Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definice agresivního řidiče chybí, jejich evidenci ale úředníci chtějí

Policie i ministerstvo dopravy by chtěly zřídit evidenci agresivních řidičů. Zatím ale neexistuje definice takového agresora. "Bylo by to přínosné, ale hodně složité. Agresivita se totiž u každého může projevit jiným způsobem," řekl o evidenci Lidovým novinám šéf dopravní policie Leoš Tržil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nahlas se ti směju 2

Včera na D1

Byl jsem agresivním řidičem. Vynucoval jsem si přednost v jízdě vyblikáváním pomaleji jedoucích vozidel přede mnou. Myškoval jsem přes několik jízdních pruhů. Proč? Protože jsem na dálnici s nízkým provozem chtěl jet plynule rychlostí 130 km/h. Jenže to nešlo. 3 jízdní pruhy, 2 volné, v jednom auto jedoucí cca 110 km/h. V tom levém. Já se k němu blížil v pravém. Blinkr, přejetí do prostředního, blinkr, přejetí do levého, dojetí pomalejšího auta, kratičké bliknutí z cca 50m vzdálenosti, bez reakce. Dobrždění na nějakých 20-30m, delší probliknutí, bez reakce. Tak jsem za ním jel dalších cca 500m než se střelec odhodlal přejet do zcela prázdného prostředního pruhu.

.

A tohle se v různých variacích opakovalo asi 20x. Nechápu 8-o;-(

0/0
19.9.2011 17:07

franta-t

Re: Včera na D1

Mám hodně známých, kteří víc jak 70 km/h nejezdí z důvodu že se prostě rychlejc jet bojí a nevěří si za volantem, což ale přece není agresivní chování.

0/0
19.9.2011 21:15

fleeczech

Re: Včera na D1

Souhlasím, jezdím každý den ráno a odpo úsek D1 popovice - chodov a když je v prostředním a levém plno a jede to max 120, protože se všichni předjíždějí ve dvou levých pruzích, místo aby ti nejpomalejší jeli v pravém, tak nemám výčitky a předjedu to prostě v pravém pruhu. Oni dělají přestupek, já dělám přestupek. Asi jsem horší, protože ho činím vědomě, oni asi nevědí, že se jezdí vpravo. Ale je fakt, že někteří se občas chytnou za nos a když je takto "podjedu", se za mnou zařadí do pravého. Pro info, nedělám to "myškovým" způsobem, naopak se prostě z dálky přibližuju v tom svém pravém, občas předjedu kamion, a kolem trotlů v prostředním s 100 kmh na tacháči prostě projedu vpravo v mém původním pruhu. Nevím tedy, k čemu tříproud máme. Prostě dneska daj řidičák každýmu, i mojí ženě, co má řidičák 5 let, ale moc předtím nejezdila, jsem to musel vysvětlovat..

0/0
20.9.2011 9:21

pingu1

Re: Včera na D1

..rekl bych ,ze mas ve vykladu pravidel / zakona taky nejasnosti...;-)

0/0
23.9.2011 10:26

Fair-Play

Od toho máte vohnouti bodový systém

který nás měl spasit!! Jenže stojí za starou belu zrovna tak jako ten, kdo vymýšlí tyhle a další blbosti a ještě za to bere peníze!!

+1/0
19.9.2011 16:17

nms

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Ono tady bude stát vše za starou belu pokud se to nevyužívá. Co policisti stíhají rychlou jízdu parkování a alkohol to je vše tak že lidi ani neznají dopravní předpisy a kolikrát i záměrně zdržují ostatní a to policie nechává bez povšimnutí

0/0
19.9.2011 16:38

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Tak nějak.

0/0
19.9.2011 16:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Problém ani náhodou není v bodovém systému jako takovém, ale v policii, která nekoná nic pro to, aby byl SMYSLUPLNĚ vymáhán.

0/0
19.9.2011 17:11

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Je velký problém v bodovém systému protože je špatně nastaven a za jeho (ne)vymáhání a špatné fungování (řidič vlastně neví, jak na tom je a to je to nejhorší) nemohou ani tak policisté jako spíš úředníci v obcích s rozšířenou pravomocí!!

0/0
19.9.2011 17:15

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Nesmysl od A do Z.

Řidič pochopitelně ví, jak na tom je, pokud není úplný IempI. A úředník doopravdy např. na dálnici za předjíždění přes plnou čáru řidiče chytit nemůže. Na rozdíl od Policie, která to z naprosto nepochopitelných důvodů ale nedělá.

0/0
19.9.2011 17:21

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

na dálnici za předjíždění přes plnou čáru řidiče chytit nemůže   ;-D;-D

0/0
19.9.2011 17:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Až někdy po dálnici pojedeš, možná pochopíš, jak moc se mýlíš.

.

Ale to je typické. O tématu většinou diskutují lidé jako jsi ty - neví o něm ani ty nejmenší základy, ale dělají ty nejchytřejší.

