Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot zvedal letadlo až z pole, líčí tragédii dispečer ruského letiště

Pilot letadla s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl nenabral při startu dostatečnou rychlost, přejel místo, kde stroje vzlétají a zvedl ho až z pole. Serveru News.ru to řekl letový dispečer, který s pilotem mluvil jako poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petricek

No, já to vidím asi tak.

Všichni byli profíci. Věděli jak to funguje. Lítání na zápasy skrze bývalý SS. Už dávno jsem si říkal, že to třeba Jágrovi stojí za to riskovat tyto podmínky pro pár rublů. V Rusku padá jedno letadlo za druhým.

Pánové byli dobří hokejisti. O tom žádná. Chtěli si vydělat slušné peníze, zajistit se a své rodiny a tomu podstoupili toto riziko. Bohužel takto to dopadlo. Kdyby hráli v civilizovanější části světa, mluvilo by se pouze o havárii letadla s nějakými hokejisty, ale určitě ne v takovém měřítku. Alespoň tedy u nás v ČR. Každá podobná nehoda je tragédie a až tak bych je nerozlišoval.

0/0
8.9.2011 16:49

kamilawa

nechte toho

!!prosím administrátora, aby u článků o této tragédii zastavil diskuzi!!!

...stala se hrozná věc, zemřelo moc lidí a v médiích se to omílá dokola, protože to byli známí sportovci...uvědomte si laskavě, že to byli hlavně něčí rodinní příslušníci, něčí přátelé a kamarádi a že si ti pozůstalí tyhle plky někdy přečtou! Osobně je mi fakt na zvracení z toho jak se např. včera v TV zprávách odvysílaly srdceryvné reporáže s tklivou hudbou a záběrama na rodiny obětí...novináři, informujte, ale přestaňte být hyenami hodujícími na mrtvých! a vy ostatní, vyjádřete tak max. soustrast, ale nechte si svoje odborné plky, názory a teorie jak to všechno je, bylo a mohlo být...

+10/0
8.9.2011 8:28

probost

Re: nechte toho

pokud s tím máš nějaký problém, tak to tu jednoduše nečti a vůbec sem nechoď ...Rv

+4/0
8.9.2011 8:38

kamilawa

Re: nechte toho

mám s tím problém...mediální masírce se nevyhneš, zapnu si zprávy je to tam...jdu kolem stánku...je to tam...všichni o tom mluví jako by nastal konec světa...a ten nastal jen pro ty kluky a tragédie je to zejména pro jejich blízké...nějaká pravidla slušného a ohleduplného chování...jak by bylo Vám, kdyby Vám zemřel někdo blízký a byla by to zpráva dne a ještě dlouho by se to na Vás valilo že všech stran?! Neříkám ať neinformují, říkám ať to nikdo nerozpatlává...za dnešek už je tolik teorií co se mohlo stát, a na co to je? Životy to nikomu nevrátí ať byl jakkoliv známý, ať se stalo cokoliv...

+1/0
8.9.2011 8:45

probost

Re: nechte toho

chápu tvoje argumenty, ale spousta lidí o tom prostě chce mluvit, byť jsou to kolikrát úplné bláboly, hraničící s demencí  ... ale tak to prostě je, pokud se zruší diskuze pod tímto článkem, stejně se objeví pod jiným :-(

+2/0
8.9.2011 9:06

toulic

Re: nechte toho

Na co to je ? Jednoduchej duvod - POUZE PRACHY - novinari chteji vydelavat a tohle je paradni prilezitost jak zvednout navstevnost webu, sledovanost televize - takze to ty mrchozrouti budou omilat tak dlouho dokud to bude sypat ...

0/0
8.9.2011 9:19

comair

Re: nechte toho

Kdyby to lidi nezajimalo tak by to tem tvym ,,mrchozroutum,, bylo k nicemu. ;-)Zkus priste pouzit mozek. Novinari pisou hlavne o tom co lidi zajima a je to jejich prace. Nevim co je nemoralniho na tom, ze se tu pise o letecke katastrofe, ktera se stala. O takovych katastrofach se prirozene vzdy pise a nevidim na tom nic spatneho.

