Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Města budou moci zakázat vjezd starých aut, aby chránila ovzduší

Nízkoemisní zóny, do nichž nebudou moci jezdit řidiči se starými, neekologickými automobily, budou moci vyhlásit města jako třeba Ostrava, které mají dlouhodobě problém se špatným ovzduším. Počítá s tím novela zákona o ovzduší. Definitivně ji schválili poslanci, přehlasovali i veto prezidenta Václava Klause.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

izak__

Hezka blbost tohle

Kazdy vi, ze znecisteni provadi chemicka, ktrea v noci vypousti svinstva a stejne tak i podniky, stejneou merou se podileji lokalni topeniste, zvlaste vohnouti, kteri topi petkami s papirem a vyjetym olejem.

Ale sikanovat se budou ridici, kteri s tim nemaji nic spolecneho a kteri v podstate neznecistuji, nebo lepe receni minimalne.

0/0
14.9.2011 21:00

Lester molester cockenschtuff

další legislativní zprasek

Takže to co germáni už dávno uznali jako svůj epic fail se u nás bude vlivem uplacených poslanců zavádět. Náš parlament se přivližuje fašismu čím dál víc.

+1/0
12.9.2011 10:18

Schmouddle

Schválně..

Budou se uznávat německé plakety z DEKRY? Já bych to nedovolil, to by byl prd kšeft.

A je vidět, jak je ODS pravicová. Widlema na hnůj to celé vyházet!

Jinak můj názor na věc se dá shrnout asi tak: "To bys blil, Milane"

0/0
12.9.2011 9:05

profitness

kua

Takže mi zakážou vjezd do centra, když jsem už při převodu auta zaplatil EKOLOGICKOU DAŇ ve výši 5000,- Kč????!!!

Nehoráznost!!!

0/0
9.9.2011 13:26

Antonín, topič

Re: kua

Tu jste zaplatil na likvidaci autovraků, tj. že od vás kompletní auto převezme vybraná firma a rozprodá si ho na díly.

0/0
11.9.2011 1:06

nakej_nick

Re: kua

při převodu auta

při převodu auta

při převodu auta

při převodu auta

při převodu auta

0/0
13.9.2011 8:27

Antonín, topič

Re: kua

Při převodu (tedy přesněji při první přeregistraci po určitém datu) se platí poplatek na likvidaci autovraků. Čemu na tom nerozumíte?

0/0
13.9.2011 9:25

profitness

Re: kua

No takhle je to prezentováno. Každý "certifikovaný likvidátor autovraků" dostane od státu, myslím, 2 tisíce za kus. Kde jsou zbylé mé 3 tisíce? Můžu se spravedlivě domáhat, že jsem si předplatil vjezd do center měst!!!

0/0
13.9.2011 21:38

Karátek

Oprava

Města budou moci zakázat vjezd nových ekologických aut, aby chránila ovzduší, Platí od EU3 a výš. Nebo.

Města budou moci zakázat vjezd silných aut, aby chránila ovzduší. Platí nad 2000 cm3.ATD.

0/0
7.9.2011 22:21

Antonín, topič

Re: Oprava

Co je to EU3?

Jinak, jaký je rozdíl v emisích 160kW auta se spotřebou 8 proti 40kW HTP škůdce se spotřebou 8?

0/0
8.9.2011 10:51

Karátek

Re: Oprava

EURO 3.

O spotřebu sice jde, spalování je také další složka a také s tím nebudou jezdit jak s HTPčkem, nebo snad ano?

0/0
8.9.2011 21:47

Antonín, topič

Re: Oprava

No a proč ne? S HTPčkem umím jezdit i za 14 (víc to neukazuje) :-) A kdo nasmradí víc? Ten kdo dojede k doktorovi a zpět, nebo ten, co celej den s haťapkou vozí pizzu?

0/0
8.9.2011 22:10

Rambo-x

To je neuvěřitelný

Já jezdím pravidelně se škodou 120L do Ostravy za příbuznými,jako to mám auto odstavit někde na poli před Ostravou a dojít tam pěšky,nebo mi dají vyjímku za nevím kolik peněz

Takové omezování osobní svobody si nedám líbit,tam budu jezdit klidně dál,a pokud mi někdo něco řekne tak z něj u soudu pro lidská práva vysoudím i poslední košili,jako to mám ty zavazadla a náklad naturálií z venkova tam nanosit na rameni nebo co........ne fajn,když mi zajistí hlídané parkoviště a auto se řidičem co mě tam odveze tak není problém;-Ohanba,jsem rád že moje tvrdě vydělané peníze jdou na váš plat,vy svi**ně pravičáckýRvRv

0/0
7.9.2011 19:45

Nahlas se ti směju 2

Re: To je neuvěřitelný

;-DR^

Dobrá parodie ;-).

