Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hluk z obchvatu Třemošné je v normě, stát slíbenou stěnu platit nebude

Nový obchvat Třemošné na severním Plzeňsku nepřekračuje hlukové normy. Protihlukovou stěnu, jejíž příslib si v létě vymohli obyvatelé nedalekých rodinných domů, tak Ředitelství silnici a dálnic nebude muset platit. Potřebné tři miliony by podle červencové dohody měly ze svého rozpočtu uvolnit kraj a obec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

revolusn_na_case2

II.

5) Soud - limity překročeny nebyly a přesto se stěny staví - z peněz nás všech - tedy i VY (a já samozřejmě) přispíváte na něco, pro co není dle zákona důvod; mimochodem tohle je precedent jak prase - Davide H., kterej stavíš domek taky kousek od obchvatu, jen kousek níž, řvi až Tě hlasivky budou bolet, že taky chceš protihlukový stěny v úrovni Tvého domu! Tobě bych na to ze svých daní přispěl i rád, Ty na rozdíl od nich nevyhrožuješ zastavením obchvatu (to totiž soudnýho člověka nenapadne, když vidí, jak se celýmu městu ulehčilo)

6) Bude 30proc ceny protihlukových stěn platit město? Toť otázka...ale žijeme v ČR, tak to městští zastupitelé budou muset asi kousnout a zaplatit, i když jsem si jist, že by věděli o lepším účelu, jak peníze využít - do teď naše město spravovali ku radosti VŠECH, řekl bych...ne jen ku radosti 12-ti "vyvolených"...

0/0
23.9.2011 17:18

revolusn_na_case2

Obhajovači zajímají vás fakta?

Shrnutí:

1) Územní plán města - V plánu je obchvat pře 30let, jen nebyli peníze na stavbu

2) Otázka peněz - bohužel to je irelevantní; jestli koupili pozemky levně nebo draze, na věci to nic nemění

3) Otázka času - koupili pozemky a začali stavět těsně před realizací projektu; museli tedy vědět, že se s výstavbou počítá/počítalo již v minulosti, museli tedy počítat i s hlukem, čemuž PATRNĚ odpovídala i cena pozemků, pak by ale neměli chtít protihlukový stěny

4) Otázka dřívějšího majitele pozemků - spekuluji - byl dřívější majitel pozemků člověk, který měl slovo v městské radě a prodal pozemky s příslibem, že se obchvat stejně nikdy nebude stavět? Prodal pozemky a odešel z veřejného života, nestarajíce se o další vývoj?

0/0
23.9.2011 17:17

Neumětel

Nechápu, co tady řešíte

KAŽDÝ má právo na ochranu před nadměrným hlukem. A je zcela irelevantní, jestli tam kdysi dálníce nebyla a teď je.

Taktéž má KAŽDÝ právo se domáhat svých práv u úřadů samosprávy a soudů.

.

Řeči o tom, co bylo, co (ne)věděli předem jsou zcela zbytečné. Existuje norma o maximální hladivě hluku. Teď budou mít nějaký protokol o měření hluku a podle toho se mojou zařídit. POCITY jiných lidí (nejčastěji závistivých a nepřejících sousedů) jsou zcela irelevantní. Ale klidně si mohou nadávat na internetu nebo v hospodě.

PS. Mně je srdečně jedno, jak to tam dopadne.

0/0
21.9.2011 9:25

PIPINAPI76

Re: Nechápu, co tady řešíte

Jaká práva??Ty pozemky díky tomu koupili hodně levně.Tak at' si tam tu zed' postaví za svoje !!

+1/0
21.9.2011 10:09

Neumětel

Re: Nechápu, co tady řešíte

Těžko diskutovat s někým, kdo nemá právní povědomí.

0/0
21.9.2011 10:40

bar.bu.do

Re: Nechápu, co tady řešíte

... a co jako? Když mi vadí hluk z ulice, mohu si stěžovat nebo zavřít okno ...

0/0
21.9.2011 11:23

tdvorak

Re: Nechápu, co tady řešíte

Já tomu nerozumím, proč by měli ostatní lidé z třemošné nadávat a nechtít protihlukovou stěnu? Krom toho, že to zřejmě bude z části platit město?

Když si koupím pozemek v záplavovém území a velká voda mi smete barák, každej řekne, že jsem debil a dobře mi tak, buď jsem koupil s tím, že záplava může přijít, nebo jsem to neřešil a nevěděl, nenapadne mě hádat se a chtít protipovodňové valy, protože řeka/přehrada je v majetku státu. V čem je to jiné tady?

0/0
21.9.2011 14:12

tdvorak

Majitelé

Proč se tady nevyjádří některý z majitelů domů v těsném okolí obchvatu?

