Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zříceného letounu u Jaroslavle zapomněl uvolnit ruční brzdu

Příčinou nehody letounu Jak-42, který se zřítil s hráči klubu Lokomotiv Jaroslavl, byla chyba kapitána. Ten podle zdroje ruského serveru mk.ru zapomněl vypnout parkovací brzdu, která funguje podobně jako ruční brzda v autě. Při startu tak letoun neměl potřebnou rychlost. Při tragédii zemřeli i tři čeští hokejisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek25

Já si dřív myslím , že...

pilotům nedali dýchnout na zkoušku alkoholu. Asi na to zapoměli , že se tam chlastá jak u nás v putykách.;-O

0/0
19.9.2011 18:00

sorgedoktor

Ono řídit letadlo je složitější,

než třeba   autoí. Myslel   si když tam nahuláká plyn že nabere  výšku,..

   No jo, jestlipak  mu dali   dejchnout, než   šel  nahoru..

0/0
19.9.2011 15:08

vymrzovac2

Chápu.Taky se mi to stalo.....

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
19.9.2011 11:54

ligac

Tak záleží nakolik byla funkční

0/0
18.9.2011 9:57

vítek z prčice

opravdu ?

Jeli jste někdy autem kousek s omylem zataženou ruční brzdou? Rychle jste na to přišli,nejede to. kouří to a smrdí to. V letadle by obrovským přebytkem výkonu motorů obložení ihned shořelo.  Připadá mně to jako úplná hloupost, nebo jde o špatný překlad ?

0/0
16.9.2011 21:37

Arasam

Re: opravdu ?

Jedna sousedka dojela se zataženou ruční brzdou z Uherského Hradiště až ke Kroměříži. Ale tam už to fakt dál jet nemohlo.

0/0
17.9.2011 18:00

666999666

Sakra to v tom není nějakej pípák?

8-o8-o8-o8-o

0/0
16.9.2011 12:46

Čovek

Re: Sakra to v tom není nějakej pípák?

To mě taky napadlo i v autě svítí červená kontrolka a tak si člověk musí všimnout, že je něco špatně. :-/ V letadle by to mělo řvát jak blázen sakra!

0/0
18.9.2011 18:34

sorgedoktor

Toto je u nových typů,

Škoda , Škodfa   to neměly..

0/0
19.9.2011 15:09

captain cook

omezeni vzletoveho tahu - "reduced thrust takeoff"

je bezne pouzivano ruznymi aerolinkami u jejich Boeingu a Airbusu pro usporu paliva a snizeni hluku pri startu letadla. Palubni pocitac kalkuluje potrebny tah pri dodani velicin jako je vaha letadla a zbyvaji delka runwaye.

0/0
14.9.2011 14:29

scenzorem k lepším zítřkům

Brzda nebo omezovač tahu?......

u nas v Rúsku vsjo jédno, nas mnogo....škyt

0/0
14.9.2011 12:07

biggles

Re: Brzda nebo omezovač tahu?......

ale vždyť je to absurdní nesmysl - samozřejmě že v úvahu připadá jen použití parkovací brzdy.

0/0
14.9.2011 14:24

pučmidrát

Sem z toho jsem teda jelen. Co má společného omezovač

tahu motoru s parkovací brzdou.Kterou májí zpravidla tyto éra na beranech (nebo jen u jedněch). A reverzní tah motorů myslím že JAK-42 nemá!

0/0
14.9.2011 10:58

sigenius

Re: Sem z toho jsem teda jelen. Co má společného omezovač

A kde se v článku se píše o omezovači tahu motorů?

0/0
14.9.2011 11:12

bar.bu.do

Re: Sem z toho jsem teda jelen. Co má společného omezovač

... tady ... http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110914_103735_zahranicni_btw

0/0
14.9.2011 11:25

HV 71

jeste mi neni jasne

jestli tohle je spekulace nebo to vyhodnotili podle zaznamu v cernejch skrinkach?? nebo kde vzali to, ze pilot to "omezeni" zjistil pri rozjezdu a okamzite vypnul..

