Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práva v Plzni udělal za pár měsíců, odebrání titulu se brání žalobou

Jan Harangozzo byl mezi prvními, kterým Západočeská univerzita v Plzni odebrala právnický titul. Teď se zrušení rozhodnutí domáhá u soudu. Na univerzitu podal žalobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čiky

české právo

Jak může někdo za dva až tři měsíce zvládnout to co jiní studují pět let je nepochopitelné.j Jak si mi rozum nebere , že s tím je takový problém, jim takto  podvodem nabytý titul odebrat.

0/0
19.9.2011 9:10

petra2605

tak ať ho zavřou

za podvod, místo aby byl rád, že nesedí, tak otravuje

0/0
11.9.2011 9:41

zberanek

Měli by sedět a dlouho

V Česku je možné vše, vystudovat vysokou školu za měsíc, pohádkově zbohatnout za měsíc. Bohužel vše je na úkor ostatních spoluobčanů. První se klasifikuje jako podvod a to druhé jako krádež, navíc se zřejmě jedná o organizovaný zločin a ten je kvalifikován tvrději a tresty za něj jsou delšího charakteru (pardon, měly by být, ale nejsou). Pochopitelně neberu v úvahu legální zbohatnutí v podobě výhry a nebo spekulace, a nebo génia s IQ vyšším než 500, u těchto případů je vše v naprostém pořádku.

0/0
10.9.2011 13:11

Rubik1

Že by se přeci jen něco naučil?

Ale určitě ne v Plzni.

0/0
10.9.2011 1:23

666999666

To bude modrej vykuk,

koukal jsem že má na triku i jiná šméčka. Ale může být v klidu tady mu to projde. ;-DRvRvRv

+3/0
9.9.2011 16:55

Miš 13

co je to za ptáčka...

Jan Harangozzo, který byl trestně stíhaný za korupci, za dva měsíce udělal osm zkoušek, sepsal diplomku a složil státní zkoušku.

0/0
9.9.2011 16:52

Rubik1

Re: co je to za ptáčka...

Víc snad ani není potřeba vědět.

0/0
10.9.2011 1:25

musicrex

Já to nerozumím

Přece je úplně jedno kdo kdy a jak mu vystavil potvrzení o provedených zápočtech a zkouškách. Ty zkoušky jednoznačně neabsolvoval, čili veškeré další konání je irelevantní. A  i kdyby mu fakulta titul neodebrala, tak ho bude užívat neoprávněně. A zaměstnavatel, kterýho zaměstná se vystavuje do budoucnosti napadení platnosti smluv , listin atd podepsaných p.Harrangozou.

0/0
9.9.2011 16:33

nelde

Re: Já to nerozumím

Problém je v tom, že dokud nějaký zkoušející nedá trestní oznámení, že jeho podpis byl zfalšován, tak ty zkoušky absolvovali a požadovaná kritéria splnili. Jediné, na čem se dá stavět, je zrušení státních zkoušek, protože složení komise neodpovídalo předpisům. Pak by škola měla dát "studentům" možnost složit státnice znova (před regulérní komisí), protože to není vina studenta. A dokud zkoušky nesloží, tak pozastavit platnost diplomu. Problém je ale opora v zákoně pro cokoli v této situaci. Takže jedině snad zavřít Kindla a spol. a pak teprve anulovat výsledky jeho trestné činnosti.

0/0
9.9.2011 16:48

musicrex

Re: Já to nerozumím

Kindla nepotrestají, protože sedí coby rozhodce v kauze Šťáva - prodej nákup krve sro.A tam jde republice o miliardy, tak si tady můžeme říct, že zase vyhraje nespravedlnost a dál povedeme v podstatě neplodné diskuze. To je "špektáklum".;-(

