Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči budou smět do centra Prahy za 200 korun, stará auta vůbec

Praha uvažuje o tom, že zpoplatní vjezd do centra metropole. Chce tak uprostřed hlavního města zlepšit životní prostředí. Plánuje proto zavést zónu, do které nebudou smět stará auta, jako jsou například stodvacítky nebo favority. Novější auta do centra sice budou moct, ale za dvousetkorunový poplatek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

topcars

MAGISTRATNI K....VY

Bydlím v Praze 2 Vinohrady a bohuzel mam sluzebni auto takze to jako kdyz kazdy den pojedu domu zaplatim za to 200 kc jiz ted mam problemy s parkovaci kartou. A ze by sme tady meli horsi vzduch se mi nezda. Takze 200x30 to je asi 6 000 Kc mesicne vyhodim statu co je to za debilitu to za 5 let zaplatim cenu auta, jenom abych se dostal domu... to je teda blbost tady si ty magistratni svi.....e delaj co chtel zrejme by chteli vubec z Prahy vyhnat lidi udelat z toho chranenou pamatku a by sem jezdili jenom cizinci. Mesta jsou od jakziva urcena pro zivot lidi a to i s jejich pozitivy a negativy kazdy ma moznost se odstehovat na venkov kdyz chce.

0/0
20.10.2011 8:36

rebbe

Zda to něco přinese, je sporné

nicméně třeba v Mnichově, kde ještě mám byt, musím mít nejméně žlutou plaketu s číslem 3, která je pro vozy splňujícé emise pro Euro 2 nebo 3. Diesel musí mít Euro 3, pak dostane žlutou plaketu, pokud má filtr na saze (DPF, Francouzi jej jmenují FAP) dostane tu nejlepší, zelenou 4. Starší vozy  s neregulovaným katalyzátorem mají červenou 2ku. Veteráni mají zvláštní povolení. Pokud vjedete do centra Mnichova bez plakety, platíte 40€ pokutu. Cestou si však můžete tu plaketu opatřit v každém servisu vaší značky, někdy zdarma, jindy max. 5€. V ČR prý takové plakety mají (ale dost draho) stanice TK. Potřebujete k jejímu získání malý techničák, kde stojí klíčová čísla vašeho vozu, jednotná v celé EU.

0/0
16.10.2011 20:52

virus_cz

no comment

Dalsi zpusob kterym buzerovat slusne lidi v tomto state, proč to nespoplatni tem co jezdi v tech popelnicich a to nam budou zdrazovat jeste dalnicni znamky ....

0/0
16.9.2011 16:36

IC2

MHD

Nejezděte auty do Prahy, no dobře, ale vy posilte MHD !!!

0/0
15.9.2011 8:53

chicocheco

Už je to tady

Nas--t na Pražáky. No tyjo, ještě že tam nebydlím... mám sice auto r.v. 2004, ale taky slabost pro veterány. Jeden bude brzo mým druhým autem a fakt by se mi nelíbilo nedostat se ním všude kam potřebuju (a všude tam, kam se ostatní dostanou, což je svého druhu diskriminace, když použiju levičáckou rétoriku). Nejekologičtější auto je to, co už se nemusí vyrábět a tím znečišťovat ovzduší emisemi uvolňovanými při jeho výrobě. Je to jenom hnusná (eko)lobby, nejhnusnější v posledních dekádách. (blicí smajlík)

+2/0
14.9.2011 18:15

Sariten

Re: Už je to tady

Za hranicemi ve velkých městech zcela běžné.

0/0
15.9.2011 12:32

chicocheco

Re: Už je to tady

To je na tom to smutné :-/

0/0
15.9.2011 12:59

Fair-Play

Re: Už je to tady

Ano, ale to neznamená, že je to správné!

0/0
9.10.2011 8:38

Dukátštan

poznámka

Do centra Prahy by se nemělo vůbec jezdit auty. To samé platí i pro hrad -vysadit dole u metra a hybaj dacani hezky pěšky po starých zámeckých schodech.A zadara.R^

0/0
14.9.2011 16:21

Lvy

MAXI nesmysl!

