Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé ze Spořilova blokovali sjezd z Jižní spojky, v místě vznikly kolony

Na Spořilovské ulici v Praze 4 demonstrovali nespokojení obyvatelé Spořilova proti kamionové dopravě, která jim podle jejich slov ztěžuje život. Na více než dvě hodiny zablokovali přechod pro chodce na sjezdu z Jižní spojky na Spořilovskou ulici. Kvůli odklánění dopravy se na Jižní spojce vytvořily dlouhé kolony aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majkl1

Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

V Praze nežiji již 30 let a tak i s trochou nadhledu. 40 let jsme lezli SSSR do řiti, všude se zdůrazňoval sovětský vzor. Proto nechápu, proč si socialističtí plánovači nevzali za vzor to, co skutečně v Rusku fungovalo. Tím mám na mysli silniční obchvaty Moskvy, velké a malé "kolco". Jen nařvanej funkcionářskej pablb mohl svést dálkovou dopravu do centra města. A důsledky jsou cítit dodnes. Dokáži pochopit obě strany sporu. Ale alespoň se již věci začaly řešit. Ovšem to co chybí, je poctivá a pravdivá informace občanům ve stylu: stavba bude zahájena a dokončena od-do. Během stavby budou občané vystaveni jistému nepohodlí do doby jejího dokončení. A hlavně: Stavba bude vyhotovena dle projektu v daném termínu a nikdo si nebude moci vymáhat změny a upředňostňovat stavby místního významu. Finanční prostředky na danou stavbu jsou vyčleněny a nesmí být převedeny jinam.

0/0
21.9.2011 13:16

HrubesaMares

Re: Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

Za funkcionare se nepocitalo s prakticky zadnou dalkovou dopravou.

Smutne je, ze nastup tranzitu zaskocil i nove nacalstvo, se vstupem do Unie prekvapeni stejne tak jako tranzit vzrostlo, se Schengenem jeste vic...a cinnost jako reakce odpovednych porad zadna. Trvalo 20 let nez byla alespon trochu napravena nejvetsi blest Jizni spojky - Bobova draha, a okruh se stavi rychlosti 20 kilometru za 10 let. I tunely se stavi rychleji (to vladcum Prahy vzdycky slo ) :-/Rv

0/0
21.9.2011 13:48

majkl1

Re: Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

Nějak, asi dík vrozené natvrdlosti, Váš příspěvek nechápu.

0/0
21.9.2011 13:56

Tutti

proc policie nezasahla

Pokud na misto dorazila dopravni policie, tak mohla prece zacit ridit dopravu. Na prechod si stoupne policista a pousti stridave auta a pesi.

+1/0
21.9.2011 2:02

mlada_fronta

Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

... a ještě asi 100 dalších obyvatel Běchovic, kteří si postavili domky v místech, kudy se již desítky let ví, že povede Pražský okruh. Nyní, po desítkách let příprav a projektování se toto pokrytecké zájmové "občanské" sdružení snaží o změnu trasy Pražského okruhu tak, aby se mohl ještě několik dalších desítek let znovu připravovat a projektovat v nové trase.

---

Dalsí podobná parta "občanů" protestuje proti Pražskému okruhu v Suchdole - tam je trasa okruh projektována beze změny již od časů první republiky.

+3/0
20.9.2011 22:41

lu2222

Re: Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

Zkreslujete realitu. Proti okruhu v Běchovicích protestují nejen lidi co si tam nově postavili domky, ale i starousedlíci z domů, které tam stály dávno předtím než se pražský okruh začal plánovat. To, že se zatím nestaví je chyba úředníků, kteří nejsou schopni stavbu připravit pořádně.

0/0
20.9.2011 23:35

Mysel

Re: Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

Jasne, je to chyba uredniku. A ekofasisticky spolek nejakou banalni chybu dlouho hledal a hned ji soudne napadl. Tak Vam nevim, kdo nam tady tu realitu zkresluje vic... ;o)

0/0
21.9.2011 2:12

Leinad

Re: Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

Zmínění "ekofašisté" něco dali k soudu, ale:

Který soudce a proč si vzal na triko "zákaz výstavby"? Proč by to dělal, kdyby úředníci udělali při plánování všechno správně? (jak je v Rakousku zvykem, ačkoli tam mají silnější a drzejší "ekofašisty a ekoteroristy."

