Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohla se pokazit tisíc a jedna věc, říká expert k havárii letadla v Rusku

Letadlo, které se zřítilo s celým hokejovým týmem nedaleko ruské Jaroslavle, nebylo podle leteckého publicisty Martina Velka příliš staré. Příčinu toho, proč po startu nenabralo správně výšku, podle něj určí až další vyšetřování. "Mohla se pokazit tisíc a jedna věc," říká Velek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

misaviki

.

Může se pokazit tisíc a jedna věc... no do letadla už nesednu. Při autohavárii přece jen šance přežít je, když se vám pokazí, můžete na rozdíl od letadla vystoupit.

0/0
8.9.2011 11:05

comePack

Re: .

zkus si vyhledat roční počet mrtvých při autohaváriích a leteckých neštěstích ...!  zjistíš, že letadlo je nejbezpečnější dopravní prostředek R^

jistě, když spadne, tak je těch mrtvých najednou výrazně víc, než u autohavárie, ale celkové počty hovoří jasně !  já budu létat dál ;-)

0/0
8.9.2011 12:06

Sawer

Re: .

To co pri leteckych havariich zahyne lidi rocne, zahyne na silnicich lidi denne...

0/0
8.9.2011 12:32

Pete24

Kámoš ještě za bolševiků letěl do Střední Asie a zděsil se,

když viděl, že za letu teče z křídla olej. Upozornil letušku, která prý jen mávla rukou, naprosto si toho nevšímali. Šťastně přistáli a kámoš to dodnes vykládá s vyvalenýma očima. Rusové, to jsou fakt bohatýři. Vodku a pak davaj.

0/0
8.9.2011 9:09

1-petr

Tragedie

Velky prusvih managmentu letecke spolecnosti. At uz byla primarni pricina palivo nebo nejaka zavada na letadle, hlavni zodpovednost maji velice pravdepodobne na krku piloti. V normalnich leteckych spolecnostech funguji pravidla, skoleni, kde pokud letadlo vcas jeste na draze nedosahne potrebne vypoctene rychlosti V1/VR/V2 aby se odlepilo, tak piloti musi prerusit start, rychlost je vypoctena podle parametru letiste, aktualni vahy letadla, podminek pocasi, a tohle pilot zda se ignoroval, snazil se odlepit za kazdou cenu i kdyz videl ze potrebnou rychlost nedosahne vcas aby mel moznoist bezpecne prerusit start a zastavit.

Jinak jasne, nehody se stavaji, Rusove jsou casto excelentni piloti, to souhlas, ale disciplina, nejaky rad a dohled nad dodrzovanim predpisu... to uz je horsi Rv

[candle] za vsechny zahynule v tomto letadle :-(

0/0
8.9.2011 9:45

Sawer

Re: Kámoš ještě za bolševiků letěl do Střední Asie a zděsil se,

Mne se to samy stalo s CSA asi 2 roky dozadu, olejovej flek pres kridlo jak prase a pred runwayi se vypnul levej motor. Sem se zeptal letusky jestli mohu vystoupit...

0/0
8.9.2011 12:34

pbh

Nejsem letecký expert, ale...

...selský rozum mi velí nenajímat si na charterové lety společnosti, která měla opakovaně problémy s povoleními k provozu či lety do EU. To asi svědčí něco o jejich managementu, od kterého se pak odvíjí úroveň údržby, pilotů atd.  ;-€

0/0
8.9.2011 8:36

bar.bu.do

Re: Nejsem letecký expert, ale...

... a při jejich platech ...

0/0
8.9.2011 11:30

danny47

Konečně

seriózní článek na tomto serveru o celé události.

!!

+1/0
8.9.2011 8:13

oprudil6

nalétal jsem v Rusku se společností Pulkovo desítky tisíc

kilometrů , vždy v pohodě a bezpečně !!

0/0
8.9.2011 6:16

Rafaelou

nehme to odborníkům...

Tisíc a jedna věc mohla být příčinou havárie a vůbec nemusela souviset s tím kdo letadlo vyrobil,provozoval či pilotoval.Stala se tragédie k jakým občas dochází.Jistě se za pár týdnů či měsíců dovíme co bylo příčinou.Teď by se jednalo jen o zbytečné spekulace.