0/0
9.9.2011 17:06

josefl

Asi platí tohle

Povolal právník k soudu jako svědka jednu starou paní a ptá se jí: „Paní Čermáková, znáte mne?“ „Ale ano,  samozřejmě. Znám vás od plenek. A abych pravdu řekla, jste pro mne velikým zklamáním. Lžete, zahýbáte své ženě, manipulujete lidmi, pomlouváte je. Myslíte si, že jste velké zvíře, a přitom jste tak pitomý, že vám nedojde, že z vás nikdy nebude nic než mizerný právník maloměstského formátu.“ Právník vytřeštil oči. Když se  vzpamatoval z prvního šoku, rychle se zeptá: „Paní Čermáková, znáte právníka žalovaného?“ „Ano, znám ho ještě z doby, kdy neuměl chodit. A i v něm jsem se zklamala. Je to lenoch, udavač a piják. Nedokáže s nikým slušně vycházet a jeho právnické znalosti jsou tak mizerné, že bez uplácení ještě nikdy nic nedokázal.“ V tu chvíli soudce zabušil kladívkem a vyžádal si ticho v soudní síni. Zavolal si oba právníky k sobě a povídá jim tiše: „Pánové, jestli se jeden z vás zeptá té paní, jestli mě zná, dám vás okamžitě zavřít pro pohrdání soudem!“

+1/0
9.9.2011 16:05

Karls49

Re: Asi platí tohle

Prosím pěkně, potřeboval bych nutně do 14 dnů absolvovat studium na právnické fakultě v Plzni. Kolik se mám připravit?

0/0
9.9.2011 17:30

josefl

a co ostatní?

Hlavně, co se stalo těm, kteří inkasovali odměny za složení zkoušky, obhajoby a podobně? Jak byli oni potrestáni? Vždyť podváděli nejenom ti, kteří "vystudovali" za pár měsíců, ale i ti, kteří jim takové "studium" umožnili. Tím nemyslím jen vyučující dávající potvrzení o složené zkoušce, ale i ty, kteří měli povinnost kontroly jak na škole, tak i,  ministerské úředníky. Zkrátka to byla rychlokvaška jak za komoušů.

0/0
9.9.2011 15:59

OskarPokorny

Re: a co ostatní?

Tady je jasné, že to metou pod koberec, protože zjistit, kdo to zanesl do zápisových archů a do databáze předmětů je velmi snadné, protože to mohl udělat jen a) gatrant předmětu b) vedoucí katedry co jí předmět patří c) proděkan pro studijní záležitosti - jeden z těchto lidí to zákonitě být musel a protože se musel logovat do systému tak je velmi snadné to zjistit.- evidentně se o to nikdo nesnaží.

0/0
9.9.2011 16:04

OskarPokorny

Práva

Mnoho lidí tu píše, že by se měla právnická v Plzni zavřít - stav kupování diplomů je vlastní všem právnickým fakultám v ČR - prostě tyto věci nejsou samotnou školou ale samotným předmětem studia v kombinaci s českou politickou kulturou. Prostě práva jsou ideálním předmětem, který je dostatečně obecný a má určitý (v současné době už nezasloužený) nádech prestiže, aby umožňoval nositelům dostávat se na (býti dosazen příbuzným/spolustraníkem)  na různé lukrativní fleky ve státní zprávě a dozorčích radách.  Je jasné, že nikdo nebude korumpovat aby získal diplom z jaderky, nebo strojařiny, protože na takový post musíte něco umět. Na sezení v dozorčí radě, nebo parlamentu nepotřebujete žádné schopnosti, ale s diplomem z práv nebudete budit pozornost. Prostě dokud se budou fleky na těchto místech rozdávat na základě klientelismu bude zde i snaha těchto "vyvolených" někde bez práce sehnat titul co by jim flek legitimizoval.

0/0
9.9.2011 15:50

greifer7

Drzost

těchto "lidí" nezná mezí! Viz.Řápková ,která ,aby byla zalezlá a ani nedutala tak se dává na odiv v televizi! Je to zkrátka hnůj!Rv

0/0
9.9.2011 15:11

chochola

Proč žaluje?

Přece platí: Drzé čelo lepší než poplužní dvůr, nebo : Líná huba - holé neštěstí...

0/0
9.9.2011 14:58

mysh.82

Žaloba potvrzuje, že odebráni titulu bylo správné

Je zajímavé, že v žalobě se ohánějí pouze tím, že škola nemá pro odebrání titulu dostatečnou oporu v zákoně nebo že člověk, který o tom rozhodoval, na to prý nemá právo. Ale nikde neříkají, že ten Harangozzo získal titul oprávněně. Proč se nehájí tímhle? Proč neřekne - udělal jsem všechny zkoušky poctivě, a proto si ten titul zasloužím? Místo toho hledá díry v zákonech. To samo o sobě potvrzuje, že ty práva nevystudoval poctivě.