+1/0
8.9.2011 10:13

sCZECH

Re: nechte toho

R^R^R^

0/0
8.9.2011 8:53

steveg

Re: nechte toho

předpokládám, že se snaží vyhnout všem médiím, ale i tak ta diskuze tady je místy opravdu neuctivá a měla by být zastavena, u takového článku je naprosto zbytečná a nemůže přinést cokoli užitečného

0/0
8.9.2011 9:07

comair

Re: nechte toho

Proc se tim tedy neridis a pises tu takove blaboly misto, aby si vyjadril jen uprimnou soustrast. ;-)

0/0
8.9.2011 10:14

Anthemis

Re: nechte toho

Bohužel máte pravdu, a především hyenismus, který předvádí TV NOVA je naprosto nechutný....Sám to znám, kdy se po jisté tragické události reportéři této stanice snažili dobouchat na v podstatě kohokoliv z okolí, jen aby měli aspoň pár vteřin kometáře lidí, co bydlí kolem...a ta srdceryvná hudba, opavdu hnus. Nejlépe je ovšem tzv. tradiční média nesledovat vůbec - strach je opravdu mocná zbraň, a že se v dnešní době používá opravdu maxilmálně, snad ani netřeba rozebírat (včetně téměř všech reklam atd.).

0/0
8.9.2011 11:28

kiv

Re: nechte toho

A on Vám někdo drží pistoli u hlavy a nutí tenhle  mediální humbuk sledovat???8-o Zatím každá TV bedna, PC, iphone i rádio má snad tlačitko OFF, ne? A noviny si taky nemusíte kupovat .... Běžte do lesa, do dílny, na kolo, motorku, s dětmi do zoo či hospody kde se nescházejí čtenáři lesku a máte klid...

0/0
8.9.2011 14:08

danny47

Letadlo ani nevzléítlo.....

ale za letu se třáslo....

Tak jak to vlastně bylo, když už to, páni journalisté, nacpete do jednoho článku...?

Hlavně, že se honí "senzace" i na takovéhle události.

0/0
8.9.2011 8:10

Antonín, topič

Re: Letadlo ani nevzléítlo.....

To je normální, píšou to pro tebe, ty to čteš a oni zobrazujou reklamy. Ruskejm havranům budeš taky nadávat, že vydělali?

0/0
8.9.2011 8:27

comair

Re: Letadlo ani nevzléítlo.....

To, ze se za letu letadlo traslo nebylo vyjadreni novinare, ale nejake zeny, ktera byla mela byt ocitou svedkyni.;-) Zkus si priste ten clanek precist poradne at tu neblabolis nesmysly.;-)

0/0
8.9.2011 10:17

bar.bu.do

Re: Letadlo ani nevzléítlo.....

... pokud viděla chvění letadla na vzdálenost stovek metrů, pak musí mít zrak jak sovětský člověk ...

0/0
9.9.2011 7:31

MKN

Vodka Burner is rolling (naložený IL76)

http://www.youtube.com/watch?v=ZyvY2GK9B3M

0/0
8.9.2011 8:06

Duke._.Nukem

Re: Vodka Burner is rolling (naložený IL76)

pitomci se tomu smejou,ale to letadlo bylo jen par desitek metru od katastrofy...8-o

0/0
8.9.2011 8:21

abraxas97

Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

všechno musí mít hned, první, nejdřív, nejlepší, bez front, nejsnadnější, bez čekání, exkluzivní, bez problémů, jinak ihned trestám, vyhazuju...tak holt vzlétli na první pokus

0/0
8.9.2011 7:59

Nantes

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

Hlavně, že v tom máš jasnoRv

+1/0
8.9.2011 8:01

abraxas97

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

a není to tak?

0/0
8.9.2011 8:02

Nantes

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

Třeba by to i tak být mohlo... na druhou stranu si u "primadon" všichni dávají větší pozor, aby se nic nestalo, takže proto se mi nelíbí, když je tu každýmu jasný, proč se to vlastně stalo....

0/0
8.9.2011 8:05

abraxas97

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

to je samá první třídy, VIP salonky, separátní odbavení, první nastoupí, pozor pan hokejista/manažer, a pak ty lidi nejsou schopni strpět sebemenší problémy co přináší běžnej život a silou svejch prachů a moci tlačej třeba na piloty ať to prostě zvednou hned, napoprvý, jinak nestihnou zápas a pak to dopadne, jak to dopadlo....

0/0
8.9.2011 8:06

Antonín, topič

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

Co to melete za blbosti? Vy se necháte "silou prachů" přemluvit k sebevraždě?

