Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr Heger nemyslí na naše platy a ohrožuje pacienty, varují lékaři

Česká lékařská komora ostře zkritizovala ministra zdravotnictví Leoše Hegera. Po jednorázovém navýšení platů lékařů přestal plnit memorandum, říká komora. Lékařům se nelíbí ani vyhláška, která zlegalizuje zastupování lékařů mezi obory. Prý ohrozí pacienty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noorange

Měl by mu někdo sdělit,

že  právě vyhrál Goebelsovu cenu?

0/0
20.9.2011 10:06

roby

a vy vážení lékaři myslíte ještě

na něco jiného než na své peníze? Daňoví poplatníci vám zaplatili studium, daňoví poplatníci musí opět letos zaplatit vaše nehorázné platové požadavky, a vy se strachujete, zda vám opět příští rok zaplatí víc! Tomu se říká vydírání a je známo, že pokud vyděrači člověk jednou ustoupí a zaplatí tak platí až do smrti.

0/0
20.9.2011 10:02

pyjonýr z tup 009 - 4

Nadpis článku je zbytečně dlouhý.

0/0
20.9.2011 7:58

taktaktak

Pani lékaři

Pani lékaři by se už měli konečně hýbat a ne vyhrožovat,že pokud jim nezvednou platy tak tím ohrozí zdraví pacientů.Je to velice ubohé tvrzení.

+2/0
19.9.2011 19:24

pitivier

Re: Pani lékaři

V roce 1994 bylo v republice 34.928 lékařů což obnášelo 328 obyvatel na jednoho lékaře. V roce 2008 bylo v zemi 44.382 lékařů a 273 pacientů na jednoho lékaře. V roce 1994 bylo celkem 21,56 milionu ošetřovacích dní v nemocnicích. V roce 2008 pak 16,84 milionu dní.  Je 1,27 x více lékařů, mají 1,28 x méně práce. Celkově byli lékaři v roce 2008 1,63 x méně výkonní než lékaři před 14 lety. Pro srovnání HDP se za tu dobu zvýšil 2,6 x. Zdroj ČSÚ.

0/0
20.9.2011 7:39

chleidy

haha

U nás se špitálu říká ,,odevzdej ůplatek než zemřeš". Je tam pár dobrých doktorů, ale většina jsou lempli co se vyhýbají práci, potažmo zodpovědnosti, chodí si do práce a z práce jak chtějí a personál je pro ně póvl, který je tam od toho aby jim byl po ruce. Přitom někteří ani neumí odebrat krev. Já bych jim klidně přidal jejich deset procent, ale jenom když navýší sestrám a ostatnímu personálu plat o dvacet procent a zavážou se k tomu, že budou povinně každých pět let dělat atestaci, kterou si navíc sami zaplatí.  Každej si v tomto státě má utahovat opasek, ale doktorú se to zjevně netýká, chudáků nedoceněných. Jsou potřeba, to jo, jako každej jinej a každej je nahraditelnej. A mezi nama o co je doktor ze slovenska horší než čech. Moc rozdílů by se nenašlo.

+2/0
19.9.2011 18:55

brekebrekeke

Re: haha

proc pracujes v nemocnici, kdyz ti, kteri ji zivi, jsou temer tvi nepratele? neocnici zivi pouze a jen lekarske zpravy, zadny vratny, ani sestra !!

0/0
19.9.2011 18:58

Pavel Brno po smazání

Re: haha

Tak to už jste přehnal. Pokud podle Vás nemocnici neživí sestra, vrátný, kuchařka, ale jen lékaři, jste přesně to, o čem předřečník píše. Jde o symbiózu různých povolání, velmi různě ohodnocených. Na co bude chirurg, když vypadne proud a elektrikář bude stávkovat?

0/0
19.9.2011 19:06

brekebrekeke

Re: haha

ne! jsi diletant, ktery nerozumi zdravotnictvi ani trochu a nerozezna privat od nemocnice, fakultku od mestskeho spitalu a sestru od sanitarky! extra pro tebe zopakuji znovu - jediny, kdo ovlivnuje platby pojistoven jsou lekari a jimi psane lekarske zpravy !! na zaklade teto lekarske zpravy je podle quot vyplacena castka za pacienta. z techto penez je placeno mio dalsich zadeli, vcetne direktoriatu! na zbytek doplaci cesky stat trapnymi 7% hdp, pricemz eu dava minimalne 10%. je to jasny? cemu na tom nerozumis?

