Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun s hokejisty neměl žádnou poruchu, odhalily černé skříňky

Analýza černých skříněk z letounu, který se minulou středu zřítil u Jaroslavle, neukázala žádné technické poruchy. Uvedla to předsedkyně Mezistátního leteckého výboru Taťjana Anodinová. Na palubě cestoval místní hokejový tým. Působili v něm i tři čeští hráči. Všichni zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

Můj pes se ptá ...

... kdy a jak orval ty pneumatiky?

0/0
13.9.2011 12:20

Antonín, topič

Re: Můj pes se ptá ...

Zapomněli pořádně vodbrzdit.

0/0
13.9.2011 13:24

bar.bu.do

Re: Můj pes se ptá ...

... jojo, pes měl zase pravdu ... hmm ...

0/0
13.9.2011 20:24

Antonín, topič

Re: Můj pes se ptá ...

Někdy to člověka ale vůbec nepotěší...

0/0
13.9.2011 21:22

nednes

Od počátku bylo jasné, že to skončí chybou pilota !!!

Jinak to v rusku ani nejde!!!!

0/0
13.9.2011 12:10

pučmidrát

Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

Na letišti Jaroslavl - Airpot Tunoša, je pouze jen jedna používaná dráha ( a byla tam když z ní ještě létaly Migy 23)! Je to dráha 05/23 (zeměpisné kurzy). A rozměry má 3000x44 m. A tak je to vypublikované v Jeppesnu).Pro ilustraci, nejmenší  tzv. veřejné mezinárodní letiště v ČR  K.Vary, má teoreticky 2150x30. A běžně sem Jak-servis vozí Rusáky do lázní s Jaky-42D.A při startu na VPD 29 se startuje do kopce. A sedají zde normálně B-737-800, příp. A-319. A fouká li vítr do zad nebo z boku, tak má každé letadlo svá maxima pro vzlet či přistání.

0/0
13.9.2011 11:47

pettyo

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

A jsi si jistý, že ta dráha byla k dispozici celá?

0/0
13.9.2011 11:51

pučmidrát

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

Posunutí prahů dráhy se publikuje v AIPu a tam "O".Ledalo mělo cca 50 % cestujících.Bez problému by odstarovalo i z 2000 m.

0/0
13.9.2011 12:03

bar.bu.do

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

... a co by s ní bylo?

0/0
13.9.2011 12:07

pettyo

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

To já nevím. Jen upozorňuji na to, že ještě neznamená, že když ta dráha má 3km na mapě, že byla nutně celá k dispozici nebo že ji celou pilot využil.

0/0
13.9.2011 12:30

bar.bu.do

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

... jako že na půlce místní jezeďáci skladovali brambory ...

... když si tam dělali slet papaláši ... tojo ...

0/0
13.9.2011 13:18

pettyo

Re: Ten stihací pilot co ho citují musel být totálně nažranej!

Podle toho co jemm četl se rozjížděli z půlky dráhy. Měli tedy 1500m. Přičemž Jak42 je schopen vzlétnout na 800m.

0/0
13.9.2011 22:15

samlos

MF DNES

Včerejší DNES přinesla mimo jiné dva příšerné články, jeden přímo od redaktora DNES, který se rozhorlil nad tím, že někdo nad hokejisty smutní málo a někdo dokonce vůbec, zatímco správné je truchlit teatrálně, pokud možno s podporou bulváru a iDNES, vůbec se npozastavujíc nad myšlenkou, jak se bulvár na té tragické události nažral. A to mi vůbec nevadí, že se stavím na stranu zepsutého oponenta Škárky, kterého přitom nemusím. Druhý článek byl od přispěvovatelky, která sama sebe označila za leteckou publicistku. Nevím , co to přesně znamená, zda píše zásadně v letadle, nicméně v článku se pouští i do studia charakterů a povah, zatímco zcela opomíjí zjištěné důkatzy ze skříněk. Zahodil jsem tedy večer DNES, ale zítra to asi nebude lepší.

0/0
13.9.2011 11:25

intago

na Novinkách zase

píšou, že je nutili startovat na krátké dráze a současně píší, že start trval neúměrně dlouho, což si protiřečí. Je to jak u blbých na dvorečku:-/ Co vypoví ten člen posádky?

0/0
13.9.2011 10:50

Chamestekurel

Re: na Novinkách zase

ano v jaroslavli jsou 2 dráhy jedna delsší druhá krátká! tak že jasná věc,jen k vuli papalášum museli stratovat nesmyslně z té krátké

0/0
13.9.2011 10:54

intago

Re: na Novinkách zase

jako starej pilot vím, že mocinko důležitý je směr a síla větru. Kdyby foukalo silně do zad, pak je i dlouhá dráha krátká:-/ Tak jak foukalo??