0/0
8.9.2011 6:07

Enejdý

Snadný cíl

...je smutné, jak tu někteří šijí do Rusů - proberte se, už neni studená válka, ale "Sovětský svaz" se přesto mnohdy neoprávněně dočkává slaboduchých komentářů typu "Nojo, Rusáci, vožralej pilot, sračkový letadlo, komouši podělaný, určitě to udělali schválně bla bla bla..."

+2/0
8.9.2011 1:51

mudry

Re: Snadný cíl

přesně ;-DR^

0/0
8.9.2011 10:10

FrantaKibyc

Aniž bych se zastával Rusů,

jen taková ne moc známá zajímavost: v 50.-70. letech byly statisticky jednou z nejnebezpečnějších aerolinek vyspělejší části světa naše slavné ČSA, přičemž za podstatnou část nehod mohli chrabří čeští a slovenští piloti.

0/0
8.9.2011 0:43

Two-by-four

Re: Aniž bych se zastával Rusů,

Muzes to podlozit nejakymi cisly nebo uvest zdroj ?

0/0
8.9.2011 1:36

avoris

Re: Aniž bych se zastával Rusů,

Ona to je fakt pravda, hlavně v těch 70. letech tu byl solidní bordel: .http://img560.imageshack.us/img560/8706/dpstat.jpgTahle tabulka srovnává sice "jen" Evropu a srovnatelně velký evropský společnosti, ale ani to není výsledek, kterej by si někdo dal za rámeček. Jo, čísla v jednotlivých řádcích = počet nehod / počet smrtelných nehod. Zdroj - aviation-safety.net.

0/0
8.9.2011 2:24

FrantaKibyc

Re: Aniž bych se zastával Rusů,

Stačí brouzdat http://aviation-safety.net/index.php. Dá se zjistit kolik katastrof jaká aerolinka měla. ČSA větší západní konkurenty vesměs válcovaly dokonce i v absolutních číslech, takže se to nemusí ani přepočítávat třeba na počty letadel.

0/0
8.9.2011 7:49

devizovy_cizinec

nevim kolik letadel spadlo v rusku

ale pokud by platilo, co tady mistni znalci tvrdi, ze rusko je banda flakacu, tak pak jejich stroje maji neuveritelnou spolehlivost.... jinak, pravdepodobnost havarie letadla je mikroskopicka, ale bohuzel nenulova, vsude na svete..

0/0
7.9.2011 23:18

Brainwashington.

Tyto tragické letecké havárie, kdy byl zničen významný

sportovní tým se stávaly i v minulosti. Vzpomeňme jen Mnichov 6.února 1958, kdy ve sněhové vánici havaroval let BE609 a zahynuly skvělí mladí hráči Manchestru United, vracející se po vyhraném zápase z Bělehradu!

Sport baví mnoho lidí. Třeba zrovna hokej je pro Čechy, ale pro Rusy, sportem č.1 a Jaroslav je skutečně vynikající tým, navíc úzce spjat i s českým hokejem. Proto tato havárie zasáhla moc lidí! RIP

0/0
7.9.2011 23:17

Duke._.Nukem

Re: Tyto tragické letecké havárie, kdy byl zničen významný

tady je porad c.1 fotbal,ale asi fakt uz ne dlouho..:-)

0/0
8.9.2011 7:47

xy3000

*-*

To snad ví každý, na to člově knemusí být expert, takové expert si strčte do ..dele........... .

0/0
7.9.2011 22:45

Michal.sva

antirusismus neni na místě

nechápu ty urážlivé komentáře od některých jedinců nejen na této diskuzi. stala se tragická událost, které se stávaly v minulosti i jinde. u každé katastrofy je příčina. jak mohou někteří lidé tvrdit, že se to stalo kvůli nějaké nfezodpovědnosti jako je opilost a podobné bláboly. víte jak to vůbec chodí na letišti? nebo co obnáší práce pilotů, dispečerů nebo jiných pracovníků letiště. víte houby, jen máte obecný názor na rusko, který máte z medií a slepě jim věříte...

