Diskuze

Palivo havarovaného letounu bylo v pořádku, potvrdily černé skříňky

Analýzy černých skříněk letounu, v němž zahynuli hokejisté Jaroslavle, vyloučily špatnou kvalitu paliva. Nedostatečný tah motorů při startu tedy způsobila buď technická závada, nebo chyba pilota. Ruské úřady v sobotu zakázaly start letounu Jak-42 z tureckého Izmiru do Moskvy, kvůli prošlé životnosti motoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

telecasterr

10. 9. 2011 21:02
test

Prvni pricina havarie kterou media rozsirili byla nedostatecna kvalita paliva a dost lidi ji adoptovalo jako velice pravdepodobnou, viz "ruskej bordel."  To pocatecni vysvetleni vzniklo uvahou nekoho v Rusku spojeneho z letectvim.  Posadte tohoto cloveka do pilotni kabiny a sledujte jestli se mu podari preletet Volhu.

0 0
možnosti

Si0 po 4. zákazu

11. 9. 2011 14:01
Re: test

Tak asi byly vysvětleny nějaké hypotézy k prověření a novináři z toho hned udělali předběžné závěry.

0 0
možnosti

bad_azz

10. 9. 2011 20:07
ježiš,

jakej jouda zase psal ten nadpis? Já už fakt nevim, prostě žákladní znalosti a oni nejsou schopni si to ani někde vyčíst, když o tom píšou.

0 0
možnosti

da_rd_a

12. 9. 2011 3:17
Re: ježiš, to napsal ten inteligent z idnesu

0 0
možnosti

pučmidrát

10. 9. 2011 19:46
Hm., tak že:

-  palivo bylo v pořádku, ostatně ho moc netankovali, protože letadlo přiletělo z Moskvy-Vnukova natakované  (cca    40 min. letu).Motory pracovaly až do nárazu do antény . Vyvážení a vztlak.klapky, vzlet.konfigurace!

                 - letadlo bylo zatíženo na cca 50%. dovoleného zatížení, zavavazadla byla naložena správně v centráži

                 - kapitán letadla  měl nalétáno jen na tomto typu cca 1500 hod.(klas.1.třída), 2.pilot se na Jaka 42D 

                    přeškoloval ,předtím létal na Jaku 40.(  klas. pilot 1.třídy).Směr a síla větru nebyla zveřejněna......!

0 0
možnosti

Storage

12. 9. 2011 3:14
Re: Hm., tak že:

Takze kdyz se nad tim zamyslime, napul nalozenemu letadlu by teoreticky stacil daleko mensi vykon motoru nez 100% nalozenemu letadlu, ... ikdyz stacil mensi vykon, skutecny vykon musel byt jeste daleko mensi (pod veskerymi rezervami), pak nechapu ze to kapitan nepoznal a vcas nezastavil. Je to jen domenka. Sam jsem zvedavej na vysledkky vysetrovani ... protoze jak se zda vsechno bylo v poradku, jen to proste spadlo :(

0 0
možnosti

jjyyyj

10. 9. 2011 14:54
Je to strašné, ale tohle využití(koně,vysoké holky) armádníc

h letounů ?CASA? je nejhorší ze všeho. Rusové snad nabídli dopravu těl hokejistů sami....

0 0
možnosti

verkas

10. 9. 2011 16:41
Re: Je to strašné, ale tohle využití(koně,vysoké holky) armádníc

Zřejmě tím naši dali najevo co si o nich a jejich letecké dopravě myslí.

0 0
možnosti

milovníkcenzorů

10. 9. 2011 14:23
Ruská vyšetřovací oddíly potvrdily

že palivo pro letadlo je v naprostém pořádku. Ten tanker, co z něj měli palivo do letadla načerpat,je pořád ještě plný natankovaného kerosinu pro Jak 42. Takže tam nemohlo být nevhodné palivo, protože do letadla se před vzletem nic nenatankovalo.:-P

0 0
možnosti

Taisun

10. 9. 2011 14:48
Re: Ruská vyšetřovací oddíly potvrdily

hloupé

0 0
možnosti

fakt nemám

10. 9. 2011 14:08
*-

Napadá mě příhoda z posledního MS. Ruské noviny napsali, že Jan Marek v poskytnutém rozhovoru kritizoval hru Rusů s poznámkou, že by celý ruský tým vyměnil. Toto byl nesmyslný výmysl ruského žurnalisty, který Jana Marka přesvědčoval o tom, že to říkal a že už si to asi nepamatuje. Ruské noviny jak se patří.

0 0
možnosti

Pepan11

10. 9. 2011 13:33
palivo bylo v poradku dle analyz paliva

Nemixujte do tohoto cerne skrinky, ty kvalitu paliva nemeri. Delaly se normalni testy jako obsah vody, hustota, bod vzplanuti. Cerne skrini na toto nemaji vlastni cidla. Je to zvlastni - proudovy motor je tak jednoduchy, ze kdyz naskoci, tak vpodstate musi bezet spravne.

3 0
možnosti

abraxas130

10. 9. 2011 13:49
Re: palivo bylo v poradku dle analyz paliva

a to je právě strašně častý OMYL, který si většina lidí nese od střední školy. Ten motor co mají letadla vůbec není "raketový" motor, kde se jako něco spálí a jak rychle ty spaliny unikají ven, tak principem akce a reakce se ten motor a s ním letadlo posunují vpřed. Tyhle motory nemají český ekvivalent názvu, anglický název je "turbofan" a rozhodně nejsou vůbec jednoduché. 70% tahu dělá to, že vnitřní ústrojí motoru otáčí tím větrákem co vidíte zepředu zvenčí, ten nejjednodušší motor má dvě sady kompresorů a turbín vevnitř a spalovací komoru, ale jsou i motory, co mají 10 stupňů kompresosů a turbín a jsou zatraceně složité. Holt špatnej učitel fyziky na střední ;-)

0 0
možnosti

Dewils1

10. 9. 2011 13:24
ja to nechápu

Pilot (ještě k tomu zkušeny jak pišou) nepozná, že motory nejedou na 100%?? není lepší brzdit a nechat to doklouzat někam do pole ?:-/

0 0
možnosti

vailian

10. 9. 2011 14:38
Re: ja to nechápu

ne, ve 400 km za hodinu nelze jen tak doklouzat do pole.

0 0
možnosti

joyFX

10. 9. 2011 13:16
ještě zbývá zjistit,

co před letem do sebe natankoval ten ruský pilot :-/

0 0
možnosti

M.EHT

10. 9. 2011 13:20
Re: ještě zbývá zjistit,

toto jsou otřepaná předpojatá přihlouplá klišé bez kouska důvtipu..nechápu,že tady tím zaneřáďuješ prostor:-/

2 0
možnosti

George Renel

10. 9. 2011 13:02
Nakonec

to zase odnese pilot a ne ruský šlendrián. Už chybí jen napsat, že kdyby pilotoval Putin, tak by se to nikdy nemohlo stát.

0 0
možnosti

M.EHT

10. 9. 2011 13:12
Re: Nakonec

pokud se zjistí,že to byla chyba pilota,tak s tím nikdo nic nenadělá

0 0
možnosti