Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA lobbovaly proti prodeji bitevníků L-159, ukazují depeše

Spojené státy údajně tlačily na Česko, aby neprodávalo bitevníky L-159 do některých zemí, hlavně Venezuely nebo Bolívie. Vyplývá to z depeší, které zveřejnil server WikiLeaks. Podle České televize vadily protiamerické režimy v obou zemích a údajná spolupráce Venezuely s Íránem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lovec ModroSupu Zločasných

Přerušit diplomatické vztahy sUSA

a basta ;-D

+1/0
6.9.2011 13:28

J adoré la Chat quatorze

Američané u nás zničili výrobu proudových letadel,

protože proudová letadla se sakra platí.Kolik zemí na světe je umí vyarábět - 12 ? 14? a USA se prostředníctvím vondrů ,havlů a švarcemberků zbavili jednoho konkurenta. Proč ne, když to šlo............!;-€;-€

+1/0
6.9.2011 12:08

biggles

Re: Američané u nás zničili výrobu proudových letadel,

L 159 není konkunerční pro zbrojaře z USA ale v první řadě pro Brity - myslím že Alcu amíci nechtějí v zemích kde je o ni zájem především proto, že opravdu funguje. Američané stroj ekvivalentní Alce neexportují.

0/0
6.9.2011 13:01

letecmig

Re: Američané u nás zničili výrobu proudových letadel,

jakemu ze to jinemu letadlu predstavovala l-159 konkurenci?

Jakaze zeme nakoupila po roce 1990 letadlo tridy L-159 treba od jineho vyrobce???

uchhhh

0/0
6.9.2011 17:49

biggles

Re: Američané u nás zničili výrobu proudových letadel,

např. Indie nakoupila Hawky, přesto že L159 vyšla ze srovnávacích testů jako vítěz...

0/0
6.9.2011 19:38

Kecálek

Jednostranné spojenectví

Naši vojáci v Iráku, ale zakázky jen pro americké firmy.

Naši vojáci v Afganistánu, ale zakázky jen pro americké firmy.

Naše výrobky se nesmí prodávat, aby prodaly americké firmy...

0/0
6.9.2011 11:37

biggles

Re: Jednostranné spojenectví

no zrovna do Iráku L-159 prodáme to je téměř hotová věc a do Afg. pokud na to najdou prostředky nejspíš taky... ;-)

0/0
6.9.2011 13:07

pučmidrát

Re: Jednostranné spojenectví

Nic si z toho nedělej. Polákům amíci slibovali vystrojení a výzbroj afghánské armády. Nakonec jim tam zřídili základnu cvičných raket!;-D

0/0
6.9.2011 20:50

Janhura

Rovní a rovnější - vždycky bylo a vždycky bude

Leckdo asi pamatuje, že USA lobovaly proti dodávce 50 kusů (!) pasívního radaru Tamara do Číny.

Naproti tomu Francie nerušeně dodávala do Íránu veškré atomové technologie.

+1/0
6.9.2011 10:47

Monokulturalista

Re: Rovní a rovnější - vždycky bylo a vždycky bude

Číňani by tu technologii radaru byli bývali jistě ukradli.

0/0
6.9.2011 10:59

zdeseny obcan

Re: Rovní a rovnější - vždycky bylo a vždycky bude

V realu to dopadlo tak ze se nic neprodalo a technologii nakonec schramstli Americane. (Lacino koupili firmu ERA ktera ten system dal rozvijela ale taky ho nesmela prodat.) Pokud se ten kseft s Cinou prece jenom povede vsechnu smetanu shrabnou oni.

0/0
6.9.2011 11:15

Monokulturalista

Re: Rovní a rovnější - vždycky bylo a vždycky bude

Tak to jsem nevěděl. Smutné. ERA také není jediný strojírenský či armádní podnik, který Američani zmrvili...

0/0
25.9.2011 3:07

jenda3

A´T žije náš velký americký přítel strýček Sam!

Nevěřím zprávám, že by se k nám takto choval:-/

0/0
6.9.2011 9:52

Glock Mark XVIII

Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

To je zase přiblblý nadpis a článek.

V L-159 je avionika a motor amerického původu. Než je tam nandali, Aero muselo podepsat dohodu, že nevyveze tento materiál bez souhlasu americké strany. Taková dohoda není žádná výjimka, ale pravidlo ustanovené am. federálními zákony.

No a pro prodej Venezuele a Bolívii by prostě Aero nedostalo souhlas. TO NENÍ ŽÁDNÝ LOBBYING, milé idnes.