upřímnou soustrast všem pozustalým!§

+2/0
7.9.2011 22:35

jjona

Re: antirusismus neni na místě

Nejsem antirusista ani jiny anti a pro..podle americkych zprav je Ruska letecka doprava jedna z nejhorsich na svete, co se tyce bezpecnosti a pod. Jsou v tom zahrnuty skoly pro piloty, stav a udrzba letadel.. tomu docela verim. Bordel je u nas, takze proc to nemuze byt jeste horsi v Rusku, ze? NAvic tato letecka spolecnost mela opakovane problemy s bezpecnosti letdel a dokonce 2 stroje ze 3 mely zakaz letat do EU , prave, ze nesplnovaly bezpecnostni limity. Je to tragedie, stat se to muze, ale pak ta reakce Putina s Medvedevem, ze tyto stroje stahnou, mi rika, ze problemy maji asi casto.. samozrejmemuze to byt chyba pilota atd atd, klukum uz to zivot nevrati a nejen tem..zemrelo plno mldych lidi, nechali za sebou deti des a hruza..

0/0
8.9.2011 0:40

Enejdý

Re: antirusismus neni na místě

Tyvole, teď čtu tvůj příspěvek, napsal jsem skoro to samý před chvílí a fakt jsem neopisoval ;)

0/0
8.9.2011 1:53

fouly

Peníze

vydělané v Rusku za hraní hokeje jsou lákavé, ale co to ostatní? Stojí to za to?

0/0
7.9.2011 22:15

voloda44

Re: Peníze

jako drogy děfky a vodka? asi jo...

+1/0
7.9.2011 22:18

voloda44

to je toho

další letadlo upadlo.. ani ne tak z vysoka a tragicky...

0/0
7.9.2011 22:14

xnude

Muze byt

Pricinou muze byt i lidsky slendrian a rusky neporadek stejne jako u havarie letadla s polskym prezidentem a casti vlady.

0/0
7.9.2011 22:12

lol

Neskutečná tragédie

Hodně sil všem zúčastněným...

Nevím, jestli se to hodí, každopádně je zvláštní, že zrovna včera jsem se díval na skvělý film, kde je i tahle scéna:

http://www.youtube.com/watch?v=eV7PnNQQqY0#t=1m30s

0/0
7.9.2011 21:46

mobilis in mobili

Re: Neskutečná tragédie

Nechtěls napsat spíš pozůstalým? Protože zúčastněným mně nepřijde ani jako dobrej fór, takže předpokládám, že to mělo být spíš pozůstalým

0/0
7.9.2011 23:03

EU je ZLO

Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Budu-li obden létat tisíce km v letadle, no tak mám slušnou šanci, že to se mnou jednou hapá. Nehody se prostě z nejrůznějších příčin stávají. S auty je to úplně stejné. Člověk, pokud si váží svého života, by měl tato rizika znát a patřičně se přizpůsobit. I prostý a zdánlivě chudý život je mnohem hodnotnější než shořet na uhel v nějakém křápu. Rv

+1/0
7.9.2011 21:07

Rebby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Mam kvuli tomu prestat jezdit do prace? Vite, 10 km pesky a kolem silnice mi pripadne nebezpecnejsich. Kluci v tom letadle take cestovali za praci... Vase zkratka zni mozna filosoficky, ale je to blabol. Neuveritelny blabol. Demagogy vaseho typu neodradi ani cizi nestesti...

+2/0
7.9.2011 21:14

duri80

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

co je blabol. ze je eu zlo, nebo, ze ten kdo nalita za rok desetitisice km v letadle ma vetsi pravdepodonost umrit v pri leteckem nestesti?

0/0
7.9.2011 21:26

+Moravian+

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Clovek ma statisticky vetsi sanci ze jej trefi blesk do palice. Coz by u tebe mozna nebylo az tak na skodu..

+1/0
7.9.2011 21:29

EU je ZLO

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

No tak to trochu přeháníte, ne?

0/0
7.9.2011 21:32

Two-by-four

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Neprehani, urcite by to na skodu nebylo.

