Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za hokejisty hoří svíčky. Fanoušci míří do ulic, ligové týmy ruší zápasy

Smrt hokejistů Karla Rachůnka, Jana Marka a Josefa Vašíčka při letecké havárii v Rusku vyvolala obrovský a rychlý ohlas veřejnosti. Na Staroměstském náměstí hoří svíčky, fanoušci se tam sejdou ve tři hodiny odpoledne. Podobně se vzpomíná i jinde v zemi. Extraligové týmy zrušily dva přípravné zápasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

.coinneach.

"hrdinové"

Již od antiky a starověku se opěvují lidé z národa, kteří byli něčím výjimeční a když zemřeli,lid truchlil. Proto je smutek mnoha tisíců lidí v Česku naprosto legitimní, ti kluci byli jejich hrdinové. Naopak bych považoval za pokrytecké se tvářit jako by zemřel nějaký pan Jouda z Lhoty, ptz když tito lidé oslavovali jejich sportovní úspěchy, je fér uctít i jejich úmrtí.

0/0
8.9.2011 14:41

Onlykid.hologram.6

Re:

R^

0/0
8.9.2011 14:43

angel10

Re:

naprostý souhlas .....

0/0
8.9.2011 14:49

Alaman

Re:

Věřte, že i ti co kritizují, projevují čest památce hokejstů, kteří zahynuli. Možná jim jde jen o důstojné uctění, klidně i srazem na Staroměstském náměstí. Ale ne o nějaké virtuální komedie na FB v internetových diskuzích.

0/0
8.9.2011 14:57

seelen

Re:

výjmečný8-o?? hokej je pouze lidský výmysl starý pouze něco přes sto let!!

0/0
8.9.2011 14:58

Mladíci, kam se podíváš

Re:

To jsem rád, že i tady potvrzujete, že máte vymyto:-/

0/0
8.9.2011 15:39

axax

Re:

Je to tak ... a navíc se hraje jen v pár zemích světa (dají se spočítat na prstech - v 95% zemí ani netuší co to je) - takže být "mistrem světa" je trochu úsměvné mezi těmi 4-5 účastníky :))

0/0
8.9.2011 15:57

Mladíci, kam se podíváš

Re:

božíčku, co kdybyste se věnoval něčemu, čemu aspoň trochu rozumíte a necháte hokej hokejem..Rv

0/0
8.9.2011 16:12

FHonza

panem et circenses

platí to od starověkého Říma stále. Je vždy hrozné když někdo zbytečně umře, ale celá tadle "virtuální" tryzna je jenom trapná a směšná.

+2/0
8.9.2011 14:09

Philosopher

Re: panem et circenses

Proč ?

0/0
8.9.2011 14:13

FHonza

Re: panem et circenses

docela jednoduchý:

Máme teď teda celonárodní dojímání, jehož podstatou je klinout nejlépe někde "na palec vzhůru", případně někde na xichtknize se připojit k nějaké dojímačské skupině. A když teda máme to dojímání, tak zapomeneme na realitu. Úplně přesně v duchu "panem et circenses. A u těchto davových "akcí" to tak bohužel je.

  Umrtí je tragédie, ale pro blízké. Stejně strašná je smrt čtyř dětí, ale protože ta nevyprovokuje stádnost chleba a her, tak se celonárodní dojímání nekoná. Když to řeknu hodně cynicky, budeme teď na Letné stavět pomníky, přejmenovávat ulice nebo bude statní smutek ?

+2/0
8.9.2011 14:26

Philosopher

Re: panem et circenses

Ale to je přeci věcí těch, kteří chtějí nějakým způsobem projevit účast. Neber jim to, oni tě také nenutí, abys tryznil.

0/0
8.9.2011 14:32

roddie2

Re: panem et circenses

Přesně tak. Dnes nestačí pomyslet na zemřelé, jak se nezařadíš do tryzny s truchlícím stádem, nezalajkuješ na FB, nehodíš hlášku, jak strašně trpíš, nejseš in. Je to ubohé.