+1/0
6.9.2011 9:38

modrozlodějskej fógl

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

Kecáš jako vždy ty tvoje "zaujaté hovadiny"! L-159 které byly nabízeny do "třetích" zemí neměli nic amerického!Měli mít zabudovány ukrajinské, ruské a polské díly. Potvrdil to i ředitel Aera. Proto amíci zákaz prosadili přes vládu a zbrojní licenční úřad!!

0/0
6.9.2011 10:01

ryccardo

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

přes vládu a přes jejich agenty typu Vondra. Jak já bych už někoho chtěl vidět viset na sloupě za sabotáž nebo vlastizradu.

+1/0
6.9.2011 10:25

modrozlodějskej fógl

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

R^:-/

0/0
6.9.2011 10:31

greenalien

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

Nechceš svoje slova nějak podložit?

0/0
6.9.2011 10:41

biggles

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

proč by dokádat něco, co není žádné tajemství? Použití alternativních dílů do L 159 z Francie a z Ukrajiny by otevřelo trhy na které se vztahují omezení dodávek vojenských technologií z USA - dokud mělo Aero amerického vlastníka tak podobné záměry vůbec nepřicházely v úvahu a potom byly podobné záměry rázně utnuty politiky a nikdo nezačne investovat do drahých zkoušek nové verze letounu když ví že neobdrží licenci k prodeji na trhy kde je o ni zájem -

proč? o tom je tento článek...

0/0
6.9.2011 11:52

pučmidrát

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

co chceš dokládat, to co jsem napsal, tak přímo prohlásil v TV ředitel Aera Vodochody.Byl to pořad i v souvislosti s Topolánkovou vládou, který s k tomuto také vyjadřoval.

0/0
6.9.2011 20:58

letecmig

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

me by hlavne zajimal ten odkaz na nabizenou verzi l-159 bez americkych komponent.... ne ze zdroje od Lojzy v hospode.

Mate predstavu kolik na kolik kusu by musela zakazka byt aby se vyplatila prestavba existujicih letadel nebo dokonce vyroba novych s novymy komponenty?

Pro zajimavost napriklad do ta omilana Bolivie kterou US zatrhli Aeru koupila nakonec misto nich celych OSM kusu cinskych K-8,

Venezuela (kde jednani o L-159 nebyla nikdy ve stadiu preferovaneho typu), koupila celych 18 letadel K-8.

vzhledem k tomu, ze K-8 stoji tak polovinu co L-159, jak by se ten obchod stoleti srovnal s naklady na prestavbu na ruske komponenty?

0/0
6.9.2011 17:57

biggles

Re: Nikdo proti ničemu nelobboval, prostě nebyl vydán souhlas

pokud vás to zajímá musíte číst i něco jiného než mainstream - v odborných časopisech a na oborových serverech se série exportních neúspěchů L-159 řešila nejednou. Lojza v hospodě moc chlastá, tak si na události které proběhly bez větší obecné pozornosti médii před 6-7 lety nemůže pamatovat.

Většina lidí čumí na tenhle článek jako tele na nový vrata a nevzpomene si ani na to, že zbrojní embargo uvalené na Venezuelu a Bolívii nebylo nějaké státní tajemství odhalené Wikileaks, ale veřejný mezinárodní akt, který prostě tvrdě dopadl na Aero a američané nijak nelobovali - tvrdě utnuli spekulace o možnosti že by Alca šla prodat přes embargo jako cvičný letoun kterým prostě v jakémkoliv provedení není, bez okamžité velmi negativní politické reakce USA.

O ruských komponentech se neuvažovalo - alternativní součástky měli být z Ukrajiny a Francie.

0/0
6.9.2011 22:43

Pete24

Svět zase nechápe kvalitu českých strojů.

Vymysleli jsme letadla, která nikdo ani moc nechce. Občas aspoň nějaký ten povstalec by si dal říct, kdybychom je dali zadarmo a ještě jim něco bokem šoupli. Je to fakt hodně nedoceněný letadlo, prý snad dokonce i lítá někde někdy.

0/0
6.9.2011 8:39

pettyo

Re: Svět zase nechápe kvalitu českých strojů.

No ony jsou země, které ho chtějí. Problém je, že v Alkách je amrická technologie a jejich prodej tedy podléhá souhlasu USA. A je logické, že USA si nepřejí aby se jejich technologie dostala do zemí jako Irán nebo Venezuela.

+1/0
6.9.2011 8:44

biggles

Re: Svět zase nechápe kvalitu českých strojů.

oni nechtějí, aby se tam prodaly i kdyby v nich žádná US technologie nebyla - nepovolili by nám tam ani prodej olítaných L 39 - prostě by o to "požádali"...