Takže místní co mají těch 100000 starých vraků tam jezdit budou i nadále a ostatní, kteří stejně jezdí v nových autech, tam budou pěkně mastit kapsy magistrátu. Opět cesta jak se mít hůře! Těch 200Kč mohlo dát někomu práci, třeba je dotyčný mohl utratiti za masáž a dát někomu vydělat, takže je sežere úředník a nikdo z toho nic nebude mít, jen ekologie zařve nad výrobou nesmyslných nálepek a stovkami tisíc zbytečně najetých km při zařizování těchto známek. ;-€

0/0
14.9.2011 16:14

Milhaus1

Jde jen populistická laciná gesta

podobně jako je třeba nesmyslná 80 na příjezdu do Prahy po D8 hluboko v polích kvůli snížení hluku - to nechápu, komu ten hluk vadí, těm pár zajícům nebo snad bažantům co tam možná někde přežívají? Proč Praha prostě místo různých vytunelovaných tunelů nepostaví protihlukové stěny? To je prostě typicky český přístup k řešení problémů s dopravou, prostě to vyřešíme značkami s omezením rychlosti. stejně jak R46, kde se nebezpečná silnice vyřešila omezením rychlosti... . Tomu říkám koncepční přístup...

0/0
14.9.2011 15:56

Josef.K

Hlavně urvat od lidí peníze

Kolik těch 120 a Favoritů dnes jezdí? Už moc ne. Navic většina aut z počátku 90.let už je vybavena katalyzátorem. Postřílet a nebo pověsit lidi co tohle vymýšlejí. Další tahání těžce vydělaných peněž lidem z kapes, kterých mají lidé už tak málo.Rv

0/0
14.9.2011 14:55

tommmmy2

Okruh

Tak to je teda mega blbost Rv - dokud se nedostaví okruh kolem Prahy, tak nemají žádné právo na to, aby mohli vybírat daň za vjezd do centra... S daní jako takovou souhlasím, ale jen pod podmínkou, že okruh bude stát, cena za vjezd nebude šílených 200 Kč a nebude to zakazovat některým autům vjezd (proč sazby za vjezd neodstupňovat dle normy EURO?)...

Ať jde ten korupčník Březina do háje...

0/0
14.9.2011 13:14

chicocheco

Re: Okruh

Dvoustovka je naštěstí jednorázová, což pravda z počátku článku pochopit nelze. A norma euro je nejhorší normování v oboru. Proč takové Audi Q7 dostane lepší EURO než favorit nebo felicia, které mají oficiálně nižší emise?

0/0
14.9.2011 18:17

sigenius

jen populismus

Vždycky se najdou následně jiné oblasti, kam se imisní tlak přeluje, a tím JINÍ nespokojení občani-chudáci.

...Každý si podle jednoduché logiky může spočítat, že imise budou v celkovém součtu zátěže pro Prahu nejmenší tehdy, když trasy aut budou optimalizovány na nejmenší vzdálenost. Jinými slovy: pokud budou auta jezdit po radiálách, a ne po objížďkách.

0/0
14.9.2011 9:54

macarát

Re: jen populismus

1) Imise budou nejnižší, když auta jezdit nebudou ;-)

2) Co udělá řidič automobilu, pokud pojede nejkratší cestou a ušetří čas? No přece si v ušetřeném čase zajede za zábavou. Autem, pochopitelně. A nejlépe do centra.

0/0
14.9.2011 12:02

mak1_re

Chtělo by to další defenestraci

neb naši demokraticky zvolení představitelé jsou horší než komunisti

0/0
14.9.2011 9:05

vozova.hradba

Jsem pro!

Ale jen pokud mě stát nebude nutit do centra jezdit. Takže předpokládám, že nejdříve vystěhuje všechny ty úřady mimo centrum a pak ať si ho klidně zabetonuje.

0/0
14.9.2011 9:00

Santa1

Re: Jsem pro!

Souhlas. Pořád hrabou pod sebe, všechny ústřední orgány státní správy jedině do Prahy a pak tam zakážou vjezd.

0/0
14.9.2011 11:24

mam-rad-pivo

Re: Jsem pro!

Asi se budete muset snížit k tomu, že pojedete sockou. Musíte uznat, že při takové koncentraci lidí není možné, aby se každý přepravoval 1 osoba - 1 auto.

+1/0
14.9.2011 12:21

Vilem6

umweltzone

Pokud by to mělo fungovat jako v Německu, tak v čem je problém?

Ještě by mohli rovnou uznat Umweltplakette co mám z cest do D a je to na pohodu ;)

0/0
14.9.2011 8:04

To viš že jo

Re: umweltzone

No základní rozdíl je ve "vjezdu" a v "průjezdu" centrem. Pokud zpoplatní to, že vjedu do centra, protože tam tudy vede magistrála, tak je to jen vydírání a nic jiné. Navíc co jsem viděl tu mapku, tak se to bude týkat i Dejvic a Letné. Ono nestačí že rezident bez trvalého bydliště tam nesmí parkovat, ale teď tam nebude smět ani vjet. Je to jen výpalné.

