Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroj s hokejisty zradil motor, odhalily černé skříňky. Řeší se i palivo

Ruští vyšetřovatelé zveřejnili první informace, které získali z černých skříněk havarovaného letadla Jak-42. Za pád podle nich mohl vadný chod motorů. Média spekulují i o nekvalitním palivu. Letoun, ve kterém cestoval místní hokejový tým, se zřítil ve středu u ruské Jaroslavle. Na palubě byli i tři čeští hráči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muž s brašnou neprošel.

Proč tady neustále visí ta prolhaná kachna?

;-D

0/0
15.9.2011 13:52

MIŠÁK.

hm

to je napad mit runway vedle reky !! zlaty Mosnov !!

0/0
9.9.2011 21:41

pučmidrát

Re: hm

Hm., tak to bych ti přál vidět letiště v Hon Kongu!;-D

0/0
9.9.2011 21:54

captain cook

Re: hm

ty jsi toho krome Moskvy asi moc nezcestoval, vid?

Hodne primorskych mest na sva letiste postavena ne vedle reky, ale hned vedle more, protoze to je casto nejpraktictejsi a take nejbezpecnejsi misto pro letiste. Jen tak namatkou Singapore Changi, Kodan, Barcelona, Los Angeles LAX, New York JFK, Vancouver International, druhe nejvetsi tokijske letiste Haneda, Honolulu, Tahiti....

V nekterych pripadech vedou runwaye primo do more/zatoky. Vedle zmineneho HongKongu napr. Sydney,  novozelandsky Auckland atd atd.

Nezalezi na poloze letiste, ale predevsim na spolehlivosti aerolinek, jejich letadel a personalu.

0/0
10.9.2011 10:12

captain cook

Re: hm

oprava: krome Mosnova

0/0
10.9.2011 10:14

Inzheim

Zdá se

že pilot levým křídlem urazil špičku věže, nádrž praskla a motor benzin zapálil, následoval výbuch, požár a pád.

Motor ztratil funkčnost v sekundě-- kdy kácel věž---- jednoznačná vina pilota !!!

+1/0
9.9.2011 19:24

brekebrekeke

Re: Zdá se

priklanim se k teto teorii nejvic. udelal 2 chyby - 1) snazil dostat nahoru, i kdyz musel (!!!) citit, ze nema tah, neco je v neporadku. 2) namiril to na stozar, jak pises. a nestesti bylo na svete :-/

0/0
9.9.2011 19:33

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

všechno tomu nasvědčuje, bohužel pilot se rozhoduje ve zlomku vteřiny a zpět to vzít nejde

0/0
9.9.2011 20:02

brekebrekeke

Re: Zdá se

ted uz ne, ale lidsky faktor je proste previt nevyzpytatelnej :-/

0/0
9.9.2011 20:03

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

ovšem, nadarmo se neříká, že chybovati je lidské, bohužel, pilot se nerozhodoval sám za sebe, jenomže to jsou ta kdyby - kdyby, prostě se stalo velké neštěstí, které zasáhlo spoustu lidí, pokud si z toho někdo vezme pro sebe poučení .................

0/0
9.9.2011 20:05

bar.bu.do

Re: Zdá se

... za jak dlouho ujede startující Jak tři a půl kilometru? Co myslýte, zlomku ...

0/0
9.9.2011 20:10

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

tím zlomkem myslím rozhodnutí, zda se snažit zvednout letadlo, nebo sednout zpátky na zem, co je větší riziko

0/0
9.9.2011 20:21

pučmidrát

Re: Zdá se

Přerušit vzlet pozdě (viz. aktuelní mez rozhodnutí), když je krátké předpolí a svah s řekou, tak to někdy s plnými nádržemi petráku vyjde na stejno.

0/0
9.9.2011 20:41

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

patrně ano, prostě pilot se rozhodl, jak se rozhodl, jistě byl přesvědčen, že správně ...... podobná rozhodnutí přijímají dnes a denně  stovky, možná tisíce lidí .......... prostě to v případě tohoto letu špatně dopadlo ...

0/0
9.9.2011 20:49

pučmidrát

Re: Zdá se

R^

0/0
9.9.2011 21:55

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

P.S. myslím  - gramatiko

0/0
9.9.2011 20:25

bar.bu.do

Re: Zdá se

... jojo, dnes se mi daří ...:-)

0/0
9.9.2011 20:43

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

tak jsme si kvit - zlomek a gramatika ;-D

0/0
9.9.2011 20:49

bar.bu.do

Re: Zdá se

... dole mám taky jednu perlu ... už musím jít chrnět ...

