Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze se srazily dvě tramvaje, nepřežil jeden z řidičů

Jeden z řidičů nepřežil střet dvou tramvají ve stanici Kotlářka v Praze. Nehoda zablokovala na téměř sedm hodin koleje a cestující musely z Motola na Anděl vozit autobusy, srážka ovlivnila i provoz na silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Macek.0001@seznam.cz

V těch "odborných" blábolech

chybí obyčejný soucit nad smrtí mladého člověka.

Osobně jsem tramvaj tahal osm let a každá smrt kolegy se mne dotkla.

0/0
26.9.2011 11:16

PájaZítra

nedobrždění vypadá jinak

mě to podle fotek přijde spíš na to, že příčinou srážky bylo náhlé omdlení či přímo smrt řidiče v T6A5, vypadá to, jako by v plný rychlosti bez brždění narazil do T14, když to bylo takhle v zastávce, při bdělým stavu by už dávno před zastávkou musel brzdit

no, jsem zvědavej, co vyšetřej a co ukáže pitva

0/0
19.9.2011 17:41

michal II

Re: nedobrždění vypadá jinak

V 34 Letech? To by musel bejt poradne sjetej.

0/0
19.9.2011 20:15

Vymazán

Re: nedobrždění vypadá jinak

Ale houby, Ty si myslíš, že nemůže dostat infarkt nebo mrtvici? Jsi na omylu, taty choroby už nejsou zdaleka výsadou starších a starých, ale už i mladých a mladších.

0/0
19.9.2011 21:42

Aesculap

Re: nedobrždění vypadá jinak

Proč hned sjetej? Co třeba nějaká vrozená srdeční vada? Kardiomyopatie? Myokarditida? Diabetické kóma? Epileptická absence? Ona je toho spousta, co se může stát i mladému člověku...

A koneckonců dneska klidně i ten infarkt nebo mrtvice. Nebo třeba plicní embolie. Taky jsem viděl "mladíka" (bez toho pejorativního, neviditelného významu), kterému bylo asi 23 a byl po plicní embolii...

Nerad bych, aby tohle vyznělo nějak netaktně, třeba vůči pozůstalým, kolegům tramvajákům - ale - na soudním v tom snad udělají jasno. Když to bude něco z toho výše zmíněného, aspoň mu nikdo nebude moci nic vyčítat - jako kdyby to byl třeba mikrospánek, řízení pod vlivem...

:-(

0/0
19.9.2011 22:27

Pongo

Re: nedobrždění vypadá jinak

Řidič měl projet Poštovku bez zastavení a tachograf zaznamenal v okamžiku nárazu rychlost 65km. Řidič pravděpodobně zkolaboval a tramvaj s ním v bezvědomí jela dál...

0/0
19.9.2011 21:35

commodus

Re: nedobrždění vypadá jinak

Co povídáš?;-D

0/0
21.9.2011 16:28

patas84

Re: nedobrždění vypadá jinak

taková malá otázka do diskuze. Já bych to viděl i částečně na technický stav vozidla, páč T6A5 jsou řízeny na levou ruku pomocí řadiče, který se musí zamáčknout dolů, aby se deaktivoval živák, alias mrtvý muž, viz video. Funkce mrtvého muže znamená, že při uvolnení tlaku na řadič dojde v první fázi ke zvukovému signálu v kabině a posleze k brzdění vozu. Tak jak je možné, že tahle pojistka nezareagovala??

http://www.youtube.com/watch?v=ZFcXe7v66nk&feature=related

0/0
20.9.2011 1:36

demon3

Re: nedobrždění vypadá jinak

Protože nic z toho co popisuješ T6 nemá. ;-)

0/0
20.9.2011 7:04

Aesculap

Kde že se to vlastně stalo...

Spíš by mě zajímalo, proč, když článek pořád upravují, je v něm stále uvedeno, že se to stalo mezi stanicemi Kotlářka a Kavalírka. Nemůžu si pomoci, ale šel jsem ráno kolem a ty tramvaje byly přímo ve stanici Kotlářka. Že by to ty soupravy při nárazu odhodilo obě takhle zpátky?

A také spíš než mluvit o křižovatce "Plzeňská x Nepomucká" by asi bylo lepší zmínit se o ulici "Pod Kotlářkou", která je myslím významnější a některým lidem by to asi řeklo víc, než ta Nepomucká...