0/0
6.9.2011 9:37

modrozlodějskej fógl

Re: Svět zase nechápe kvalitu českých strojů.

R^

0/0
6.9.2011 10:02

vágus z ODS

Jsem zvědav co na to řekne největší přítel USA

Saša "osvětlovač" Vondra.;-D;-D

0/0
6.9.2011 8:03

J adoré la Chat quatorze

No to je mi ale novinka....................

USA znicilo u nas vyrobu proudovych letadel.......................!RvRv

0/0
6.9.2011 7:58

modrozlodějskej fógl

Re: No to je mi ale novinka....................

USA u nás zničilo nejen výrobu prodouvých letadel, ale i turboletů v Kunovicích. Pak vytunelovanou fabtiku prodali Rusákům. Kteří  nyní pomalu rozbíhají výrobu a GO L410-řady UVP-E.....

0/0
6.9.2011 10:07

J adoré la Chat quatorze

Re: No to je mi ale novinka....................

Zaplať pánbu.....!R^R^

0/0
6.9.2011 10:21

biggles

Re: No to je mi ale novinka....................

Úřadování američanů v českých firmách bohužel mělo prakticky bez vyjímky katastrofální následky a pokud bylo výhodné tak vždy jen pro jednu ze zúčastněných stran a nikdy to nebyl český partner který by z toho profitoval.

Napjaté očekávání, že se díky americko-českým projektům dostanou české výrobky na trhy ovládané USA se nikdy nenaplnily - naopak to sem tam zafungovalo. Amíci jsou prostě patrioti, kteří tvrdě prosazují americký zájem, což je styl, který by nám taky slušel, ale na to nejsou lidi. ;-)

0/0
6.9.2011 11:38

picky

Talže se ta výměna za CASA nepovedla

a ne že povedla.

0/0
6.9.2011 6:53

vava1

Jó amíci!!!

Amíci jsou hold naší přátelé na které se nelze spolehnout. Zejména za předchozího prezidenta. Obama ale není o mnoho lepší.RvRv

0/0
6.9.2011 5:24

pettyo

Re: Jó amíci!!!

Na Bushe se spolehnout dalo. S Obamou už je to horší.

0/0
6.9.2011 8:45

Uplink

Pak, že armáda nemá prachy...

... je to pár dní co tu byl článek, že armáda nemá prachy na platy. Ale všichni vědí, že nejvíc předražený obchody co náš stát dělá jsou armádní. Všechno co se do armády nakoupilo bylo ve velkém a navíc značně pŕedraženo (a to i když z té ceny odečtete všechny úplatky a různé poplatky za "dohození" kšeftu a pod...- to vše se promítne do závěrečné ceny zakázky) tak i přesto jsou předraženy. Pak všcihni čučíme na mld. zakázky a po pár letech se dočtem, že vlastně tolik techniky potřeba nebylo, navíc většina techniky je nefunkční, nebo trvale odstavena a postupně chátrá.

Proč proboha většina obyvatel tohodle kocourkova (co to koneckonců všechno sponzoruje) tyhle nedostatky vidí, zatímco lidé, kteří o tom rozhodují prostě kejvnou na všechno?!

- cenu si nedovedou sjednat normální (všechny zakázky byly předraženy s porovnáním s okolníma státama),

- ani záruku (nefunguje tam autopilot a různé rušičky a firma to laxně bude opravovat...)

zbytečně se večer rozčilovat není zdravý :/

+2/0
6.9.2011 1:48

Praotec

Jste proste

obchodni kofri i s tim OMNIPOLEM a jezdite ve Skodovkach.;-DV[>-]

0/0
6.9.2011 1:37

Mám v sobě kapitána!

A co píší Wikileaks o českých novinářích?

Jak se iDnes o Wikileaks najednou rozepsala!  Ale je zajímavé, že ani trochu nezmiňuje o tom, že jeden známý český investigativní novinář je v těch amerických depeších jmenován v úvaze o tom, že sdělovací prostředky možná spolupracují s politiky na zneužívání korupčních kauz k politickým ziskům. :-)

 

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/usa-se-dle-wikileaks-podrobne-zabyvaly-tematem-korupce-v-cr/679580

0/0
6.9.2011 0:52

lihoslavdluhousek

toto je osklivy protiamericky clanek

zajiste v odpudivem zoldu moskvy.

spojene staty vzdy chteji vse nejlepsi pro svetovy mir demokracii, lasku, pravdu a jeste jednou svetovy mir. a tak ma byt vse uvadeno.

