Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Iráku čelil Husajnovi i USA, nyní z Damašku vysílá Kaddáfího hrozby

Vytrvejte v boji, NATO je na ústupu a povstalci jsou jen smečkou krys! Takové výzvy posílá svým příznivcům svržený libyjský diktátor Muammar Kaddáfí. Slouží mu k tomu syrská televize al-Raj. Co je toto médium zač a kdo za ním stojí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

greenalien

Kvíz č. 2

Bičování za nevěru, přesně dle Šaríji je součástí:

A) Napoleonova občanského zákoníku

B) Atatürkových reforem

C) Kaddáfího trestního zákoníku

0/0
11.9.2011 2:24

petrmoudry

Re: Kvíz č. 2

vys...r se na kvízy a běž raději něco pořádného dělat....

+2/0
11.9.2011 4:12

Lady Lucy

Re: Kvíz č. 2

R^;-D;-D

0/0
11.9.2011 9:52

jxd

Re: Kvíz č. 2

za něco pořádného zřejmě není placenej. Tak ho nevyháněj od pracovního stolu...

:-)

+1/0
11.9.2011 11:25

greenalien

Re: Kvíz č. 2

Tebe platí za diskuze? Mě ne, ale ty jsi tím zjevně posedlý.

+1/0
11.9.2011 12:09

HaPe

Re: Kvíz č. 2

Nedovedu si představit, že by se na diskusi o Libyi někdo chovat tak aktivně a hloupě jako ty jenom z vlastní blbosti. Takže se ti snažím zalichotit poukazováním na to, že jsem tě prokoukl. I když, v poslední době, díky jak obsahu, tak gramatice trošku pochybovat začínám. Občas už překonáváš i růženku...

+1/0
11.9.2011 12:15

greenalien

Re: Kvíz č. 2

Zkrátka se nelíbí co píšu, tak je třeba rozšířit nějakou tu hnusnou pomluvu, abych už konečně držel hubu. Tak já garantuju že tohle nevýjde.

0/0
11.9.2011 12:23

HaPe

Re: Kvíz č. 2

ale proč má slova překrucuješ?

Proč mluvíš o hnusné pomluvě? Když je to tvoje práce, lze pochopit proč to vlastně děláš. Pomluva by byla, kdybych tvrdil, že ty zvratky publikuješ dobrovolně a z vlastního přesvědčení.

Samozřejmě se mi nelíbí, když musím číst kecy, lži a polopravdy. Ale že budeš držet hubu, to nepředpokládám, tím spíš, když je to tvé povolání.

+1/0
11.9.2011 12:36

jxd

Re: Kvíz č. 3

Mučení v Kaddáfího věznicích se provádělo:

a) na objednávku Al Kaidy

b) na objednávku od ředitele TNC Jalila

c) na objednávku americké CIA.

upozornění: v testu mohou být správné 0-3 odpovědi.

+1/0
11.9.2011 11:30

greenalien

Re: Kvíz č. 3

No vida, takže on vlastně za nic nemůže, mučení mu násilím vnutili jiní co? :-P

0/0
11.9.2011 12:08

HaPe

Re: Kvíz č. 3

v duchu stbácké logiky, abys i ty rozuměl:

Je-li správná i odpověď b), je správné nahrazovat jednoho lumpa druhým?

+1/0
11.9.2011 12:13

greenalien

Re: Kvíz č. 3

Jenže to předpokládá že odpověď b je správně. A není. Nejen lidskoprávní organizace ale i Libyjci o Džalílovi mluví jako o jednom z mála lidí kteří byli schopni se kaddáfíovcům postavit, stal se známým například kvůli svému boji proti zatýkání bez soudu. Takže pokud mu toto vadilo, těžko si myslet že podporoval nějaké rozsáhlé mučení ve věznicích.

0/0
11.9.2011 12:21

HaPe

Re: Kvíz č. 3

takže předpokládáte, že Kaddáfí o mučení věděl všechno, a jeho ministr spravedlnosti nic. Dokonce bojoval za lepší Libyi a ten "šílený tyran" a "pouštní despota" ho přitom toleroval v nejvyšší funkci?

Hezká ukázka demagogie! Už jsem si říkal, jakpak se asi západní usurpátoři vypořádají s tím, že spolupracují s jedním z kolegů jejich odpůrce - a ejhle, právě jste nám to ukázal!

