Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Empire State Building stavěli rok. Proč to na Ground Zero trvá 10 let?

Velká záhada: postavit Empire State Building trvalo něco přes rok a to byl začátek 30. let. Každé z dvojčat zničeného Světového obchodního centra stavěli dva a půl roku a to byl přelom 60. a 70. let. Ale stavba nové věže na jejich místě se vleče už deset let a stále ještě nemá střechu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vintrlik

jiná doba?

ve 30. letech byla trochu jiná morálka, na těžkou práci se používali černoši za minimální mzdy tu odbornou dělali potom bílí... mino to, zřejmě není tolik peněz a doprava je taky přece o něčem jiném za posledních 50 let v NY, já tam byl před čtyřmi lety, musím říct, že pokud člověk není trochu při penězích - to zn. že nebydlí na Manhattanu, ale v Bronxu nebo jinde, většinu času v NY procestuje v zácpách, metrem nebo taxíky

0/0
13.9.2011 7:38

petr.n_22

Navíc...

doprava stavebního materiálu a techniky musí být na Manhattanu také chuťovka.

0/0
11.9.2011 13:32

petr.n_22

Re: Navíc...

Také, když se člověk podívá, v základech stavby jezdí metro...to může být také komlpikace.

0/0
11.9.2011 13:57

systekk

2 roky?

No já mám za to, že se dvojčata stavěla okolo 10 let a ne 2 roky.

0/0
11.9.2011 11:58

da_rd_a

Re: 2 roky?

kolik let jste staveli tu sochu stalinovi -jinak zvana fronta na maso - uspech ceskych ingenyru - spadla - to byla vina Al kajda nebo tech zlejch amiku ?

0/0
11.9.2011 23:51

hawell

no tady je to samej architekt a stavebník..

;-D

0/0
11.9.2011 11:51

moseg

pan Vodička musí dokazovat jak sou USA v rozkladu, ale moc

se mi líbí, jak mu to čtenáři v Idnes nandali. Ukázali, že mají zdravý rozum a že se na věc výstavbu mrakodrapu dá podívat neidologicky a ne stylem Rudého Práva, za to si všichni zasloužíte body, rozdal jsem komu se dalo

0/0
11.9.2011 10:54

moseg

Re: pan Vodička musí dokazovat jak sou USA v rozkladu, ale moc

když je páně vodičky pohled na stavbu mrakodrapu takovýta, jak pak máme brát vážně jeho komentářk 10. výročí 11.9.? Ostuda. Ale musím idnes pochválit za seriál o konspiračních teroiích na Technetu, ten je naprosto skvělý

0/0
11.9.2011 10:56

hnusil pátý

Kristalova lupa.

Opet premoudreli novinari porovnavaji dve neporovnatelne veci - a jestli si vazne mysli, ze od pripravy do finale trvala stavba ESB opravdu jen jediny rok, tak at to idnes fakt uz zabali.

+1/0
11.9.2011 10:16

Stíhací bombardér Karel 6

to se mi ulevilo

že to takhle nefunguje jenom v ČR ;-D

+1/0
11.9.2011 10:03

Pampersák Rakúský , Knýže topowy

Proč 10 let ???

musí tam nenápadně zabudovat "demontážní zařízení"

0/0
11.9.2011 9:35

Korektní Želva

Re: Proč 10 let ???

Po šroubkách tam nosej bombu a celý letadlo ;-D;-D 

Za 40 let to pak odpálí ;-D

0/0
11.9.2011 9:36

Korektní Želva

Re: Proč 10 let ???

Samozřejmě je to typ letadla který tu bude létat za těch 40 let. Bilderberg to má všechno skvěle naplánované samozřejmě, včetně technologií které postupně vypouští na světlo světa.

0/0
11.9.2011 9:38

hombre_

Re: Proč 10 let ???

R^;-D

0/0
11.9.2011 22:28

moseg

Re: Proč 10 let ???

a to vypdá jak?

