Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacient se zastřelil v havířovské nemocnici přímo na lůžku JIP

Smutný případ otřásl Havířovem. Přesněji tamní nemocnicí. Karvinští policisté i zdravotnický personál řeší sebevraždu pacienta, který se v zařízení zastřelil. Zjišťují, jak se zbraň do nemocnice dostala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TrueRobos

V civilizované zemi

by měl mít člověk právo zemřít tiše a důstojně, když už nic jiného, tak by to vyřešil uspávací plyn a kyanovodík. Cením si toho, kdo mu alespoň donesl zbraň. Lepší, než se věšet a nebo skákat z okna. RvRvRv

+2/0
20.9.2011 21:16

opas

Re: V civilizované zemi

jo, doufám, že to pro mě moje žena v případě potřeby taky udělá.

+1/0
21.9.2011 16:17

blebleson

Tak já to docela chápu, že za určitých zdravotních

komplikací je možným východiskem svůj život ukončit.

Pokud u toho dotyčný člověk neohrozí nikoho dalšího, tak bych to bral jako čistě osobní věc a osobní právo, které by okolí mělo respektovat.

0/0
20.9.2011 20:53

brekebrekeke

to mu dali ucet nebo co?

:-/

0/0
20.9.2011 20:02

Dojemne

To je tak, kdyz bolest vyhrava ....

0/0
20.9.2011 17:15

villík

Přemítám, proč jste neotevřeli diskuzi....

..pod Křišťálovou lupou (obavy, co?).... a otevřete diskuzi pod tímhle článkem, kde diskuze je zcela nevhodná a v podstatě zbytečná.....:-(:-(

0/0
20.9.2011 17:01

Smrť

Pokud nevyléčitelně nemocným

zákon neumožňuje odejít ze života důstojně a v klidu za odborné asistence, pak takový pacient holt musí cestu hledat sám. Snad v tomto případě nebudou policajti aktivní s hledáním "pachatele".

+1/0
20.9.2011 15:28

Adamsite

Hm

Pokud ten člověk opravdu trpěl a byl nevyléčitelně nemocný, myslím že měl právo odejít dobrovolně ze života. A že k tomu použil svojí legálně drženou zbraň, tak na tom nevidím nic špatného. Naopak bychom si měli vážit toho, že jsme jednou z posledních demokratických zemích v Evropě, kde  trestně bezúhonní občané mají právo vlastnit zbraň, v některých státech jako je například Velká Británie je občanům toto právo upíráno RvRv

0/0
20.9.2011 15:01

opas

Re: Hm

Jo, jen bych mu ubral body za umělecký dojem, protože kdo to má uklízet, že jo...

Ale zase uznávám, že u nás není euthanasie, takže moc na výběr neměl.

0/0
21.9.2011 16:14

Ittieh

Sebevražda při nemoci jménem rakovina, to asi ani není možné brát takto.

Komu umřel někdo z rodiny na tuto nemoc, ví jak mnoho trpěl. A vždy pochopí smysl takového ukončení života. A to i tehdy, kdy sebevraždu z jiných příčin odmítá či odsuzuje. Zažil jsem jak člověk v posledním stádiu této nemoci naříká bolestí. Jak zraněné zvíře. A vzpomínka na takový nářek ani nejde vytěsnit z paměti. Tomu kdo dotyčnému od té nejhorší bolesti i s vědomím toho, že mu odejde ze života natrvalo, pomohl držím palce. A to přesto že zákon vlastně neuposlechl.

0/0
20.9.2011 14:32

Pan_Tau

Re: Sebevražda při nemoci jménem rakovina, to asi ani není možné brát takto.

... s vědomím toho, že mu odejde ze života natrvalo... ???

A kdyby umřel na tu rakovinu, tak odejde jako dočasně nebo jak?

0/0
20.9.2011 15:04

doktor_bota

Re: Sebevražda při nemoci jménem rakovina, to asi ani není možné brát takto.

Je něco jiného smířit se s přirozenou smrtí a něco jiného k ní blízkému člověku účinně pomoci.

+1/0
20.9.2011 15:42

Pan_Tau

Re: Sebevražda při nemoci jménem rakovina, to asi ani není možné brát takto.

