- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
možná až se lidi naštvou a začnou proti rychle jedoucím autům házet kamení, pak spěchajícím řidičům dojde, že skutečně jejich styl jízdy společnosti vadí.
lanko přes cestu je taky dobrý................
že tam provádějí kontrolu předkožky.
Naštěstí jen měří rychlost
a je tam jeden nebezpečný úsek s přechodem (Slováci chodcům přednost nedávají) a padesátkou, kterou málokdo dodržuje. Tak občas zavolám do jejich rádií s dopravním servisem a "nabonzuji", že je tam radar (to je ovšem jen moje přání, aby tam byl) a hned se dá - chvilku - přecházet bezpečněji.
Moje osobní zkušenost z několika cest přes celé polsko od nás až na sever k Baltu je taková, že jsem snad jen jednou či dvakrát narazil na nebezpečně jedoucího řidiče. Naopak, pomalejší uhybají rychlejším a kde je to možné, tak je bezproblémů pouští před sebe. Radar je tam skoro v každé vesnici a rychlost mimo obec se dodržuje cca jako u nás a v obci si všichni dávají pozor.
Naopak mne překvapilo, že polští chodci nejsou zvyklí na pouštění na přechodu. Několikrát se mi stalo, že jsem zastavil před přechodem a polák čuměl jako puk, co se to děje. Jednou jsem tim i vyvolal drobnej zmatek v křižovatce :-). Ono to taky má něco dosebe, než ta "absolutní" přednost chodců u nás. Auto zastaví hůř než chodec a vesměs spíš přehlídne řidič chodce než obráceně. Já se taky s autem necpu na přejezd, protože by mne to mohlo stát život - vlak má přednost čistě z fyzikálních důvodů. Tak jak je to upravený u nás je to spíš než výchova k ohleduplnosti potlačování pudu sebezáchovy některých chodců.
Já mám zkušenost opačnou. Jezdím Znojmo - Brno, hlavní tah z jihu na sever a Poláka ve zpětném zrcátku poznám s jistotou. Jedu 95 - 98 a on se ke mě blíží, jako kdybych stál. O riskantním předjíždění ani nemluvě.
V Polsku jsou však mnohem více kontrolováni (není výjimkou, že rychlost měří třeba ve dvě v noci) a pokuty jsou tam taky hodně mastnější, než u nás.
Mají to založené na reálných obětech. Tak 2 roky zpátky měli tuším vždycky jméno oběti a toho, kdo po něm zbyl... K tomu nějaká fotka.
teď mají obrázky, které namalovaly děti. Je tam třeba obrázek dvou sražených aut a u toho dvě stojící figury a jedna ležící - Lars (ten chlapeček) a mama jsou ty stojící, papa je v truhle. Anebo papa a šipka že zůstal v hořícím autě... Anebo mama na zemi a nad ní stojící dítě... Docela drsné, pokud si to člověk uvědomí z pohledu toho dítěte.
ty obrázky jsem tam viděl, celkem mazec
"Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropské unii. Na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii je to "jen" pět."
Zajímavé je, kolik mrtvých připadá na milion ujetých kilometrů nebo něco podobného...případně by to chtělo doplnit tou nehodovostí...takhle to vypadá, že tam lidi nehlásí škrábance laku a o nebezpečnosti to nevypovídá nic.
Zkuste si silnici Znojmo -Brno a nebo Brno-Svitavy, tam se Poláci vyřádí. Jízda v neděli večer po těchto silnicích je dost nebezpečná. Jezdit po těchto silnicích víc než 150 je obecné ohrožení, to nemáte šanci z vedlejší bezpečně najet
a slušného řidiče přiměje čumět na tachometr místo na cestu
Blbost. Slušnému řidiči nevadí dát si rezervu a jet na padesátce čtyřicet.
... "Adrianovi Furgalskému, expertovi na dopravní infrastrukturu, se takové akce nelíbí." ...
.
Předpokládám, že to bude podobný "expert", jako esenbák Huml, že?