;-D;-D;-D;-€

+1/0
11.9.2011 12:33

greenalien

Re: Kvíz č. 3

A já píšu někde že o tom nevěděl? Píšu že o tom věděl a vedl reformní snahy v rámci možností. Evidentně se nakonec rozhodl že mírný pokrok v mezích zákona není to pravé. A to ho šlechtí.

0/0
11.9.2011 12:43

petrmoudry

Dokumenty o Libyi.

http://libyasos.blogspot.com/

o tom kdo kde krade...

+2/0
10.9.2011 21:58

petrmoudry

Kontrolní otázka:

Ve které zemi zabily jednomu muži letecké nálety 7dětí a jejich matku pod záminkou ochrany civilistů....

A ještě jedna k dobru, která země bombardovala Rotterdam a vraždila tam spoutu civilistů pod záminkou ochrany civilizace...

+1/0
10.9.2011 21:23

Kicker

Re: Kontrolní otázka:

Já mám lepší. Vojáci, kterých armád nastražují v některých zemích věci pro výrobu výbušnin na zem, a když to pak někdo zvedne tak ho zastřelí jako teroristu? :D A další: Vojáci, které země rozstříleli asi 10 lidí z vrtulníku jen proto, že se sešli na ulici? A dostali povolení od velitele? Mě se líbí články vždycky, vojáci z USA, Británie atd. umučili, zneužili, zabili atd. někoho někde. A reakce? Vojáci půjdou před soud - přitom jim to patrně asi někdo schválil. Ale pak tu máme: Vojáci např. Kaddáfího udělali tohle a tamto, kdo za to jde přd soud? Kaddáfí? Něco mi tu nehraje. Proč na jedné straně jde před soud pěšák a na druhé ten, co jim má velet?

+2/0
10.9.2011 21:27

petrmoudry

Re: Kontrolní otázka:

měli by jít před soud ti, kteří to rozhodovali... proč se rozdmýchávají rozbroje uvnitř jedné země a když se jim tato země brání, proč je proti ní zasaženo zbabělými leteckými údery pod záminkou ochrany těchto zločineckých sil... RvRvRv

0/0
10.9.2011 21:37

jxd

Re: Kontrolní otázka:

to jsem zvědavěj, jakej kvíz k tomuto vyrobí greenliar nyní...

0/0
11.9.2011 11:27

55108311

Re: Kontrolní otázka:

Správně, v které zemi zabily spojenecké nálety statisíce dětí?

Jak v hitlerovském Německu tak v kaddáfího Libyi bylo zajisté skutečným cílem náletů právě zabíjení dětí. Ty kecy o ochraně civilistů, židů nebo o záchraně civilizace byly určitě jenom záminky.

0/0
11.9.2011 1:46

petrmoudry

Re: Kontrolní otázka:

ano, spojenecké nálety zabily při jednom náletů v Libyi 85 civilistů včetně dětí, dobře to vychází, německé nálety za II. světové války jsou podobné těm náletům NATO....

+1/0
11.9.2011 4:01

55108311

Re: Kontrolní otázka:

Odkud máte těch 85 civilistů? Počítají se do něj i ty holčičky, co umřely při autonehodě a které pak Kaddáfí vydával za oběť bombardování?

A pořád nechápu, proč vás

- na jednu stranu nechává klidným spojenecké bombardování Německa, při kterém byly zabity statisíce Němců, a počty byly bombardujícími státy přiznány

- na druhou stranu vás tak vzrušuje pár desítek zabitých civilistů, které nebyly potvrzeny žádnou nezávislou institucí a existují zatím pouze v prohlášeních Kaddáfího tiskového mluvčího.

0/0
11.9.2011 14:34

jxd

Re: Kontrolní otázka:

ano, ty kecy o ochraně civilistů (ty zabíjíme), židů (ti tam nejsou) nebo o záchraně civilizace (jednu ničíme, druhou kompromitujeme) byly určitě jen záminky. Dobře jsi to pochopil.

Cílem je zničení úspěšného socialistického státu, rozebrání jeho bohatství a odstranění hrozby kladného příkladu pro ostatní státy.

+1/0
11.9.2011 11:33

greenalien

Re: Kontrolní otázka:

JXD alespoň nelži, nikdo nemluví o ochraně židů, neboť jak jsi správně podotknul oni tam už od 70. let, kdy jim Kaddáfí po nacistickém vzoru začal zabavovat majetky, nejsou.

0/0
11.9.2011 12:10

HaPe

Re: Kontrolní otázka:

až si konečně přečteš post, na který reaguji, dojde zřejmě i tobě, že jsi ze sebe zase udělal hlupáka...

