Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vedle domu s deskou oběti Mašínů chce sdružení umístit jejich památník

V úterý tomu bylo přesně 60 let, co bratři Mašínové a Milan Paumer v tehdejší služebně SNB v Chlumci nad Cidlinou zastřelili strážmistra Oldřicha Kašíka. Událost připomíná pamětní deska na domě, kterou jeho majitelé dodnes nechtějí sundat. Teď má hned vedle vzniknout další památník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.61.

komunisti necht nedříve postaví pomníček káždé své oběti

(snad jim to při tom množství zapálí) a pak teprve mohou dělat pomníčky pro komunisty, které si nezavraždili sami. Jinak je to pouhá komoušská provokace a divadlo pro hloupoučké. Ono zavražda "tisíců" nebolí tak jako zabití konkrétnho člověka. Dobře dávali pozor co Hitler říkával ("Vyvraždění milionu Arménů si nikdo nevšimne ale když uděláme příběh za zavraždění jednoho nacisty, to lidma pohne" - přibližně)

+1/0
15.9.2011 11:58

weneto

No skvěle

Ještě by tam měl pronést projev bývalý premiér - oba rodiče v KSČ, on sám absolvent bolševické vojenské školy, či nynější, bývalý aktivní člen SSM. Jinak nevím, kdyby se otec mašínů zabýval celou válku podřezáváním svázaných protektorátních četníků, loupením peněz z fabrik ,za které by nakupoval nábytek a motorky + zapálováním stohů, aby německé vepře připravil o podestýlku + stříením po českých hasičích - tak by pravděpodobně přežil, amnestován by asi byl, ale na metál a hrdinství by to nebylo. Jejich otec hrdina byl, páni synové zpackali co mohli - jejich "odboj" byl trapná záležitost od začátku do konce. Akce v NDR tam to na metál možná je, ale u nás je to ubohost prvního řádu. Nechápu proč jejich obdivovatelé nestaví památník v Babicích, tamní střelci, alespoň trefili co chtěli a zabili pár bolševiků - mašíni nezvládli jediný odbojový čin.

+1/0
15.9.2011 11:00

Antonín, topič

Mašíni

klidně mohli zastřelit taky mýho dědu, kterej pracoval jako účetní na úseku PaM poté, co ho komouši vyhodili z banky z trestu proto, že k narozeninám šéfa zpíval Teče voda teče, bylo léto a okna dokořán. Pod okny se srotil dav a byla z toho provokace...

0/0
14.9.2011 21:54

frederick.abberline

Re: Mašíni

mohli...kdyby na ně vytáhnul kvér...ale taky nemuseli, kdyby jim ho při přepadení na výzvu odevzdal

0/0
15.9.2011 9:26

_m-

Re: Mašíni

Čistě mezi náma - ty bys to udělal?

0/0
15.9.2011 9:30

bar.bu.do

Re: Mašíni

... Mašínové byli v uniformách milicionářů - vy byste jim ty peníze dal?

0/0
15.9.2011 10:15

Antonín, topič

Proč se prostě neřekne,

že s chvályhodnými úmysli Mašíni nasekali řadu chyb. Ano, vystoupili proti režimu, to chtělo odvahu. Ano, zbytečně dělali svědky a museli je pak zlikvidovat. Ano, řekli, že by zabili i děti, kdyby je viděly. Ano, lidem s jiným názorem by chtěli rozšlapat ksicht.

Není jen černá, nebo bílá.

+2/0
14.9.2011 21:22

VeHas

Vrazi vs. vrazi

Po přečtení této diskuze nevím co si myslet, zda někteří lidé mají stále zavřené oči, nebo neumí číst. Doplňující deska na památníku nijak skupinu bří Mašínů neobhajuje, pouze popisuje neutrální názor lidí, kteří nemají zájem na tom manipulovat s lidmi, aby podporovali jejich režim a zastrašili je. Mnozí by si měli přečíst, jak to tehdy opravdu bylo,zda byl Kašík tak bezbranný. SNBákem se stal dobrovolně, čímž se stal ukázkovým představitelem režimu, protože byli dost prověřováni, hlavně v 50.letech, kdy se čistky dostali i řad strany a policie,byli odstraněni lidé, co zažili jiný režim a zjistili, že to v co doufali, je podvod. Zamyslete se nad tím jak sám režim porušoval své zákony, zavíral lidi, jen aby získal jejich statek, atd. Také by bylo dobré si zjistit, jak se ti "hodní" komunisté zachovali k pozůstalým při pohřbu. To, že Zdena Mašínová byla ve straně bych neodsuzovala, po válce tam bylo mno doufajících lidí, ale podvod komunistů odhalil všem únor 48.

