Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky selhaly, havárii u Jaroslavle rozebere počítač a živý test

Definitivní příčinu havárie letounu Jak-42 u ruské Jaroslavle se nepodařilo určit ani po analýze černých skříněk. Odborníci se nyní upínají k počítačové simulaci osudného startu a "živé" rekonstrukci na cvičném letišti u Moskvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

telecasterr

vysetrovani

Mozna ze ty letove testy prispeji k odhaleni priciny. Rusove vedi jak daleko je ta antena do ktere kridlo toho letadla narazilo a v jake vyssce. Takze ten testovaci pilot muze presne simulovat tenhle usek letu a co to veme aby se tak stalo.

0/0
16.9.2011 6:22

aby diskuse neměly sysl

A teď vám názorně předvedu, jak jsem

0/0
16.9.2011 0:28

aby diskuse neměly sysl

Re: A teď vám názorně předvedu, jak jsem

si onehdá strašně rozbil hubu...

0/0
16.9.2011 0:28

scenzorem k lepším zítřkům

Ruská technika a ruský pilot

to je vždy nejproblémovitější a nejrizikovější situace. to se nedivím, že to nedají dohormady. Už ani ty černý skřínky neumějí udělat, natož pak pořádný letadlo :-/

0/0
15.9.2011 23:34

cezar23

RUČNÍ BRZDA ...?????

no to si snad dělaj prd..l RUČNÍ BRZDA ???? U LETADLA ???? to nechápu....může mi to někdo vysvětlit ??? jak to funguje .... asi něco jako u škodovky ?

0/0
15.9.2011 22:56

Winston1984

Re: RUČNÍ BRZDA ...?????

No oficiálně to není ruční brzda ale "parkovací" brzda.

Každopádně tam taková věc je a zapomenout se na ni při špatném provedení úkonů dá (už to také vím a ještě teď si fackuju)

0/0
15.9.2011 23:22

fsp

Re: RUČNÍ BRZDA ...?????

Překvapivě zablokuje kola u podvozku.

0/0
16.9.2011 0:03

Mysel

Re: RUČNÍ BRZDA ...?????

Kdo by to byl rekl, ale obcas se proste hodi, kdyz se zaparkovane letadlo samo od sebe nerozjede, kdyz je zaparkovane z kopce nebo kdyz treba zafouka vitr. Tudiz i mene inteligentni jedinec asi muze tak nejak tusit, ze i v letadlech byva parkovaci brzda...

0/0
16.9.2011 11:00

smiss

Život jim to nevrátí

Pokud je mi známo na každé dráze je bod V1 a V2.Pokud letadlo nemá výkon dá se od V1 ubrzdit....tady asi zamachroval pilot a snažil se vzlétnout za každou cenu.U Smolenska rozebrali havárii seriozně v časopisu L+k a pilot se opět snažil řešit nesmyslně,styl JÁ na to mám!!!

0/0
15.9.2011 22:04

sicomoro

Re: Život jim to nevrátí

Pilot u Smolenska určitě nemachroval. Ani nemohl, když měl spolu s navigátorem nulové zkušenosti s přistáváním v takových podmínkách a v rukách zmodernizovaný stroj, se kterým evidentně nebyli dostatečně sžití. Na jistou smrt poslali celé letadlo velitel letectva, polský prezident a všichni ostatní, kteří kapitána nutili přistát "za každou cenu". Kdyby mu nekafrali do práce, provedl by jedno neúspěšné přiblížení a odletěl přistát do Moskvy.

+1/0
15.9.2011 22:18

pučmidrát

Re: Život jim to nevrátí

No ty body V1,V2, jsou spíše teoretické disciplíny. Závislé na větru, váze atd. Bohužel jak již jednou zvedne příďák, tak většinou není cesta zpět.

