1/0
21.9.2011 10:00

mysack

Re: hm

je to názor a taky je tak označen hned v titulku, pokud s ním nesouhlasíš, můžeš mu veřejně oponovat - tady nebo formou podobného článku (pokud ti ho někdo otiskne). Z podstaty věci bude mít pan Kattáb jakožto Arab jiný názor na celou věc než Izraelec či proizraelský Evropan nebo Američan. Ten problém sám o sobě je dost složitý a nemá jednoduché řešení. Podle mě tím, že by se vytvořil palestinský stát, by se nic nezměnilo. Snad jen, že v případě dalších útoků na izraelské území by mohl židovský stát ručníkářům vyhlásit oficiální válku a trochu je tam srovnat.

0/0
21.9.2011 10:17

Doktor Redaktor

???!!!

Co to je?! tak tenhle článek je opravdu skrz naskrz  lživý a přeplněný nehoráznými demagogickými překrouceninami skutečnosti. Jak může údajně seriózní médium něco takového zveřejnit?? tady nejde o svobodu názorů, ale o trestuhodné publikování nehorázných lží. (Pravda, Arabové zřejmě obecně nemají pojem o tom, co je pravda a co lež.) Troufl by si iDnes. cz publikovat článek prohlašující, že koncentráky k vyvražďování Židů nikdy neexistovaly? tohle je na stejné úrovni. Styďte se, takhle ohlupovat veřejnost. Místo toho byste měli pravidelně, alespoň obden, uveřejňovat aspoň stručné informace o vývoji situace kolem tzv. "Britského mandátního území Palestina". To bylo Společností národů určeno po 1. sv. v., po rozpadu Osmanské říše, mezi jeho hlavními cíli bylo „zřízení národní domoviny pro židovský národ“.

+3/0
21.9.2011 9:36

whitebeard

Re: ???!!!

copak "doktore"?..pravda s Ti nelíbí?:-)..

0/0
21.9.2011 9:41

villík

Mno....

"Arabové obecně nemají pojem o tom, co je pravda a co lež" ....je pouhou pravdou....;-)

0/0
21.9.2011 9:45

advokat2010

Re: Mno....

Myslím, že semitští Arabové a Židé si v tomto nemají co vyčítat, však jsou to bratři. Už by měli těch bratrských strkanic nechat.

0/0
21.9.2011 10:07

Dunja

Re: Mno....

Jen jestli to není naopak, protože články a diskuze poslední dobou ukazují, jak málo máme znalostí o realitě a histor. fakty o Arabském světě.

Mimochodem co se týká holocaustu, tak jsem s mnohými o tom hovořila. Oni nepopírají koncentráky, ani to že židi byli hlavní obětí (a také proto první žid. imigranty přijímali s pochopením), ale počty obětí neboť jinak by bylo v té době žid. obyv. skutečně téměř vyhlazeno a to, že se na jejich úkor zapomíná na ty, kteří v koncentrácích zemřeli a nebyli židé a těch také nebylo málo.

0/0
21.9.2011 10:28

advokat2010

Re: ???!!!

Tak prostě máte rád z osobních důvodů Izrael... to je legitimní... autor zase z osobních důvodů Palestince...

Proč tolik humbuku ?

0/0
21.9.2011 9:46

myskamiki

Re: ???!!!

?? Nechte si sve radoby smirlive kecy od cesty. Clanek je demagogicky blabol na hony vzdalen realite

+1/0
21.9.2011 9:51

advokat2010

Re: ???!!!

Nechte si zase Vy svoje hodnotící kecy od cesty a smiřte se s realitou, že prostě ne všichni fandí Vašemu názoru.

Píše ho pro Palestiec.. řada jiných článku píšou pro Izraelci.. je logické, že do obsahu dává každý autor svoje názory, zrovna tak Vy.

0/0
21.9.2011 10:05

Doktor Redaktor

Re: ???!!!

Tak znovu, pane advokáte. Tady nejde o názory a o to, kdo komu fandí. Tady jde o historická fakta a jejich překrucování. Nemusím fandit Židům, přesto si netroufnu vyhlašovat, že žádný holokaust neexistoval a že je to jen židovská propaganda. Kdybych to udělal, budete mě bránit, že mám právo na svůj názor? a že rozdíl je prostě jen v tom, že já fandím nacistům, kdežto jiní fandí Židům? No to mě podrž.

0/0
21.9.2011 10:15

advokat2010

Re: ???!!!

No možná o tom ani nevíte... ale přesně to tu děláte.

Láska je slepá.Žádná objektivní pravda totiž neexistuje, to jste ještě nepochopil ?

