Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po omezení rychlosti na R46 u Prostějova klesl počet nehod na čtvrtinu

Zatímco řidiči i hejtman Olomouckého kraje kritizují už měsíc platné snížení maximální rychlosti na silnici R46 kolem Prostějova, policisté si tento krok pochvalují. Po omezení na sto kilometrů za hodinu zde totiž klesl počet nehod, a to zhruba na čtvrtinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pospisit

manipulativní žvejky

Aby byla statistická data solidní, musí se v tomto případě sledovat aspoň za půl roku. Za období, co je tam stovka se dá snížení nehodovosti přisoudit haluzi.

Navíc pokud vím jela paní v BMW tenkrát přibližně 150 a ne 130 a navíc za hodně nízké teploty, kdy je přilnavost pneumatik výrazně snížená.

Jezdil jsem tam předloni skoro rok dvakrát za tři týdny a za mě je stovka naprosto zbytečná. Samozřejmě existují i řidiči vemena - ti si mají jet stovkou v pravém pruhu a ne aby pak jak vemena jezdili všichni.

0/0
9.9.2011 20:32

Frollik

Stačilo by tam dát třicítku a počet nehod by se dostal

do mínusových čísel. Stejně nechápu, jak může policie evidovat nehody ke kterým nechce a nemusí jezdit:-P To jako mají čísla z pojišťoven?

0/0
8.9.2011 12:55

kolyvanov2

Krome vseho jiz receno, jenom dve veci

1.Usek od Prostejov-Jih do Vranovic. Drive byla kvuli vyjetym kolejim 90, ted je 100. Sice se tam neopravilo ani fn, ale rychlost se zvysila...

2.Kolem Brodku ve smeru od Olomouce byla 90, ted je 80. Ze by se zmenil polomer zatacky?

3. (bonus) Kdyz delali ten najezd u Vranovic, tak tam bylo omezeni na 80, na jeho konci pak kznacka konec vsech zakazu. Asi tri kilometry tam tedy byla povolena 130. Takze kolik k praci uredniku a policie (nebo kdo tohle ma na starost)

0/0
8.9.2011 2:26

Hapisek

Keci

Nevím kde tohle berete vážený redaktore ale dnes tj.

7.9.2011 tam byli dvě nehody na 15km a 21km. Ta stovka je pouhou výmluvou jak můžou

čepičky v wolsvagnu vybírat na platy papalášů;-O

0/0
7.9.2011 21:50

Milhaus1

Re: Keci

Samozřejmě, že jde o hru čísel. Reálné výsledky se budou dát vysledovat tak za rok. Například letošní statistiku v počtu mrtvých na silnicích okresu Prostějov velmi zhoršila ona nehoda, kdy BMW přeletělo přes svodidla. No, a jak státní policie, tak i městská policie v Pv a tak i vedení města Prostějov, poté začalo říkat, že vysoký počet mrtvých je z toho důvodu, že ministerstvo městu zakázalo používat stacionární radary ve MĚSTĚ. Čili si to všichni používají jak chtějí a myslí si, že občané jsou hloupé ovce...

0/0
7.9.2011 21:59

Hapisek

Re: Keci

Asi tak! Takže k čemu je na tomto useku dálniční známka? A proč tam nedaj 90 a zrušej to jako rychlostní silnici? Vždit stejně nevyhovuje předpisům!;-O;-O

0/0
7.9.2011 22:07

kolyvanov2

Re: Keci

Co treba varianta, ze D a R se od jinych silnic odlisuji taky tim, ze na nich nejsou kizovatky, ze se neprojizdi obcemi atp.? Dalnicni znamka je fakt to posledni, co bych resil...

0/0
8.9.2011 2:32

kolyvanov2

Re: Keci

Na cele R46 jsem od zavedeni 100 nevidel policajta ani jednou. Minimalne jednou tydne ji projedu...

0/0
8.9.2011 2:21

kolyvanov2

Re: Keci

Nebo teda krome vyskovskyho letiste samozrejme. Ale ani tam to neni, co to byvalo

0/0
8.9.2011 2:33

xkovi

Re: Keci

Tak to si bud slepej jak patrona, anebo si mel ukrutne stesti/smulu :-)

Brazdi to tam obema smery jak policejni Passaty R36 (jednomu jsem nedavno jen tak tak unikl ze spárů, kdy radeji vzal mne predjizdejici Octavii, co soude dle meho tachometru musela mit v kolech tak 150 km/h a na nejblizsim sjezdu uz to kasirovali) a dale tam - a ta je daleko horsi (nenapadnejsi) - brázdí obema smery velmi nenapadna jednickova Octavie (stara jak řešeto) v tmavomodre barve (a tusim, ze i jedna cervena), ktera tu povolenou stovečku taky velmi vehemetne hlida....