0/0
11.9.2011 10:37

Emannn

dříve a nyní

Ono je to tak u všeho. Teď už by se asi taky nepostavily horské silnice, které se stavěli v 20. a 30. letech. Je to vidět i na českých dálnicích. Teď teda jako nejsou peníze, ale když peníze ještě jako byly, tak se taky stavělo strašně neefektivně, viz ten kopeček u Plzně, ta farmárka u Hr. Králové a všechny ty šílené zrůdnosti a neefektivita všude.

+1/0
11.9.2011 9:09

KarelV

Jedno Světové obchodní centrum ???

... Cože? ... Je to vůbec možné, že by tomu dali tak blbý název ??? 8-o8-o8-o ... (spíš to zas bude jedna další neznalost redaktorů...) Rv

0/0
11.9.2011 8:49

einorean

blbí novináři

to se zas novináři předhánějí v rekordech, jak co nejblběji přeložit anglické názvy??? ONE WORLD TRADE CENTER přeložit jako 1 Světové obchodní centrum??? ach jo... úroveň novinářů v čechách už neklesá... nemá kam... tip pro příště: "obchodní centrum jednoho světa" (třeba... důležité je, že ONE váže k WORLD a ne k CENTER)...

+1/0
11.9.2011 8:08

radim36

Jinak souhlasím s tím, že

rok ( 13 měsíců) je jen čistá technická stavba Empire State Building, zatímco těch 10 let na Ground Zero obsahuje vyčištění od trosek, jen to trvalo tuším nějak rok a půl , potom dohady politiků a architektů o tom, jak má vůbec taková stavba vypadat , potom příprava dokumentace, výkresů, materiálových rozpisů,  veškeré povolovací řízení , výběr dodavatelů a až potom se mohlo začít stavět.

+2/0
11.9.2011 7:51

KarelV

Re: Jinak souhlasím s tím, že

Empire State Building se všemi přípravami ke stavbě také netrval jen 1 rok !!! ... ;-D ... zajisté té úžasné stavbě předcházela důkladná příprava... R^

+1/0
11.9.2011 8:55

Nox

Re: Jinak souhlasím s tím, že

Nezkoušej to vysvětlit novinářům, moc složitý, prostě záhada a politika... jo a ještě internet, seznamka a počítačové hry za to můžou

Článek bulvár... což není moc divu na webu, kde mezi hlavními zprávami bylo, jak si servírka neuvědomila, že obsluhuje papaláše

+1/0
11.9.2011 9:07

radim36

Rozdíl je pravděpodobně v tom,

že tehdy stačilo na stavbu, když to přeženu, jedno povolení starosty a mohlo se stavět.  Dneska se vypracuje úvodní projekt, ten projede všelijakými řízeními, u nás třeba řízením EIA o vlivu na okolní prostředí, každý hlupák, co má židli pod zadkem v nějaké prestižnější kanceláři se k tomu může vyjádřit a může to do provedení nějakých podstatných změn zablokovat, stejně tak jako všelijací v oboru  nevzdělaní zelení a jiní aktivisti. Dokumentace se tak permanentně předělává minimálně několik let a ještě než se vůbec kopne do země jsou utraceny miliony.

Další rozdíl je v tom, že tehdy plány vypracoval nějaký kompetentní architekt a stavbu potom stavěl nějaký stavbyvedoucí, kterého ten architekt často osobně vybral a který byl jen o něco méně lepší než ten architekt.

Dneska vypracuje firma architekta dokumentaci, konkurs vyhraje jiná málo známá firma se znatelně horšími lidmi a ta ještě stavbu zadá jako subdodávku nějakým polokvalifikovaným loserům, viz pád mostu ve Studence.

+2/0
11.9.2011 7:44

radim36

Re: Rozdíl je pravděpodobně v tom,

Fakt je ale taky, že v takové překotně se rozvíjejícící zemi, jako byl New York v 30 letech , se mohly takové stavby stavět  i z fleku, v podstatě bez dokumentace. Kdy vlastní tvůrce stavby přímo dohlížel na stavbu, stavbu měl pouze v hlavě a vlastní papírové plány stavby měly jen velmi malý náskok před stavebním tempem nebo se rovnou stavební dokumentace dodělávala dodatečně. V takovém případě stavba byla velice rychlá a pokud byl tvůrce stavby, její architekt dostatečně schopný, tak ta stavba byla i při takovém způsobu stavění bezchybná.

