Diskuze

Stroj s hokejisty zradil motor, odhalily černé skříňky. Řeší se i palivo

Ruští vyšetřovatelé zveřejnili první informace, které získali z černých skříněk havarovaného letadla Jak-42. Za pád podle nich mohl vadný chod motorů. Média spekulují i o nekvalitním palivu. Letoun, ve kterém cestoval místní hokejový tým, se zřítil ve středu u ruské Jaroslavle. Na palubě byli i tři čeští hráči.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MSBN

muž s brašnou neprošel.

15. 9. 2011 13:52
Proč tady neustále visí ta prolhaná kachna?

;-D

0 0
možnosti
LM

MIŠÁK.

9. 9. 2011 21:41
hm

to je napad mit runway vedle reky !! zlaty Mosnov !!

0 0
možnosti
P

pučmidrát

9. 9. 2011 21:54
Re: hm

Hm., tak to bych ti přál vidět letiště v Hon Kongu!;-D

0 0
možnosti
I

Inzheim

9. 9. 2011 19:24
Zdá se

že pilot levým křídlem urazil špičku věže, nádrž praskla a motor benzin zapálil, následoval výbuch, požár a pád.

Motor ztratil funkčnost v sekundě-- kdy kácel věž---- jednoznačná vina pilota !!!

1 0
možnosti
B

brekebrekeke

9. 9. 2011 19:33
Re: Zdá se

priklanim se k teto teorii nejvic. udelal 2 chyby - 1) snazil dostat nahoru, i kdyz musel (!!!) citit, ze nema tah, neco je v neporadku. 2) namiril to na stozar, jak pises. a nestesti bylo na svete :-/

0 0
možnosti
S

slávaCz

9. 9. 2011 18:44
Idnes neumí anglicky

To je taková snůška nesmyslů a lží, že mě idnes donutilo založit si účet.

Předně: "The engines worked until the moment of collision with obstacles" neznamená "Motory pracovaly s poruchami"! Obstacle je překážka fyzická, tzn. v tomto případě anténa letištního majáku. Správný překlad tudíž je "Motory pracovaly až do střetu s překážkou". Už nadpis článku je jen bulvární lež a ukázka neznalosti angličtiny a/nebo bezhlavé přebírání článků od ČTK.

Pro každý vzlet dopravního letadla se stanovuje tzv. rychlost V1, neboli rychlost rozhodnutí. Pokud do této rychlosti (která není neměnná, závisí na délce dráhy, vzletové hmotnosti letadla, nadmořské výšky, teploty a dalších) dojde k selhání pohonné jednotky, MUSÍ být přerušen vzlet. Pokud dojde k selhání kritického motoru (tzn. toho, který má největší dopad na výkonnost letadla a jeho ovladatelnost) po V1, pilot MUSÍ pokračovat ve vzletu. Vše za předpokladu dodržení např. MTOM (maximální vzletové hmotnosti) a správné funkce zbývajících motorů.

3 0
možnosti
DD

d3jf78

9. 9. 2011 18:53
Re: Idnes neumí anglicky

to je trošku divné ne? když z černé skřínky zjistily, že příčinou havárie byly motory a ty tu napravuješ překlad a vlastně tu tvrdíš, že motory tedy pracovaly než se stroj setkal s překážkou.

Nerozumím.

0 0
možnosti
J

jachym2

9. 9. 2011 18:30
Stejně je to smůla

Minimálně ten nahoře, nám moc úspěch nepřeje, jako by se skorem mstil. Nejdřív trenér Hlinka, teď  tři lídři týmu, ještě že odmítly trénovat v Rusku Růžička a Hadamzcik - při naši smůle...

0 0
možnosti
ZH

Will83

9. 9. 2011 17:53
Motory nemohly pracovat správně,

když letadlu nestačila délka startovací plochy. Byla to souhra chyb letadla a pilota. Motory neměly potřebný výkon a pilot nepřerušil start. Toť můj názor.