0/0
9.9.2011 21:11

Sprintujici.stonozka

Re: Zdá se

brou :-)

0/0
9.9.2011 21:19

pučmidrát

Re: Zdá se

No ty jsi to úplně rozsvítil.Éro začalo hořet až na zemí. A benzín si dej do mopedu, a narazil do anteního stožáru, ne do věže!:-(

0/0
9.9.2011 20:34

slávaCz

Idnes neumí anglicky

To je taková snůška nesmyslů a lží, že mě idnes donutilo založit si účet.

Předně: "The engines worked until the moment of collision with obstacles" neznamená "Motory pracovaly s poruchami"! Obstacle je překážka fyzická, tzn. v tomto případě anténa letištního majáku. Správný překlad tudíž je "Motory pracovaly až do střetu s překážkou". Už nadpis článku je jen bulvární lež a ukázka neznalosti angličtiny a/nebo bezhlavé přebírání článků od ČTK.

Pro každý vzlet dopravního letadla se stanovuje tzv. rychlost V1, neboli rychlost rozhodnutí. Pokud do této rychlosti (která není neměnná, závisí na délce dráhy, vzletové hmotnosti letadla, nadmořské výšky, teploty a dalších) dojde k selhání pohonné jednotky, MUSÍ být přerušen vzlet. Pokud dojde k selhání kritického motoru (tzn. toho, který má největší dopad na výkonnost letadla a jeho ovladatelnost) po V1, pilot MUSÍ pokračovat ve vzletu. Vše za předpokladu dodržení např. MTOM (maximální vzletové hmotnosti) a správné funkce zbývajících motorů.

+3/0
9.9.2011 18:44

d3jf78

Re: Idnes neumí anglicky

to je trošku divné ne? když z černé skřínky zjistily, že příčinou havárie byly motory a ty tu napravuješ překlad a vlastně tu tvrdíš, že motory tedy pracovaly než se stroj setkal s překážkou.

Nerozumím.

0/0
9.9.2011 18:53

d3jf78

Re: Idnes neumí anglicky

* sorry zjistili :)

0/0
9.9.2011 18:53

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

jiste - rusove v jedne zprave rikaji, ze motory pracovaly normal, nic jim nebylo, letadlu nic nebylo, v jine, ze motory byly spatne, ve treti, ze mohlo jit o selhani pilota...;-€ kdo muze verit rusum? ;-€ Rv

0/0
9.9.2011 18:58

pučmidrát

Re: Idnes neumí anglicky

Asi tak jako amíkům!

0/0
9.9.2011 19:00

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

amici litaji v nhl daleko dele a vice. kolik jich spadlo? nula !! ale jen si rejpni, co od tebe cekat, nevychovance

+1/0
9.9.2011 19:03

pučmidrát

Re: Idnes neumí anglicky

no u nás se říká : na hrubý pytel hrubá záplata! Chtěl jsi snad napsat, že kdyby spadlo éro pro přepravu NHL, tak bude spíše smutek napříč Evropou než v USA (s ohledem na stát.příslušnost hráčů v NHL)!!!

0/0
9.9.2011 19:18

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

nehodlam takove nestesti privolavat! smutek by byl urcite stejny, pze je to opravdu velke nestesti

0/0
9.9.2011 19:31

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: Idnes neumí anglicky

baník.

0/0
13.9.2011 6:15

bar.bu.do

Re: Idnes neumí anglicky

... yHojte jsou Rusové?

0/0
9.9.2011 19:56

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

zpravy o leteckem nestesti hokejistu nejsou jenom na ceskych serverech, ale vsichni to prebiraji od rusu, pze tam se to stalo, pochopitelne ne? :-/

0/0
9.9.2011 20:02

bar.bu.do

Re: Idnes neumí anglicky

... a oni psali něco to tom, že zapisovače potvrdili selhání motorů?

0/0
9.9.2011 20:05

bar.bu.do

Re: Idnes neumí anglicky

...y...

0/0
9.9.2011 20:10

Sprintujici.stonozka

Re: Idnes neumí anglicky

jo!;-D

0/0
9.9.2011 21:20

slávaCz5

Re: Idnes neumí anglicky

Proboha, co je to za dementní dukátový systém? Jak může člověk

reagovat? Založil jsem si ještě jeden účet a tím pro dnešek s diskusí

končím. Člověk samozřejmě musí hledat relevantní a důvěryhodné zdroje informací. Na http://avherald.com/h?article=4428da13&opt=0 se píše: "On Sep 9th 2011 the MAK reported first data off the flight data recorder confirmed the flaps were set at takeoff configuration of 20 degrees, the stabilizer was set at 8.7 degrees nose up. The engines worked until the moment of collision with obstacles."Doporučuju přečíst pro odborné a kvalitní informace.