Dneska je podobná překotně se rozvíjející země Čína a soudě podle tempa realizace některých staveb, například železnic, se tam občas staví podobným způsobem.

0/0
11.9.2011 8:01

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Rozdíl je pravděpodobně v tom,

Takhle můžeš stavět rodinný domek, ale pochybuji, že nejvyšší budovu světa postavíš bez důkladné přípravy. To by ta budova už dnes nestála.

0/0
11.9.2011 10:02

Thyronx1

a ted u pohadku o tom,

jak se stavely kdysi dalnice v Cesku a jak dnes a za kolik...Nebo snad dalnicni mosty odnikud nikam?

Nebo radeji o tom kolik se stavelo bytu rocne v CSSR pred 40ti lety a kolik dnes? A za kolik?

Coz treba o exportu vojenskych letadel, nakladnich aut, autobusu do celehop sveta vcetne Jizni Ameriky, Asie,..

nebo o Jablonexu? Bizuterii? Textilkach? Sklarnach? Porcelankach?

Budem to i nadale svalovat na konkurenceschopnost Asiatu nebo na neschopnost novych vedeni zprivatizovanych fabrik? Jak dlouho trva dnes postaveni nekolika malo pozlacenych kilometru dalnice v Cesku?  Vykaslete se soudruzi novinari na USA a reste VASE problemy! Nemate jich malo. Thyronx@seznam.cz

0/0
11.9.2011 3:30

Fehrenheit 451

Re: a ted u pohadku o tom,

nektere lidi panbuh udelal trochu odlisne od jinych, jaky mel k tomu duvod to nevi nikdo z nas. V kazdem je urcite trochu dobreho, proc na nich nevidet to lepsi. :-)

+2/0
11.9.2011 4:00

Fehrenheit 451

proc ja zustanu u konspiracnich teorii ? proto

http://www.prisonplanet.com/911-inside-job-ten-years-later.html

0/0
11.9.2011 3:01

Fehrenheit 451

ja zatim zustanu u tzv. konspiracnich teoriich

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WC9KZ2Yy5g4

:-)

0/0
11.9.2011 2:48

petr_kkk

novinář je ....

Novinář opět srovnává nesrovnatelné.

Píše, že se Empire State Building stavěla ( cca 16 měsíců do otevření )

Ta nová věž se staví 3 roky, nikoli 10 let.

Když už chce ten chorý mozek srovnat tak ať si vybere něco co srovnat jde. Jednou je to pouze vlastní stavba a podruhé počítá čas od myšlenky k realizaci.

+1/0
11.9.2011 0:51

JÚLlNEK.ŠÍŠAL

Re: novinář je ....

... zkrátka a dobře p. Vodička opět cítil potřebu si plivnout na USA, tak splácal páté přes deváté ... pro velkou část čtenářů, kteří čtou jen titulek, to kýžený efekt jistě přineslo ...

+1/0
11.9.2011 0:56

Neznám špinavé peníze

Nemaj na to peníze

to je jedinej důvod.

0/0
10.9.2011 23:13

3ska

Empire State Building

Pokud ma rok 13+ mesicu, pak se autor celkem strefil.

0/0
10.9.2011 23:07

Jardajar

Re: Empire State Building

Kdybyste si přečetl alespoň hlavičku. V nadpise je to pochopitelně zkráceně, zaokrouhleně. Sečteno a podtrženo - vaše starosti bych chtěl mít.;-D

0/0
11.9.2011 0:05

holkazdaleka1

Re: Empire State Building

trochu mimo, ze?

0/0
11.9.2011 0:56

prchz

Je to divné?

V r. 1881 kompletně vyhořelo Národní divadlo v Praze. Za 2 roky naši předkové vybudovali nové a v r.1883 se v něm hrálo. Dnes by to nebylo ani za 10 let - viz Veletržní palác v Praze.

+1/0
10.9.2011 22:51

dino_na_idnes

Re: Je to divné?

Opravdu chcete srovnávat Národní divadlo, jež bylo symbolem naší v té době relativně nedávno definované identity a na něž se nezištně složil lid. s Veletržním palácem, který ve své době sice byl unikátní budovou z hlediska architektury, ale vlastně ho nikdo opravdu nepotřeboval a ani dnes pro něj není nic moc využití?