0/0
21.9.2011 9:28

JUDr. Lawyer

Re: Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

A kolik těch starousedlíků tam žije? Několikanásobně méně, než je obyvatel na Spořilově a blízkém okolí. Uznávám že vše je chyba státu, u takto důležitých staveb má být prostě vyšší priorita, legislativní příprava stavby provedená ve zrychleném řízení a stavět co nejdříve. Bohužel stejně na stavbu v současnosti scházejí peníze, takže ŘSD nevadí protahování přípravy.

0/0
21.9.2011 8:38

pavlik12

Re: Za to všechno může s.Šubrtová z Běchovic ...

Okruh je tam planovany od 30. let ... kolik "starousedliku" tam bydli dele?

0/0
21.9.2011 9:47

FandaVV

Jo spořilovský, to jste měli myslet hlavou před volbama

VV vám nabízely nechat kamiony omezeně na JS, ale holt se vám líbil víc TOP Tůma. A kde je mu konec? Místo toho se teď hádejte s gynekologem a hlavně "kompetentním" socanem Březinou - co to peče s Janouškem a spol. R^

+1/0
20.9.2011 22:15

FandaVV

Re: Jo spořilovský, to jste měli myslet hlavou před volbama

Jen si vzpomeňte, jak Březina chtěl hned zabrat uvolněnou JS BUS pruhem... Tak doboru a nashle v lepších časech :-/

0/0
20.9.2011 22:17

macarát

Re: Jo spořilovský, to jste měli myslet hlavou před volbama

TOP je na Praze 4 v opozici, vládne tam ČSSD a ODS. Kdyby tam byly místo TOP v opozici zástupci VV, bylo by to občanům platné asi jako mrtvému zimník.

0/0
20.9.2011 23:45

HrubesaMares

Re: Jo spořilovský, to jste měli myslet hlavou před volbama

vzpomente si, ze volby v Praze vyhrala CSSD...ovsem stejne jako na statni urovni je ji to houby platny

0/0
21.9.2011 9:27

Depresivní Robot Marvin

...

Jestlipak víte, co se stane mému kamionu, když to blokádou projede? Vůbec nic.

0/0
20.9.2011 20:58

T vůj_stín opět opět zpět

Re: ...

odpověď hodná točvolanta ;-D

+1/0
20.9.2011 23:31

Leinad

Re: ...

Svým způsobem správná.

Proč Spořilovští neprotestují proti Branikovcům, Branikovci proti Běchovičákům,....? ;-D

0/0
21.9.2011 10:07

pavlik12

Protestujte v Běchovicích

Vždycky mě pobaví, když vidím jak proti nějaké stavbě jedna skupinka "místních" protestuje a druhá zase demonstruje za její dostavbu.

Zvlášť když to jsou všechno sousedé z jedné obce :-)

Tady nepomůžou úřady ani soudy (protože vždycky se někdo odvolá), jediná možnost je všechny zúčastněné zavřít do jedné místnosti a nepustit dokud se z ní nezačne ozývat jednotný názor.

0/0
20.9.2011 20:06

Lokýt

Re: Protestujte v Běchovicích

Jak říkám, na to, že auta u domu jsou nesnesitelná, už lidé přišli, a na to, že to tak zůstane, ať je přestěhujete kamkoliv, pomalu přicházet začínají. Třetí krok, totiž že se tudíž bude muset něco udělat s auty jako takovými, bohdá jednou taky bude následovat.

+1/0
20.9.2011 20:33

pavlik12

Re: Protestujte v Běchovicích

Jo, bohuzel zatim nikdo nic lepsiho nevynalezl; nebo o tom, ze je to lepsi, nepresvedcil dost lidi.

0/0
20.9.2011 20:41

CART09

Klasika

Je to klasika, vždy a všude - dálnice ano, ale ne na mém dvorku...;-D

+2/0
20.9.2011 19:27

macarát

Re: Klasika

Dálnice ne. Nikde.