0/0
14.9.2011 21:08

JAR-47

Re: Vrazi vs. vrazi

stačí si přečíst životopis toho policajta  je již vidět jeho charakter, ( k odboji se přidal v posledních dnech války, ke komunistům se přidal po r.1947....prostě charakter) no a tady padla kosa na kámen............

0/0
14.9.2011 21:10

Antonín, topič

Re: Vrazi vs. vrazi

Jo aha a Mašíni jako životopis studovali? Asi ne, že.

Zpackali akci, ukázali ksichty, museli zabít svědka. To není hrdinství.

0/0
14.9.2011 21:19

Xantipa

Re: Vrazi vs. vrazi

Vy toho o Mašínech asi moc nevíte. Odsuzujete Kašíka a  Honzátka, že byli členy SNB. Ale o to usilovali i oba Mašínové, oba se hlásili na elitní školu SNB v Hranicích, ale neprošli přijímacími testy. A tak si kladu otázku, co by se stalo, jak by vypadal jejich "odboj", kdyby je byli na školu přijali. Byli by se zřejmě stali zrovna takovými esenbáky, jako jejich oběti....8-o

+5/0
14.9.2011 22:15

_m-

Re: Vrazi vs. vrazi

To jsem nevěděla. Ale docela to zapadá do jejich obrázku - akční kluci, dobrodruzi, vychovaní válkou si neuměli představit  nudný život. Služba u policie by se jim líbila. Když to nevyšlo zahráli si ve hře na  četníky a zloděje tu druhou roli.....

+2/0
15.9.2011 9:32

Sharpe

Ja bych tam dal tento napis

Přemnozí svoje srdce čistá

za komunismus museli položit.

Kdo padne jako komunista -

ten bude věčně, věčně žít!

0/0
14.9.2011 21:07

+Moravian+

Re: Ja bych tam dal tento napis

No uz jich "padlo" hodne ale "vecne" rozhodne neziji. Rekl bych spis ze po nich nestekne ani pes, na rozdil od bratru Masinu a Milana Paumera. V

0/0
15.9.2011 15:34

Xantipa

Re: Ja bych tam dal tento napis

Pro slušné lidi to budou stále jen zloději a loupežní vrazi. A na ty se rozhodně nevzpomíná s úctou.[>-]

0/0
15.9.2011 19:30

da_rd_a

Re: Ja bych tam dal tento napis

To pises o Tvijich soudruzich ve vlade ?

0/0
14.10.2011 20:01

Generál Ugarte - inmortal

...

V noci z 2. na 3. července 1949 otřásl výbuch sekretariátem Komunistické strany v Sedlčanech; o necelý rok později, těsně po půlnoci 14. května, se stejné „medicíny“ dostalo sekretariátu KSČ v Milevsku. Z obou místností zbyly jen sutiny; v Milevsku zahynul příslušník SNB, v Sedlčanech měl tajemník mimořádné štěstí, že právě přešel do vedlejší místnosti.  Komunisté, kteří dosud jen terorizovali ostatní, poznali, co je to mít strach.  Vyšetřování po pět následujících roků nezjistilo nic.

0/0
14.9.2011 20:56

frederick.abberline

Re: ...

Černý lev...:-)

všichni nakonec popraveni:-/

0/0
15.9.2011 9:08

roby

stát, který vyznamenává

vrahy a toleruje výstavbu jejich pomníků je špatný stát. Jmenuje se Česká republika

0/0
14.9.2011 20:47

JAR-47

Re: stát, který vyznamenává

neblábol.............ta doba je již pryč, nebo je někde pomník gottwalda a spol. ?

0/0
14.9.2011 21:03

Sharpe

Re: stát, který vyznamenává

Pockej, musis jasne ric, ze nemyslis komunisticke vrahy, ale jenom ty co byli proti komunismu. Takle by se mohl nekdo mylit

0/0
14.9.2011 21:05

Vsetín 1

Škoda

Škoda, že se zbabělci Mašínové neodváží přijet do ČR. Moc dobře ví, že by byli postaveni před soud, nic jiného si nezaslouží. A jen blbečci jim dávají medaile;-(

+2/0
14.9.2011 18:54

136N

Re: Škoda

Nebyli , nevěřím . S druhou větou souhlasím .R^

0/0
14.9.2011 18:57

136N

Re: Škoda

Pardon se závěrem  souhlasím . ( čtvrtá věta )

0/0
14.9.2011 18:59

bar.bu.do

Propagace vrahů je trestný čin ...

+3/0
14.9.2011 18:48

Marxistický holokaust

Re: Propagace vrahů je trestný čin ...