0/0
15.9.2011 22:19

Popokatepetla

takže

černé skříňky jsou občas na dvě věci;-O

0/0
15.9.2011 21:44

scenzorem k lepším zítřkům

Re: takže

V ruských strojích to má stejnou úroveň jako celá technika

0/0
15.9.2011 23:35

fsp

Re: takže

Zaznamenávají obdobné základní informace jako západní letadla z těch let. Plno nehod Boeingů nedokázali vyšetřovatelé vysvětlit jen na základě zapisovačů a muselo se přikročit k nákladným a časově náročným metodám. Je toho plný internet

0/0
16.9.2011 0:08

bitkar

Re: takže

uz je to jen o tom, kdo prvni zacne o spiknuti a dalsich teoriich.

0/0
16.9.2011 8:44

_Xeon_

Re: takže

Mrtvý mančaft nevyhraje...

0/0
16.9.2011 9:44

anncz

hnus

Pro pisalka... selhaly je nesmysl, pracovaly dobre. To co se neumetely potomek Capka snazi napsat je "informace z cerne skrinky nepomohly objasnit nehodu". Ale nezni to tak bulvarne.

.

Hnuj

0/0
15.9.2011 21:34

Coreyel

Jen jestli na ten test seženou tolik hokejistů najednou.

0/0
15.9.2011 21:24

Rudla01

Re: Jen jestli na ten test seženou tolik hokejistů najednou.

Můžou udělat nábor na severu čech, tam se za stovku přihlásí dobrovolníků...:-)

0/0
15.9.2011 21:27

Coreyel

Re: Jen jestli na ten test seženou tolik hokejistů najednou.

;-DR^

0/0
15.9.2011 22:05

Doktor_QQ

Nevím, jak vypadá "černá skříňka"

u letounu Jak - 42, nicméně jsem měl možnost setkat se se zapisovači z jiných ruských letounů ze stejné doby - a sice Mig 21 a Mig 23. Říkalo se jim tuším SARP a záznam se prováděl na 35mm film. Zapisovalo se 8 nebo 12 parametrů ve formě vlnící se čáry a vyznat se v tom bylo dost umění - rozhodně to nezaznamenávalo hlasovou komunikaci, ale pouze údaje z motorů a ovládacích prvků - otáčky, polohu klapek, křidélek, výškového a směrového kormidla, rychlost, výšku... Možná jsou zapisovače u Jak 42 na vyšší úrovni, ale moc bych si to neidealizoval...

0/0
15.9.2011 21:20

fsp

Re: Nevím, jak vypadá

Jsou dvě. Jedna zaznamenává letová data, druhá nahrává zvuk. I u Migů nebo Milů. Pro laika je možná výstup nečitelný, ale odborník z nich vše v pohodě přečte.

0/0
16.9.2011 0:12

jaroslav-s

lidskej faktor

muze za to ten zatrolenej lidskej faktor....

0/0
15.9.2011 21:00

sicomoro

Re: lidskej faktor

Samozřejmě, že ano, ale posádku bych tady stejně jako u Smolenska nevinil.

0/0
15.9.2011 21:07

Rudla01

Re: lidskej faktor

Koho byste vinil u Smolenska?

0/0
15.9.2011 21:09

sicomoro

Re: lidskej faktor

Určitě naléhající delegaci na palubě. Posádka letounu by ze své libovůle nikdy takové riziko nepodstoupila.

0/0
15.9.2011 21:36

scenzorem k lepším zítřkům

Re: lidskej faktor

žádnej faktor - ruská vodka

0/0
15.9.2011 23:36

Trent-R

...

Sure. What if the new shit came to lightRv

0/0
15.9.2011 20:56

Si0 po 4. zákazu

Ať žije Sizov!

0/0
15.9.2011 20:43

sámvelkýmao

no

komunikace mezi piloty nemohla být dochována, protože někteří piloti vlivem zdravotní indispozice již nemohli mluvit...........

0/0
15.9.2011 20:42

My.WinCleaner

Re: no

Další z nekonečných blábolů na diskuzi...

0/0
15.9.2011 20:52

kocy

No co, NHL odstřelila konkurenci a rusi to tají.

0/0
15.9.2011 20:35

sámvelkýmao

no

pokud černé skříňky letadla jak-42 nevydaly hodnověrná svědectví o příčinách katastrofy, již nikdy by se letadla tohoto typu neměla vznést k nebi. tedy v tomto případě k zemi......