0/0
20.9.2011 23:49

jenicek223

Protestovat se musí

Protestovat se má a musí, jinak to s těmi bafuňáři a pantáty (politiky) co nám kradou jen prachy nepůjde, a to jak zleva, či z prava! Škoda, že není lepší volební systém, aby si mohl volič vybírat lépe.[>-]

+1/0
20.9.2011 19:13

jo_ru

Re: Protestovat se musí

a ty znas nejakej lepci krome kulometu

0/0
20.9.2011 19:32

Lokýt

Re: Protestovat se musí

Nevolit spolky (strany), ale skutečně ty zastupitele?!

0/0
20.9.2011 19:37

Leinad

Re: Protestovat se musí

Volební systém je dobrý, voliči neví, co chtějí. ;-)

+2/0
20.9.2011 19:55

macarát

Re: Protestovat se musí

Nicméně jsou lepší volební systémy, totiž takové, které minimalizují ztracené hlasy. Například člověk může dát náhradní hlas, který se rozděluje v druhém kole, pokud ta nejvíc preferovaná strana neprojde přes limit. Nebo rovnou prostě každý volič strany očísluje.

0/0
20.9.2011 23:51

Aesculap

Okamžitě

"Požadujeme okamžité dostavění Pražského okruhu a rovnoměrné rozložení dopravy do jednotlivých městských částí."

Mají trochu nereálné požadavky. Okruh prostě "okamžitě" dostavět nejde. I kdyby se začalo hned, bude to nějaký rok trvat...

+3/0
20.9.2011 19:08

Kluuk

Re: Okamžitě

Kdyby tam bydlel pan Bém, tak už to dávno je, milý pane...

+1/0
20.9.2011 19:17

pavlik12

Re: Okamžitě

On by teď už dostavěný byl ... dokonce na něj byly i peníze.

+1/0
20.9.2011 20:03

kenx

pozdě

Už v době, kdy se okruh R1 teprve začínal stavět, na webech a diskuzích typu ceskedalnice.cz se řešily různé možnosti otevírat jednotlivé etapy. Když se řeklo oficiálně 512+513+514 v celku, okamžitě se vědělo o důležitosti dostavby 511 a hlavně nepřipravenosti objízdné trasy přes Spořilov. Když se navíc nějaký rok před otevřením objevila informace o zákazu těžké nákladní dopravy na Jižní spojce, bylo vymalováno. Jenže politici nás krmili informacemi, jaké to bude úžasné. Novináři vřele pokračovali v PR duchu. Místní politici dělali, že o problému neví (musel by být naprostý diletantismus, aby místní z odboru dopravy neznali tyto informace). Po celou tu dobu byl čas něco vymyslet, přestavět některá místa dokuď nejsou tak dramaticky zatížená, dohodnout se na alternativních trasách výměnou třeba za investice do obcí ... eskalovat problémy. Nestalo se, tak tu máme blázinec. Zasloužený.

+2/0
20.9.2011 19:08

Krisík

Re: pozdě

eskalovat problémy? - no, jestli to pokládáte za vhodné...

Nebo jen neznalost významu?

0/0
20.9.2011 20:02

kenx

Re: pozdě

Ano, eskalovat problémy, escalate problems, issues, nevím čemu nerozumíte. Prostě o nich mluvit na vyšší úrovni, média, parlament, senát, referenda, existují způsoby.

0/0
20.9.2011 20:43

macarát

Re: pozdě

Aha. Vy mluvíte anglicky.

Škoda jen, že to maskujete jako češtinu, pak se nedivte, že Vám lidé nerozumí.

Eskalovat problém skutečně v češtině neznamená mluvit o něm na vyšší úrovni, znamená to zhoršovat ho.

0/0
20.9.2011 23:53

Leinad

Re: pozdě

Voliči v Praze 4 si dlouho volili strany, které nemluvily o řešení (jako odhlučnění Spořilovské nebo zákaz kamionu na Spořilovskou při "vybudování" křižovatky Jižní Spojka - 5. Května...)

Mimochodem, současný stav je menší zlo, v těsné blízkosti Spořilovské je méně obyvatel, než v těsné blízkosti Jižní Spojky(Braník), navíc nájezd od Braníka(a přilehlých oblastí) na Baranďák je jednodušší.

