Diskuze

Kapitán zříceného letounu u Jaroslavle zapomněl uvolnit ruční brzdu

Příčinou nehody letounu Jak-42, který se zřítil s hráči klubu Lokomotiv Jaroslavl, byla chyba kapitána. Ten podle zdroje ruského serveru mk.ru zapomněl vypnout parkovací brzdu, která funguje podobně jako ruční brzda v autě. Při startu tak letoun neměl potřebnou rychlost. Při tragédii zemřeli i tři čeští hokejisté.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kocourek25

19. 9. 2011 18:00
Já si dřív myslím , že...

pilotům nedali dýchnout na zkoušku alkoholu. Asi na to zapoměli , že se tam chlastá jak u nás v putykách.;-O

0 0
možnosti

sorgedoktor

19. 9. 2011 15:08
Ono řídit letadlo je složitější,

než třeba   autoí. Myslel   si když tam nahuláká plyn že nabere  výšku,..

   No jo, jestlipak  mu dali   dejchnout, než   šel  nahoru..

0 0
možnosti
ZB

vymrzovac2

19. 9. 2011 11:54
Chápu.Taky se mi to stalo.....

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
L

ligac

18. 9. 2011 9:57
Tak záleží nakolik byla funkční

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

16. 9. 2011 21:37
opravdu ?

Jeli jste někdy autem kousek s omylem zataženou ruční brzdou? Rychle jste na to přišli,nejede to. kouří to a smrdí to. V letadle by obrovským přebytkem výkonu motorů obložení ihned shořelo.  Připadá mně to jako úplná hloupost, nebo jde o špatný překlad ?

0 0
možnosti
A

Arasam

17. 9. 2011 18:00
Re: opravdu ?

Jedna sousedka dojela se zataženou ruční brzdou z Uherského Hradiště až ke Kroměříži. Ale tam už to fakt dál jet nemohlo.

0 0
možnosti
6

666999666

16. 9. 2011 12:46
Sakra to v tom není nějakej pípák?

8-o8-o8-o8-o

0 0
možnosti
MP

Čovek

18. 9. 2011 18:34
Re: Sakra to v tom není nějakej pípák?

To mě taky napadlo i v autě svítí červená kontrolka a tak si člověk musí všimnout, že je něco špatně. :-/ V letadle by to mělo řvát jak blázen sakra!

0 0
možnosti
MM

captain cook

14. 9. 2011 14:29
omezeni vzletoveho tahu - "reduced thrust takeoff"

je bezne pouzivano ruznymi aerolinkami u jejich Boeingu a Airbusu pro usporu paliva a snizeni hluku pri startu letadla. Palubni pocitac kalkuluje potrebny tah pri dodani velicin jako je vaha letadla a zbyvaji delka runwaye.

0 0
možnosti
SKLZ

scenzorem k lepším zítřkům

14. 9. 2011 12:07
Brzda nebo omezovač tahu?......

u nas v Rúsku vsjo jédno, nas mnogo....škyt

0 0
možnosti
LM

biggles

14. 9. 2011 14:24
Re: Brzda nebo omezovač tahu?......

ale vždyť je to absurdní nesmysl - samozřejmě že v úvahu připadá jen použití parkovací brzdy.

0 0
možnosti
P

pučmidrát

14. 9. 2011 10:58
Sem z toho jsem teda jelen. Co má společného omezovač

tahu motoru s parkovací brzdou.Kterou májí zpravidla tyto éra na beranech (nebo jen u jedněch). A reverzní tah motorů myslím že JAK-42 nemá!

0 0
možnosti
SS

sigenius

14. 9. 2011 11:12
Re: Sem z toho jsem teda jelen. Co má společného omezovač

A kde se v článku se píše o omezovači tahu motorů?

0 0
možnosti
H7

HV 71

14. 9. 2011 10:40
jeste mi neni jasne

jestli tohle je spekulace nebo to vyhodnotili podle zaznamu v cernejch skrinkach?? nebo kde vzali to, ze pilot to "omezeni" zjistil pri rozjezdu a okamzite vypnul..

0 0
možnosti
PT

pettyo

14. 9. 2011 10:42
Re: jeste mi neni jasne

Asi slyšeli sprosté nadávky opilého kapitána druhému pilotovi, že to neumí ani odbrzdit.

3 0
možnosti