Takze pozor na jednickove Octavie a sportovni Passaty R36 a hodne stesti pri vcasnem brzdeni, nez vas chytne radar ;-)

0/0
8.9.2011 15:18

Milhaus1

Už jsem to tu jednou psal...

Nechápu, proč se několik let na R46 jen záplatují nejhorší úseky o délce max 200 m a nedělají se pořádné opravy? Navíc opravy nejsou kvalitní. Např. za sjezdem do Vranovic/Kelčic ve směru na Olomouc je relativně nový povrch, ale před mýtnicí se už před dvěma lety objevilo v pravém pruhu několik obrovských děr - nikdo to neopravuje. Podobné to je v opačném směru na Vyškov za odbočkou na Brodek u Pv v prudkém klesání z velkého kopce k Drysicím je v pravém pruhu několik obrovských děr už hodně dlouho (minimálně 5 let i déle), párkrát jsem tam zažil, že kamionista, ktrerý to něčekal vjel náhle do levého pruhu. Silničáři se to ani jednou nepokusili opravit!!! Na to nemám slov!!! Doufám, že to někdo z ŘSD čte.

Stav D1 na trase Brno-Vyškov je ještě horší než na R46 - pokleslé panely hukot jako v tanku... katastrofa. Podle policejní logiky by tam měla být tak povolená tak max. 60

0/0
7.9.2011 21:25

Berti19

Re: Už jsem to tu jednou psal...

To jo, po schodech max. 30. Brno-Vyškov je lahůdka.

0/0
7.9.2011 21:34

roby

stále více peněz

za dálniční nálepky, stále horší stav dálnic. Souběžně se snižováním povolené rychlosti je třeba snižovat poplatky za používání těchto "dálnic" U nás je tomu ale naopak. A příští rok budou tyto poplatky opět vyšší.

0/0
7.9.2011 20:11

Berti19

Re: stále více peněz

Kdyby ty prachy aspoň použili na opravu těch tankodromů, to bych si i připlatil...

+1/0
7.9.2011 20:28

nahlasit zavadny blog

dát tam 40

a nebude nehoda žádná ? Rv

0/0
7.9.2011 19:37

91Junxi

oklika

opravdu si myslím, že na tomto úseku je rychlost 130 km/h, až na některé části, optimální. proto je to taky rychlostní komunikace, aby se na ni mohlo jezdit rychleji, než na okreskách. tohle restriktivní opatření akorát povede k tomu, že čím dál tím víc blbečků bude raději jezdit po okrskách a tam se z toho místní mohou třeba pak podělat, z toho hluku a smogu. bohatě mi stačí, jak nám tady u Hranic otevřeli dálnici, ale přesto spousta idiotů jezdí po staré čtyřproudovce přes město, obzvláště kamioňáci z Oder apod. věšel bych je za ***** na mýtné brány!

0/0
7.9.2011 17:34

roby

Re: oklika

"čím dál tím víc blbečků bude raději jezdit po okreskách"? Proč blbečků vážený? Myslíte, že vrcholem moudra je platit dálniční poplatky na silnicích, kde je max šedesátka?

0/0
7.9.2011 20:14

megapája

100??

dneska jsem tudy jel v obou směrech, jel jsem 110-115 a předjíždělo mě jedno auto za druhým :-) tak se ta 100fka moc nedodržuje, všichni sundají nohu z plynu až při průjezdu Prostějovem :-)

0/0
7.9.2011 16:41

Kulatá_krychlička

Re: 100??

Je fakt, že já tam jezdím tak rychle, že jsem si dodnes žádného omezení nevšiml...

0/0
7.9.2011 17:50

ptakPB

Možná kdyby udělali omezení rychlosti na 20Km/hod

nebyly by nehody vůbec. Či rovnou by každý své auto tlačil, to by bylo možná ještě bezpečnější. Bože, ta blbost lidská je neskutečná - tedy úřadů.

0/0
7.9.2011 16:40

rebereb

A musí se na této dálnici platit známka????