Nepoví nám, jestli ten bozemek byl levnější než srovnatelný jinde a další taková fakta? Nebo k tomu nemají co říct a radši jen měří hluk a píšou si SPZ toho, kdo zatroubí?

0/0
21.9.2011 6:23

vladivostock

Re: Majitelé

Majitelé domů se tu vyjadřovali už několikrát, stačí si přečíst předchozí diskuze, najdeš zde všechny podrobnosti, které tě zajímají. Těch troubících aut je tolik za den, že nad tím už všichni jen mávnou rukou, když to ty trouby baví troubit....Asi ti majitelé mají důležitější starosti, než neustále dokola odpovídat na ty samé troubovité dotazy. Obchvatu zdar;-)

0/0
3.10.2011 21:28

(registrac)

Fakta X

1. V územním plánu je obchvat zanesen od 1. poloviny 80. let 20. století.

2. Pozemky u obchvatu stály zhruba 5x méně než je obvyklé ve stejné vzdálenosti od Plzně (viz. naštěstí neuskutečněná koupě tamního pozemku mojím kamarádem)

3. Obchvat se nachází cca 100m! od oken domků. Každý si to může změřit v online katastrální mapě.

4. Obchvat není dálnice ale jen přeložka silnice I. třídy, limity nepřekročeny, tudíž nevidím důvod stavět protihlukovou stěnu z peněz kraje nebo města.

5. Obyvatelé ze združení Orlík jsou nejvychcanější sebranka širokodaleko.

+4/0
21.9.2011 0:58

vpk

Re: Fakta X

Body 2. a 5. jsou nesmysly.

Lépe napsáno bod. 2 je účelová lež zde v diskusích mnohokrát opakovaná jen s rozdílným násobkem (váš je prozatím největší a tudíž nejprolhanější). Pozemek nebylo možné koupit samostatně, ale jako celek, nebo jako již hotový developerský projekt firmy RK Global. Nemám informaci "od kamaráda", ale z vlastního pátrání.

Bod. 5 nejsou fakta, ale váš zjednodušený názor. Stejně jako je můj názor, že vidíte svět velmi promitivně.

PS. Nebydlím nikde poblíž Orlíku.

0/0
21.9.2011 7:40

(registrac)

Re: Fakta X

Tak zapátrejte ještě hlouběji jak to bylo s pozemky než je pořídila RK Global.

0/0
21.9.2011 14:07

petrina007

To je tak, když hlupáci nejezdí v době měření!

Nemohu nereagovat, když čtu příspěvky, zamyslel se někdo z těch chytrolínů, kteří navrhovali v době měření nejezdit po obchvatu, že když po obchvatu jezdit nebudou v době měření, že to bude muset financovat kraj a obec Třemošná? To je přesně vidět třemošenská inteligence! Tohle ti chytří hoši opravdu vymysleli moc dobře! A ti, kteří to ted čtou a zde to hlásali, by se měli nad sebou zamyslet! U piva se toho moc nevymyslí, že hoši? A víme, o kom se mluví ....

0/0
20.9.2011 20:39

bar.bu.do

Tak si ji postaví sami ...

... to jsou takoví nýmandi, že to nezvládnou?

+1/0
20.9.2011 20:06

dnes_zítra_pozítří_a_možná_i_ted

Dobře tak

Dobře takR^ Nakoupit pozemky za pár peněz a pak si ještě budou vyskakovat. Moc dobře věděli do čeho jdou;-)

+1/0
20.9.2011 20:02

bajo.ano

neplatil bych jim NIC

Rv!! ať si tam vysází zelenou stěnu sami, vyčuránci !!

+1/0
20.9.2011 18:44

Johny_V

to bude mazec

na prosincové jednání zastupitelstva Třemošné se tedy těším.........

0/0
20.9.2011 15:38

petrina007

Re: to bude mazec

Se těš Johny jak chceš, já se víc těším na Vánoce!

0/0
20.9.2011 20:40

vhelsing2

To je tak...

kdyz je nekdo linej se podivat na uzemni plan....

Ale nezavidim jim....ja mam dalnici x kilometru vzdalenou a kdyz je priznivy vitr,tak to huceni je pekne slyset.

0/0
20.9.2011 15:07

Si0 po 4. zákazu

Každý se snaží podojit stát, jak to jen jde.

+1/0
20.9.2011 12:44

InstinkTT

Zdravý rozum zvítězil?

+4/0
20.9.2011 11:22

Mouchard revival

Re: Zdravý rozum zvítězil?

ne, beztak to zaplatíme všichni...

0/0
20.9.2011 18:00

(registrac)

Re: Zdravý rozum zvítězil?

Nad lží a nenávistí.