0/0
14.9.2011 9:02

misaa

Re: umweltzone

v novele zakona je uvedene, ze musi existovat objizdna trasa vyssi nebo stejne kategorie, tj. pokud nebude mit magistrala zajistene nahradni komunikace, nebude nizkoemisni zona moci byt realizovana. jinak rezident tam smi samozrejme vjet, omezeni se tyka nejstarsich benzinaku (pred r. 1993), ale hlavne je to delane kvuli dieslovym autum, ktere emituji do vzduchu nebezpecny jemny prach. benzinovych aut se to dotkne fakt jen okrajove...;-)

0/0
14.9.2011 9:11

Antonín, topič

Re: umweltzone

Mám auto 1990, čtyřbodové vstřikování Bosch, katalyzátor s lambda sondou...

0/0
14.9.2011 10:03

l.g

Nová daň

Ano. Je to nová daň. A je to naprosto v pořádku. Jakákoliv restrikce individuální dopravy v centrech měst je dobrá. A je jedno, co si o tom myslíte. Šel bych klidně ještě dál...

+2/0
14.9.2011 0:34

Kirů

to bude další kastování...

...ve starých škodovkách jezdí lidé, kteří na nic jiného nemají a pokud vím, tak těch aut je na magistrále a v centru strašně malé množství. Ale řidiči SUV a jiných dražších aut jsou mraky, přitom v každém sedí jeden frajírek, nebo baba. Tihle lidi se musí odvézt až na hajzl !! To už může magistrát rovnou postavit někde za Prahou ghéto i pro nemajetné, jako pro cikány. No a bezdomovcům dáme buňky na skládky. To je to co lidé chtěly v 89-tém  ?????

0/0
14.9.2011 0:21

blablalín

Re: to bude další kastování...

To víš no, to je ta česká logika ...  škodu 120 s dědulou a babkou, která proprdí 8 litrů na 100 km zakážeme, ale Touaregy a po dobná svinstva se spotřebou 14 na 100 povolíme :-/

Já vždycky říkám, existuje řešení a České řešení  ;-)

+2/0
14.9.2011 8:12

misaa

Re: to bude další kastování...

nejde o to, kolik toho auto sezere, ale kolik znecistujicich latek emituje. a srovnani emise 20 let stareho auta s novym touaregem, asi vime, jak by to dopadlo:)

0/0
14.9.2011 9:14

Sariten

Re: to bude další kastování...

Jak? Rád se nechám poučit, sem s číslama.

0/0
15.9.2011 12:40

misaa

Re: to bude další kastování...

od roku 1992, od kdy bylo nutne splnovat euro normu, poklesly mezni hodnoty u vsech sledovanych znecistujicich latek minimalne o polovinu - napr. NOx ze 150 mg/km (udaj pro euro 3, driv E1 a E2 dokonce nemely ani pro NOx limit) na soucasnych 60, nespalene uhlovodiky (napr. i benzen) pokles z vice nez 200 (opet udaj az pro E3, driv norma nestanovovala) na 100, CO ze skoro 3000 na 1000 ... a nedelam si iluze, ze auto z r. 1990 plnilo emisni limity normy E5...

0/0
15.9.2011 12:54

sbaba

A proc jen 200. Proc ne 5000.

A proc tyto lidi priste volit. A proc je nechat dale takto okradat ostatni. Kdyz volby nepomahaji, jsou i jine prostredky, jak se jich zbavit, kdyz jen okradaji a nic nikomu neposkytuji. Bude treba se podivat, jak to resi jinde. Ne v Evrope.

0/0
13.9.2011 22:54

Příbram

K.O.K.O.T.I

+1/0
13.9.2011 22:42

oracle29

Tot to trvalo - mylsel jsem že se nedočkám

R^ Kdo chce do centra může připlatit i mnohem víc. Jde o zdraví našich dětí !!

+1/0
13.9.2011 21:46

kafy

Re: Tot to trvalo - mylsel jsem že se nedočkám

XD i kdyby to mělo zachránit jediný život ! :D

+1/0
13.9.2011 22:15

Hroznej_puberťák

Re: Tot to trvalo - mylsel jsem že se nedočkám

Komu jde o zdraví dětí, nebydlí s nimi v hnusným špinavým centru :-P

+1/0
13.9.2011 22:19

blekekeke

Re: Tot to trvalo - mylsel jsem že se nedočkám

A to si jako myslíte, že exhalace vyprodukované auty o kilometr vedle Vás už neohrožují? To si myslí hodně lidí, že silnice kilometr od baráku mi nic nedělá. Zplodiny se rovnoměrně rozprostřou do okolí, vše pak záleží na povětrnostních podmínkách, jaké jsou koncentrace.