Smířil bych se snadněji s dobrovolným odchodem ze života, než s přirozeným, leč bolestivým umíráním na rakovinu.

0/0
20.9.2011 16:05

doktor_bota

Re: Sebevražda při nemoci jménem rakovina, to asi ani není možné brát takto.

Pak je tvá předchozí otázka hloupá.

0/0
20.9.2011 16:17

Bouše

Z hlediska vyššího principu mravního

by se taková účast na sebevraždě neměla prošetřovat. :-/

+2/0
20.9.2011 13:36

modrozlodějskej fógl

Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

na místě. Kdoví, jestli vrchní sestra, která má na starosti inkasování poplatů, dotyčnému nesdělila že jeho hospitalizace bude dlouhodobá. Tak si to spočítal, že po asociální úpravě poplatků naší pravicovou vládou, mu z jeho invalidního důchodu nezůstane doma ani na nájemné a služby! :-/

0/0
20.9.2011 13:08

skrbling

Re: Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

Větší hovadinu jsem nečetl. Jestli by tahle diskuse měla být kvůli něčemu zrušeno, tak kvůli příspěvkům, jako je ten váš.

+4/0
20.9.2011 13:10

ujko.straka

Re: Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

No nechci se Vás dotknout ale soused taky počítal než šel do nemocnice protože mít o 3000 měsíčně míň taky může znamenat že nemáte na nájem. Je to smutné ale je to tak a vzhledem k tomu že to byl čestný chlap tak do nemocnice nešel protože nesnesl pomyšlení že by zůstal někde dlužen. Zemřel na práškách doma, naštěstí to šlo rychle. Takže pane moralisto když nevíte o životě nic tak si raději narvěte do huby celý pomeranč.

+3/0
20.9.2011 13:25

milivicak

Re: Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

No, ona to až tak hovadina není, sám mám maminku dlouhodobě v nemocnici, všechno jí platím jako její syn já (když jem byl dítě, platila zase ona mě, že) a tak vím, že ze svého důchodu by nemonici, léky, pleny, ubrousky, kapesníky, toaletní papír (ano, to všechno musíte do nemocnice přinést), nájem svého bytu, elektřinu, plyn a mobil, který tam má aby byla ve spojení s rodinou nezaplatila. Už mě také vrtalo hlavou, jak to dělají lidé, kteří nikoho nemají......

+2/0
20.9.2011 13:37

modrozlodějskej fógl

Re: Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

vážený skrblingu a tvoji klikači. Zřejmě máš ještě strčené nohy pod stolem tatínka, tak se ti to může moralizovat! Není to tak dlouho, co jsem byl 25 dní v jedné krajské nemocnici. Toaleťak jsme si museli v těch hotelových službách  nechat kupovat v kantýně, a o dalších věcech raději nemluvím . Při předání propouštěcí zprávy jsme buďto platili hotově nebo nám byly předány složenky. A bylo dost smutné, když si děda - vdovec, domlouval splátkový kalendář. Cely život si platil jako poštovní zaměstnanec zdravotní pojištění. Až tak daleko došlo Klausovo zlodějské tržní hospodářství! Kdy ve zdravotnictví díky různým parazitům, je kurz eura při nákupu zahraničních léků 28.30 kč.

0/0
20.9.2011 19:05

Libra

Re: Je to smutná záležitost, a nevím jestli je zde sarkasmus

Tak tohle není skutečně na svém místě. Jen doufám, že tě tato nemoc nepostihne.

0/0
20.9.2011 13:10

xy3000

*-*

Pacient se zastřelil v havířovské nemocnici přímo na lůžku JIP - R.I.P.

0/0
20.9.2011 13:05

milivicak

účast

Držím palce s tím dokazováním účasti na sebevraždě...... Frajer měl doma legálně drženou zbraň, požádal někoho, aby mu jí do nemocnice přinesl na obranu před zdravotnickým personálem (čeho všeho jsou schopní, o tom se už napsalo dost....), to, že si s ní potom zasviní vlastní polštář byl jeho boj a dotyčný donašeč o tom memusel mít ani tucha...... Každopádně smrt to byla dobrovolná, jeho vlastní a asi to nebylo z náhlého pomanutí, tak že příběh sice smutný, ale netřeba v tom koupat ještě někoho jiného. Snad jen úklid toho pokoje......