0/0
19.9.2011 18:51

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

No nazdar. Nahlas se ti směju;-D

0/0
19.9.2011 19:15

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

To u tebe chápu. Tak prostě vezmi jako fakt, že na českých dálnicích jsou dohromady desítky kilometrů úseků, kde lze předjíždět přes plnou čáru.

.

Nicméně zesměšnil ses hezky ;-DR^

0/0
19.9.2011 19:21

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Jde o to, jakou plnou čáru myslíš, resp. jak to vůbec myslíš. Já ti do hlavy nevidím tak tady nemachruj!

0/0
19.9.2011 19:26

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Áááá, pan si vygooglil, jakou napsal pitomost a už se snaží začít kličkovat ;-D;-D;-D.

"Předjíždění přes plnou čáru" je dostatečně jasný pojem. Že ty jej nechápeš je věc další...

0/0
19.9.2011 19:29

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Ach jo, tak zdar a můžeš jít prudit někoho jiného, já na tebe nemám náladu.

0/0
19.9.2011 20:04

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

No, spíš nemáš náladu na svou tupost, když ani nevíš, že na dálnicích jsou plné čáry... Pěkne ses v tom porachňal ;-DR^

0/0
20.9.2011 9:17

Fair-Play

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Policie to dělá ale nemůže být všude.....a myslím, že je to tak dobře, nepotřebuji za zadkem dopraváka na každém kilometru. Až budou pokutovat neosvětlené ožralé cyklisty, řidiče, kteří ostatní zdržují atd......... to je ale utopie.

0/0
19.9.2011 17:25

Nahlas se ti směju 2

Re: Od toho máte vohnouti bodový systém

Nikdo neříká, že by policie měla být všude. Ale je fakt, že na nejvytíženější dálnici není policie vidět dělat něco smysluplného po drtivou většinu času, je alarmující.

0/0
19.9.2011 18:53

Králík z klobouku

Dva druhy bodů

Co rozdělit trestné body na dva druhy, A jako agresivita, B jako blbost (kód C vynecháme, to by byl rasismus).

0/0
19.9.2011 15:40

Králík z klobouku

Registry vše spasí

Ještě registr flegmatických řidičů, registr melancholických řidičů, registr veselých řidičů, registr smutných řidičů, registr hloupých řidičů, registry levicově a pravicově smýšlejících řidičů, registr homosexuálních řidičů, registr řidičů kuřáků, registry židovských a árijských řidičů, registr řidičů dělnického původu... jen tak dál.

0/0
19.9.2011 15:32

136N

Re: Registry vše spasí

R^R^R^

0/0
19.9.2011 17:03

VLDX

Namontuju si do vozu kamerový systém

A takových řidičů vám natočím za den nepočítaně. Poté již bude stačit jít podle RZ a došlápnout si na ně.

+1/0
19.9.2011 15:29

pepa_praha

Re: Namontuju si do vozu kamerový systém

Škoda, že ti zrušili PS VB co?;-)

0/0
19.9.2011 15:38

Králík z klobouku

Re: Namontuju si do vozu kamerový systém

Kdyby stát chtěl, tak do měsíce všechny piráty definitivně vyautuje. Jenže mezi politiky, policisty a úředníky mají bohužel agresivní blbnouni příliš velké zastoupení, takže nelze čekat, že si sami vypustí rybník.

+2/0
19.9.2011 15:44

nms

Re: Namontuju si do vozu kamerový systém

R^R^R^R^

0/0
19.9.2011 16:11

Nahlas se ti směju 2

Re: Namontuju si do vozu kamerový systém

Tebou pořízený kamerový záznam bohužel není uznatelným důkazem. Zkoušel jsem.

+1/0
19.9.2011 17:13

Frollik

Nebezpečný řidič je ten co zaviní nehodu.

To ovšem policie vidět nechce ani nemůže,když k nehodám nejezdí. Takže tyto snahy jsou směšné.

0/0
19.9.2011 15:16

Smrť

Re: Nebezpečný řidič je ten co zaviní nehodu.

Nebezpečný řidič nemusí být nutně agresivní, přestože třeba způsobí nehodu.

0/0
19.9.2011 15:27

Von_Rosret

Re: Nebezpečný řidič je ten co zaviní nehodu.

k tomu aby byl ridic nebezpecny, nemusi zavinit nehodu.

0/0
19.9.2011 15:27

stagger

JDĚTE KE VŠEM ....

můžete tam dát každýho s řidičákem, A pro cikány co jezděj bez a z policie si dělaj bžundu vytvořte VIP registr a úřednickopodnikatelskou mafii tam přihoďte Rv

0/0
19.9.2011 14:56

3aT

http://en.wikipedia.org/wiki/Reckless_driving

0/0
19.9.2011 14:54

pepa_praha

Já bych měl zase požadavek na pány úředníky.

