- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že pilot levým křídlem urazil špičku věže, nádrž praskla a motor benzin zapálil, následoval výbuch, požár a pád.
Motor ztratil funkčnost v sekundě-- kdy kácel věž---- jednoznačná vina pilota !!!
priklanim se k teto teorii nejvic. udelal 2 chyby - 1) snazil dostat nahoru, i kdyz musel (!!!) citit, ze nema tah, neco je v neporadku. 2) namiril to na stozar, jak pises. a nestesti bylo na svete
To je taková snůška nesmyslů a lží, že mě idnes donutilo založit si účet.
Předně: "The engines worked until the moment of collision with obstacles" neznamená "Motory pracovaly s poruchami"! Obstacle je překážka fyzická, tzn. v tomto případě anténa letištního majáku. Správný překlad tudíž je "Motory pracovaly až do střetu s překážkou". Už nadpis článku je jen bulvární lež a ukázka neznalosti angličtiny a/nebo bezhlavé přebírání článků od ČTK.
Pro každý vzlet dopravního letadla se stanovuje tzv. rychlost V1, neboli rychlost rozhodnutí. Pokud do této rychlosti (která není neměnná, závisí na délce dráhy, vzletové hmotnosti letadla, nadmořské výšky, teploty a dalších) dojde k selhání pohonné jednotky, MUSÍ být přerušen vzlet. Pokud dojde k selhání kritického motoru (tzn. toho, který má největší dopad na výkonnost letadla a jeho ovladatelnost) po V1, pilot MUSÍ pokračovat ve vzletu. Vše za předpokladu dodržení např. MTOM (maximální vzletové hmotnosti) a správné funkce zbývajících motorů.
to je trošku divné ne? když z černé skřínky zjistily, že příčinou havárie byly motory a ty tu napravuješ překlad a vlastně tu tvrdíš, že motory tedy pracovaly než se stroj setkal s překážkou.
Nerozumím.
Minimálně ten nahoře, nám moc úspěch nepřeje, jako by se skorem mstil. Nejdřív trenér Hlinka, teď tři lídři týmu, ještě že odmítly trénovat v Rusku Růžička a Hadamzcik - při naši smůle...
když letadlu nestačila délka startovací plochy. Byla to souhra chyb letadla a pilota. Motory neměly potřebný výkon a pilot nepřerušil start. Toť můj názor.
Jak mohl přerušit start ty chytrej když mělo letadlo příliš vysokou rychlost na to aby se dalo bezpečně zastavit před koncem ranveje.
Ehm, jen taková otázečka: Má pilot vůbec nějakou možnost zjistit, že mu motory nedávají plný tah? Pokud se to týká všech stejně, takže tam není nějaká znatelná nerovnováha. Podle mě vidí jen to, že má plynové páky až na doraz a nárůst rychlosti ne?
Budiky ukazuji i otacky turbin, u novejsich letadel i prepocet na tah nebo procenta nominalniho vykonu. Ale spis by mel i bez budiku zaznamenat, ze stroj neakceleruje tak, jak by mel. Jde o to, kdy to zaregistroval a jestli to nebylo uz pri prilis vysoke rychlosti.
kdysi daaavno jsem videl dokument o pilotech vladni letky ve w.d.c. versus moskva. piloti stihacek, kteri pousti ty barevny cmoudy pri oslavach apod. ten dokument mi objasnil mentalitu rusu vic, nez kdybych tam nekdy, nedejboze, byl osobne! zatimco us piloti meli peclive sestavene jidelnicky, fitka, povinne hodiny letu, trenovani, vzornou zivotospravu, abstinenti nekuraci, kombinezzy jako do raketoplanu, pretechnizovanou kabinu vc hlidani telesnych funkci, tak vs rusove - za moskvou opakali parky nebo co to bylo, vsichni cigaro v puse, na lahve od vodky jim nestacil pytel z kontejneru, kabiny letadel vypadaly jako z ultralightu, kombinezy az jsem dostal zachvat smichu (elastickym obvazem si vomotali lytka a dobry), do rana parili a v 8 rano, pripiti, litali prehlidku! to by zadny amik neprezil!!!!
No prave. Z toho je jasne, za valku by vyhrali Rusove.
tak je preci jasne, ze s nejakou atrapou paliva nikdy nemuze mit motor spravny tah pokud to palivo neodpovida, nevytvori podminky, tj snad jasne ne!
Zase tady v tom novem clanku pisou, to co psali uz vcera (citovani nejakeho ruskeho pilota), t.j. : "Tento typ letounu má tři motory a je schopný letět a
přistát, i když pracují jen dva. Odstartovat a vzletět však v takovém
případě nedokáže.". Anebo je pravda to, co rikal snad uz vcera ten nas
expert, ze to je blbost, a ze dopravni letadla MUSI umet se zvednout i
bez jednoho motoru? http://zpravy.idnes.cz/odlepit-se-na-dva-motory-neni-sebevrazda-rika-cesky-pilot-o-nehode-p93-/domaci.aspx?c=A110909_1155 To proboha tohle nikdo o tom letadle nevi, takovou zakladni vec
Mozna to nevi ani konstrukteri. A experimentalnich udaju je nedostatek kvuli vysoke umrtnosti experimentatoru.