0/0
19.9.2011 15:32

stare_rogalo

moc tomu nerozumim

ale jak je vubec mozne ze jedou dve tramvaje na jedne koleji proti sobe? neni to trosku amaterismus?

0/0
19.9.2011 13:50

tomasson75

Re: moc tomu nerozumim

To bude asi tím ,že nejeli proti sobě,ale za sebou.8-o

0/0
19.9.2011 13:56

stare_rogalo2

Re: moc tomu nerozumim

v tom pripade se nesrazily ale jedna narazila do druhe

0/0
19.9.2011 14:01

přezdívka není potřeba

Re: moc tomu nerozumim

Odlož křídla, draku.

0/0
19.9.2011 14:09

inkognito79

Re: moc tomu nerozumim

;-D;-D;-D

takže když se srazí, tak do sebe nenarazí?

0/0
19.9.2011 14:54

Alcatraz

Re: moc tomu nerozumim

naopak :) kdyz se srazi, tak do sebe i narazi. Ale kdyz do sebe narazi, tak to jeste neznamena, ze se srazily :)

0/0
19.9.2011 15:40

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: moc tomu nerozumim

Jejda tak voni v Praglu jezdi dva ridici v jedne saline?8-o Jeden vpredu a druhy vzadu saliny?8-o Jinak nerozumim tomuhle...........................   nepřežil jeden z řidičů.............. ono to bude asi tim, ze nesu z Praglu, ale ze Sydney. :-P

0/0
19.9.2011 14:11

přezdívka není potřeba

Re: moc tomu nerozumim

Asi mᚠdlouhé vedení.

0/0
19.9.2011 14:14

krysar

Re: moc tomu nerozumim

Mimo toho dlouheho vedeni si ani nevsiml, ze nic takovyho, jako salina v Praze nejezdi...

0/0
19.9.2011 15:46

Sekanice

Re: moc tomu nerozumim

??? 1 tramvaj - 1 řidič, 2há tramvaj - 2hý řidič. Jedna tramvaj narazila do té, co stála před ní. Řidič té tramvaje, která narazila zemřel...

Myslím, že tomu rozumíme všichni stejně, bez ohledu na oblast ve které se nacházíte,ne? Nebo se ta zpráva dá pochopit i nějak jinak? Myslíte, že dialekt na to může mít vliv? Určitě ne.

0/0
19.9.2011 23:11

Aesculap

Re: moc tomu nerozumim

A to napíšete teď, skoro ve dvě hodiny odpoledne? Už se tady nad tím podivovalo v diskusi moc lidí. Asi podobně jako Vy četli pouze titulek článku (který je poněkud zavádějící, ale na to už jsou tady snad všichni zvyklí)...

0/0
19.9.2011 14:05

halagajda

Re: moc tomu nerozumim

R^;-D

0/0
19.9.2011 14:18

kaksikymmenta

To je ale smůla...

Je mi líto toho řidiče a T6A5, o toho příšerného Porscháka mi ani nejde, jinou cestou se jich ani zbavovat nejde. Je ale fakt, že dokáže ochránit, jak se potvrdilo.

0/0
19.9.2011 13:14

Aqua

Re: To je ale smůla...

Porscháka se právě, na rozdíl od T6A5ky a jejího řidiče, tímto nezbavíme...

0/0
19.9.2011 16:54

přezdívky_došly

Re: To je ale smůla...

myslíš, jak dokonale ochránil řidiče co byl na druhém konci soupravy? No tak to mᚠpravdu

0/0
20.9.2011 9:16

pomodli se !

k tomu hlášení zastávek

řidiči jsou dnes sledováni gps systémem. nešel by nastavit tak, aby zastávky byly hlášeny automaticky třeba 100 metrů před stanicí? řidič by do systému zasahoval pouze v některých nutných případech.

0/0
19.9.2011 12:41

Leinad

Re: k tomu hlášení zastávek

To by dávalo moc velký smysl. Mimochodem na některých zastávkách to funguje.

0/0
19.9.2011 12:57

tomasson75

Re: k tomu hlášení zastávek

V dnešní době určitě jo,ale musíš mít prachy. A priority DP jsou někde jinde,než zdokonalit tuto službu.

0/0
19.9.2011 13:02

VyMeTaky

Re: k tomu hlášení zastávek

Přesně tak, důležitější jsou turnikety, i kdyby to mělo zabránit jen jednomu černému pasažérovi.

0/0
19.9.2011 14:08

Gilth

Re: k tomu hlášení zastávek

I kdyby se podarilo ty miliony zredukovat na statisice tak to prinese slusnej vejvar...