0 0
možnosti
TBNC

Topolánkův batoh na cestách

9. 9. 2011 18:12
Re: Motory nemohly pracovat správně,

Jak mohl přerušit start ty chytrej když mělo letadlo příliš vysokou rychlost na to aby se dalo bezpečně zastavit před koncem ranveje.!!

0 0
možnosti
AK

wrah

9. 9. 2011 17:47
Dotaz

Ehm, jen taková otázečka: Má pilot vůbec nějakou možnost zjistit, že mu motory nedávají plný tah? Pokud se to týká všech stejně, takže tam není nějaká znatelná nerovnováha. Podle mě vidí jen to, že má plynové páky až na doraz a nárůst rychlosti ne?

0 0
možnosti
EL

Manstein

9. 9. 2011 17:54
Re: Dotaz

Budiky ukazuji i otacky turbin, u novejsich letadel i prepocet na tah nebo procenta nominalniho vykonu. Ale spis by mel i bez budiku zaznamenat, ze stroj neakceleruje tak, jak by mel. Jde o to, kdy to zaregistroval a jestli to nebylo uz pri prilis vysoke rychlosti.

0 0
možnosti
B

brekebrekeke

9. 9. 2011 17:12
piloti

kdysi daaavno jsem videl dokument o pilotech vladni letky ve w.d.c. versus moskva. piloti stihacek, kteri pousti ty barevny cmoudy pri oslavach apod. ten dokument mi objasnil mentalitu rusu vic, nez kdybych tam nekdy, nedejboze, byl osobne! zatimco us piloti meli peclive sestavene jidelnicky, fitka, povinne hodiny letu, trenovani, vzornou zivotospravu, abstinenti nekuraci, kombinezzy jako do raketoplanu, pretechnizovanou kabinu vc hlidani telesnych funkci, tak X vs rusove - za moskvou opakali parky nebo co to bylo, vsichni cigaro v puse, na lahve od vodky jim nestacil pytel z kontejneru, kabiny letadel vypadaly jako z ultralightu, kombinezy az jsem dostal zachvat smichu (elastickym obvazem si vomotali lytka a dobry), do rana parili a v 8 rano, pripiti, litali prehlidku! to by zadny amik neprezil!!!!

0 0
možnosti
EL

Manstein

9. 9. 2011 17:16
Re: piloti

No prave. Z toho je jasne, za valku by vyhrali Rusove.

0 0
možnosti
B

brekebrekeke

9. 9. 2011 17:03
a panove, pokud je ve hre uzasne vydatne palivo,

tak je preci jasne, ze s nejakou atrapou paliva nikdy nemuze mit motor spravny tah !! pokud to palivo neodpovida, nevytvori podminky, tj snad jasne ne!

0 0
možnosti
JV

PepekVyskoc007

9. 9. 2011 16:43
Tak jak to je??

Zase tady v tom novem clanku pisou, to co psali uz  vcera (citovani nejakeho ruskeho pilota), t.j. : "Tento typ letounu má tři motory a je schopný letět a

přistát, i když pracují jen dva. Odstartovat a vzletět však v takovém

případě nedokáže.". Anebo je pravda to, co rikal snad uz vcera ten nas

expert, ze to je blbost, a ze dopravni letadla MUSI umet se zvednout i

bez jednoho motoru? http://zpravy.idnes.cz/odlepit-se-na-dva-motory-neni-sebevrazda-rika-cesky-pilot-o-nehode-p93-/domaci.aspx?c=A110909_1155  To proboha tohle nikdo o tom letadle nevi, takovou zakladni vec ?

0 0
možnosti
EL

Manstein

9. 9. 2011 16:46
Re: Tak jak to je??

Mozna to nevi ani konstrukteri. A experimentalnich udaju je nedostatek kvuli vysoke umrtnosti experimentatoru.

0 0
možnosti