0/0
8.9.2011 1:44

roby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

ale z vás ta omezenost tvorečku s nickem

+Moravian+ přímo čiší

0/0
7.9.2011 21:35

duri80

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

jezisikriste proc??? je mi velmi lito co se stalo, zejmena honzu marka jsem mel rad. ale nevidim ani kousek demagogie na tom, ze je suchym konstatovanim to, ze clovek, ktery naleta za rok desetitisice km ma vetsi pravdepodobnost dojit k faktu, ze se stane obeti leteckeho nestesti...

tak to proste je a neni to demagogie

0/0
7.9.2011 21:39

Rebby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Demagogie je to proto, ze mnohem vetsi nebezpeci vam OBJEKTIVNE hrozi i v pripade, ze prechazite silnici. Proste svet kolem nas je nebezpecny. A tim, ze nastoupite do letadla to nebezpeci objektivne nezvysite. Kazdy den dela clovek mnohem nebezpecnejsi veci. Treba ridi auto. Jen u nas posledni rok umrelo 3.000(!) lidi na cestach...

0/0
7.9.2011 21:45

duri80

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

rebby, uvedomte si, ze cele toto vlakno  o demagogii je otazkou pravdepodobnosti a pomeru. az denne jako rachunek, vasicek a marek  a spoustu jinych/ostatnich lidi  (budiz jim zeme lehka) budete letat tak jako oni, pravdepodobnost, ze se neco podela se na vas usmeje.

stejne jako kdybyste nemel cely den co delat a jen by ste prechazel prechody pro chodce. bohuzel

0/0
7.9.2011 21:53

Rebby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Presne o tom mluvim!!!!! Prosim, znovu prectete hlavne POSLENI vetu prispevku, na ktery jsem reagoval. Neni to do nebe volajici demagogie? Ti kluci byli hokejisti. Co meli podle autora psipevku delat? Vykaslat se na hokej? Oni proste MUSI cestovat a nebyla pro ne zadna jina varianta. Jak se mohli zaridit "jinak"? Co meli prehodnocovat? Vzdyt ten clovek v podstate tvrdi, ze si za svou smrt mohou sami... ;-(

0/0
7.9.2011 21:57

duri80

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

pokud budu  hokejista, ktery bude hrat soutez v zemi kde se na zapas leta z mesta do mesta LETADLEM musim pocitat s timto rizikem.

mnohem vice, nez clovek, ktery jednou za dva roky vyuzije letadlo k presunu na dovolenou  a dokonce mnohem vice nez hokejista, ktery hraje soutez, kde se presuny porovadi busem nebo vlakem.

0/0
7.9.2011 22:08

Rebby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Copak to nechapete? Ten clovek napsal: "Člověk, pokud si váží svého života, by měl tato rizika znát a patřičně se přizpůsobit."

Tato veta me vytocila do nepricetnosti. Ten pan tvrdi, ze si ti kluci nevazili zivota. Vyvozuje tak z ceho? Z toho, ze cestovali? Pane Boze... Vy to opravdu nevidite?

0/0
7.9.2011 22:12

zase smazaný

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Je mi to líto, ale souhlasím s tebou. Je to šok a škoda všech mladých životů.!!!!

0/0
7.9.2011 21:50

EU je ZLO

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Jej, nechtěl jsem reagovat na vás, spletl jsem se :-/

0/0
7.9.2011 22:00

EU je ZLO

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Já vás do ničeho nenutím. Jen se pak ničemu nedivte. Jen konstatuji, že existuje něco jako riziko a pravděpodobnost. Pokud vás to v souvislosti s vaším vlastním počínáním pobuřuje, dělejte něco jiného.

0/0
7.9.2011 21:34

Rebby

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

V poradku. Nechte si odpojit elektrinu v dome, nepouzivejte vodu, nepriblizujte se k zadnym strojum a hlavne, proboha, nic nepijte a nejezte! Mohlo by to byt jedovate... Varoval jsem vas, tak at se pak nedivite...

0/0
7.9.2011 21:41

quarterbackDB

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

řeknu ti tohle: Kdo chce žít věčně?

0/0
7.9.2011 21:19

EU je ZLO

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Kdo mluví o věčnosti? Tady se mluví o 30 letech ...

0/0
7.9.2011 21:32

My.WinCleaner

Re: Příčinou neštěstí je prostá pravděpodobnost a statistika

Kolik lidí chce žít věčně nevím, ale asi málokdo chce umřít dnes nebo zítra.

0/0
7.9.2011 21:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.