0/0
19.9.2011 17:12

marekzprahy

reálný crashtest

bohužel ukázal, že nenáviděná "porsche" tramvaj má díky své vysoké hmotnosti i určitá pozitiva. a taky že vyměnit některé motory/brzdy v T15ce za klimatizaci by asi nebyl nejlepší nápad.

0/0
19.9.2011 12:23

FandaVV

Re: reálný crashtest

Tam jde o 1. podvozek, a hmotnost by byla ve výsledku stejná (motory=klima)

0/0
19.9.2011 13:08

marekzprahy

Re: reálný crashtest

hmotnost ano, ale brzdy by byly slabší

0/0
19.9.2011 13:10

leos.maslo

Re: reálný crashtest

Brzdy by byly stejné, jen by se nebrzdilo motorem, což při nouzovém brzdění je jedno.

0/0
19.9.2011 14:29

FandaVV

Re: reálný crashtest

Dík - a při nouzovém brzdění je už limitující spíše adheze kol - dojde ke skluzu.

0/0
19.9.2011 17:26

Leinad

Re: reálný crashtest

A já myslel, že když řidič zamáčkne nouzovou brzdu, tak teoreticky i "motory" brzdí. 8-o Ale jo, adhezi kol chápu.

0/0
19.9.2011 23:08

boginm

šaliny

No jo,tramvaje....kdyby jim tam jezdily šaliny tak se nic nemůže stát...;-D

0/0
19.9.2011 12:23

kaksikymmenta

Re: šaliny

Ale v Brně přece jezdí taky tramvaje... :-) Mám nevyvratitelný důkaz. ;-)

0/0
19.9.2011 13:10

error404_is_back

Proč nestrhl řízení na stranu??

:-o

0/0
19.9.2011 12:18

tomasson75

Re: Proč nestrhl řízení na stranu??

Na to že tam zemřel člověk,je tvoje reakce celkem přihlouplá....

+1/0
19.9.2011 12:42

Truestory

Re: Proč nestrhl řízení na stranu??

Celkem přihlouplá je dost slabý výraz. Až bude starší uvědomí si , že to mohl být on, nebo někdo z jeho (asi početné) rodiny.........Rv:-P

+4/0
19.9.2011 12:47

error404_is_back

Re: Proč nestrhl řízení na stranu??

vy jste nějací přísní 8-o

0/0
19.9.2011 13:11

tomasson75

Re: Proč nestrhl řízení na stranu??

Lepší přísnej než hloupej....

+2/0
19.9.2011 13:27

petr.n_22

Nedobrzdil....

....nebo vůbec nebrzdil ? Podle té deformace to zas tak malá rychlost nebyla.

0/0
19.9.2011 12:18

demon3

Re: Nedobrzdil....

Jelikož předchozí zastávku Poštovka projel bez zastavení, je pouhé "nedobrždění" vcelku logicky vyloučené.

Zbývá mikrospánek nebo zdravotní indispozice a čistě teoreticky i technická závada.

0/0
19.9.2011 12:20

error404_is_back

Re: Nedobrzdil....

nebo únos :-o

0/0
19.9.2011 12:42

mahony3307

Re: Nedobrzdil....

Tohle bych tipnul tak maximálně 35-40 km/h to uplně na takovou paseku stačí.Ta váha a železo na mokrým železe umí věci :-/

0/0
19.9.2011 12:48

u.boat

Ta bouračka hned vedle...

... to ani nemohlo dopadnout jinak. Nabouraná tramvaj se hned tak nevidí, tak se musí každý pořádně podívat.

+1/0
19.9.2011 12:10

Drdol

Re: Ta bouračka hned vedle...

Nemohlo to bejt naopak? Jakože nejdřív do sebe ducli ti s autama a pak na ně čučel tramvaják a smál se jim.

0/0
19.9.2011 19:50

Aqua

T6A5

má vážně natolik fórovou konstrukci? Pamatuju si dosti podobnou nehodou před asi 10 lety, která se stala o kus dál u Motola a i když tam v nemalý rychlosti narazila jedna Téšestka do další, rozdrtilo jí to jen čelo. Taky by mě zajímalo, co se s tou tramvají stane, protože už se rekonstruovaly i podstatně deformovanější vraky, jak bylo vidět v sobotu na DOD v Ústředních dílnách....

0/0
19.9.2011 11:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.