Opravdu? Občas vídám levicovou mládež s portréty Che Guevary a Lenina na tričku. Ještě jsem neviděl že by se některý z nich zodpovídal za propagaci vrahů a zločinné ideologie.

+8/0
14.9.2011 19:58

JaJaMilan

Re: Propagace vrahů je trestný čin ...

Ovšem z dobré myšlenky může vzniknout zločiná praxe. Dynamit.

0/0
14.9.2011 20:04

pemek

pláclo se Vondrou do vody

a hošíci se zviditelňují? Chybí jen kapucka a šiltovka. To nemá cenu ptát se jich, co z činnosti Mašínů měl slušní lidé. Kromě spálených stohů, v době potravinových lístků? Ale, škoda slov.;-ORv

0/0
14.9.2011 18:14

josefm

Je vcelku charakteristické,

že se nejvíce Mašínů zastávají, obdivují je a kladou jim věnce lidé mladí, kteří o událostech vědí jen z doslechu či ze zkreslených fakt.

Jako ten hoch na snímku, jako pan Vondra, co letěl na jejich pohřeb... Marnost nad marnost...

0/0
14.9.2011 17:32

Lájosz Bács, sponzor ODS

Re: Je vcelku charakteristické,

R^ vypadá jako zastydlý anarchista :-/

0/0
14.9.2011 17:40

Sharpe

Re: Je vcelku charakteristické,

Tomu se nevyhnes. Ani zide se nevytahuji, ze se chovali jako ovce, ale mladi zide oslavuji ty co bojovali. Takze za par generaci se nebudou cesi vytahovat tim, ze cesi byli vetsinou jako ovce a kolaborovali s komunistickym rezimem, ale s temi co meli odvahu se postavit proti

0/0
14.9.2011 21:12

Lovec ModroSupu Zločasných

Kdopak nám tu propaguječ řeznickou firmu

"Mašínové , vraždy všeho druhu"

+4/0
14.9.2011 17:29

S ČSSD do boje proti demokracii

Jak smýšlejí dnešní komunisté:

Co zde již dříve napsala soudružka URB-xxx:

"Pravicoví opičáci se rádobyvtipně obveselují nad  hypotézou, že denně umře asi 16 starých komunistů, má to ale jeden vakl, ti lidé si prožili krásný život ve svém milovaném socializmu, ale my komunisté se zase ohýbáme smíchy, že denně umře 32 starých politických vězńů, kteří olizovali mísy ve své kopce. Ha, ha ha., kdo je na tom lépe? Komunisté byli dobře situovaní a tak závěr života si užili s velkým důchodem, ale muklové živoří dodnes, ha, ha , ha."

Když toto vidím, tak mi Mašínové už nepřipadají jako největší zlo.

+6/0
14.9.2011 16:42

JaJaMilan

Re: Jak smýšlejí dnešní komunisté:

Nerozlišujte komunista, nekomunista, ale člověk, člověk. Já jsem přesvědčen kdyby tady byla jedna strana, tak tam jsou ti samí lidé jako dnes v několika stranách. Oni to totiž mají v povaze.

0/0
14.9.2011 17:01

JaJaMilan

Re: Jak smýšlejí dnešní komunisté:

Proto také nikdy tady nebude vláda odborníků. Oni totiž mají rozum a svědomí.

0/0
14.9.2011 17:03

pavel.61.

Re: Jak smýšlejí dnešní komunisté:

jedna strana se bude chovat jinak než 4 strany složené ze stejných lidí! Čím proboha přemýšlíte?

0/0
15.9.2011 12:08

orinka3

a nebylo by lepší se na všecky ty pamětní

desky vykašlat? Všichni víme jak to bylo a žádné dodatečné pokusy o přepsání historie to nenapraví. Mašíni žádní hrdinové nebyli, je kolem nich zbytečně moc povyku. Pro ně bude nejlepší, když se na ně milosrdně zapomene. O vlast jim nikdy nešlo a taky to po útěku za hranice svým celým dalším životem potvrdili.

+6/0
14.9.2011 16:39

jamski

Honzíku Krátký

V době, kdy se to stalo, nebyla nasvětě ještě ani tvoje maminka Helenka.

Přesto by ti mohla, a měla vysvětlit, že to, co udělali Mašínové, je teror, nokoliv odboj.

A už vůbec ne organizovaný odboj, protože ani jedna z akcí, které Mašínové provedli nebyla namířena proti představitelům státní, nebo politické moci.

Jednalo se vesměs o loupežné vraždy, naprosto bezvýznamných lidí, kteří neměli žádný vliv na chod státu či strany, ale pouze pracovali na nejnižších postech..