????????

0/0
7.9.2011 15:33

Trupman

Re: A musí se na této dálnici platit známka????

Není to dálnice, ale rychlostní silnice. U těch se horší parametry a místy snížení rychlosti předpokládá. Nevím, co se divíte.

0/0
7.9.2011 16:25

SparKii

Re: A musí se na této dálnici platit známka????

No a to je ten problém...to omezení je totiž na celé R46 a né jen místy.Rv

0/0
7.9.2011 16:52

Trupman

Re: A musí se na této dálnici platit známka????

1) Úplně všude není

2) Měl jsem na mysli místy na české dálniční síti, tj. jedno Rko se 100 nikoho nezabije, je to jenom Rko.

0/0
7.9.2011 17:24

roby

Re: A musí se na této dálnici platit známka????

tak to se vážený příteli trošku mýlíte. Rozdíl je v její šířce, v šířce prostředního pruhu atd. V podstatných parametrech se dálnici vyrovná, z toho plyne, i stejná výše poplatků i stejná povolená maximálka

0/0
7.9.2011 20:17

Trupman

Re: A musí se na této dálnici platit známka????

Rozdíl je v šířce, neexistujících nájezdových pruzích, neexistujícím odstavném, v menších nárocích na poloměry výškových a směrových oblouků, ale vlastně se v ničem závažném neliší. ;-D R^

0/0
7.9.2011 20:26

rebereb

Kdyby byli policisté chytřejší, snížili by rychlost na 0

a dopravní nehody by klesly úplně!;-)

0/0
7.9.2011 15:31

Pilulkin

Snížení rychlosti a bezpečnost

V rámci bezpečnosti navrhuji snížení rychlosti v obci na 30 km/hod, mimo obec na 50 km/hod a po celé dálnici na 90km/hod.

Jsem ochoten přísahat, že to sníží nehodovost plus sníží počet smrtelných úrázů a nehody změní z těžkých nehod jen na obouchaný plechy.

A nebo bychom mohli znovu zavýst pravidlo, že před autem musí běžet člověk a mávat - tak jak tomu bylo před 100 lety?????

+2/0
7.9.2011 15:22

666999666

Re: Snížení rychlosti a bezpečnost

R^;-D

0/0
7.9.2011 15:23

Trupman

Re: Snížení rychlosti a bezpečnost

Stačilo by zavést pravidlo, že blbci a agresivní jedinci nedostanou ŘP a bylo by. Jenže to by se socky vzmohly a se svými služebními fábiemi by asi rozpoutaly revoluci. ;-D

0/0
7.9.2011 16:26

Mysel

Re: Snížení rychlosti a bezpečnost

Nejen socky. Kdekdo by se domahal u kamaradu poslancu, aby mu umoznili rozflakat v opilosti dalsi sportak. ;o)

0/0
7.9.2011 20:05

Mysel

Re: Snížení rychlosti a bezpečnost

Ikdyby to melo zachranit jediny zivot...

:o))))))

0/0
7.9.2011 19:54

picolo

Lživé argumenty

Omezení rychlosti  na 100 v úseku Olomouc-Vyškov je naprosto nesmyslné. Jsou tam sice místa která vyžadují sníženou rychlost, ale i dlouhé úseky v naprosto perfektním stavu. Takže zase nějaký policejní idiot ;-Osi zjednodušil práci a vytvořil podmínky pro další buzeraci. Apropo už do Prahy jezdím raději přes HK, a protože takových časem bude určitě více, očekávám nárůst počtu nehod na Svitavsku min. 15x (podle policejních statistik :-P). Poté musí pochopitelně následovat omezení na Mohelnici případně hradecké dálnici a pak přesun celého tranzitu na stávající  E 11 z Ostravy až do Prahy;-D

0/0
7.9.2011 15:11

Pilulkin

Re: Lživé argumenty

Jo, taky už jezdím z Olomouce do Prahy a zpět horem přes HK, jak v dobách mého mládí.....

0/0
7.9.2011 15:23

Mysel

Chora mysl

"Jen v srpnu například zaznamenali o polovinu víc případů překročení rychlosti, než bývá obvyklé."

To je prave neklamna znamka toho, ze omezeni rychlosti neni nastaveno spravne. Chora mysl na to ale reaguje zvysenim buzerace. Pokud nekdo neni schopen jet v danem useku bezpecne maximalni povolenou rychlosti, nic mu nebrani jet pomaleji.