0/0
21.9.2011 0:22

petrfree

At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Vše v nadpisu, koupit pozemek za cenu, která odpovídala lokalitě u silnice a pak chtít víc........................Jak k tomu přijdou jiní, v Třemošné vedla hlavní silnice středem obce a nikdo se nestavěl na zadní i když jim nákladáky jezdily přímo pod okny!!!!Rv

+9/0
20.9.2011 11:08

VimrtPase

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

R^R^R^

0/0
20.9.2011 11:14

l_jelinek

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Pravda, prejit tam silnici bylo temer o zivot. Jenze nezapominejte na to, ze v obci ty nakladaky jezdily tak 50-60, po obchvatu jedou min. 100 km/h. A kazdy polointeligentni clovek asi vi, ze hluk projizdejicich aut/nakladaku bude pro takove rychlosti urcite diametralne odlisny. Me by spise nez hluk zajimalo, jak mohla projit ta krizovatka z Tremosne na Zaluzi, tu projektovali a schvalovali nejspise masovi vrazi, protoze z ni neni pres to zbradli poradne videt a osadit ceduli "Pozor krizovatka" s DOPORUCENOU rychlosti 70 km/h je take dobry vysmech (rovny usek, z kopce). Tady by se to spise melo presetrit, s hlukem nikdo nic moc nenadela (pri nejhorsim scenari by se upravila horni hranice povolenych decibelu, tusim, ze neco podobneho se stalo i v Praze).

0/0
20.9.2011 11:30

jdobry

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

jojo, pri vyjezdu od Tremosne neni vlevo nic pres zabradli videt.

Souhlasim s tim, ze takovouto krizovaku neni mozne zprovoznit bez vybudovaneho placku na pomnicky. Pocet bouracek tomu odpovida, nastesti pokud vim zatim zadny smrtak.

0/0
20.9.2011 12:28

jdobry

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

zapomel jsem dodat, ze znacna cast nehod kupodivu nebyla zpusobena mizernym vyhledem, ale nedanim prednosti protijedoucimu vozidlu pri odbocovani vlevo.

0/0
20.9.2011 12:30

OrpheusF1

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

to je ale pitomost, co z Vás vypadla.. co asi budete dělat vy, až koupíte pozemek, za 5 let Vám 500 metrů za domem vyroste dálnice.. Ono je to celkem rámus i na 3 kilometry a to tam ten val je.

Uvědomte si, že tímto se těm lidem dost výrazně znehodnotily pozemky. Já vím, že v čechách je typické, že řešení, který Vám pomůže a sousedovi uškodí je ta nejlepší možnost, ale zkuste přemýšlet o tom, jak by Vám bylo na jejich místě.

+2/0
20.9.2011 11:39

MiW

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Jo, jenže ti lidé to věděli že se tam bude stavět. Nebo to v uzemním plánu nebylo??

+5/0
20.9.2011 11:44

VimrtPase

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Bylo. A věděli to.

+4/0
20.9.2011 12:21

mystery

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

To je ale demagogie. Hlukové limity jsou snad proto, aby byly dodržovaný, a ne aby se překračovaly podle toho, kolik stály pozemky okolo.

0/0
20.9.2011 21:20

TommyB.

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Vždyť nejsou překračovaný

0/0
21.9.2011 16:56

PIPINAPI76

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Že tam povede obchvat se vědělo 20 let....Tak tedˇ se nemají čemu divit !!

+4/0
20.9.2011 11:49

kmotrs

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

pokud to koupili i přes to že dálnice byl v územním plánu tak je to jejich blbost.

+4/0
20.9.2011 13:03

IvaKu

Re: At si vyčůraní domkaři vysadí stromy!

Ten záměr vybudovat obchvat ale existoval dvacet let. Ty domy tam stojí, řekněme, pět let. Tak jaká reč o tom, že se těm lidem znehodnotily pozemky. Ti lidé s tím, že tudy povede přeložka, museli počítat.

Viz historie projektu: http://www.tremosna-prelozka.cz/historie-projektu

0/0
21.9.2011 15:13

Bruhy

Kocourkov

Stát to platit nebude, ale tak to zaplatí kraj nebo obec z našich daní. Když nedá pravá kapsa, tak dá levá .. Kocourkov!! Chce se mi zvracet, velebnosti ;-O Když si tam pořidili pozemky s tím, že se tam bude stavět, tak s tím museli počítat. Od dnešního dne při průjezdu mám ruku na klaksonu a pos*r*e se, EKOTERORISTI!!!

Bydlím na Lochotíne v blízkosti Karlovarské - rozhodně blíž než tyhle rádoby haciendy. A chci stěnu?? Ne .. kupoval jsem byt s tím, že tam prostě ten hluk je. Ale když si vzpomene takhle každej ekoterorista, pak má ve státní kasičce něco zůstávat na zalepení dluhu ;-€

+3/0
20.9.2011 11:07

BigpetBig

Re: Kocourkov

Kdo to je ekoterorista?