;-D;-€

+1/0
11.9.2011 12:17

Lady Lucy

Re: Kontrolní otázka:

R^;-D;-D

0/0
11.9.2011 13:33

55108311

Re: Kontrolní otázka:

Správně. Cílem bylo zlikvidovat Německo, které se stalo hrozbou jako kladný příklad pro ostatní státy: Hitler přivedl 1. sv. válkou zbídačené Německo k rozkvětu, úspěšnou sociální politikou umožnil dělnické třídě postavit se na nohy, a stavbou dálnic, nemocnic a další infrastruktury přivedl Německo k nebývalému rozvoji.

0/0
11.9.2011 14:23

Scarlett O Hara

Těžba ropy začne na libyjských polích do čtyř dnů

http://www.financninoviny.cz/zpravy/tezba-ropy-zacne-na-libyjskych-polich-do-ctyr-dnu/685761  :-)

0/0
10.9.2011 20:39

jxd

Re: Těžba ropy začne na libyjských polích do čtyř dnů

pod novými vlastníky. No bodejť. O to taky od počátku šlo...

0/0
11.9.2011 11:34

Scarlett O Hara

Šéf libyjských povstalců je poprvé od začátku války v Tripol

http://www.ceskenoviny.cz/svet/zpravy/sef-libyjskych-povstalcu-je-poprve-od-zacatku-valky-v-tripolisu/685756  :-)

0/0
10.9.2011 20:38

Scarlett O Hara

MMF uznal přechodnou vládu Libye

Mezinárodní měnový fond (MMF) uznal libyjskou Přechodnou národní radu (NTC) jako legitimní vládu Libye. Oznámila to v sobotu Christine Lagardeová u příležitosti schůzky skupiny G8 v Marseille.

Zástupci zemí skupiny G8 slíbili poskytnout během 2 let 38 miliard dolarů Egyptu, Tunisku, Maroku a Jordánsku. Pozvánku do programu prý dostane i NTC.

0/0
10.9.2011 19:26

Hulvat

Re: MMF uznal přechodnou vládu Libye

Fakt jo Růžene? Nekecáš Pinku, že ne? Tak to je bomba! A tebe s Kamilem do toho programu přizvou taky?

0/0
10.9.2011 19:43

Kicker

Re: MMF uznal přechodnou vládu Libye

By mě, ale zajímalo, co z těch 38 miliard uvidí ti lidé v těch zemích. Např. tu máme jeden nejmenovaný stát kam Světová banka napůjčovala miliardy, ti co jí vládnou to krásně rozkradli a ta země je teď chudá až na půdu, lidi žijou na skládkách atd.. Hlavně se mi líbí to slovo "poskytnout". To už to nebudou chtít zpátky? To je fór.. xD

+1/0
10.9.2011 20:21

greenalien

Re: MMF uznal přechodnou vládu Libye

Blá blá blá. Zpousta keců o ničem.

0/0
11.9.2011 1:56

jxd

Re: MMF uznal přechodnou vládu Libye

proč?

Že by sis ten stát nedokázal vygooglovat?

Nebo jen proto, že nepasují do tvého scénáře povolených keců?;-€

+1/0
11.9.2011 11:36

Kicker

Re: MMF uznal přechodnou vládu Libye

Spousta keců, co potrvil i člověk ze Světové banky. Nejdřív sice tvrdil, že strašně vědí, kam ty peníze vždycky jdou, ale pak se přiznal k tomu, že by občas, asi náhodou, se mohli dostat někam, kam se to nehodí. Jenže to vysvětlete lidem, jejichž stát si napůjčoval jako prase a teď to mají platit ti lidé samotní, kteří z toho neviděli téměř ani haléř.

+1/0
11.9.2011 12:34

greenalien

Kvíz

Islámský trest bičování za nevěru (zina) se provozuje dle sůry 24 verše 2 v které zemi?

A) V Turecku

B) V Bosně

C) V Libyi

0/0
10.9.2011 17:14

greenalien

Re: Kvíz

A kdo uhádne navíc rok kdy byl poprvé v té zemi vydán zákoník založený na šaríji, dostane sušenku.