0/0
8.9.2011 15:15

Onlykid.hologram.6

Re: panem et circenses

To, že někdo přijde uctít památku na Staromák, kam normálně chodili třeba sledovat zápasy je "virtuální tryzna"?? Podle mě je to spíš projev úcty a respektu, nic směšného mi na tom nepřijde...myslím, že většina těch lidí by si přála aby tam nemuseli, ale zřejmě to tak cití...ty lidi něco dokázali a nezaslouží si jakékoliv dehonestace, pokud nechcete...nikdo vás tam nenutí chodit ani zapalovat svíčky...na druhou stranu se nesnažte snižovat cokoliv, co se týče této tragédie...mě jako bývalého hráče hokeje a hokejového fanouška todle také zasáhlo, na druhou stranu respektuji, že to někoho nevyvádí z míru v tom případě ale nechápu nutnopst se pod články tohoto se týkající vyjadřovat

0/0
8.9.2011 14:15

nakej_nick

Re: panem et circenses

Ne, virtuální tryzna je například tohle http://hokej.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110907_165420_evropa_ot

0/0
8.9.2011 14:27

Onlykid.hologram.6

Re: panem et circenses

Jo to jo...

0/0
8.9.2011 14:31

roddie2

Re: panem et circenses

Možná to bude proto, že obě strany mají stejné právo na vyjádření názoru.

0/0
8.9.2011 15:16

avatar30

Re: panem et circenses

Trosku to uslovi ohybate, temer vubec nevyjadruje to, co se tady deje a co puvodne charakterizovalo

0/0
8.9.2011 15:40

Mladíci, kam se podíváš

Re: panem et circenses

Směšné a trapné je pouze vaše fantazírování. A vám podobnýchRv;-€

0/0
8.9.2011 15:43

René, já a Rudolf

Červený trpaslík

‎"Všichni jsou mrtví! I Rachna? Všichni jsou mrtví, Dejve! Ale Marek ne? Všichni, všichni jsou mrtví!"‎"Všichni jsou mrtví! I Rachna? Všichni jsou mrtví, Dejve! Ale Marek ne? Všichni, všichni jsou mrtví!" Červený trpaslík, Konec.

0/0
8.9.2011 14:08

fjmikes

Cesi a NHL

Dokonce i na TV Fox a kanalu 7 uvedli zpravu o havarii letadla a zminili jmenem ceske a ruske hokejisty kteri hrali v NYR, NJD a NYI.  Je to smutne.

0/0
8.9.2011 14:04

angel10

...

nechápu ty "chudáky", kteří si potřebují léčit svoje mindráky v takovýchto situacích. Ano, truchlí český hokejový národ (dle sledovanosti TV cca 3 mil. lidí) a každá lidská bytost, která situaci vidí alespoň jako člověk (nejen fanda), si řekne, že to, co se včera stalo, je tragédie a nechá lidi, kteří chtějí truchlit a svůj smutek mají potřebu sdělovat např. na diskusních stránkách, napokoji.

Ano, já jsem fanoušek hokeje, klukům jsem fandila, Honza Marek byl jeden z mých nejoblíbenějších hokejistů, osobně bych podpořila myšlenku na státní smutek! Byli to lidé, kteří dokázali svou prací v Češích vzbudit sounáležitost a hrdost, už za tento pocit by si to zasloužili!

A všichni, co se mnou nesouhlasí máte na svůj názor pravdu, ale opravdu teď není vhodná doba na jeho projevy.

0/0
8.9.2011 13:36

angel10

Re: ...

omlouvám se za chybu v poslední větě, místo "pravdu" má být právo!

0/0
8.9.2011 13:38

Philosopher

Re: ...

Bohužel, najdou se i tací neuctivci a hulváti.

0/0
8.9.2011 13:41

angel10

Re: ...

což je velmi smutné, ale i takoví lidé jsou mezi námi :(

0/0
8.9.2011 13:43

Philosopher

Re: ...

Poměrně dost. Alespoň zde.

0/0
8.9.2011 13:44

Alaman

Re: ...