0/0
19.9.2011 19:11

Pavel Brno po smazání

Re: haha

Ale tomu samozřejmě rozumím. Jenže Vy nerozumíte a zřejmě nikdy nepochopíte, že uklízečka, která má pětkrát nižší plat než lékař, je pro nemocnici důležitá taky. Pokud začne stávkovat, vyhodíte ji a najdete si jinou. U lékařů je to stejné, jen poněkud složitější - je jich méně, než uklizeček - a kvůli tomu mají o tolik vyšší plat.  Jiný rozdíl tu není. Předpokládám, že pracujete pro to prokleté státní zdravotnictví. Stávkujte proti nehoráznému systému nepodepisování smluv zdravotních pojišťoven s novými subjekty a pokud si věříte, udělejte si soukromou praxi, popř. pracujte v privátní nemocnici.  Zdravotnictví ve velkých nemocnicích je kapitalismem nepolíbeno, což stojí občana šílené peníze a nervy.

0/0
19.9.2011 19:21

brekebrekeke

Re: haha

nebudu se bavit s nekym, kdo srovnava uklizecku s lekarem Rv no comment

0/0
19.9.2011 19:26

brekebrekeke

Re: haha

anebo - posledni veta - tu uklizecku musi uzivit lekar a jeho zprava. klidne se snaz ponizovat sve vlastni doktory, vsak na to cesi brzy dojedou. vzdyt uz tam zadne nemate

0/0
19.9.2011 19:28

Pavel Brno po smazání

Re: haha

Psal jsem níže, že mě k doktorovi nikdo nedostane. Mám určité postavení, přesto se nad uklízečku v naší firmě nepovyšuji. Nebo možná právě proto.  Kdyby zmizeli všichni lékaři v ČR, byla by to docela dobrá investice do budoucna. Věřte, že po dvaceti letech by tu byl větší blahobyt než na Tchaivanu, kde mají jednotné DPH 5 %.

0/0
19.9.2011 20:34

Pavel Brno po smazání

Re: haha

Tchaiwanu - chybička se vloudí.

0/0
19.9.2011 20:37

brekebrekeke

Re: haha

prosim te, nepis nesmysly

0/0
19.9.2011 21:01

Pavel Brno po smazání

Re: haha

R^  Odevzdej úplatek, než zemřeš.  ;-D Směju se nahlas - krátké, trefné.

0/0
19.9.2011 19:13

vlastmá

Re: haha

Zdravotnictví živí pacient.

Nejvíce si vždy utrhne ten, kdo má k ovoci nejblíže a nemusí to odpovídat množství práce k tomu potřebné. Nedá se přesně definovat množství práce duševní a fyzické.

Mzda a plat je proto těžké určit, zda je spravedlivý vůči všem ostatním. V naší zemi je však celkově určitě ve větší míře nespravedlivý.

0/0
20.9.2011 6:48

alexík

A je to tu znova.

Že by zase děkujeme, odcházíme. To je ale šaškárna doktoři.;-(

0/0
19.9.2011 18:42

prasák

běžte

Nenažraní lékaři, běžte už konečně do prde......

0/0
19.9.2011 18:40

Rado 71

Víme kde jsou peníze ČTĚTE

http://www.novinky.cz/domaci/245030-krade-se-tu-po-miliardach-a-prezident-to-zlehcuje-tvrdi-babis.html

+2/0
19.9.2011 18:24

Pavel Brno po smazání

Re: Víme kde jsou peníze ČTĚTE

Babiš. Není to ten, co má eminentní zájem např. na přimíchávání nesmyslů do nafty?  Fakt si myslíte, že tento "kapitán" průmyslu a zemědělství neuplácí každodenně ČSSD + ODS + ... ? 8-o  Z toho jeho článečku mně plyne jedno jediné: závidí ABL, že ho předběhla, že se podceňoval a myslel si, že je to příliš složité.

0/0
19.9.2011 18:34

Rado 71

Re: Víme kde jsou peníze ČTĚTE

Ano,než si přiznat,že se u nás krade,zvláště pokud jsem příznivcem ODS,tak budu ignorovat zprávy EU,tajné depeše výzvědných služeb USA i babiše.Řekl bych Vám spěte dál,ale vy nespíte....

0/0
19.9.2011 18:38

Pavel Brno po smazání

Re: Víme kde jsou peníze ČTĚTE

Nejsem příznivcem ani klokanice ODS + ČSSD + TOP 09 + ti ostatní podvraťáci. Volím Svobodné. Pokud by se Vám čistě omylem chtělo, přečtěte si ekonomické úvahy o příčinách korupce.  A zastávat se Babiše - jednoho z největších korupčníků v ČR, tak to promiňte (pokud Vás ovšem Babiš neplatí za PR - každý se musí nějak živit, já radši prací s užitečným výsledkem).

0/0
19.9.2011 18:52

Rado 71

Re: Víme kde jsou peníze ČTĚTE

Spoléhat se na to,že na sebe něco vykvákají politici je zbytečné.Právě proto,že je to Babiš,tak tmu věřím.Asi to vykecal proto,že se mu něco nepovedlo,ale o to to bude věrohodnější....