0/0
13.9.2011 10:59

bar.bu.do

Re: na Novinkách zase

... na záběrech hořících trosek bylo bezvětří ...

0/0
13.9.2011 11:01

intago

Re: na Novinkách zase

pokud bylo bezvětří, není důvod aby neodstartovalo i na krátké dráze, to je nabeton:-/

0/0
13.9.2011 11:05

intago

Re: na Novinkách zase

na webu určitě někde rychlosti a směry větru jsou, dá se to odvodit i ze synoptické mapy toho dne

0/0
13.9.2011 11:04

GI Joe

Re: na Novinkách zase

Pokud se pokousel o downwind take off a vez mu to povolila, tak zvorala vez protoze z me zkusenosti jakmile rychlost vetru downwind prekroci urcitou hranici(tady je to 15KT) tak kontrolor vetsinou nepovolouje start. To by me ale zajimalo, proc nezmenili v tom pripade runway na druhou stranu?

0/0
13.9.2011 11:10

GI Joe

Re: na Novinkách zase

V tom pripade by to byla chyba pilota i kontrolora. Kontrolor ma vedet kolik metru potrebuje Jak 42 ke startu. Pilot se mel zeptat kontrolora jak je dlouha ta kratka runway, a pokud by se mu to nelibylo tak cekat a pozadat o dlouhou runway.

0/0
13.9.2011 10:59

Chamestekurel

Re: na Novinkách zase

ano přesne tak!

0/0
13.9.2011 11:01

cryshot

Re: na Novinkách zase

Super vyreseno, jdeme dal ;-D

0/0
13.9.2011 11:02

bar.bu.do

Re: na Novinkách zase

... které dvě dráhy máte na mysli?

0/0
13.9.2011 11:02

pučmidrát

Re: na Novinkách zase

Správná otázka ;-DR^

0/0
13.9.2011 11:48

Tar-Mára

Re: na Novinkách zase

kde jsou v jaroslavli dve drahy?? http://en.wikipedia.org/wiki/Tunoshna_Airport pripadne http://maps.yandex.ru/?ll=40.157369,57.560667&spn=0.03,0.03&l=sat nejak tam tu druhou nevidim.....

0/0
13.9.2011 11:03

pučmidrát

Re: na Novinkách zase

Asi si někdo spletl pojížděčku s VPD!

0/0
13.9.2011 11:49

Lvy

Re: na Novinkách zase

TO intago: nemůžeš věřit našim hloupoučkým novinářům, jsou to novodobé trafiky, prostě lidi co jsou zaměstnaní, aby něco napsali s tím že je jedno co, jen by bylo dobré, aby vždy udělali nějakou šou. Normální inteligentní člověk se podívá na net a během chvilky si to najde a vidí, že tam je dráha jen jedna a má délku přibližní 3.1km což je dost i pro start těch největších letadel. ;-)

Takže příště myslet a nevěřit našim novinářům. ;-D

0/0
13.9.2011 11:12

Vodník+

LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Informace sdělené uvedenou dámou obsahují řadu logických nesmyslů. Kdyby bylo vše jak popisuje, tj, motory běžely na plný tah, všechny klapky byly správně vysunuty a žádný přístroj nehlásil poruchu, tak ať mi vysvětlí proč ta stará rachotina měla výrazně pomalejší akcelerací než obvykle, stěží se zvedla ze země a za pár vteřin se již koupala ve Volze.

Určitě by nebylo od věci se zaměřit na samotné černé skříňky a zjistit jestli správně zapisovaly všechny údaje. S ohledem na to o jak koncepčně starý trakař se jednalo tak by mě nepřekvapilo, kdyby skříňky fungovaly podle kanálu. Určitě to nebyly digitální FDR a FVR posledního typu, které používají moderní dopravní letadla.

0/0
13.9.2011 10:29

Rudla01

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Pořád je možnost, že letadlo bylo přetížené

0/0
13.9.2011 10:31

Kapitán Kloss

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Vzhledem ke konstrukčnímu maximálnímu platícímu zatížení a počtu lidí na palubě nemohlo být přetížené, ale mohlo být nevyvážené (špatně spočítaný load sheet nebo špatně naložené).

0/0
13.9.2011 10:39

cryshot

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Uvedena dama asi neni tak jako vy hercule poirot!

0/0
13.9.2011 10:37

Achille Volfoni

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

;-DR^

0/0
13.9.2011 10:39

bar.bu.do

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

... kde jste studoval vyšetřování leteckých mimořádek?