0/0
7.9.2011 14:15

Si0 po 4. zákazu

Re: Chora mysl

Silnice byla stavěna na návrhovou rychlost 100. Tehdy se nepředpokládalo, že pro rychlostky budou platit stejné limity jako pro dálnice. Při vyšších rychlostech pak významně roste nebezpečí. Jsou tam třeba některé zatáčky, které se zejména za vlhka a v hustém provozu nedají projíždět 130 bez rizika.

0/0
7.9.2011 14:39

petr88

Re: Chora mysl

to je právě o tom, že stát potřebuje prachy, tak dělá dálnice i z rychlosních komunikací.Ty byli stavěny na nižší rychlosti.

0/0
7.9.2011 14:48

mmkk

Re: Chora mysl

Na dalnicích i "R" silnicích byla dříve max. rychlost 110 km/h. Takže žádných 100 a při návrhu se počítá s rezervou. Rozhodně nejsou zatáčky navrženy tak, že při vyšší rychlosti je bezpečně neprojedeš. A taky "trošku" stoupla kvalita a možnosti vozidel. Když stejnou zatáčku projedeš Škodou 120 a třeba Superbem, tak pro Superb bude max. "bezpečná" rychlost mnohem vyšší. Btw. třeba D1 mezi Prahou a Brnem v pohodě projedeš 180km/h, stejně tak třeba R7 Praha-MB, celou D5, ... ;-)

+3/0
7.9.2011 14:53

666999666

Re: Chora mysl

R^ Popsáno přesně ;-)

0/0
7.9.2011 14:56

Antonín, topič

Re: Chora mysl

V pohodě možná, ale ne tak, abyste měl rozhled na vzdálenost atakdále.

0/0
7.9.2011 15:07

tor11

Re: Chora mysl

ano silnice byla navrzena na nizsi rychlstot, nicmene vetsina useku bezproblemu pozadavky Rka splni..  a snad neni  takovej problem do tech 3 blbejch zatacek co tam jsou vrazit tu stovku a zbytek nechat na 130...

navic se tam tedka delaji nove pripojovaky, ktere misty schazeji (coz je rozhodne vetsi pruser nez blba zatacka) takze silnice bude opoznani bezpecnejsi..  

nadruhe strane pokud urednik nazna ze to R ko neni, tak at se tam neplati mytne..

+1/0
7.9.2011 15:00

Mysel

Re: Chora mysl

Realna maximalni povolena rychlost je temer vzdy vetsi nez navrhova.

A to si predstavte, ze kdyz bude naproste naledi, nemusi byt mozne se na te komunikaci ani rozjet bez vyznamneho rizika! Kdyz ma nekdo misto auta vrak nebo ma sotva oschly ridicak, at tam klidne jede treba tech 100km/hod. Ale at proboha hlupaci na uradech nesahaji k temhle nesmyslnym opatrenim. Notabene kdyz policie nema nic lepsiho na praci nez kvuli nim jeste nesmyslneji sikanovat ridice!

0/0
7.9.2011 19:58

666999666

Kodo nedokáže jet bezpečně

alespoň těch všivejch 130, tak nemá lézt na dálnici. ;-)

+4/0
7.9.2011 14:05

12mmmm12

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

R^ Tady bych dodal, že v Německu je na většině dálnic rychlost neomezena a při tom je tam nejméně nehod v EU. Takže v rychlosti to asi nebude ;-D

+4/0
7.9.2011 14:08

mircxxx

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

není to na většině

0/0
7.9.2011 14:13

CART09

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

na hodně úsecích sice nacpali omezení, ale stejně myslím, že těch neomezených úseků bude pořád nad 50%...

0/0
7.9.2011 14:16

Mysel

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

Je to na vetsine. Byt tusim 55%...

0/0
7.9.2011 14:16

666999666

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

No je to tak půlka, ale jinak má pravdu.

0/0
7.9.2011 14:17

Jarouch777

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

Dovolil bych si upozornit ze ty nemecky dalnice vypadaj ponekud jinak v porovnani s tou prostejovskou ;-O;-O;-O

0/0
7.9.2011 14:23

Dalca-zbrna

Re: Kodo nedokáže jet bezpečně

Dovolil bych si upozornit, že němwecké dálnice vypadají líp než ta prostějovská a nemusím za ne platit 1500,-známku!

+1/0
7.9.2011 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.