0/0
15.9.2011 20:34

jdobry

Re: no

Tezko rict. Taky to muze znamenat, ze zaznam jde precist, ale nejde z nej urcit proc. To neni u leteckych nestestich vyjimkou.

0/0
15.9.2011 20:39

bar.bu.do

Re: no

... proč myslíte? Zapisovače doložily, že všechny sledované důležité agregáty byly v pořádku ...

0/0
15.9.2011 20:39

sámvelkýmao

Re: no

ta chyba se nestala sama od sebe...............ať již byla jakákoli..............

0/0
15.9.2011 20:43

bar.bu.do

Re: no

... a co jako?

0/0
15.9.2011 20:46

pučmidrát

Re: no

Hm., na starem Migu-21 zaznamenávala smyčka 28 údajů. Myslíte že obsáhla všechny možné příčiny havárie??

0/0
15.9.2011 20:48

Rudla01

Re: no

Proč nikdy? Běžně se dělá, že je zakázáno létat, dokud se havárie nevyšetří.

0/0
15.9.2011 21:13

soc01

Re: no

Takže po pádu AF-447 nelítal ani A330?

Vždy záleží na okolnostech...

0/0
15.9.2011 21:16

bar.bu.do

Re: no

... u sportovních letadel ...

... když se amíkům otvíraly nákladový dveře, lítalo se vesele dál, a to i když se vědělo, co závadu způsobilo ...

0/0
15.9.2011 21:18

soc01

Re: no

DC-10?

0/0
15.9.2011 21:42

Mysel

Re: no

Hloupost. Vzdycky bude spousta havarii, jejichz pricinu primo cerna skrinka nezachyti. A pro vysetrovani ma naprosto zasadni vyznam i informace, ktere veci havarii NEzpusobily. Experti pak mohou zamerit patrani tim spravnym smerem.

0/0
16.9.2011 11:02

čurila plenkovič

jenom v Rusku.....

.....se může stát, že selžou k objasnění katastrofy černé skříňky. Prostě hledají viníka, na kterého by to hodili a který už nejlépe nežije, aby nemohl mluvit. Sovětský člověk nikdy nepřipustí omyl či chybu, lhát a mlžit donekonečna, jak s Katyní, Černobylem, atomovou ponorkou, polským letadlem atd.

0/0
15.9.2011 20:32

pučmidrát

Re: jenom v Rusku.....

Klídek, to je jako často na iDnesu hloupý titulek. Žádné "černé skříňky" neselhaly. Ale všechny " důležité základní funkce" letadla podle těch skříněk fungovaly! Tak co včil??!

+3/0
15.9.2011 20:41

Rudla01

Re: jenom v Rusku.....

Proč to tedy nehodí na pilota? Ten už mluvit nemůže...

0/0
15.9.2011 21:10

sicomoro

Jak mohly skříňky selhat?

Buď tam technický problém byl nebo nebyl, nic mezi tím není. Je však zřejmé, že hlavní příčina nehody bude stejná jako u Smolenska. Zatímco tam byla posádka nucena za každou cenu přistát, tady naopak za každou cenu odletět. V obou případech to museli zvládnout na jeden pokus, bez možnosti opravy a to spolu se všemi těmi nepřejícími okolnostmi rozhodlo. Škoda.

0/0
15.9.2011 20:31

čurila plenkovič

Re: Jak mohly skříňky selhat?

příčinu nehody z nalezených černých skříněk neumí rozpoznat pouze v Rusku, problém je a nebo není, ale v Rusku je ještě něco mezi tím - nu vot

0/0
15.9.2011 20:40

bar.bu.do

Re: Jak mohly skříňky selhat?

... v kolika procentech případů stačí vyhodnocení zapisovačů ?

0/0
15.9.2011 21:09

Mysel

Re: Jak mohly skříňky selhat?

Skrinky NESELHALY. Jen autor titulku - hlupak - nechape rozdil mezi selhanim zapisovacu (tj. napr. chybejici zaznam) a situaci, kdy zaznam je uplny a spravny, presto z nej nevyplyva jasna pricina nehody.

Kdybyste ten clanek cetl, bude Vam to jasne...

0/0
16.9.2011 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.