Co se týče zemí světa - Rusko, USA, Indonésie... všude se musí dodržovat platné postupy a předpisy, které jsou z velké části celosvětově jednotné. Co se týče "černé skříňky", správně FDR a CVR (Flight Data Recorder, Cockpit Voice Recorder, navíc mají reflexní barvy, žádná černá!), jejich analýza trvá dlouhou dobu, dělat nějaké závěry teď je hodně předčasné. Ale za měsíc to nikoho nebude zajímat. Smutný obraz bulváru

+1/0
9.9.2011 19:11

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

tohle bude zajimat i za mesic. rusko, pokud mam zpravy, ma katastrofalni vnitrostatni linky i stroje. jak-42 nikdy nebyl dobre letadlo. rekl bych, ze az prilis hazarduji a tento hazard stal 43 hokejistu a posadku zivot :-/...no a ty klikej ;-)

0/0
9.9.2011 19:37

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

R^R^R^

0/0
9.9.2011 18:56

pučmidrát

Re: Idnes neumí anglicky

no to co píšeš, tak se s tím dá souhlasit.Již o tom byla zmíňka, ale v době střetu křídla letadla se stožárem NDB  již Jakovlev byl odpoután od země, a přešel do stoupání.Tak že se dá spekulovat, že již mohl plynule stoupat min. do výšky k provedení okruhu k bezpečnému přistání. Také s tím palivem je to spekulace, protože letadlo přiletělo z moskevského Vnukova (doba letu do Jaroslavi cca 50 min.).Zde jen tranzitovalo. Tak že s ohledem na let.předpisy měl JAK 42 ještě v bandách dost petroleje z Moskvy.Viz. množství  paliva na divert.letiště + dalších 30min.letové zásoby. To by snad v Jaroslavi museli dotankovat čistou vodu.

0/0
9.9.2011 19:13

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

vybouchl, tak co jineho by bouchlo? rozlitl se tesne nad rekou. ten pilot musel uz na startovaci runway citit, ze je neco spatne

0/0
9.9.2011 19:29

Honza13

Re: Idnes neumí anglicky

No a motor zradil, páč na tu vodu odmítl fungovat.

0/0
9.9.2011 19:30

brekebrekeke

Re: Idnes neumí anglicky

voda v rusku? nebyla to vodka?

0/0
9.9.2011 19:38

jachym2

Stejně je to smůla

Minimálně ten nahoře, nám moc úspěch nepřeje, jako by se skorem mstil. Nejdřív trenér Hlinka, teď  tři lídři týmu, ještě že odmítly trénovat v Rusku Růžička a Hadamzcik - při naši smůle...

0/0
9.9.2011 18:30

Will83

Motory nemohly pracovat správně,

když letadlu nestačila délka startovací plochy. Byla to souhra chyb letadla a pilota. Motory neměly potřebný výkon a pilot nepřerušil start. Toť můj názor.

0/0
9.9.2011 17:53

Topolánkův batoh na cestách

Re: Motory nemohly pracovat správně,

Jak mohl přerušit start ty chytrej když mělo letadlo příliš vysokou rychlost na to aby se dalo bezpečně zastavit před koncem ranveje.!!

0/0
9.9.2011 18:12

Buster

Re: Motory nemohly pracovat správně,

A co by podle tebe mělo horší následky - náraz při vysoké rychlosti při přejetí dráhy (pokud bylo do čeho, spíše by najeli do řeky) a nebo pád letadla, který se udál?

0/0
9.9.2011 18:18

brekebrekeke

Re: Motory nemohly pracovat správně,

to se tahle neda rict. zalezi, kdy se rozhodne. pilot cekal dlouho a pak uz nahoru musel. kdyby se dokazal rozhodnout do puli drahy, tak by se trochu domlatili, ale nemusela byt tragedie. skoncili by v poli, max v ty volze

0/0
9.9.2011 19:01

wrah

Dotaz

Ehm, jen taková otázečka: Má pilot vůbec nějakou možnost zjistit, že mu motory nedávají plný tah? Pokud se to týká všech stejně, takže tam není nějaká znatelná nerovnováha. Podle mě vidí jen to, že má plynové páky až na doraz a nárůst rychlosti ne?

0/0
9.9.2011 17:47

Manstein

Re: Dotaz

Budiky ukazuji i otacky turbin, u novejsich letadel i prepocet na tah nebo procenta nominalniho vykonu. Ale spis by mel i bez budiku zaznamenat, ze stroj neakceleruje tak, jak by mel. Jde o to, kdy to zaregistroval a jestli to nebylo uz pri prilis vysoke rychlosti.

0/0
9.9.2011 17:54

brekebrekeke

Re: Dotaz

;-D budiky jo?  ;-D ...se rika display ;-D

0/0
9.9.2011 18:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.