Všeho s mírou

0/0
8.9.2011 14:07

René, já a Rudolf

Re: ...

my tu děláme to samé - ty tady exhibuješ svůj "smutek", my tu exhibujeme, že nás to netíží víc, jak ranní nehoda dvou aut... zatím vedou plačky a svíčkové báby, takže se dál poplácávejte po ramenou, jací jste správní a citliví...

btw: kdy jsi naposledy zapálila svíčku na hrobě svých rodičů/prarodičů??

0/0
8.9.2011 14:16

Onlykid.hologram.6

Re: ...

Potřeba se vyjádřit k něčemu co mě nezajmá...zvláštní uchylka...

0/0
8.9.2011 14:22

René, já a Rudolf

Re: ...

nezajima mne tragedie, zajima mne ta medialni a knouraci hysterie spravnych a citlivych lidi...

0/0
8.9.2011 14:30

Onlykid.hologram.6

Re: ...

Můžu se optat? Máte facebook?

0/0
8.9.2011 14:32

René, já a Rudolf

Re: ...

mam, proc?

0/0
8.9.2011 14:34

Onlykid.hologram.6

Re: ...

Jen tak se ptám...pro mě je zase člověk co má FB taky zařazen v nelichotivé sortě lidí, ale nikomu to nevnucuji ani nikoho o své pravdě vervomocí nepřesvědčuji...a když dojdu k tomuto tématu s nějakým známým, tak od každých slyším, jak to mají jen kvuli kontaktu s kamarády, blablabla...a že oni do sorty lidí zasaženi celosvětovým fenoménem FB a jeho stupiditou a různými projevy o blbostech a vyjadřující se jako lidi z prvobytně pospolné nepatří...ale to všchno jsou výmluvy a alibismus (na to stačí qip, skype), úspěch FB je stejně tak stádovitostí jako spontální vyjádření kondolence na internetu k této události, vzhledem k tomu, že kontakt spozůstalými neni možný tak se to vyjadřuje na internetu nebo staromáku...to je celé...

0/0
8.9.2011 14:42

René, já a Rudolf

Re: ...

proč má každý pocit, že když někdo vyjádří opačný názor, že mu někdo něco vnucuje? diskuze je přece o různých názorech - já prohlásím, že hysterické tryzny na internetu jsou divné a plačky mne obviní, že je to neuctivé k jejich smutku nebo k památce zesnulých... mně prostě zase mnohem blbější přijdou výlevy typu "vyhlásit národní smutek"...

0/0
8.9.2011 14:55

Onlykid.hologram.6

Re: ...

Protže jsem si všiml vašich reakcí tušim i na jiné diskusi...vyjádření protinázoru je OK...ale omývat ho na daném tématu dokola a dokola už nemám jen za pouhé vyjádření názoru...to je celé...

0/0
8.9.2011 15:01

Onlykid.hologram.6

Re: ...

Ale je možné, že jsem v omylu...

0/0
8.9.2011 15:01

René, já a Rudolf

Re: ...

no dobře, mám rád černý humor a tady se pár vtipů přímo nabízí ;o))

0/0
8.9.2011 15:04

angel10

Re: ...

tak proč tady jste, když vás to nezajímá. Žijeme ve svobodném státě, nikdo vás k tomu nenutí, jen si tady řešíte svoji frustraci, tak prosím, běžte jinam, tady se to nehodí a nikdo na vás není zvědavý. Jestli vás pohoršuje, že je mi z toho smutno, tak si to užijte. Mám to štěstí, že moji rodiče jsou živí.

0/0
8.9.2011 14:43

Philosopher

Re: ...

Dle stejné logiky: když vyvěsí někdo do veřejné obecní skříňky parte jako vzpomínku na zemřelého, budeš to chápat jako veřejný exhibicismus a vyvěsíš vedle listinu, že zemřelého neznáš a že tě pohřeb nezajímá ? Asi ne, že ? Projdeš kolem tohoto veřejného místa a nebudeš si toho dále všímat, ne ? Udělej tedy to samé zde, rovněž tak veřejném místě.