0/0
14.9.2011 10:40

pettyo

Re: jeste mi neni jasne

Asi slyšeli sprosté nadávky opilého kapitána druhému pilotovi, že to neumí ani odbrzdit.

+3/0
14.9.2011 10:42

Tadeusz Serepecki

Re: jeste mi neni jasne

Podle mě by se zapnutým omezovačem tahu vůbec nevzlétli. Zjistili to při rozjezdu, vypli omezovač, ale už měli málo času nabrat výšku. Pak kontakt s radiomajákem a zbytek známe. Jen moje teorie...

0/0
14.9.2011 10:45

markyz.Gero

Re: jeste mi neni jasne

a omezovač je tu zas ;-D

0/0
14.9.2011 10:53

Tadeusz Serepecki

Re: jeste mi neni jasne

Si to snížení otáček pojmenuj jak chceš...

0/0
14.9.2011 10:57

pettyo

Re: jeste mi neni jasne

S tím omezovačem tahu se dá dosáhnout rychlosti V1?

0/0
14.9.2011 11:00

Tadeusz Serepecki

Re: jeste mi neni jasne

Už jsem to tu psal, podle mě ne...

0/0
14.9.2011 11:03

number of the beast

Re: jeste mi neni jasne

na aktualne to vyslo pod titulkem SPEKULACE, tady se to tvari jako seriozni zprava, tak si vyber

0/0
14.9.2011 10:51

bar.bu.do

Re: jeste mi neni jasne

... samosebou, že by viděli, že jel na zvýšený volnoběh ...

... brzdy v zapisovači nejsou ...

... a pokud motory táhly, klapky byly na start, vichřici v zádech neměl, tak holt brzdil ...

... možná ne pilot, ale podvozek určitě ...

... na několika fotkách je vidět podvozek a minimálně jedna pneumatika je obržděná na hadr ...

0/0
14.9.2011 11:29

Antonín, topič

Re: jeste mi neni jasne

Na tom videu není v oblasti podvozku nic divnýho?

0/0
14.9.2011 12:22

bar.bu.do

Re: jeste mi neni jasne

... na kterým videu?

0/0
14.9.2011 12:26

DoktorMate

HELLO

tak v rusku bych do osobního letadla nevlez.Chudáci lidi,

+1/0
14.9.2011 10:39

markyz.Gero

Re: HELLO

jak která společnost, ale ruští "orli" byli slavní po celém světě

0/0
14.9.2011 10:40

DoktorMate

Re: HELLO

myslel jsem normální lidi,kteří musí lítat normálními linkami.

0/0
14.9.2011 10:41

markyz.Gero

Re: HELLO

já mluvil o pilotech a posádkách Aeroflotu kdysi, je fakt že dnešní Aeroflot je o něčem jiném

0/0
14.9.2011 10:48

sigenius

Re: HELLO

A do Ruska bys vlez? ...Takže pójezdom.

0/0
14.9.2011 11:14

vítek z prčice

Re: HELLO

"Ruskými" letadly (Tu 104. Tu 134, Il 18, Il 62) jsem létal služebně 20 let, zhruba každý týden. Jsem živ a zdráv, opravdu nepíši ze záhrobí. Zažil jsem let na Avii 14 (licence Il 14 ) s jedním běžícím motorem, opět v pohodě. Takžwe bych spíš neměl vlézt do českého éra. Někoho zdá se, ta ideologie  pronásleduje hůř než průjem. :-)

0/0
16.9.2011 21:42

vítek z prčice

Re: HELLO

Dodávám, že se ovšem jednalo většinou o letadla v péči Československých aerolinií, které tehdy, na rozdíl ode dneška, patřily mezi přední letecké společnosti. Po havárii britského Kometu létaly s proudovým dopravním TU 104 na linkách  dříve než všechny "západní společnosti".

Pokud jde o Aeroflot, viděl jsem havárii Tu 154 na Ruzyni, rok si již nepamatuji.