Je židovská "pravda" a já jí rozumím.

Je palestinská "pravda" a já jí rozumím.

....a hromady mrtvol na obou stranách....a přitom semitský Žid nemá ve světe bližšího bratra, než-li semitského Araba... to je paradox !

0/0
21.9.2011 10:24

Doktor Redaktor

To jste na omylu.

Nemám sebemenší důvod z nějakých "osobních" důvodů mít rád nebo nerad Židy či Araby, tady jde o historická fakta, a nemám rád, když někdo nehorázně a záludně lže. Historie tzv. Britského mandátního území Palestina je velmi zajímavá, rovněž tak vůbec pojem Palestina. A pak je tu tzv. "národ Palestinců" -  ve "smyslu palestinských Arabů" -  ten byl účelově vytvořen v 60. letech. Pokud Vás to zajímá: "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. ... O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního 'palestinského národa'." Zahír Músejn, člena výkonného výboru OOP, pro holandské noviny v r. 1977.

+1/0
21.9.2011 10:08

advokat2010

Re: To jste na omylu.

No kdybychom tu přetiskli projevy takového notorického vraha a teroristy Menachema Begina, na kterého byla Brity vypsána svého času odměna (stejně jako na bin Ládina), následně šéf Izraele a laureát Nobelovy ceny míru, tak by se i Hitler se Staliinem červenali studem... :-P

Ano semitští bráškové Arabové a Židé se už od dob Izmaela a Judy nemají v lásce, přitom bližšího bratra na světě nemají.

Podle mne je spravedlivé, aby se oba dva bratrské semitské státy vzájemně uznaly v hranicích dle původního plánu z roku 1948, stejně k tomu jednou dojde, tak na co to divadýlko.

+1/0
21.9.2011 10:33

Doktor Redaktor

Re: ???!!!

Po různých historických odkladech OSN v r. 1947 doporučilo rozdělení Britského mandátu na židovský a na arabský stát. (Všimněte si, že tenkrát žádní "Palestinci" v dnes používaném významu neexistovali!! byli palestinští Židé a palestinští Arabové - jinak řečeno i Židé jsou "Palestinci"... Pozdější účelové umělé vytvoření "palestinského národa" ve smyslu "arabští Palestinci" je jiný, velmi zajímavý příběh.) Území vyhrazené Židům už bylo mezitím mnohokrát okleštěno (tedy přesně naopak, než tento prolhaný Arab tvrdí, na tomto území vzniklo mezitím např. Jordánsko, atd.), na prakticky nehajitelné nesmyslné hranice, zahrnující převážně neobyvatelnou poušť, přesto Židé se skřípěním zubů tento návrh přijali (na rozdíl od arabského světa, který jej odmítl, což trvá dodnes) a přes všechnu nepřízeň, zejména Britů, kteří vyzbrojovali Araby, jej po vypršení Britského mandátu vyhlásili a následně ubránili.

+4/0
21.9.2011 9:46

Doktor Redaktor

Re: ???!!!

A to přestože celé mezinárodní společenství počítalo s tím, že stát Izrael přežije ohlašovaný útok Arabů jen několik dnů - Arabové se nijak předem netajili tím, že Židy okamžitě zaženou do Středozemního moře. Nejsem žádný sionista, a jistěže na tom území docházelo k mnoha nepravostem z obou stran, ale zajímá mě historie, a abych si mohl udělat jakžtakž objektivní názor, chci znát historická fakta, ne demagogické lži.

0/0
21.9.2011 9:47

advokat2010

Re: ???!!!

Ano, to očekávali. Arabská branná moc je od smrti Saladina k smíchu. Ale nejsme přece barbaři, dnes už toto neůže hrát roli a slabší zasluhují ochrany a ne vyhlazení.

Avšak přesně jak řikáte... semitští bratři Arabové a Židé... nemají si co vyčítat...

0/0
21.9.2011 10:11

janmlynar

Re: ???!!!

Nezkutečně překroucený článek, krátké video objasňující jak to je se západním břehem: http://resource.prophecytoday.com/2011/05/video-series-israeli-high-tech-makes.html   je to to druhé video.

0/0
21.9.2011 10:03

dvanáctý vyšehradský jezdec

to je ta demokracie

kdejaký terorista má hlasovací právo

0/0
21.9.2011 9:32

whitebeard

Re: to je ta demokracie

mý na mysli izraelský státní terorismus?;-D

0/0
21.9.2011 9:41

myskamiki

Re: to je ta demokracie

vis o tom velke kulove!!

A urcite ted budes chtit poucit, jak maji podobni exoti ve zvyku, ze?

0/0
21.9.2011 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.