- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prvni pricina havarie kterou media rozsirili byla nedostatecna kvalita paliva a dost lidi ji adoptovalo jako velice pravdepodobnou, viz "ruskej bordel." To pocatecni vysvetleni vzniklo uvahou nekoho v Rusku spojeneho z letectvim. Posadte tohoto cloveka do pilotni kabiny a sledujte jestli se mu podari preletet Volhu.
Tak asi byly vysvětleny nějaké hypotézy k prověření a novináři z toho hned udělali předběžné závěry.
jakej jouda zase psal ten nadpis? Já už fakt nevim, prostě žákladní znalosti a oni nejsou schopni si to ani někde vyčíst, když o tom píšou.
- palivo bylo v pořádku, ostatně ho moc netankovali, protože letadlo přiletělo z Moskvy-Vnukova natakované (cca 40 min. letu).Motory pracovaly až do nárazu do antény . Vyvážení a vztlak.klapky, vzlet.konfigurace!
- letadlo bylo zatíženo na cca 50%. dovoleného zatížení, zavavazadla byla naložena správně v centráži
- kapitán letadla měl nalétáno jen na tomto typu cca 1500 hod.(klas.1.třída), 2.pilot se na Jaka 42D
přeškoloval ,předtím létal na Jaku 40.( klas. pilot 1.třídy).Směr a síla větru nebyla zveřejněna......!
Takze kdyz se nad tim zamyslime, napul nalozenemu letadlu by teoreticky stacil daleko mensi vykon motoru nez 100% nalozenemu letadlu, ... ikdyz stacil mensi vykon, skutecny vykon musel byt jeste daleko mensi (pod veskerymi rezervami), pak nechapu ze to kapitan nepoznal a vcas nezastavil. Je to jen domenka. Sam jsem zvedavej na vysledkky vysetrovani ... protoze jak se zda vsechno bylo v poradku, jen to proste spadlo :(
h letounů ?CASA? je nejhorší ze všeho. Rusové snad nabídli dopravu těl hokejistů sami....
Zřejmě tím naši dali najevo co si o nich a jejich letecké dopravě myslí.
že palivo pro letadlo je v naprostém pořádku. Ten tanker, co z něj měli palivo do letadla načerpat,je pořád ještě plný natankovaného kerosinu pro Jak 42. Takže tam nemohlo být nevhodné palivo, protože do letadla se před vzletem nic nenatankovalo.
Napadá mě příhoda z posledního MS. Ruské noviny napsali, že Jan Marek v poskytnutém rozhovoru kritizoval hru Rusů s poznámkou, že by celý ruský tým vyměnil. Toto byl nesmyslný výmysl ruského žurnalisty, který Jana Marka přesvědčoval o tom, že to říkal a že už si to asi nepamatuje. Ruské noviny jak se patří.
Nemixujte do tohoto cerne skrinky, ty kvalitu paliva nemeri. Delaly se normalni testy jako obsah vody, hustota, bod vzplanuti. Cerne skrini na toto nemaji vlastni cidla. Je to zvlastni - proudovy motor je tak jednoduchy, ze kdyz naskoci, tak vpodstate musi bezet spravne.
a to je právě strašně častý OMYL, který si většina lidí nese od střední školy. Ten motor co mají letadla vůbec není "raketový" motor, kde se jako něco spálí a jak rychle ty spaliny unikají ven, tak principem akce a reakce se ten motor a s ním letadlo posunují vpřed. Tyhle motory nemají český ekvivalent názvu, anglický název je "turbofan" a rozhodně nejsou vůbec jednoduché. 70% tahu dělá to, že vnitřní ústrojí motoru otáčí tím větrákem co vidíte zepředu zvenčí, ten nejjednodušší motor má dvě sady kompresorů a turbín vevnitř a spalovací komoru, ale jsou i motory, co mají 10 stupňů kompresosů a turbín a jsou zatraceně složité. Holt špatnej učitel fyziky na střední ;-)
Pilot (ještě k tomu zkušeny jak pišou) nepozná, že motory nejedou na 100%?? není lepší brzdit a nechat to doklouzat někam do pole ?
ne, ve 400 km za hodinu nelze jen tak doklouzat do pole.
co před letem do sebe natankoval ten ruský pilot
toto jsou otřepaná předpojatá přihlouplá klišé bez kouska důvtipu..nechápu,že tady tím zaneřáďuješ prostor
to zase odnese pilot a ne ruský šlendrián. Už chybí jen napsat, že kdyby pilotoval Putin, tak by se to nikdy nemohlo stát.
pokud se zjistí,že to byla chyba pilota,tak s tím nikdo nic nenadělá