+4/0
14.9.2011 16:32

frederick.abberline

Re: Honzíku Krátký

od kdy není SNBák představitelem moci?

+1/0
14.9.2011 16:34

jamski

Re: Honzíku Krátký

Není esenbák jako esenbák.

 Kdyby se jednalo o okresního velitele - například - pak by se možná dalo diskutovat nakolik je a nakolik není.

Ale mladší strážmistr, je jen obyčejný pochůzkář, který neměl vliv vůbec na nic, a řešil maximálně to, že výrostci někomu vlezli na hrušky, nebo rozbili plot.

Takže vražda takového člověka, je spíš ostudou, než hrdinstvím.

A spojovat ji s odbojem, může opravdu jen člověk mdlého rozumu.

+2/0
14.9.2011 16:40

frederick.abberline

Re: Honzíku Krátký

nedělejte zase z těch SNBáků hodný strejce, vono to tak růžový rozhodně nebylo...

http://zpravy.idnes.cz/letec-miks-chtel-uletet-s-kulkou-v-zadech-ff9-/domaci.aspx?c=A060110_100605_domaci_ton

0/0
14.9.2011 16:55

jamski

Re: Honzíku Krátký

Ale no tak - to je tak trochu mimo mísu, nezdá se vám?

Mluvíme o Kašíkovi, který byl přepaden, poté dostal do hlavy železnou tyčí, a když se přesto pohnul, tak ho zastřelili.

      A k tomu Zdeňkovi Mikšovi - myslíte si, že když přepadli stráž na letišti, spoutali ji, a ukradli dvě letadla se kterýni chtěli uletět, mohli čekat něco jiného, než že je stážní budou chtít zastavit ?? Proč by tam taky jinak byli, že ano. Takže ani v tomhle případě nebyli strážní žádnými útočníky, ale bránili to, co měli za úkol střežit.

Nebo si myslíte, že kdyby k podobnému incidentu došlo dnes, že by strážní jednali jinak ?

A jak? zamávali by podle vás zlodějům na cestu ?

+2/0
14.9.2011 17:42

frederick.abberline

Re: Honzíku Krátký

potom nechápu, proč teda Mikše po revoluci rehabilitovali? Máte pro to nějaké vysvětlení?

0/0
14.9.2011 18:19

jamski

Re: Honzíku Krátký

Vysvětlení pro to nemám, a nemyslím si, že bych ho toužil najít.(snaha loupit, a na druhé straně zákon, zcela jasný příběh)

        Ostatně po revoluci se už udělalo tolik hloupostí, že jedna nebo dvě navíc už vůbec nic nezajímají.

Pro mne není vodítkem, nebo argumentem momentální móda, podléhající tomu, je li u moci představitel té, či oné kliky, který ve své nebetyčné aroganci myslí, že dokáže prosadit, aby se zákeřná loupežná vražda stala v očích veřejnosti hrdinským činem.

Jenže ti, kdo už v životě pár takovýchhle hochů zažili -  ( a je jedno jestli šlo o komunisty, socdem, ods, nebo klér,  jejich metody jsou jako přes kpírák, naprosto stejné) -  nepodléhají těm hrám tak rychle, jako mladí lidé, kteří slepě věří všemu, co jim jejich politici hustí do hlavy.

+1/0
14.9.2011 18:39

136N

Re: Honzíku Krátký

Je zajímavé že se objevilo požadovaná stránka neexistuje na obou odkazech .8-o?

0/0
14.9.2011 18:51

AlBundy

Re: Honzíku Krátký

Ono spojovat cokoliv z dílny bratří Mašínů s odbojem je velká komedie. Ale národ prý potřebuje nějaké hrdiny "a když nejsou poctivé tak se tančí s kur*" Pokud by neměli slavného otce (jeho památce smekám) tak by po nich nikdo ani nevzdechl :-/

+3/0
14.9.2011 18:02

frederick.abberline

...

na ty původní, černý bych slovní spojení "zavražděn teroristy" dal "zabit odbojáři", vyhodil bych i to "zákeřnou", zní to směšně..."nepřátel socialistického státu" bych nechal, to je celkem dostatečný oceněníR^:-)

+1/0
14.9.2011 16:28

Mysel

Re: ...

Ano, to je docela dobry napad. Bohuzel vsak asi nebude realizovan...

0/0
14.9.2011 18:42

JaJaMilan

Komunisti z vrahů dělali hrdiny.

Dnes je to to samý.

0/0
14.9.2011 16:24

frederick.abberline

Re: Komunisti z vrahů dělali hrdiny.

Komunisti tě nutili se těm vrahům i klanět. Dneska to po tobě snad nikdo nechce, ne?

0/0
14.9.2011 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.