0/0
19.9.2011 19:06

richu_ch1

Zdravotnictví je zcela normální

business a podle toho by taky měl fungovat: tržně.

+1/0
19.9.2011 18:20

brekebrekeke

Re: Zdravotnictví je zcela normální

nenut ceske doktory delat ze zdravi business nebo zaplaces

+2/0
19.9.2011 18:25

Pavel Brno po smazání

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Vy jste lékař?  Vzdělanému člověku by nemělo dělat problém nastudovat si základní principy přírodních zákonů, tedy i ekonomické principy, které se křivit mohou pouze krátkodobě.

0/0
19.9.2011 18:30

Rado 71

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Ekonomické principy se v této zemi křiví především korupcí a uplácením,či podvody.Tady o žádné tržní ekonomice nemůže být ani řeči.Tady se prostě jen krade a prachy se na to berou kde to jde.Tedy i od nemocných či umírajících...ve větší míře než je nutné.

0/0
19.9.2011 18:33

Pavel Brno po smazání

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Nemáte pravdu, korupce je pouze důsledek křivení ekonomických zákonitostí, nikoliv jejich příčina. Když přijdete k privátní zubařce, usmívá se a váží si Vás, jako normálního tržního klienta a nad 30,- Kč mávne rukou, platíte si přece pojištění. Ve státní nemocnici musíte mít VIP známé, abyste nezačal a neskončil v čekárně. O tom, co je zadarmo - např. elementární základy slušného chování, snad ani nemá smysl psát. V Brněnské úrazovce jsem si před sedmi lety užil své. Příšerné zkušenosti mám s prasklým slepým střevem mé matky v Hybešově nemocnici, teta s Alzhaimerem na psychině v Černovicích atd.atd.  Hnus, hrůza.

0/0
19.9.2011 18:46

brekebrekeke

Re: Zdravotnictví je zcela normální

to, co jste vyjmenoval, svedci o chybe systemu, nikoliv o chybach jednotlivcu

0/0
19.9.2011 18:50

Rado 71

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Systém naopak křiví ekonomiku,pokud je nastaven chybně.Zubařka se na Vás bude usmívat pouze pokud pro ni budete znamenat finanční přínos....Tedy ,aby jste ji co nejčastěji navštěvoval...to je tedy OK.Už nyní je běžná praxe objednávat pacienta a pokaždé ho zinkasovat.Tady prostě dochází k tunelování zdravotnictví ve velkém...Kolik peněz se přidalo výběrem od pacientů od roku 2007 a stále jdeme dolů...tu chybu by viděl i člověk s IQ pod 50....Vy asi ne.

0/0
19.9.2011 19:18

Pavel Brno po smazání

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Moje zubařka ze mě zrovna velkej kšeft nemá - návštěva tak jednou za 3 roky - na spadlou korunku si kupuju jednou za rok kvalitní vteřinové lepidlo, když něco fakt nateče, mám kombinačky. Přesto se usmívá.  V úrazovce na mě doslova řvali, proč jsem se v čekárněne dvě hodiny ostýchal zaklepal na dveře s obrovským nápisem NEKLEPAT! , a to už jsem byl bolestí polomrtvý.

0/0
19.9.2011 20:47

brekebrekeke

Re: Zdravotnictví je zcela normální

nejsi sam na svete. pokud jsi, je mi te uprimne lito

0/0
19.9.2011 21:02

brekebrekeke

Re: Zdravotnictví je zcela normální

odpovim ti takto - existuji zeme, kde funguje zdravotnictvi bez vetsiho pokriveni, ma penize i na vyzkum, vyvoj leku a placenou i statni lecbu! a nema sedesat "easy rider" privatniho charakteru, ktere nakladaji se statnimi penezi....

+3/0
19.9.2011 18:33

Rado 71

Re: Zdravotnictví je zcela normální

Pokud jsem povinen platit na zdravotnictví měsíčně ze své peněženky,tak to v žádném případě není normální Busines

+1/0
19.9.2011 18:28

kely666

Mlčící odborníci

Za lékaře, pracující ale i třeba rodiče nemluví ti, kteří by si to zasloužili, ale vcelku nic neznamenající tajtrlíci, kteří využívají okamžitých nálad . Tím se živí. Málokterý odborník se do podobných diskuzí nechá zavléci, neboť jeho práce baví a nakonec i dobře uživí. Jen snad , že opravdové odborníky by bylo správné podpořit i finančně - no a tou podporou by měla být nadstandardní platba. Jinak by mě zajímalo, kde chtějí odborové svazy maskované lékařskou komorou brát peníze, snad půjčka od Řeků? Místo politických žvástů raději konkrétní návrhy jak ušetřit a jak zefektivnit práci, aby i to, co je, dávalo víc než dává. Ale to třeba bossové nechtějí, neboť až přijde jejich den, zas oni dostanou štědré prebendy.

