Diskuze

Černé skříňky selhaly, havárii u Jaroslavle rozebere počítač a živý test

Definitivní příčinu havárie letounu Jak-42 u ruské Jaroslavle se nepodařilo určit ani po analýze černých skříněk. Odborníci se nyní upínají k počítačové simulaci osudného startu a "živé" rekonstrukci na cvičném letišti u Moskvy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

telecasterr

16. 9. 2011 6:22
vysetrovani

Mozna ze ty letove testy prispeji k odhaleni priciny. Rusove vedi jak daleko je ta antena do ktere kridlo toho letadla narazilo a v jake vyssce. Takze ten testovaci pilot muze presne simulovat tenhle usek letu a co to veme aby se tak stalo.

0 0
možnosti

aby diskuse neměly sysl

16. 9. 2011 0:28
A teď vám názorně předvedu, jak jsem

0 0
možnosti

aby diskuse neměly sysl

16. 9. 2011 0:28
Re: A teď vám názorně předvedu, jak jsem

si onehdá strašně rozbil hubu...

0 0
možnosti

scenzorem k lepším zítřkům

15. 9. 2011 23:34
Ruská technika a ruský pilot

to je vždy nejproblémovitější a nejrizikovější situace. to se nedivím, že to nedají dohormady. Už ani ty černý skřínky neumějí udělat, natož pak pořádný letadlo :-/

0 0
možnosti

cezar23

15. 9. 2011 22:56
RUČNÍ BRZDA ...?????

no to si snad dělaj prd..l RUČNÍ BRZDA ???? U LETADLA ???? to nechápu....může mi to někdo vysvětlit ??? jak to funguje .... asi něco jako u škodovky ?

0 0
možnosti

Winston1984

15. 9. 2011 23:22
Re: RUČNÍ BRZDA ...?????

No oficiálně to není ruční brzda ale "parkovací" brzda.

Každopádně tam taková věc je a zapomenout se na ni při špatném provedení úkonů dá (už to také vím a ještě teď si fackuju)

0 0
možnosti

smiss

15. 9. 2011 22:04
Život jim to nevrátí

Pokud je mi známo na každé dráze je bod V1 a V2.Pokud letadlo nemá výkon dá se od V1 ubrzdit....tady asi zamachroval pilot a snažil se vzlétnout za každou cenu.U Smolenska rozebrali havárii seriozně v časopisu L+k a pilot se opět snažil řešit nesmyslně,styl JÁ na to mám!!!

0 0
možnosti

sicomoro

15. 9. 2011 22:18
Re: Život jim to nevrátí

Pilot u Smolenska určitě nemachroval. Ani nemohl, když měl spolu s navigátorem nulové zkušenosti s přistáváním v takových podmínkách a v rukách zmodernizovaný stroj, se kterým evidentně nebyli dostatečně sžití. Na jistou smrt poslali celé letadlo velitel letectva, polský prezident a všichni ostatní, kteří kapitána nutili přistát "za každou cenu". Kdyby mu nekafrali do práce, provedl by jedno neúspěšné přiblížení a odletěl přistát do Moskvy.

1 0
možnosti

Popokatepetla

15. 9. 2011 21:44
takže

černé skříňky jsou občas na dvě věci;-O

0 0
možnosti

scenzorem k lepším zítřkům

15. 9. 2011 23:35
Re: takže

V ruských strojích to má stejnou úroveň jako celá technika

0 0
možnosti

anncz

15. 9. 2011 21:34
hnus

Pro pisalka... selhaly je nesmysl, pracovaly dobre. To co se neumetely potomek Capka snazi napsat je "informace z cerne skrinky nepomohly objasnit nehodu". Ale nezni to tak bulvarne.

.

Hnuj

0 0
možnosti

Coreyel

15. 9. 2011 21:24
Jen jestli na ten test seženou tolik hokejistů najednou.

0 0
možnosti

Rudla01

15. 9. 2011 21:27
Re: Jen jestli na ten test seženou tolik hokejistů najednou.

Můžou udělat nábor na severu čech, tam se za stovku přihlásí dobrovolníků...:-)

0 0
možnosti

Doktor_QQ

15. 9. 2011 21:20
Nevím, jak vypadá "černá skříňka"

u letounu Jak - 42, nicméně jsem měl možnost setkat se se zapisovači z jiných ruských letounů ze stejné doby - a sice Mig 21 a Mig 23. Říkalo se jim tuším SARP a záznam se prováděl na 35mm film. Zapisovalo se 8 nebo 12 parametrů ve formě vlnící se čáry a vyznat se v tom bylo dost umění - rozhodně to nezaznamenávalo hlasovou komunikaci, ale pouze údaje z motorů a ovládacích prvků - otáčky, polohu klapek, křidélek, výškového a směrového kormidla, rychlost, výšku... Možná jsou zapisovače u Jak 42 na vyšší úrovni, ale moc bych si to neidealizoval...

0 0
možnosti

fsp

16. 9. 2011 0:12
Re: Nevím, jak vypadá

Jsou dvě. Jedna zaznamenává letová data, druhá nahrává zvuk. I u Migů nebo Milů. Pro laika je možná výstup nečitelný, ale odborník z nich vše v pohodě přečte.

0 0
možnosti

jaroslav-s

15. 9. 2011 21:00
lidskej faktor

muze za to ten zatrolenej lidskej faktor....

0 0
možnosti

sicomoro

15. 9. 2011 21:07
Re: lidskej faktor

Samozřejmě, že ano, ale posádku bych tady stejně jako u Smolenska nevinil.

0 0
možnosti