+1/0
20.9.2011 13:01

doktor_bota

Re: účast

"na obranu před zdravotnickým personálem" - ty jsi na hlavu?8-o

0/0
20.9.2011 13:09

milivicak

Re: účast

Ne, to je možná obhajoba budoucí oběti našich pomáhačů a chráničů.... "Prostě, zesnulý, majitel legálně držené zbraně mě požádal o její donášku do chrámu našeho zdravotnictví, protože měl obavu, že nastane nutnost nutné obrany či krajní nouze a on jako zlušený střelec by se mohl lépe bránit, ochránit sebe i otatní, na to má jako majitel platného ZP i právo, to, že si hodlá vystřelit mozek z hlavy se z  jeho žádosti nedalo nijak poznat......" Tak by mohla vypadat možná výpověď oběti našeho soudnictví.

0/0
20.9.2011 13:30

Edmund Černá Zmije

Euthanazie po Česku

;-(

0/0
20.9.2011 12:50

nnyky

Je to tak nějak divné.

Beztrestný je ten, kdo udržuje pacienta i proti jeho vůli v utrpení, kdežto ten, který mu pomůže, je v ohrožení vlastní svobody a důstojnosti :-/

+7/0
20.9.2011 12:50

Rostislav S.

Re: Je to tak nějak divné.

R^:-/

0/0
20.9.2011 12:55

petr.n_22

Právo na...

....důstojnou smrt by mělo být základním lidským právem stejně, jako právo na život.

+5/0
20.9.2011 12:47

Rostislav S.

Re: Právo na...

R^R^R^

0/0
20.9.2011 12:55

swampy1977

povazujete

za vhodne rozebirat proc se zastrelil nebo jak se mel zabit?

0/0
20.9.2011 12:23

Jura2

Píšou:

Zjišťujeme, zda měl zbraň u sebe, nebo zda a kdo mu jí donesl." Tzn. že si jí prostě mohl donést sám z domova do špitálu (už tehdy věděl proč) a měl jí u sebe po celou dobu pobytu na JIP. Nevím teda, jak moc se sestry po příchodu na oddělení hrabou lidem z bezpečnostních důvodů v jejich osobních věcech, ale asistenci další osoby ani nemusel potřebovat.

0/0
20.9.2011 12:16

kuchl

V nemocnici na JIPce

se zastřelit . V Havířově jsou zřejmě zastánci euthanasie . Tento způsob je ovšem poněkud nebezpečný .:-/

0/0
20.9.2011 12:15

Nahlásit příspěvek

nezranil jiné

"Naštěstí nezranil jiné pacienty ani sestry." A proč by je měl zranit? 8-o Evidentně se zbraní uměl (byla legálně držená, měl zkoušky) a přece neměl zájem ublížit cizím. Bilanční sebevražda, chápu. Kdyby byla euthanásie legální, možná by zvolil ji.

+9/0
20.9.2011 11:57

Pan_Tau

Dotaz na odborníky ve zdravotnictví:

Pokud byl pacient "chodící", mohl podepsat tzv. reverz a odejít z nemocnice? (A ukončit svůj život/trápení jinde?)

.

Nebo vás z nemocnice v těchto případech nepustí ani proti vaší vůli?

0/0
20.9.2011 11:51

Aha_jo

Re: Dotaz na odborníky ve zdravotnictví:

sice nejsem odborník ze zdravotnictví, ale myslím si, že reverz podepsat mohl, nebyl však chodící a manželka tu spoušť asi uklízet nechtěla doma...;-)

0/0
20.9.2011 12:38

doktor_bota

Re: Dotaz na odborníky ve zdravotnictví:

No, negativní reverz si vyžádat a podepsat může každý pacient, i nechodící, ale v odůvodněných případech, například pokud je lékař přesvědčen, že pacient není schopen svůj stav rozeznat či posoudit, může být hospitalizován i proti své vůli (je mu stanoven poručník, obhájce a rozhodne o tom soud v zákonné lhůtě, mám pocit že do týdne). V naprosté většině případů jde ale o pacienty na psychiatrii, jinde naprosto minimálně.