0/0
7.9.2011 19:48

Rambo-x

Re: To je neuvěřitelný

Proč parodie,není to snad pravda,a nebo jak to mám podle tebe řešit,jako jezdit tam nepřestanu kvůli rozhodnutí nějakých vychlastaných mozků tam nahoře

0/0
7.9.2011 20:50

Petr.KL

Klasická lumpárna

Ovšemže jde o lumpárnu která má okrádat ty normální lidičky. Konkrétně v Ostravě by (co se silničního provozu týče)  se mělo umožnit na všech "světelných" křižovatkách  trvalé odbočení do prava (s předností chodcům a vozidlům - tak jak třeba v Rakousku) a dále by se měly vypnout všechny samostatně stojící semafory na přechodech pro chodce (už jen proto, že chodci na těchto mají přednost ze zákona). Jezdím po Ostravské aglomeraci denně a na těchto zbytečných světlech (doprava volno, chodci odešli a semafor stále červený) prostojím cca. 20 min.(průměr za den).  A tak to dělají všichni řidiči. Netuším kolik aut denně v Ostravě jezdí ale jistě jich bude hodně.

+1/0
7.9.2011 19:31

Nahlas se ti směju 2

Re: Klasická lumpárna

A co jsi pro zavedení tebou navrhovaných změn konkrétně udělal?

0/0
7.9.2011 19:36

izak__

Re: Klasická lumpárna

Auta nebudou zbytecne zastavovat, bude plynulejsi provoz, nebudou se tudiz tolik rozjizdet a bude mene emisi.

Ale to by museli skoncit stare avie, tatry a skodovecky z dob komunizmu ... ci jine silene cmoudici vozy, pokud se to bude vztahovat pouze na ne a nas co mamem euro2 a vyse se to tykat nebude, jako v risi, tak OK

0/0
14.9.2011 21:05

l.g

Proč ne, ALE...

Ale s podmínkou, že obec nebude moci udělovat ŽÁDNÉ výjimky a bude si moci vybrat dejme tomu ze 3 jasně definovaných úrovní ochrany. Ze zákona plošně výjimka pro MHD, policii a záchranné složky, ale nikoliv pro rezidenty.

A plaketa vydávána DI na základě technického průkazu podle norem EURO za cenu pokrývající náklady na její distribuci.

0/0
7.9.2011 12:58

Antonín, topič

Re: Proč ne, ALE...

Proč jako výjimka pro MHD? Autobusy MHD toho nasmradí nejvíc.

0/0
7.9.2011 13:04

l.g

Re: Proč ne, ALE...

Hromadná doprava je veřejný zájem. Tam to je nereálné vymáhat. Ještě by se dalo souhlasit s tím, že radnice by po dopravci MHD požadovala poplatky, pokud by jeho vozidla normu nesplňovala, aby byl dopravce tlačen k modernizaci vozového parku.

0/0
7.9.2011 13:10

Antonín, topič

Re: Proč ne, ALE...

Tak to stejně zaplatí obec.

Jediný správný boj proti emisím je zdanění jejich zdroje = paliva. Kdo jezdí a smradí hodně, zaplatí hodně, kdo smradí málo, zaplatí málo.

Je to jako s tzv. eko výpalným, kdy moje starý auto, který má čtyřbodové vstřikování a katalyzátor s lambda sondou, bylo dáno na roveň trabantu - svinstvo.

A sorry, MHD je fajn na cestu do hospody, ale do práce nemůžu dojet zpocenej a pomačkanej a naštvanej a nakaženej kapénkovou infekcí atakdále.

0/0
7.9.2011 13:25

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč ne, ALE...

Zkus někdy během cesty v MHD neležet na zemi a neolizovat ji.

0/0
7.9.2011 19:26

Antonín, topič

Re: Proč ne, ALE...

To možná dělá tvoje matka, já určitě ne, socko škodovkářská.

0/0
8.9.2011 10:52

profitness

Re: Proč ne, ALE...

Dopravce je, většinou nebo snad vždy, vlastněn městem.

0/0
13.9.2011 21:29

D. Lister

ekologie?

Ochrana cistoty ovzdusi s tim nema nic spolecneho. EU prikazala zvysit prodej novych aut na zaklade lobingu vyrobcu. Aspon by to mohli rict naplno a vynechat ty kecy kolem.

0/0
7.9.2011 8:57

l.g

Re: ekologie?

Nedávno jsem pár dní jezdil se staříčkým Favoritem (r.v. 1990) a mohu vám říci, že to co z něj vycházelo bylo tak nechutné, že jsem rád za EURO 5. Lidé rychle zapomínají...

0/0
7.9.2011 12:47

Solenza

Re: ekologie?

Jestli to není poruchou mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
7.9.2011 12:55

l.g

Re: ekologie?

Máte dojem, že řidič může za to, jak čoudí motor jeho auta?

0/0
7.9.2011 13:00

Solenza

Re: ekologie?

Ano. Zkuste jet někdy plynule, řadit včas, nevytáčet zbytečně (hlavně) studený motor a uvidíte, jak se sníží celkové emise i spotřeba.:-)

0/0
7.9.2011 13:03

l.g

Re: ekologie?