0/0
9.9.2011 14:58

Philosopher

Re: Žaloba potvrzuje, že odebráni titulu bylo správné

Je právník a žije v právním státě. Takže využívá výkladu práva. Nějaká morálka, poctivost, ... ?? Pche ...

0/0
9.9.2011 15:01

nelde

Podvod

Osobně vidím problém v jedné věci, aby ten titul mohla univerzita odebrat, tak musí nejprve dokázat, že to bylo podvodem. Tak proč to neudělá, sakra - proč nepodá trestní oznámení na těch 12, že nabyli titulu podvodem a požádá soud, aby jim tituly na základě protiprávního jednání odebral. Dané chytráky by totiž měli zavřít a ne jim jen odebrat tituly (navíc ve vězení jim jaksi budou diplomy na dvě věci).

Jedině pokud by někdo přiznal, že to bylo podvodem a svědčil proti tomu, kdo mu ho vydal (protože je třeba postihovat hlavně ty, kdo úplatky přijímají), tak by mělo stačit odebrání diplomu (klidně i dovolit si ty zkoušky doplnit a titul znovu získat). Ale hlavně to chce trestně postihnout ty, kteří to na té škole umožňovali.

0/0
9.9.2011 14:48

nezavislypolitologamater

Re: Podvod

...no jo jenže toho podvodu se dopustila především škola a postihnout odpovědné představitele školy se jaksi zřejmě nikomu nechce ...

0/0
9.9.2011 14:56

LimonadovyJoe03

Re: Podvod

Nemohla. Pro odebrání titulu nemá odporu v současné legislativě.

0/0
9.9.2011 15:17

petrph

Re: Podvod

Jest to tak, jenomže  oni sami  školu nepodvedli-například si nezfalšovali zápisy do indexů aby to vypadalo že udělali všechny zkoušky,ani neposlali někoho aby za ně udělal závěrečné zkoušky, atd.Sami zodpovědní a k tomu státem určení činitelé školy na tom spolupracovali,sami jim diplomy vydali i když věděli že nesplnili všechny požadované podmínky,respektive sami tyto podmínky kamuflovali.Což není podvod, na to je spousta jiných paragrafů od korupce po  zneužití pravomoci,za které měli být prvotně potrestáni pracovníci školy, a až s nimi vypečení studenti.Bez nich těžko, a na tom budou určitě jejich právníci stavět,žádný rozsudek o trestu, žádný rozsudek který by současně i anuloval platnost diplomů jako důsledek trestného činu.

0/0
9.9.2011 15:33

nelde

Re: Podvod

Přinejmenším ale ti "studenti" byli tomu trestnému činu nápomocni - oni moc dobře věděli, že to mají ze známosti nebo za peníze, že požadované podmínky nesplnili. A o podvod se snad jednalo, protože dosáhli něčeho na základě lži.

Na celé řadě zahraničních škol mají zkoušky jen písemné - právě, aby byl důkaz. Jenže to zabrání jen neoprávněně pozitivnímu hodnocení, nikoli tomu, že zkoušející napoví odpovědi (nebo prozradí otázky den předem) a dotyčný je opíše.

Jediné, co se dá dokázat, že komise při státních zkouškách odporovala požadavkům zákonů. Pak by mohl soud výsledek zkoušky anulovat a škola by mohla dát "studentům" možnost skládat tu zkoušku znova - v náhradním termínu, s tím, že platnost diplomů je pozastavena do doby složení.

0/0
9.9.2011 16:42

Sidonie_11

Opět naše nedokonalé zákony...

Díky tomu, že v nich není ustanovení o tom, že univerzity mohou za nějakých okolností tituly i odebírat, tak se můžou takovíto lidé proti odebrání bránit, i když titul získali podvodem. ;-€ Osobně si myslím, že pokud škola zjistila, že pro udělení titulu nebyly řádně splněny všechny podmínky, tak by se prostě mělo jednat tak, jako by titul nikdy udělen nebyl. Jenže to je na naši republiku asi moc normální. :-P Rv

+1/0
9.9.2011 14:25

petrph

Re: Opět naše nedokonalé zákony...