0/0
19.9.2011 18:05

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

koho prekvapi ceska korupce? nejen e unie, ale i usa o ni vedi a dokonce vlastni podrobne zpravy. to je super vizitka pro cesko :-/ Rv

0/0
19.9.2011 18:07

Pavel Brno po smazání

Re: Mlčící odborníci

Staré státy EU se potýkají s vysokou korupcí také, což ČR neomlouvá. To, že je ve starých státech EU korupce relativně menší je dáno menším přerozdělováním a daleko menším majetkem ve vlastnictví státu. Ale nebojte, celá EU míří vzhůru k socialismu, takže nás brzy dožene.  Čína už se poučila a mne si radostí ruce nad tím, co se v Evropě děje.

0/0
19.9.2011 18:23

Rado 71

Re: Mlčící odborníci

MYSLÍM,ŽE MY UŽ JSME EXTRÉM....

http://www.novinky.cz/domaci/245030-krade-se-tu-po-miliardach-a-prezident-to-zlehcuje-tvrdi-babis.html

0/0
19.9.2011 18:26

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

:-/ tj mazec :-/ Rv ahjo

0/0
19.9.2011 18:27

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

europe se vraci jako bumerang problemy, ktere neresila desetileti, anebo je resila spatne

0/0
19.9.2011 18:26

jurgen

Re: Mlčící odborníci

;-D - jojo ja jsem to tu vzdycky psal, ze nejsem zadny odbornik ale jen obycejny prumerny az podprumerny absolvent lekarske fakulty, co maka v nemocnici a dostava za to zaplaceno .....

- vsechny ty "kapacity" udelaly po prevratu pro ceske zdravotnictvi velky prd ..... a stejne tak ty nynejsi "kapacity" - vsechny ty kecy o tom, jak je to vsechno moc a moc bavi a jak by pracovali i zadarmo jsou vo nicem - oni se uz povetsinou v tom vasem zkorumpovanym systemu naucili chodit .... maj svoje kulichy, svoje privatni ordinace kam si posilaj pacienty z nemocnice atd. atd.... :-P

0/0
19.9.2011 18:32

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

absolutni jednicka je mr. motylek :-P Rv

0/0
19.9.2011 18:34

jurgen

Re: Mlčící odborníci

ty si pamatuju aspon 2 - jeden z detske onkologie a jeden co ted dela hejtmana .... ale mozna jich bude i vic ....

0/0
19.9.2011 18:38

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

mam na mysli toho iiikemaaackyho ;-€ Rv

0/0
19.9.2011 18:41

jurgen

Re: Mlčící odborníci

nojono - je jich tam holt jak much na !@#$u .....

- jedinej z tehle medialne znamejsich (a pritom apolitickych), co jsem postrehl, ze pojmenovava vec spravnym jemnem je Pafko ... ale ten to nespasi..... ceska spolecnost je po 40+20 let "rovnostarstvi" bytostne presvedcena, ze opravar lednicky nebo auta je stejne ne-li vice dulezity (a podle toho ohodnoceny) nez lekar ....:-P

0/0
19.9.2011 18:47

brekebrekeke

Re: Mlčící odborníci

samozrejme, kolikrat jsem tady cetl srovnani nemocnice s autoopravnou!! to muze napsat jenom asocialne myslici, nebo vubec nemyslici :-/. a pafko? zlatej, ale spravne pises, ze to nespasi. taky ma sve roky, sice klobouk dolu, jeste mu to reze, ale uz je pensista. ja ho mam rad R^ zachoval si vzdy tvar a nedelal z chiry pavedu, jako nekdo

0/0
19.9.2011 18:54

zrušený3x

Už mám té doktorské nenažranosti plné zuby

Vážení, průměrný plat lékaře u nás je 60 tis. Kč. Je to bez jejich služeb a přesčasů, ať si říkají co chtějí, je to tak. K tomu mají všichni (téměř všichni) vlastní ambulance a tzv. studie od různých framaceutických firem. Ambulance jim dělá cca 200 tis / měsíc a studie i několik set tisíc ročně. Jak dlouho budou brečet? Jak dlouho bude Kubek lhát. To si jako myslí, že každý absolvent LF dostane hned 100 litrů? Je mi z toho na zvracení. Ať už se vrátí bolševik. ;-€

0/0
19.9.2011 17:58

brekebrekeke

Re: Už mám té doktorské nenažranosti plné zuby

a doktori uz maji plne zuby vas lidi, a tech nahore nejspis taky

0/0
19.9.2011 18:01

zrušený3x

Re: Už mám té doktorské nenažranosti plné zuby

Tak ať nebrečí a jdou třeba prodávat do butiku. :-/

0/0
19.9.2011 18:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.