0/0
20.9.2011 20:09

HrubesaMares

Re: pozdě

v tesne blizkosti Jizni spojky prakticky nikdo nebydli, navic je vedena v udoli. Po cele delce az a Barrandov neni zadny dum (krome te genialni novostavby vedle rampy z Barrandova) tak blizko jako cely Sporilov.

0/0
21.9.2011 10:20

sojkal

Nebrali též rukojmí?

Jak to Pražáci vytýkali odborářům co tam stávkovali.

+1/0
20.9.2011 19:04

Leinad

Re: Nebrali též rukojmí?

Tohleto řešení nezastavilo spoje MHD, které pravidelně používám. ;-D

Být to o kus vedle (Švehlová/Na Padesátém) tak by mi to vadilo. :-P

0/0
20.9.2011 20:12

jaryn farmy

Spořilováci nedejte se

Naprosto souhlasím s blokádou, i když nejsem "Pražák". Téměř každý týden Jižní spojkou projíždím a vůbec těmto obyvatelům nezávidím. A jestliže stát nedokáže propojit velký obchvat s "Hradeckopu D", tak je to stát diletantů.!!

+1/0
20.9.2011 19:01

Uko Ješita

Re: Spořilováci nedejte se

Tak tam nejezdi. O jedno auto méně :-)

+1/0
20.9.2011 19:04

pavlik12

Re: Spořilováci nedejte se

Stát dokáže, ale proti každé z variant protestuje nějaké jiné sdružení obyvatel...

0/0
20.9.2011 20:04

Nahlas se ti směju 2

Úsměvní to lidé

Tak si zaškodili a dnes se jim bude líp spát... ;-D.

0/0
20.9.2011 18:58

Aydra

Ale no tak...

"Stále", "prý" a "podle nich". Obyvatelé jsou stále nespokojeni, ačkoli jim přeci město vyhovělo a poslalo kamiony na Jižní spojku... Zajímalo by mě, jestli si autor článku skutečně pořádně prostudoval situaci před tím, než napsal tento text. Jinak by musel vědět, že sebrat 500 kamionů z 10 000 není žádná velká blahosklonnost, spíš takové plivnutí do ohně. "Prý" mají zdravotní potíže může být klidně bez toho "prý" a že jsou obyvatelé stále nespokojeni zní jako údiv nad tím, proč se jim nelíbí bydlet ve smradu a hluku. A ještě proti tomu navíc demonstrovat.

Samozřejmě si tu všichni uvědomují, že blokáda naštve spoustu lidí, co za nic nemůžou - ale jak jinak na sebe v tomhle státě upozornit? Je to jediná věc, která funguje. A kdyby se ti kluci nahoře trochu snažili a postavili Pražský okruh, byl by klid.

+1/0
20.9.2011 18:52

Uko Ješita

Re: Ale no tak...

Když jsou přesvědčeni o své pravdě mají jít na magistrát Ministerstvo dopravy. Tím že šikanují ostatní lidi, kteří za jejich problémy nemůžou mě docela ser...

0/0
20.9.2011 18:59

Lokýt

Re: Ale no tak...

Motorista nemůže za produkty svého auta?!

0/0
20.9.2011 19:02

Uko Ješita

Re: Ale no tak...

Motorista nemůže rozhodovat kde se bude stavět okruh či obchvat.

0/0
20.9.2011 19:03

Lokýt

Re: Ale no tak...

Ale může rozhodovat, zda ten výsledek použije.

+1/0
20.9.2011 19:06

Villy

Re: Ale no tak...

I mě!! Moc R^R^

0/0
20.9.2011 19:06

Leinad

Re: Ale no tak...

Kdo a proč vyhrál volby?

Proč byly peníze na OpenCard, metro do polí(Letňany), ..... že by protože si to většina přála neboli protože pořád vyhrává ODSČSSD?

+1/0
20.9.2011 20:15

Richard Kába

hezke

To meli zajit demostrovat do Bechovic ... ;-)

+2/0
20.9.2011 18:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.