+2/0
5.9.2011 23:44

Ego sum, qui sum

Re: toto je osklivy protiamericky clanek

A pokud to někdo nechápe bude mírově bobbardován v bezletové zoně.

+3/0
6.9.2011 0:30

Indi.HK

Re: toto je osklivy protiamericky clanek

jo jo měli by si zavést bezletovou zónu u sebe, aspoň by jim tam nenarážely letadla do těch velikých chalup.

0/0
6.9.2011 8:19

Cyberpunx

Aku zmenu, preco zmenu?

Nakonec vše stopl tehdejší premiér Mirek Topolánek. Ten ale

nyní tvrdí, že o ničem neví. "Já o tom nic bližšího nevím, myslím, že

tréninkové letouny L-39 tam vyvézt můžeme. My ale chceme samozřejmě

prodat L-159, to bych řekl, že je daleko tvrdší oříšek," řekl ČT.

Rotny Topolanek zapomel, ze L-39 se jiz radu let (konkretne 12) nevyrabi. Holt skleroza, no...

0/0
5.9.2011 23:35

popírač úplně všeho

pochybna kvalita

Tak nejak mi unika, proc letoun L-159 vubec v polovine 90. vznikl. Ale asi to nebude s jeho kvalitou tak slavne, kdyz ho nechteli ani v Nigerii :-/

0/0
5.9.2011 23:20

Ego sum, qui sum

Re: pochybna kvalita

Vy asi letadlum moc nerozumíte,že.

0/0
5.9.2011 23:23

popírač úplně všeho

Re: pochybna kvalita

Hmmm, a proc ho tedy nechtelo cca 30 zemi a to ani Nigerie?

0/0
5.9.2011 23:24

Vařící polévka gazpacho

Re: pochybna kvalita

Cena a nutnost schválení obchodu vládou USA ??

+2/0
5.9.2011 23:27

Vařící polévka gazpacho

Re: pochybna kvalita

Je skutečně otázkou proč se vlastně l-159 vyvýjel , ale rozhodně to není žádný létající skanzen , jeho zbraňový systém je srovnatelný se systémy používanými na stihačkách F 16 pokročilejších verzí

0/0
5.9.2011 23:26

Tarch

Re: pochybna kvalita

No skanzen to sice není, ale není to ani letadlo vhodné pro boj.

1) Létá moc pomalu a narozdíl od A-10 který je pravý podzvukový bitevník je strašně křehké. V podstatě to je jako srovnávat Mitsubishi Zero a Focke-Wulf Fw 190.

2) Na bojové letadlo unese strašně málo zbraní a munice. Lehký stíhací letoun světové třídy jsou naše Gripeny.

3) Dnešní letadla jsou už technologicky zas někde jinde než v datu výroby. Přeci jenom stojí v hangárech už nějaký ten pátek.

+1/0
5.9.2011 23:42

Vařící polévka gazpacho

Re: pochybna kvalita

Řekl bych , a to je možná jen můj dojem , že vývoj L-159 se táhl v devadesátých letech oblíbeného hesla "měli jsme připraveny tááákové senzační a převratné projekty ale , komunisti (rusové) nám je zakázali a tak teď když konečně můžeme tak vám všem ukážeme " . Nevím kolik celkem tahle sranda s L-159 stála ale vyvýjet bez perspektivy prodeje stroj v kategorii již zavedeného BAE Hawk byl pořádný ůlet . Mimochodem srovnatelné s L-159 jsou verze Hawk 100/127/128/200 a těch britové prodali po celém světě něco málo přes 200 . A ve srovnání s tím objednali naši generálové jen pro naši armádu 72 strojů . Prostě kocourkov .

+2/0
5.9.2011 23:59

biggles

Re: pochybna kvalita

můžete srovnávat A-10 s L 159, stejně jako můžete srovnávat tank s transportérem - netuším čeho se chcete dosrovnávat. ;-)

Více než 4.000.000 nalétaných hodin na Albatrosech piloty po celém světě hovoří jasnou řečí o využitelnosti tohoto typu letadla. Primární je výcvik pilotů a využitelnost L 159 jako lehkého bitevníku je srovnatelná třeba s vrtulíkem s výhodou doletu a výrazně vyšší rychlosti dosažení cíle. Jeho silnou stránkou je cena, provozní náklady a nenáročnost -na světě je hodně zemí které na nákup a provoz stíhacích a bitevních plnokrevníků nemá prostředky, L 159 je pro ně jak dělaná...

+1/0
6.9.2011 2:30

SuperSocka.

Re: pochybna kvalita

No ale proč je teda nekupují ? Všechno se svádět na USA fakt nedá....

0/0
6.9.2011 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.