0/0
13.9.2011 10:40

Achille Volfoni

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

na diskuzích Idnesu a debatách na ČT24

0/0
13.9.2011 10:43

cryshot

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

;-DR^

0/0
13.9.2011 10:46

pučmidrát

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Hm., vodníku to letadlo ve světle Airbusů...... a B7.......není žádný starý šrot (1993).Podívej se na některé stroje ČSA podle výrobního čísla, a možná budeš překvapen nad jeho "životopisem u jakých asijských společností létal" a stáří, A to již je ta první vlna západních strojů pryč. Které z politických důvodů nahradili ty ruské, v řadě případů i s menším náletem hodin. Nehledě na to, že cca 2/3 komerčních dopravních letadel používají zapisovače podobné konstruce. Jediný velkých rozdíl svých západních vrstevníků je, že motory žerou i trávu vedle VPD.

0/0
13.9.2011 11:00

Dusan321

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Ruske stroje se nenahrazovaly z nejakych "politickych" duvodu, ale proto ze ty Tu-134 uz byly v te dobe beznadejne zastarale, zoufale neekonomicke a blizil se jim konec pouzitelnosti na zapadnich letistich s ohledem na zprisnujici se hygienicke limity.

0/0
13.9.2011 11:13

pučmidrát

Re: LETADLO BYLO V POŘÁDKU, JENOM SE NEMOHLO ODLEPIT OD ZEMĚ...

Hm. Dušane, na TU-154M byly plné sklady náhradních dílů, a většina strojů měla ještě spousty hodin do revize (tak jako Il-62M).A do zemí bývalého Východního bloku mohli v pohodě létat (včetně dovolenkových charterů na Balkán). Vzhledem k tomu, že již byly všechny stroje zaplaceny, tak měli daleko větší ekonomický efekt (i při spotřebě paliva) než "nalízované B 737....či A-319).

0/0
13.9.2011 11:58

Vědma Phoebe

Všechno bylo v pořádku,

akorád pilot byl na kuráž posilněn vodku. V Rusku nic neobvyklého.

0/0
13.9.2011 10:26

intago

Re: Všechno bylo v pořádku,

neleze mi do hlavy, co by tak piloti měli zvorat. Prostě nebyl tah, ale proč???:-/

0/0
13.9.2011 10:31

GI Joe

Re: Všechno bylo v pořádku,

Zvoral to ze se vubec pokusil odlepit od zeme s nedostatecnou rychlosti. Chtel to risknout, kdyby havaroval na runwayi nebo na poli tak prijde o job a pujde k soudu.

0/0
13.9.2011 10:55

intago

Re: Všechno bylo v pořádku,

jasně, ale neřeší to hlavní problém. Proč neměl rychlost, tedy tah??

0/0
13.9.2011 11:00

Achille Volfoni

ou ou...

Český diskutér měl pár minut po nehodě jasno.....mluvilo se o ruském šlendriánu a dost lidí psalo jak jejich "kámoši,co byli v Rusku,říkali...".....Jak vidno,tak porucha nebyla.Palivo bylo OK.....tak na koho to hodíme teď?Co nám zůstalo v záloze?....jo už vím....nacamraný pilot.Tak rychle rychle český diskutére....napiš jak byl tvůj kámoš v Rusku.....

0/0
13.9.2011 10:26

cryshot

Re: ou ou...

taky se tesim, ale hlavne na piloty vnitrostatnich letu v rusku :-) Tech tu je taky moc, a hodne leteckych inzenyru tu byva!

0/0
13.9.2011 11:05

cryshot

iDISKUTER

Nejlepsi bude kdyz si tady diskuteri udelaji vlastni zpravodajstvi. Jsou tak chytry ze to je az skoda toho nevyuzit! Letecky inzenyri, lekari, kriminaliste, ekonomicky experti, architekti, literati, proste elita naroda!

0/0
13.9.2011 10:03

garii v21.0 (limited edition)

Re: iDISKUTER

Elita asi ne, ale v mnoha článcích je po zuřivé debatě změněn nejen nadpis, mnohdy i obsah. Pravopisné chyby snad ani nemá cenu zmiňovat.

0/0
13.9.2011 10:05

bar.bu.do

Re: iDISKUTER

... na iDnesu je snad nějaké zpravodajství? Vy vidíte i něco jiného, než propagandu?

0/0
13.9.2011 10:13

cryshot

Re: iDISKUTER

Ano vidim v tom normalni zpravodajstvi, nevidim v tom propagandu, na to nejsem tolik paranoidni.

Kdyz vam vadi nadpisy a obsah, proc to nezkusite jako editor, treba budete stastnejsi a zvednete uroven ceskych internetovych novin.

0/0
13.9.2011 10:21

Achille Volfoni

Re: iDISKUTER

přesně.....konkurovat už může jedině ČT24.....Stane se tragédie,moderátor dokola opakuje dvě věty a jeho kolega čte články z internetu....R^

0/0
13.9.2011 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.