Konec privatizace dopravního značení!

Kdo má peníze nebo známé tomu dají značku "omezená rychlost 30km/h", zřídí z obousměrné komunikace jednosměrku, zakoužou vjezd "zákaz vjezdu - mimo rezidentů", označí vjezd na parkoviště jako křižovatku, postaví semafor před odbočku do firmy apod.

Nikdo se nikoho na nic neptá, nikde na veřejné desce nic neoznámí. Prostě se "dohodnou"!

0/0
19.9.2011 14:45

bapial88

Definice je jednoduchá

Agresivní řidič je ten, o kterém to v novinách napíšou.

0/0
19.9.2011 14:37

bembinka

Tak co asi ta agresivita může být.. ???

Třeba člověk, který nevydží jet za pomalejším vozidlem ani pět vteřin a je schopen ho předjet i v té nejnemožnější chvíli.... Třeba člověk co leží na klaksonu ač se tím nesnaží odvrátit možné nebezpečí... Třeba člověk co jede na červenou nebo přejíždí přes přejezd, i když bliká výstražná signalizace - alias spěchám, musím tam být první... Třeba člověk co se vám neustále lepí na kufr - nejlépe ještě bliká a troubí a čeká, že na té 90tce prostě pojedete 150tkou.... A když už jsme u té rychlosti, tak by to mohl být třeba člověk co absolutně nerespektuje pravidla silničního provozu.... Nebo třeba člověk co ostatní řidiče "školí" zadupnutím brzdy..... Anebo třeba člověk, kterej na 90tce jede 40-50tkou a ve chvíli, kdy naznačíte předjíždění (nebo ho už začnete předjíždět) dupne na plyn a mizí v dáli - a pak ho za chvíli opět dojíždíte, protože opět zpomalil na 50. Mám pokračovat??? 8-o

+1/0
19.9.2011 14:24

tomasz.

Re: Tak co asi ta agresivita může být.. ???

Mícháte dohromady pojem agresivita a debilita (viz. jízda přes koleje, když bliká výstražné světlo) ;-) A jinak souhlas

0/0
19.9.2011 14:28

bembinka

Re: Tak co asi ta agresivita může být.. ???

Tak ono by se to vlastně dalo celé označit jako debilita... Ale pochybuju, že by dotyčný řidič unesl, kdyby mu policejní příslušník řekl místo - Pane jel jste agresivně - Pane jel jste jak debil... ;-D

0/0
19.9.2011 14:41

136N

Re: Tak co asi ta agresivita může být.. ???

;-DR^

0/0
19.9.2011 17:07

pepa_praha

Dokážu si jejich požadavek přestavit...

...ten co ignoruje rychlostí 50km/h naprosto nesmyslný požadek na 30m/h, tedy na rychlost kdy vás předjede i netrénovaný cyklista.:-/

0/0
19.9.2011 14:23

čulibrkbrk

Také by se mohla

vytvořit evidence agresivních poslanců a ministrů.Dále by se také mohla vytvořit evidence korupčních poslanců a ministrů,a také evidence neschopných poslanců a ministů.

0/0
19.9.2011 14:22

muž s brašnou neprošel.

Re: Také by se mohla

Na sepsání těchto údajů není v této zemi dost papíru:-P

0/0
19.9.2011 14:23

deflekce

Re: Také by se mohla

ale jo, ono se to v podstatě kreje s prostým seznamem poslanců a ministrů :D

+1/0
19.9.2011 14:47

muž s brašnou neprošel.

Takovou definici mám

Je to řidič BMW, Audi,Superbu, někdy Mercedes a VW Passat.:-P

0/0
19.9.2011 14:19

deflekce

Re: Takovou definici mám

a taky škoda octavia, ford transit, peugeot boxer a dalším x set značek a typů automobilů. Jojo, není nad jednoduchá řešení

0/0
19.9.2011 14:49

muž s brašnou neprošel.

Re: Takovou definici mám

Favorit,Trabant......................;-D;-D

0/0
19.9.2011 15:06

roddie2

Všichni vědí,

co dělá řidič, který se chová agresivně, všichni ho na cestě poznají. Ale objektivně popsat chování takového řidiče, aby mu na ně mohl např. být odebrán řidičák nebo mohl být obviněn, to už taková legrace není.

+1/0
19.9.2011 14:17

mam-rad-pivo

Re: Všichni vědí,

přesně tak

0/0
19.9.2011 14:39

mpes4

zajímavé...

nestačilo by říct, že body za tohle a tohle souvisí s agresí? Třeba body za pásy nebo telefon těžko souvisí s agresivitou řidiče...

Já jenom aby to zase nestálo mraky peněz a výsledek nebyl nula nula nic.

0/0
19.9.2011 14:05

pivak

Hmm

A kolik to bude stat a ktera organizace dostane dalsi tunelovod ze statni kasy?

0/0
19.9.2011 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.