To právě škola nemůže, Škola jim ty diplomy vydala protože jí stanovení  pracovníci určili, že podmínky splněny byly. A jak stanoví školský zákon, sama o sobě už toto své rozhodnutí negovat nemůže.

0/0
9.9.2011 15:46

Philosopher

Takové malé počty

Já jsem musel během pětiletého studia zvládnout cca 50 zkoušek. Na některé zápočty jsem musel odevzdat nějakou práci. Při počtu 50 zápočtů (každé zkoušce předcházel zápočet) zjednodušme, že 10 z nich znamenalo nějakou práci, lehké přezkoušení apod. A ještě opominu, že podmínkou některých zápočtů bylo určité procento účasti na cvičeních/seminářích. Při tříměsíčním studiu to znamená zvládnout v průměru KAŽDÝ DEN jednu zkoušku či zápočet - bez přípravy. Na práci k zápočtu, seminární práce zbývají soboty či neděle.

MÁ SNAD NĚKDO TU DRZOST TVRDIT, ŽE LZE ZVLÁDNOUT STUDIUM ZA TŘI MĚSÍCE ???

V ČR je asi vše možné. Jsme země zázračných lidí => máme být opravdu na co hrdí. Jen se divím, že se s takovou genialitou ještě nechlubíme ve světě.

0/0
9.9.2011 14:23

Vosta Jindra

Re: Takové malé počty

Ale chlubíme - viz Klaus a jeho boys:-)

0/0
9.9.2011 14:40

136N

Re: Takové malé počty

No zapomínáš že jsi v zemi neomezených možností .;-D;-)

0/0
9.9.2011 15:04

Philosopher

Re: Takové malé počty

Nezapomínám. Napsal jsem, že v ČR je vše možné.

0/0
9.9.2011 15:17

musicrex

Diplom

Sama skutečnost, že diplom je pravý, nemůže ospravedlnit a ani legalizovat to, že byl získán podvodem.

0/0
9.9.2011 14:17

LimonadovyJoe03

Re: Diplom

Obávám se, že může. Protože podvod by se stal, pokud by diplom falšoval, sám si ho vyrobil, atd. On ho dostal naprosto normálně od univerzity.

0/0
9.9.2011 15:19

nezavislypolitologamater

Celý ten případ se řeší ryze po česku a hlavní viníci zdá se

unikají - ti lidé co nějak získali titul, ale diplom nepadělali naopak byl jím vydán jako řádný doklad podepsaný ctihodnými hodnostáři vysoké školy. Ten malér má přece především škola která podvody páchala a její vedení .....

0/0
9.9.2011 14:08

lahab

Baví se dva právníci z Plzně.

.. já když vidím, jací my jsme právníci, tak mám strach jít k doktorovi.

0/0
9.9.2011 13:56

Philosopher

Re: Baví se dva právníci z Plzně.

Malé doplnění. I v Plzni je lékařská fakulta.

0/0
9.9.2011 14:00

lahab

Nechápu k čemu mu to je...

... i kdyby ten titul vysoudil, tak kdokoliv uvidí jeho jméno/gzycht, tak ví že je to křivák a ten diplom si tedy může stočit do ruličky a zastrčit... ... do skříně.

Nebo se odstěhovat někam, kde nemají aní páru, co je Česká republika a neumí používat ani google překladač. Ale tam je mu ten titul zase platný jako toaleťák...

... spíš by měl sklapnout a potichu doufat, že se na to zapomene a ne takhle vyřvávat do světa: Koukejte jsem křivák, jsem křívák, křivák, tak pokřivený křivák, že mi to i projde...

0/0
9.9.2011 13:52

musicrex

Budu MUDr.

Z logiky věci vyplývá, že si koupím diplom na nějaké lékařské fakultě a pak mi ho nebudou moci odebrat . Super !!! Už se těším, vždycky jsem chtěl operovat srdce nějakého advokáta.;-D

0/0
9.9.2011 13:49

musicrex

Re: Budu MUDr.

Nebo aspoň slepák ....

0/0
9.9.2011 13:51

Vosta Jindra

Ta škola se měla zavřít

to jsou taková slehání, že zpochybňují celý právní stav v Česku. Pospíšil tam akorát umožnil zamést stopy a teď se ti nejdrzejší začnou domáhat svých práv, která nikdy neměli. Bude to těžké, ale doufám, že v tom nemohou uspět, byť si tím nejsem jistý, protože u soudu není jisté nikdy nic. Nicméně i prostá úvaha o tom, zda lze vystudovat vysokou školu za dva měsíce, by měla vést k pozitivnímu výsledku.