Možná je jednodušší a mnohonásobně účinnější mít v autě katalyzátor. Krom toho: Vy víte, jak jezdím? :-)

0/0
7.9.2011 13:07

Solenza

Re: ekologie?

Když píšete že z něj vycházely nechutné věci, tak asi jezdíte ne úplně ekonimicky i ekologicky. Katalyzátor možná jednudušeji sníží celkové emise, ale zase zvyšuje provozní náklady na celkové složitosti auta, kdy se již používají 2 kyslíkové sondy, které mají omezenou životnost a velkou cenu a katalyzátor také trpí špatným stylem jízdy.

0/0
7.9.2011 13:12

Antonín, topič

Re: ekologie?

Z Favála v solidním stavu motoru žádná hrůza nevychází. Určitě ne brikety, jak známe z "moderních" aut.

0/0
7.9.2011 13:28

Shumway

Re: ekologie?

kolik bezmála dvacetiletých fáček je v sodním stavu ? většina z nich smrdí jen trochu méně, než hundrtky

0/0
8.9.2011 8:45

Antonín, topič

Re: ekologie?

Netuším, o fankly se vážně nezajímám.

0/0
8.9.2011 10:52

profitness

Re: ekologie?

Na motoru Fáčka se nemá co zkazit. Žádná elektronika, která všechno všude kontroluje a když se posmolí, dělá psí kusy.  Občas jezdím 21letým Fáčkem a nemůžu si stěžovat. :-P

0/0
13.9.2011 21:34

mak1_re

Takže to nebudou jezdit

ani autobusy MHD ? ;-D

0/0
7.9.2011 7:15

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Co to je,

neekologické auto ??? To je to auto, které při TK prošlo a splnilo emisní limit ??? Takže TK se stává zbytečnou buzerací nebo si zase nějaká skupinka vyčůránků vytváří nové korupční prostředí ???

0/0
7.9.2011 6:38

l.g

Re: Co to je,

Víte co to jsou emisní normy EURO? Plakety se vztahují obvykle na tyto normy a ne na nějakou TK.

0/0
7.9.2011 12:50

Antonín, topič

Re: Co to je,

Přesně tak. A proto zákaz vjezdu dieselů a hotovo.

0/0
7.9.2011 13:05

profitness

Re: Co to je,

Zlatý 15 let starý diesel s EURO1. Spotřeba nižší než "moderní" diesely. Co víc si přát? ;-D

0/0
13.9.2011 21:40

wp2t

Diktatura kapitaliátu?

Tohle už ale hodně smrdí. Až bude muset starosta udělit vyjímku svému nejlepšímu kámošovi tak za kolik?

0/0
6.9.2011 20:40

swiss114-3

a vsichni zeleni s Trabantem budou

pro vystrahu na miste zastreleni...

0/0
6.9.2011 18:44

wrah

Re: a vsichni zeleni s Trabantem budou

proč? Ale ať si do něj lijí směs lihu a "vyjetého" oleje z friťáku. Trabanta by neměla zadřít ani tato šílená směs a přitom je docela EKO, veškerý CO2 produkovaný spálením byl z atmosféry odebrán rok předem rostlinami, ze kterých je olej a líh. Navíc ten olej se použije vícekrát, napřed na smažení a pak jako palivo. (a nevím jak v trabantu, ale ve velkém dieslu dokonce pohlcené částice škrobu brutálně zvyšují výhřevnost.

0/0
6.9.2011 20:55

zorro_rojo

Re: a vsichni zeleni s Trabantem budou

Drobny detail - olej se v lihu nijak zvlast ochotne nerozpousti. Presneji receno, v podstate vubec. :]

Tedy zakladni podminka pro palivo pro trabika neni splnena. (smes musi motor mazat)

Diesel je na tom urcite lepe, tam staci ten olej. :]

0/0
7.9.2011 0:11

D. Lister

Re: a vsichni zeleni s Trabantem budou

rozpousti, ale ne fritovaci, musi se pouzit ricin

0/0
7.9.2011 8:52

xychteen

Jak to bylo v tý starý reklamě na mobily...

...co byla tak dobrá, že mi utkvěla (ovšem bez operátora :-))?

:

"Tak si tu útratičku sečteme... parníček byl?"

:-/

0/0
6.9.2011 18:08

muff-cz

ještě musí

soudruzi vymyslet, jak to udělat, aby se známka musela kupovat každý rok a každé město mělo svoji známku. Jinak si k penězům kluci nepřijdou...

0/0
6.9.2011 18:03

xychteen

Re: ještě musí

Žádnej problém - každé město jiný limit, každoročně změna limitní hodnoty... a je to v kabeli...

0/0
6.9.2011 18:09

Kirů

Re: ještě musí

Jen blbni, víš co je v ČR měst ? Ještě si to náhodou přečte nějakej parlamentní trouba, a jak potom budou vypadat ta okna u aut ?

0/0
6.9.2011 18:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.