0/0
14.9.2011 6:29

misaa

Re: Tot to trvalo - mylsel jsem že se nedočkám

naprostý souhlasR^

0/0
14.9.2011 9:15

beachside

další plenění

našich peněžek slavnou koalici ODS-ČSSD

+2/0
13.9.2011 21:18

xc43t

pro ekologii - proti demagogii

Centrum by bylo pekne, kdyby se tam posilila a zkvalitnila hromadna doprava. Zjednodusilo by se vydavani opencard [kdyz uz ji mame], pridaly se cyklostezky a zelen. Byl jsem dnes uhozen do hlavy... priznavam. Taky jsem ale bydlel ted rok na Vaclavaku.

Zakaz jak je navrhnut je opravdu pro smich. Batman by mel zmucit uredniky, kteri s tim prisli.

0/0
13.9.2011 21:17

HrubesaMares

na Jizni spojku

auta nad 6 tun nesmi, diky par dutohlavum z Magistratu...takze jaka objizdka? Zase leva ruka nevi, co dela prava Rv

0/0
13.9.2011 21:06

telecasterr

Ekologicke poplatky

kryji nebo pomahaji  zaplatit za praci souvisejici s odstranovanim nasledku znecistovani zivotniho prostredi. Protoze mestska cisticka vzduchu neexistuje, pani radni zkousi stupne mentalni zdecimovanosti obyvatel Prahy -- cim vyssi, tim drzejsi poplatky.

0/0
13.9.2011 21:04

strechyl

nesmysl.

V centru stodvacy nevidam. Takze to dopadne tak, ze ten kdo tam jezdi ted, tak si zaplati, do kasy spadne dalsi mince a jezdit se bude dal. Protoze argumentovat tim, ze jde neco objet o JS, je nesmysl, ta uz ma svoje limity davno za sebou. Severni obchvat nikde. Vysledek = stejne emise, vic penez v mestske kase na prosustrovani.

Jeste poznamka: majitele ocipovanych Fabii RS s vyndanym filtrem castic nici zdravi mnohem vic nez nejakej faval.

Reseni je jasne - na STK dostane nalepku, podle barvy bude moct vjet nebo ne.

+1/0
13.9.2011 20:48

[eT]

Nová _DAŇ_ , jiný význam to nemá.

0/0
13.9.2011 20:41

josefl

U nás

U nás na vsi, má spousta pražáků chalupy. Na příštím zasedání zastupitelstva navrhnu zpoplatnění vjezdu do centra. To budeme mít příjemné navýšení rozpočtu. A okolní vesnice taky. Jinudy se na chalupy nedostanou.

+2/0
13.9.2011 20:27

michal II

Re: U nás

Nepochopil

0/0
13.9.2011 20:36

[eT]

Re: U nás

co nepochopil? Myslím, že josefl pochopil naprosto přesně co za hloupost to je.

+2/0
13.9.2011 20:42

Roko Blábola 11

Re: U nás

On ano, ty ne :-) Jde jen o prachy.

+1/0
13.9.2011 20:56

josefl

Re: U nás

Pochopil. A velice dobře. Platím silniční daň, mám dálniční známku, platím spotřební daň z benzínu a dokonce i z té spotřební daně i DPH. Když chci jet na Plzeň a někde mezi Černým mostem a Barandovským mostem je havárka tak se jinudy na dálnici nedostanu. Pouze za 200. Prostě někdo musí zaplatit předražené tunely Blanka, Opencard, nikam nevedoucíh cyklostezky. Prostě pokud to zavede Praha, kdo může bránit každé vesnici, aby to neměla taky? Nebo jinde, než v Praze auta nesmrdí?

+2/0
13.9.2011 20:58

misaa

Re: U nás

zonu si muze zalozit jakakoliv obec, kde je spatne ovzdusi. nejen praha;-) jen musi splnovat dalsi podminku-musi byt k dispozici komunikace,po ktere mohou zonu objet auta, ktera nesplnuji emise pro vjezd do ni.

0/0
14.9.2011 9:20

pepa_praha

Re: U nás

Stačí když zrušíte slevu pro chalupáře za svoz odpadu a máš to doma.;-)

0/0
13.9.2011 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.