0/0
20.9.2011 13:16

upír Nosferatu

Nedivím se mu,

trpět bolestmi bez naděje na lepší budoucnost, pořád poslouchat (číst) kolik stojí jeho léčba a jak je ekonomice na obtíž, udělal bych to samý. Rodině upřímnou soustrast, dodavateli R^:-/

+1/0
20.9.2011 11:43

denny6002

Re: Nedivím se mu,

prostě umíral na rakovinu nikoli bez naděje na lepší budoucnost,ale bez naděje přežít,ale s jistotou umírání v bolestech. Tak to vyřešil nejlépe,jak mohl. Nákladnost léčby (zbytečné) a ekonomika bylo jistě to poslední,na co asi ve svém beznadějném stavu pomyslel.

+3/0
20.9.2011 12:10

studuji VŠ cenzorskou

drsný

Prostě to vyřešil jako Chlap R^

A jestli chce policie popotahovat manželku, že mu k činu pomohla, tak to asi jen proto, že všechny závažnější případy už má policie vyřešené :-P

+2/0
20.9.2011 11:42

karelvesely.cz

-

Pokud se najde nějaký soudce, který případně odsoudí tu manželku (nebo kohokoli jiného, kdo mu tu pistoli přinesl), měl by se do smrti stydět a chodit kanálama. Pro mě jsou hrdinové oba. R^R^

+2/0
20.9.2011 11:37

Scarlett O Hara

Re: -

On mi jako hrdina nepřipadá, prostě se mu nechtělo ještě dlouho pomalu a bolestivě odcházet. Ten, kdo mu ten kvér dodal a věděl, co s ním hodlá udělat, je hrdina jen v případě, že to pro něj udělal z lásky a ne ze zištnosti (např. kvůli dědictví )

+2/0
20.9.2011 11:43

upír Nosferatu

Re: -

Kvůli dědictví? 8-o Jako že jeho vilu v Karibiku zdědí o 2 měsíce dříve? 8-o

0/0
20.9.2011 11:45

bapial88

Re: -

Kvůli dědictví? Jako, že už to nemohl těch 14 dnů vydržet?

0/0
20.9.2011 11:46

karelvesely.cz

Re: -

Tak dědictví mě nenapadlo......nechápu, jak jsem mohl zapomenout na možnost, že někdo někomu pomůže ze světa kvůli tomu, aby mohl dědit o dva týdny dřív..;-D

0/0
20.9.2011 11:47

kosican76

Re: -

Uz  toho mlada pani Oharova neberte po kilech, a myslete i na ostatni....

0/0
20.9.2011 12:15

Já, Claudius

Uzákoňte euthanasii

a bude po problému.

+4/0
20.9.2011 11:33

kalifkaca

Re: Uzákoňte euthanasii

R^

0/0
20.9.2011 11:42

annama

JIP

Měla jsem před půl rokem mamku na JIP - je na vozíku a do té doby  jsem si taky bláhově myslela, že jsou pacienti na JIP pod větším dozorem, než na normálním pokoji. Není tomu tak. Nikoho neodsuzuji - má to vše 2 strany - dneska stát cpe do všeho málo peněz (krom své kapsy), takže je málo sestřiček, tudíž nemůže být 1 sestra na 1 pacienta na JIP. O tom, jak se ke mně některé sestry chovaly,to druhá věc. Měla jsem pocit, že bych měla mamce vykopat díru a pohřbít ji. A teď co se týče tohoto případu - byla to svobodná volba tohoto pána. Je to MOC smutné, opět umřel mladý člověk. Já trpět rakovinou a vědět, že za pár měsíců umřu (nevím, jak na tom byl tento pán), tak bych si taky přála umřít a netrápit se.Kolik je u nás 80 letých babiček a dědečků, kteří jsou nemocní a chtěli by umřít a netrápit se. Já vědět, že mám smrt jistou, tak bych to chtěla ukončit dřív, než příjdou šílené bolesti a trápení.

+1/0
20.9.2011 11:32

upír Nosferatu

Re: JIP

:-/R^

0/0
20.9.2011 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.