0/0
8.9.2011 8:19

abraxas97

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

sevebražda a nepřiměřený risk dvě velmi různé věci jsou

0/0
8.9.2011 8:26

Antonín, topič

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

Hm, to máte pravdu (jako to polský přistání v Rusku).

0/0
8.9.2011 15:44

rukavrukavu

Re: Už to úplně vidim, stejně jako top manažeři

Leteli o den driv, tak jak to mohli nestihat ??? Navic, jsi vazne tak naivni, ze predpokladas hlavniho kouce v pilotni kabine jak kontroluje prubeh vzletu a behem tech par vterin konzultuje s prezidentem klubu na telefonu, jestli napoprve nebo to zkusit znova?? Predsudky jsou nekdy opravdu degenerativni zalezitost...

0/0
8.9.2011 8:34

abraxas97

Za tím zase bude tlak "lepších" lidí

pilot si říká : a jéje, prachatý primadony, když budu muset opakovat vzlet, neřkuli vyměnit letadlo tak nestihnou ten jejich strašně důležitej zápas a já budu zase lítat pro aeroflot někde na sibiři.....

0/0
8.9.2011 7:56

tappat

takze pro rusko typicky

osobni selhani ... asi spatny rozhodnuti toho pilota no, chtel to za kazdou cenu urvat a zrovna to nebylo spravny rozhodnuti. Velka skoda, ze se nerozhodl jinak ... :-(

0/0
8.9.2011 7:56

spatřil jsem kometu

Souhlas...

R^R^R^:-(;-(

0/0
8.9.2011 7:14

desmodromV

Nemůžete so divit

Vzhledem ke stavu letectví v Rusku se nikdo nemůže divit, že žádný pilot tam do letadla střízlivý nevleze.

0/0
8.9.2011 7:10

Achille Volfoni

Re: Nemůžete so divit

Kolikrát jste byl v Rusku?Kolikrát jste tamními linkami letěl,že to víte s takovou jistotou.A co ten zřícený Airbus u pobřeží Brasílie?Tam byl pilot taky v lihu?

0/0
8.9.2011 7:44

abraxas97

Re: Nemůžete so divit

no letěl sem. V Moskvy do Soči. V letadle byly kozy a na zemi bobky. Co si o té zemi pak mám myslet?

0/0
8.9.2011 7:52

Achille Volfoni

Re: Nemůžete so divit

neztrapňujte se...

0/0
8.9.2011 7:53

tappat

Re: Nemůžete so divit

no ja bych mu to veril. Svagr tam byl pred dvema tydny a neverili jsme vlastnim usim...

0/0
8.9.2011 7:57

Taisun

Re: Nemůžete so divit

Tak nevěř vlastním každé hlouposti co se kde plkne.Opravdu ubohé nebo pak letěl s nějakým transportem koz aby ušetřil

0/0
8.9.2011 9:21

jural

Re: Nemůžete so divit

Hm, tak to kecate nesmysly.

To se nedeje ani u linek mezi dvema okresnimi mesty v polarnich oblastech. Natoz tak v lince mezi dvema metropolemi Ruska.

0/0
8.9.2011 12:48

Nantes

Re: Nemůžete so divit

Trapné... letěl jsem v Rusku několikrát, a byl jsem překvapen, že se tam ruským občanům vůbec nesmí podávat alkohol. Disciplína je tam určitě vyšší než kdekoliv v "civilizovaném" světě

0/0
8.9.2011 8:03

mutantmutant

Re: Nemůžete so divit

;-D;-D

0/0
8.9.2011 10:26

neandrtálec

Na letišti má každé letadlo namalovanou neviditelnou čáru

To je bod rozhodnutí, kdy má buďto naplno brzdit ke konci ranveje, nebo se pokusit odstartovat.

:-)

0/0
8.9.2011 3:54

kiv

Špatný éro, špatný aerolinky

Pokud na 180 vyrobených JAK 40/42 připadá 560 mrtvých, je něco evidentně špatně !  ¨

Tohle éro byl průser od prvopočátku - mělo spotřebu na 1 PAX při srovnatelném doletu cca 6 x vyšší něz B737/ A319/320 , potřebu na délku  RWY při vzvletu pomalu jak plně naložený B 52,  naprosto zastaralá koncepce  poddimenzovaných 3 motorů na  zádi, mechanozace křídla na úrovni Cometu/ Caravelly z padesátách let, o přístrojovém vydavení ani nemluvě ... 