0/0
9.9.2011 13:46

macacek

tak to je gol

"řekl iDNES.cz právník Jana Harangozza Radek Ondruš"....

Takže borec, co má vystudovaný práva a odeberou mu titul si najímá právníka, aby mu ho neodebrali....

proč? když má férově vystudovaný práva, tak si najímá právníka? :-)

joooo plzen... to je to mesto... to je ten hit :-)

0/0
9.9.2011 13:29

Vosta Jindra

Re: tak to je gol

Haragonzzo je samozřejmě podvodník a asi i hlupák, nicméně rozumný advokát si ve vlastní věci vždy vezme jiného advokáta. V trestním řízení třeba i musí a je to dobře.

0/0
9.9.2011 13:31

Philosopher

Re: tak to je gol

Co je na tom divného ? Pokud se někdo obhajuje sám, platí trochu jiná pravidla. Je výhodnější se nechat zastupovat.

0/0
9.9.2011 13:33

macacek

Re: tak to je gol

v pohode.... jen na prvni pohled to vypada komicky...

0/0
9.9.2011 13:34

Philosopher

Jednoduchá úvaha

Nemá, co ztratit. Nebo velmi málo. Zkusil to a vyšlo mu to - za pár měsíců se stal Mgr. Co se může stát ? Prohraje a o titul přijde. Tak ztratil jen těch pár měsíců, neboť se může přihlásit do poctivého studia. Riskovat ztrátu těch pár měsíců se vzhledem k pravděpodobnosti prohry vyplatí. Pokud bude "vyčůranej" (a to on je), pak během soudního procesu, který se povleče, může usilovat o rigorozní zkoušku a získat titul JUDr. Klidně na jakékoliv jiné škole. Pak mu může být odebrání titulu Mgr. ukradený. JUDr. mu zůstane, to získá poctivě.

0/0
9.9.2011 13:23

JUDr. Jaroslav Lančík

souhlas s panem Harangozzo

univerzita NEMÁ pravomoc odebírat titul ! Rv

+2/0
9.9.2011 13:20

ca699546

Re: souhlas s panem Harangozzo

A kdo tedy pravomoc má? Nebo je titul udělen na vždy a nedá se sebrat?

V takovém případě by mohly nastávat celkem bizzardní situace kdy by sice všichni věděli že dotyčný na titul nemá žádný nárok, ale co nelze mu ho odebrat takže klidně nám může razítkovat  že "ten most je v pořádku" :)

+1/0
9.9.2011 13:51

petrph

jak se to říká, být v Jiříkově vidění..

Na jedné straně takzvaný podvodník, který celá práva vystudoval za 2 měsíce (a to určitě ty 2 měsíce skutečně nestudoval), a dokázal si se svým právníkem najít v zákonech, že ""Zákon o vysokých školách neobsahuje pravomoc univerzit rušit tituly"...

Na straně druhé vysoká škola právnická, kde (prý) přednášejí ty největší právnické kapacity a ta řeší podobná odvolání takto "Zaslali jsme je na ministerstvo školství s dotazem, jak postupovat, protože něco podobného jsme ještě nikdy neřešili. :-):-):-)

0/0
9.9.2011 13:10

taktaktak

Co jsme

Co jsme mocným povolili to máme a sklizíme.Národe nediv se už ničemu kde žijeme.

0/0
9.9.2011 13:05

panq

k cemu je chodit VS?

K cemu je VS? Aby se clovek neco naucil, nebo aby mel titul? Predpokladejme, aby se naucil a zaverecny titul potvrzuje ze nejake znalosti ma. Pokud tyto znalosti ma jiz pri nastupu na skolu, proc ho nepustit ke statnicim ihned? Tvrdim si rict, ze vetsina z 5 let co jsem chodil na VS byla zbytacna. Z tech mych 5 let by slo udelat 1 rok intenzivniho studia.

0/0
9.9.2011 12:54

tuan4

Re: k cemu je chodit VS?

.................a za tvých mladých let je kdy?

0/0
9.9.2011 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.