0/0
16.9.2011 21:55

modrozlodějskej fógl

Re: HELLO

Nevím kterou havárii myslíš, ale jednou se tam podařlo Vietnamcům  zaříznout na dráze do betonu (čerstvého). Spletli si dráhy. TU-154 bylo v pronájmu od Aeroflotu. Letadlo to přežilo, odletělo rovnou do revize s vysunutým podvozkem!Nebo to bylo to éro, jak se sypali lidi z nebe u Suchdolu?

0/0
16.9.2011 22:21

Chamestekurel

tak

to určitě nebylo ale budiž no

0/0
14.9.2011 10:28

milan79

Ruční brzda vs. omezovač tahu

Nechci se nikoho dotknout, ale už dříve zde kdosi psal, že článek vychází ze špatného překladu, a nejednalo se o parkovací brzdu, ale o omezovač tahu motoru... Tato varianta se mi zdá mnohem pravděpodobnější, ale co vím... počkáme až bude zpráva oficiální... ;-)

0/0
14.9.2011 10:25

flashback

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

mě taky, ale zase nevím, jestli něco jako omezovač tahu motoru vůbec existuje..

0/0
14.9.2011 10:26

milan79

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

Znám se s pilotem a podle něj ano... takže mu věřím... ;-)

0/0
14.9.2011 10:30

Bedřich Z.

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

Ano, je to špatný překlad zprávy mk.ru, která je převzata téměř doslovně. Akorát se v originále o žádném tahu nepíše, píše se tam o rozjezdu (a parkovací brzdě).

0/0
14.9.2011 10:32

markyz.Gero

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

co je to omezovač tahu?

0/0
14.9.2011 10:39

pettyo

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

Prý něco jako omezovač rychlosti u rychlých aut. Aby jim tam piloti nejezdili s letadlama smykem po runway. ;-D

0/0
14.9.2011 10:41

markyz.Gero

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

je možné že některé letadlo takovou věc má, sice jsem o ni neslyšel ale budiž ale připadalo by mi to jako zařízení veskrze zbytečné a dokonce nebezpečné

0/0
14.9.2011 10:50

Tadeusz Serepecki

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

Zbytečné určitě ne. Díky němu je letadlo schopno pojíždět malou rychlostí...

0/0
14.9.2011 10:51

markyz.Gero

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

možná by bylo záhodno si všimnout  že letadlo řídí pilot a ten jaksi ví jak rychle má po dráze jet , jinak omezovač tahu je jiný název pro přípustě motorů u proudových letadel

0/0
14.9.2011 10:53

Tadeusz Serepecki

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

:-) Pilot to samozřejmě ví, ale aby mohl pojíždět minimální rychlostí, tak použije omezovač tahu (díky menšímu množství paliva se sníží otáčky motoru)...

0/0
14.9.2011 10:56

pettyo

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

I kdyby to to letadlo mělo, i kdyby ti piloti to zapoměli vypnout a i kdyby to fungovalo tak jak říkáš tak by s tím nikdy nedosáhli rychlosti V1.

0/0
14.9.2011 10:59

milan79

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

Tak pořád se všude mluví o zatažené ruční brzdě - ale už alespoň píší, že se jednalo o zapomenutí odblokování omezovače obrátek a z toho důvodu snížení tahu motoru... zdroj: http://zpravy.idnes.cz/pilotova-chyba-s-rucni-brzdou-je-podle-expertu-sokujici-ale-mozna-p9k-/zahranicni.aspx?c=A110914_103735_zahranicni_btw

0/0
14.9.2011 11:01

bukin

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

omezuje to přívod paliva do motoru, čímž jsou omezeny otáčky motoru a z toho plynoucí tah

0/0
14.9.2011 10:53

milan79

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

R^R^

0/0
14.9.2011 10:53

soc01

Re: Ruční brzda vs. omezovač tahu

A tim i maximalni dosazitelna rychlost...

0/0
14.9.2011 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.