0/0
20.9.2011 11:22

kuttna

Re: Kocourkov

Taky jsem nad tím přemýšlel. A vychází mi, že slovo "ekoteroristé" používají neslušní lidé k označení lidí, kteří po nich chtějí, aby se začali chovat slušně.

0/0
20.9.2011 17:42

l_jelinek

Re: Kocourkov

Zvukovou signalizaci muzete pouzit jen v nutnych pripadech, kdyz na Vas podaji zalobu, tak jste ten propadajici. ;-)

0/0
20.9.2011 11:33

kmotrs

Re: Kocourkov

zvukouvou signalizaci použil v nutném případě, běžela tam kočka, já ji taky viděl :-)

0/0
20.9.2011 13:04

Bruhy

Re: Kocourkov

.. přesně tak .. a nedávno jsem tam vytruboval zajíce .. bylo mi ho líto, ušáčka :-)

0/0
20.9.2011 14:06

flyflýsek

Re: Kocourkov

On byl ekoterorista?;-D

0/0
20.9.2011 14:33

petrina007

Re: Kocourkov

Ušáčkovi bude jedno, až to předají policii!

0/0
20.9.2011 21:46

OrpheusF1

Re: Kocourkov

ale co když oni ten barák kupovali právě dřív, než tam byl okruh? co mají dělat potom? taky je to jejich problém?

takže přijde někdo, ve jménu státu Vám výrazně znehodnotí pozemek a vše je OK?

Ono když kupovali pozemky, tak možná tam dálnice ani nebyla plánovaná, nebo pokud ano, nepochybně jim tvrdili na obci, že ta dálnice bude mít protihlukové stěny a bude zakopaná pod úroveň terénu a podobně, protože obec má samozřejmě snahu ty pozemky prodat. v Osnici to dělali také.. také prodávali lidem pozemky a když se nezeptali, tak jim "zapomněli" říct, že 100 metrů za pozemkem bude dálnice. kdo se zeptal, tomu navykládali hromadu slibů, ale realita je teď jiná.

0/0
20.9.2011 11:43

PIPINAPI76

Re: Kocourkov

Jak říkám,v plánu to bylo 20 let.Jen na to jaksi dřív nebyli peníze !!

+1/0
20.9.2011 11:52

Bruhy

Re: Kocourkov

.. prodej pozemků v této lokalitě probíhal v době, kdy už bylo v územním plánu, že tam povede obchvat Třemošné, takže nikdo nikomu nic neznehodnocuje

.. dále se nejedná o dálnici, ale normální silnici první třídy .. to by si pak mohl naporoučet kdokoliv cokoliv .. stát přece nemůže být dojná kráva, aby si každý jouza vzpomněl, že chce tohle a tohle.

+2/0
20.9.2011 14:09

l_jelinek

Re: Kocourkov

Bylo to tam, máte pravdu, jen si ti lidé nebyli schopni predstavit, jaky je to randal. Take mate pravdu, ze je to silnice I. tridy, tzn. 90 km/h - a kolik se tam jezdi? Nejsou vyjimkou nakladaky s rucickou tachometru na 110 km/h a uz jsem videl i jedince v OA, kteri mohli jet tak 150 neli vice. Jsem rad, ze tak blizko okruhu nebydlim, ale tem lidem se vubec nedivim, ze se chteji branit jakymikoliv prostredky. Osobne bych tam dal natvrdo 70 km/h, radarem mereny usek a po prd.li.

+1/0
20.9.2011 15:00

tdvorak

Re: Kocourkov

Souhlas. Díky rozpadlému mostu mezi bílou horou a rokycanskou je provoz nákladních aut směrován na roudnou, kde bydlím. Od rána do noci tam projíždí mraky aut a hluk nikdo neřeší. Přitom oprava mostu by to zmírnila minimálně o ty nákladní auta. A dočasnej most je tam už roky a původní nikdo neopravuje. Asi bych měl taky řvát, že chci protihlukovou stěnu, třeba si jí vydupu :-) A po tom, co předváděli ty majitelé domů v třemošný, pokaždý když jedu po tom obchvatu, podřadím o jeden stupeň a vytočím motor k 9 000 otáček, aby byl slyšet. Když chtěli hnát celej provoz vnitřkem třemošný, tak s nima fakt nesoucítím.

+3/0
20.9.2011 12:03

kuttna

Re: Kocourkov

Vy jste typický čecháček. Když už sám nejste schopen nebo se bojíte požadovat po úřadech nápravu, tak se aspoň snažíte zhoršit život těm, co tu odvahu mají.

0/0
20.9.2011 17:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.