Přesto při správné "maintenance" i takovýhle exot a dnes už "veterán"  má samozřejmě právo i dnes létat, ale to by jej  nesměly dostat do rukou někajé obskurní aerolinky v Rusku, kde jedinou kvalifikací pozemního ( a mnohdy i létajícího)  personálui je množství vypité vodky  ... 

Hlavně je podivný, že špičkový klub z KHL létá si něčím podobným ...

+2/0
8.9.2011 0:51

kiv

Re: Špatný éro, špatný aerolinky

Ještě dovětek:

 Kdo máte trochu zkušenosti s objemem a hlavně váhou všeho materiálu pro jeden komplet hokejový mančaft,  tak  pokud za nimi neltělo ještě nějaké "cargo",  dalo by se  s úspěchem pochybovat  u toho  Jaku  42  o nepřekročení MTOW  při obsazení 45 lidma ...:-/

0/0
8.9.2011 0:59

zab5

Re: Špatný éro, špatný aerolinky

Tak píšeš tu zasvěceně ale dal jsi tomu korunu : Přetížené letadlo bylo kvůli báglům hokejistů. Doufám, že při tvé erudici i víš, jaká je obsadtelnost letadla.

0/0
8.9.2011 6:42

Enejdý

Re: zavádějící čísla pane!

Zaprvé upřímnou soustrast, ale nelíbí se mi, jak tu spousta lidí "plive" na Rusy a jejich techniku a tak...cituji wikipedii - Jak-42 - Počet vyrobených kusů - 178 - Počet havárií zaviněných technickou závadou - 3 - Počet havárií zaviněných lidským faktorem - 5

Boeing 737 - Počet vyrobených kusů - 6348 - Počet havárií celkem - 150 (detailnější info jsem nenašel)

Z čehož mi plyne, že statisticky to zas tak nebezpečná letadla, jak se tu někteří snaží proklamovat, nejsou...

0/0
8.9.2011 2:20

denny6002

Re: zavádějící čísla pane!

no,to sis našel hezky,ale opoměl jsi porovnat počet letových hodin Boeigu a onoho ruského paskvilu.

0/0
8.9.2011 7:11

kiv

Re: zavádějící čísla pane!

Naopak, ten počet nehod a obětí na počet vyrobených ks v odvislosti od  nalétaných hodin je  u JAK 42  naprosto otřesný. Ten kdyby mněl mít Boeing nebo Airbus s typy 737 či 3219/320 tak zmizí každý rok jedno okresní město o 30 000 lidech !!!!

Ruská, resp. Sovětská  civilní letecká technika  z 80. let  patří dnes už pouze do muzea , šrotu nebo na totální generálku/přestavbu , která se však nikomu většinou nevyplatí.  Proto seriózní ruské aerolinky nakupují u B/A a d., ty "obskurní" , chcete-li regionální a charterové,   dolétávájí onen sovětský "šrot" s větší či menší pečlivostí v údržbě.

Jinak po 25 letech byl v Riusku konečně certifikován nový moderní dopravní letoun -  Suchoj 100. Ale to už je a bude úplně jiná kapitola jejich civilního letetctví.

0/0
8.9.2011 7:31

Radijo1

Re: zavádějící čísla pane!

No, odpověděl jste si sám... jiné než obskurní aerolinky tyhle typy neprovozují...

0/0
8.9.2011 7:50

Antonín, topič

Re: zavádějící čísla pane!

Vztahovat na počet odlétaných hodin je stejný nesmysl, jako porovnávat nehodovost na dálnici a klikaté okresce (nic vám to neřekne o autě, že).

0/0
8.9.2011 8:23

kiv

Re: zavádějící čísla pane!

A proto jsou všechny letecké úřady po celém světě  zcela blbé, že to takto počítají, že?8-o  Běžte jim poradit, jak to dělat lépe! ;-D

0/0
8.9.2011 15:26

Profesionální neúplatný diskutér

Svět je divnej

Kdyby spadlo letadlo plné špičkových lékařů, tak si toho pomalu nikdo ani nevšimne .... ale pro pár prodejných sportovců teď truchlí kde kdo?

+5/0
8.9.2011 0:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.