0/0
10.9.2011 17:25

biggles

Re: Kvíz

a kdy bylo naposledy soudem přikázáno bičování a ve které části Libyje to je za dvě sušenky  ;-D ;-D

0/0
10.9.2011 18:19

greenalien

Re: Kvíz

Tak podle zprávy Amnesty International z roku 2010 ještě v roce 2009 našli v jednom vězení šest žen určených k bičování, přičemž dalších třicet dva bylo ve vazbě kvůli tomu samému obvinění. Nemám důvod si myslet že od té doby se něco změnilo.: http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/report/human-rights-suffer-libya-stalls-reform-2010-06-23

0/0
10.9.2011 18:27

greenalien

Re: Kvíz

Zde jsou dvě internetové sušenky, a bylo to ve vězení Al Jdeida (v českém přepisu asi Džejda), což je v Tripolisu.

0/0
10.9.2011 18:28

jxd

Re: Kvíz

no, už je to malinko lepší, zákoník založený na sharii - což pochopitelně není sharia, jak jsi ještě nedávno tvrdil. Ty horší tresty tam nejsou, tedy sekání končetin či kamenování. Domníval jsem se, že to je za manželskou nevěru, možná jsem se mýlil, číst korán kvůli tomu nebudu a asistentky, co by mi to rychle vyhledaly, také nemám, jsa neplacený amater. To vězení neznám, spíš bych to přepsal jako žadída - "nová".

+1/0
10.9.2011 18:40

greenalien

Re: Kvíz

Ale ano, to je šaríja, ocitoval jsem ti i sůru, pokud jsi líný šahat pro korán určitě si to umíš dohledat na netu, to snad nepotřebuješ asistentky.

0/0
10.9.2011 18:41

jxd

Re: Kvíz

Ježíši Kriste, jak s júlinkem. Ne, to není sharía. To je jeden převzatý zákon. Kde je sekání rukou, kde je kamenování, kde je shazování z minaretu? A mimochodem, jsem líný sahat pro korán. Mám ho doma, jako památku, zepředu anglicky, "zezadu" arabsky, ale nikdy jsem neměl chuť ho číst. Nemusel jsem nikomu nic dokazovat. Ani pro život v Libyi jsem to nepotřeboval.

+1/0
10.9.2011 19:03

greenalien

Re: Kvíz

No tak jste asi nikomu nespal se ženou, anebo se na vás nepřišlo. Nějak se vám neustále posouvají limity toho co je šaríja a co není. Dříve jste psal že bičování v Koránu není, teď zase tvrdíte že toho musí být více aby to šaríja byla. Příjde mi to opravdu hloupé. Prostě si přiznejte že Muammar Kaddáfí byl islamista (kdyby vám třeba unikla Islámská legie nebo vyhlašování džihádu na švýcarsko).

O sekání rukou se můžete dočíst třeba tady: http://books.google.com/books?id=9PcEULjohrUC&pg=PA241&dq=%22purification+laws%22+people%27s+congress&hl=en&ei=82FfTobNHcnc4QT66LwR&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCkQ6AEwAA#v=onepage&q=%22purification%20laws%22%20people%27s%20congress&f=false

0/0
10.9.2011 19:09

jxd

Re: Kvíz

Ty jsi ale opravdu lhář už přímo patologický!!!

Kdy jsem psal, že bičování v Koránu není? Kde jsem psal, že Kaddáfí není věřící muslim? Já vím, jak vypadají tresty podle systému sharia! Je tam bičování, kamenování, sekání rukou i shazování z minaretu. To je sharia, co to žvaníš o posouvání limitů. Kde je sekání rukou v libyjském zákoníku? Kde je kamenování? Lžeš, překrucuješ fakta, používáš polopravdy, jsi trapnej a nechutnej !!!

;-€Rv

+1/0
10.9.2011 19:17

greenalien

Re: Kvíz

"Stejný čin by se v Libyii trestal ukamenováním" - argumentoval jste zkrátka tím že to trest bičování za nevěru nikde v koránu není. Teď jste zjistil že je, tak se pro změnu dožadujete toho abych vám našel další části libyjského práva které šaríji odpovídají. Budu vám muset osobně zajet do Libye a ten zákoník koupit aby jste se přesvědčil?

Ohledně sekání rukou jsem vám dal právě odkaz.

0/0
10.9.2011 19:19

Lady Lucy

Re: Kvíz

On se dá koupit? A nekecej, že si ho nevytiskneš a nevymyslíš doma;-D

0/0
10.9.2011 19:49

greenalien

Re: Kvíz

Lucinko baví se dospělí, nech nám prostor...

0/0
10.9.2011 19:50

greenalien

Re: Kvíz

Generální oprava: "Stejný čin by se v Šaríji trestal ukamenováním."

0/0
10.9.2011 19:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.