0/0
8.9.2011 14:24

René, já a Rudolf

Re: ...

parte většinou vyvěšují příbuzní a u nich to chápu - vy tady lkáte nad lidmi, které jste viděli v TV, dávate palce na RIP stránky a stavíte pomníky z hokejek na Staromáku - až tam zapíchne vidle nějaká babička, protože děda byl zahrádkář, tak se na to taky budu dívat divně...

0/0
8.9.2011 14:39

Philosopher

Re: ...

Já nad nimi nelkám, žádné palce na RIP nedávám, pomníky z hokejek nestavím, ... Ale neurážím a nekritizuji ty, co tak činí.

0/0
8.9.2011 14:45

angel10

Re: ...

člověk jako vy nemůže pochopit podstatu věci. Pro hodně z nás to nebyli jen kluci z televize, hokej prožíváme se vším, co k tomu patří a Staromák je zrovna místo, kde velmi často ve velmi vysokém počtu. Je naprosto přirozené, že tam, kde prožíváme radost (pro vás možná nepochopitelnou), chceme prožít i smutek nad nečekanou ztrátou těch, kterých si vážíme. [>-]

0/0
8.9.2011 14:47

nakej_nick

Re: ...

že se tak ptám ... kdy už konečně bude vhodná doba?

0/0
8.9.2011 15:17

hustolez

???

Vypadá to jako by všichni normální lidi byli v práci a doma zústaly individua která mají potřebu psát na idnes jak je nic nezajímá.

+1/0
8.9.2011 13:35

asitat

Re: ???

tak se už přestaň válet u Pc a začni makat;-)

0/0
8.9.2011 14:22

Philosopher

Pro vysvětlení

Pro nově příchozí diskutující, aby pochopili některé moje nové příspěvky, okopírovávám můj první příspěvek:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Každá smrt přináší smutek nejbližším. Fanouškům, kteří obdivovali hráče a tudíž k nim něco cítí, neodpírejme jejich potřebu vyjádření smutku, přinést svíčku, zavzpomínat. Pokud novináři cítí, že šlo o reprezentanty národa a cítí, že jde tedy o národní smutek, nekritizujme určitý stupeň medializace.

Ostatní, které hokej nezajímá, nic k zemřelým necítí, nechť se zachovají jako v případě smrti kohokoliv jiného, ke kterému také nic necítí; t.j. nechť si odpustí jakékoliv negativní komentáře ať už vůči zemřelým či ostatním, kteří k zemřelým něco cítí. Jakákoliv negativní reakce je projevem hulvatství, sprostoty, neúcty a vlastní hlouposti či ubohosti.

0/0
8.9.2011 13:15

nakej_nick

Re: Pro vysvětlení

Novináři cítí, že jde o národní smutek. Jsou z toho tak rozhození, že z toho dělají mediální kampaň http://zpravy.idnes.cz/pad-letadla-s-hokejisty-jaroslavle-dto-/domaci.aspx?o=0&klic=36067 zahrnující i články jako

Po Volze pluli mrtví připoutaní v křeslech, líčí tragédii svědci & Hokejistova matka se dozvěděla o smrti syna, dostala infarkt a zemřela

0/0
8.9.2011 13:26

Philosopher

Re: Pro vysvětlení

Novináři dělají jen svou práci. A hlavním kritériem jejich hodnocení je úspěnost prodeje novin .... To lze přeci chápat.

0/0
8.9.2011 13:32

nakej_nick

Re: Pro vysvětlení

Chápat to lze. Smířit se s tím už lze obtížněji, je už problém najít zpravodajství v češtině, které by nepadalo do bulváru.

A že někdo dělá jen svou práci by nemuselo být omluvou pro "projevy hulvátství, sprostoty, neúcty a vlastní hlouposti či ubohosti".

0/0
8.9.2011 13:42

Philosopher

Re: Pro vysvětlení

Ano, někdo se s tím smiřuje obtížně. Ale věř, že kdyby nebyla taková poptávka po "bulvární formě", tak by se to změnilo. Pro hulvátství, sprostotu, ... není omluvy. Snad jen pochopení.

0/0
8.9.2011 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.