To by pak asi bylo fér dodat, že i v druhé polovině devatenáctého století určitě existovaly budovy, které tehdy lid nechal prostě chátrat...

0/0
11.9.2011 8:36

John Rambo

Neschopný, ale můj člověk

to zname velmi dobre od nas.;-D

0/0
10.9.2011 22:48

Kokodák, rebirth

Vodička je placen KimIrSenem nebo KimČongIlem?

8-o8-o

+1/0
10.9.2011 22:42

realista1234567

Stav 2008 - 2011

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=419362&page=293

0/0
10.9.2011 22:29

Larry Matejka

Stavbu zdržují nové bezpečnostní předpisy.

Konstrukce se totiž musí opatřit dlouhoschnoucím přípravkem proti nanotermitům... ;-D

+3/0
10.9.2011 22:04

JÚLlNEK.ŠÍŠAL

Re: Stavbu zdržují nové bezpečnostní předpisy.

... o existenci tohoto supertajného přípravku a nutnosti jej v případě další řízené demolice nejprve seškrábat však byli informováni pouze zainteresovaní atentátníci ze CIA, Mossadu plus Matějka ... ;-D;-D

+1/0
11.9.2011 0:53

Antikodex

Z textu písně skupiny Tlustá Berta:

"Kdyby měli Newyorčani beton jako my,

Dvojčata by se jim neválela po zemi."

+1/0
10.9.2011 21:48

holkazdaleka1

cizkove,strajte se radsi o znovybudovani chomutova.a nechte

new yrork znova vybudovat new york....:-P;-D

+2/0
10.9.2011 21:45

Kokodák, rebirth

Re: cizkove,strajte se radsi o znovybudovani chomutova.a nechte

:-)R^R^

0/0
10.9.2011 22:39

CHRISTO

Dovolím si oponovat...

Autor srovnává hrušky s jablkama. Tj. dobu od teroristických útoků (10 let) s dobou samotné stavby ESB  (1 rok - zde by bylo možná dobré uvést zdroj, aby si čtenář mohl informaci ověřit).

Pokud vím, tak jen odklízení trosek trvalo přes rok..  V NY jsem byl před věma lety a na Ground zero akorát připravovali základy. Co od té doby udělali je velmi slušný výsledek. Když to člověk porovná s problémy v ČR.. např. stavba dálnic (pomalá a předražená)  či nesmysly v novinách (zřejmě neřešitelný problém)... Navíc jsme národ který dokázal stavět jednu katedrálu téměř 600 let :)

+7/0
10.9.2011 21:39

fjmikes

Re: Dovolím si oponovat...

Ano, mate pravdu, a dneska rikali na Fox, ze kazdy den postavi jedno patro, to musi slapat vsechno perfektne. Jenom ty dodavky ocelovych nosniku to musi byt organizace. Pamatuji se jak nam soudruzi zavadeli Zlobinovu metodu prevzatou ze Sovetskeho Svazu ktera byla zalozena na vcasnem a koordinovanem prisunu materialu.;-)

Samozrejme tam bylo mnoho faktoru ktere stavbu zdrzovaly, hlavne pozustali a ruzne zajmove skupiny a politika.

+5/0
10.9.2011 21:49

camilin

Re: Dovolím si oponovat...

R^R^!!R^R^R^!!R^

0/0
10.9.2011 22:26

ydrhsamot

Co to zase plácáte,

věž Svobody se staví max. 5 let, příští rok bude hotová. V roce 2006 tam byly teprve základy.

+2/0
10.9.2011 21:38

znám 001 dívku, nemá dukáty

další pokus - třeba tam bude po zítřku zas jen Ground Díra

0/0
10.9.2011 21:38

je_to_jedno

nj, to je rozdil mezi soukromym kapitalem a kazdym jinym

proste kdyz stavi stat, mesto, obec, cokoli z verejnych rozpoctu tak to vypada takhle, draze, pomalu a blbe, amerika si proste musi zkusit socialismus, snad je to nebude drzet tak dlouho jako evropu ;-D

+2/0
10.9.2011 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.