Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík utonul v Seči při táborové hře, vyšetřovatelé viní vedoucí

Tragická smrt sedmnáctiletého mladíka poznamenala loni 18. srpna průběh letního tábora u Sečské přehrady. Uprostřed vodního díla naplánovali vedoucí dětem hru. Jeden z chlapců však vzdálenost nezvládl uplavat a utopil se. Smrt od té doby vyšetřují kriminalisté. Snaží se zjistit, jakou roli sehráli vedoucí tábora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ministr zemětřesení

Z některých pisatelů je mi opravdu smutno.

Čtu tuhle diskusi se smutkem v duši,protože je to snůška nesmyslů, až na několik výjimek. Jde o jednoznačné o zanedbání povinností vedoucích.Vedoucí ani nevěděli,že se jim ztratil, tak byli daleko. Byl zákaz koupání,teplota vody a vzduchu nízká, sinice.Děti nebyly po nočním programu odpočaté atd. atp. Ti co obhajují tyhle lumpy, o kterých se nebojím říci, že ho nechali utopit, opravdu obdivuji, když vůbec nevědí o čem píší. Do toho článku se samozřejmě nevejdou podstatné okolnosti, které byly pro celou věc podstatné.

No nic. Hlupáci mají také právo na život a mohou si říkat co chtějí. Já si mohu ale myslet něco jiného. A myslím. Jen vím, že by měli být ti, co měli odpovědnost, ale dělali něci jiného, než měli, takže si jí zřejmě neuvědomovali a hazardovali se životy dětí, po právu potrestáni. V to doufám.

Jen těžko si tady píšící chytrolíni a teoretici mohou uvědomit, jakou bolest taková událost způsobí těm co zůstali a přitom vědí, jak to bylo doopravdy a jak to bylo zcela zbytečné.

0/0
2.10.2011 21:06

zelenáještěrka

Skutečnosti a okolnosti

teplota vody i vzduchu cca 18°C,zákaz koupání v nádrži Seč,4 děti vyskočily na pokyn táborové vedoucí z plachetnic zakotvených 100m od břehu v místě s hloubkou vody 4 m.Vedoucí s dětmi do vody nešla,nebyla v plavkách.Děti měly doplavat na břeh a následně plnit další úkoly.Hoch avizoval ještě před skokem do vody,že to nejspíš neuplave,byl alergik.Uplaval cca 20 m a začal tonout.Žádal o pomoc děvče,které se také účastnilo hry,děvče se bálo o svůj život,proto mu nepomohlo,řeklo mu ať si zamává na lidi na plachetnicích.pokračování v dalším příspěvku...

+1/0
9.9.2011 13:33

picachu

Dotaz pro vodni experty

Jsem v tomto laik a rad bych se tedy zeptal. Mam osobni zkusenost, ze pokud jsem ve vode a neplavu at vleze ci stoceny do "kozelce" presto zustavam na hladine a nedari se mi potopit. Jak je tedy mozne se utopit?

0/0
6.9.2011 13:10

Mlokman

Re: Dotaz pro vodni experty

Tělo má pozitivní vztlak jen v případě, kdy jsou plíce naplněny vzduchem.  V okamžiku, kdy vydechnete, je vztlak těla negativní a tělo se potápí. Ještě výraznější to je, když se do plic dostane voda.

Schválně si zkuste v bazénu, kde dostanete na dno, lehnout na hladinu a vydechnout - půjdete dolů.

0/0
6.9.2011 13:13

kostej_

Re: Dotaz pro vodni experty

No a někdo má dokonce objem plic tak malý, že ani při naplnění vzduchem je vztlak negativní a bez pohybu jde dolů.

0/0
6.9.2011 13:24

kostej_

Re: Dotaz pro vodni experty

...i při naplnění...

0/0
6.9.2011 13:25

český_vesničan

Re: Dotaz pro vodni experty

...blbost..pokud si člově v klidu lehne na vodu...ta se nepotopí..i kdyby si plíce nechal na břehu....

0/0
6.9.2011 13:35

tomas_s

Re: Dotaz pro vodni experty

Ale musí bejt dost tučnej, že?

0/0
6.9.2011 14:01

picachu

Re: Dotaz pro vodni experty

Asi to bude hodne individualni, jak nekdo psal. Kdyz ja uplne vydechnu, tak se ponorim tak 5cm pod hladinu a dal neklesam.

0/0
6.9.2011 14:09

bar.bu.do

Re: Dotaz pro vodni experty

... to je fyzikálně jen obtížně možné ...

0/0
6.9.2011 14:59

Mlokman

Re: Dotaz pro vodni experty

Tak v tom případě prosím o vysvětlení, proč utopení lidé se ponoří. A to i lidé nazí, které nemá co stahovat dolů.

0/0
6.9.2011 15:11

Rubik1

Re: Dotaz pro vodni experty

Ne každý. Já jdu spolehlivě pod vodu, pokud nejsem hodně nadechnutý. Otestováno.

0/0
7.9.2011 16:01

referentka

...no nevím, ale vedoucí museli

být absolutně na hlavu...jestli si lajzne někdo  vyhlásit soutěž či hru  v přeplavání přehrady bez toho, aby měl představu jak zdatní plavci jsou, bez ohledu na věk, tak je to trestuhodné...sama plavu velmi slušně, troufnu si na větší vzdálenosti...ale bez toho, aby někdo jel vedle mně alespoň na madračce, nebo abych si před sebou hnala nafukovací míč bych se na "to" nedala...sedumnáct let - těžký frajer přecenil svoje síly a vedoucí to neodhadli...:-/

0/0
6.9.2011 12:05

daadyy

Re: ...no nevím, ale vedoucí museli

ani to nemusel být těžký frajer, mohl třeba dostat křeč nebo prostě jen neodhadl svoje možnosti, od toho jsou taky na táboře vedoucí

0/0
6.9.2011 12:12

net.Xtreme V.

Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

A pokud děti nebudou v klecovém lůžku pod sedativy (na která nemají alergii), tak jejich bezpečnost zajistit skutečně nejde, jde samozřejmě snížit případná rizika úrazu nebo ztráty, ale eliminovat ne...

Jsem zvědav, kdy se přijde s tím, že děti musí mít GPS lokátory.

0/0
6.9.2011 10:48

.@.

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

Tady ta diskuse je o nebezpečných ORGANIZOVANÝCH akcích, ne o nešťastných náhodách z klukovin mnohdy neuhlídatelných puberťáků, tyhle věci bych do sebe nepletl, co říkate?

0/0
6.9.2011 10:54

net.Xtreme V.

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

No dobře, ale organizují se hry (pro starší děti) jako bojovka, orienační běh a podobné, kde zařizování vrtulníku s noktovizorem a termovizí je mimo možnosti rozpočtu, nicméně bez nich je tábor docela nuda...vážně by mě zajímalo, jak chceš organizovat 100% bezpečnou bojovku, jediné řešení je ji vynechat, to platí v podstatě pro všechny "outdoorové" aktivity...

0/0
6.9.2011 10:59

daadyy

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

nechat děti plavat přes přehradu bez dozoru je celkem o ústa..

0/0
6.9.2011 11:03

net.Xtreme V.

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

Jo to jo, ale nejsem si jistý, že to bylo úplně bez dozoru...

0/0
6.9.2011 11:07

Ruler

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

jenže, co to je "bez dozoru"?? taky jsem jezdil na tábory na Seč a taky se plavalo z ostrůvku k Hoješínu - dobré 2 km... vedoucí výborný (bývalý závodní) plavec, 6 děcek 12-14 let, 2 doprovodné loďky (ale rozhodně ne každýmu za krkem)... je to dost? není to dost? nic se nestalo, tedy to bylo dost... (nejvíc keců maj ti, kteří nic takovýho nikdy nedělali a neřešili)

0/0
6.9.2011 11:17

daadyy

Re: Na táboře jsem párkrát dělal vedoucího

v případě co je popisován asi žádná loďka doprovodná nebyla..o tom, jestli to bylo dostatečně zabezpečené rozhodne soud, ne já. pokudbych si však měl tipnout, tak si myslím, že organizátor za to nějaký trest vyfásne.

0/0
6.9.2011 12:09

Socialismus je forma zločinu

Spousta táborových vedoucích

chápe svůj pobyt na táboře jako prázdninovou léčbu vlastních mindráků ;-€Rv

+2/0
6.9.2011 9:19

Cofola

Re: Spousta táborových vedoucích

To samé lze napsat o spoustě diskutérů na iDnes.

+3/0
6.9.2011 10:12

Socialismus je forma zločinu

Re: Spousta táborových vedoucích

Jenže vás nikdo nenutí to číst a tedy vám to nemůže způsobit žádnou újmu.

0/0
6.9.2011 10:21

.@.

Re: Spousta táborových vedoucích

R^

0/0
6.9.2011 10:48

.@.

Tábory, teambuildingy, "zážitkové" a "adrenalinové" akce...

Všechno je to o tom samém. Pár <pííp> si vymyslí naprosto přihlouplé hry a ještě větší <pííp> se do toho nadšeně a hlavně "kolektiivně" hrnou. Chudáci ti, co mají rozum, nechce se jim do toho, ale jsou okolním tlakem takových <pííp> přinuceni se účastnit, přece "parta se nesmí trhat"! Roli zde hraje často davová psychosa, vyvolaná oněmi nadšenci, kteří  kdyby si třeba vymysleli hru na skákání z 5. patra, budou ti, co se odmítnou zúčastnit, označeni za vyvrhele, zatímco ti <pííp> budou "IN".

 

Lidi, nenechejte se vláčet d.bil.ma!!!

+3/0
6.9.2011 9:17

Socialismus je forma zločinu

Re: Tábory, teambuildingy,

Je to tak R^

0/0
6.9.2011 9:26

doubas007

Re: Tábory, teambuildingy,

jakožto hlavní vedoucí hasičského tábora s Vámi nemohu souhlasit! jezdíme s dětma již 10.let a dětí kupodivu přibývá, ačkoli trend je jiný! z Vašeho názoru je cítit jakási nepochopitelná nechuť k těmto akcím, že by to byly pozůstatky z mladých let?:-/

+1/0
6.9.2011 9:33

sluni-sluni

Re: Tábory, teambuildingy,

ale on píše o teambuildingu apod., ne o táborech... , mě to tyhle akce taky neberou - ale když byl člověk v táboře, to je přece něco jiného, pokud jste v práci a jste donucen jen na víkend nebo týden někam jen proto aby se uvalily prachy jakože se tmelí kolektiv - tak i pro mě je to zbytečné vyhazování peněz

0/0
6.9.2011 9:45

síma25

Re: Tábory, teambuildingy,

Tak asi jsem četla jiný název nadpisu příspěvku, než vy. Já tam vidím v prvním slově "Tábory, ..." Takže nemluví jen o teambuildingu - který nesnáší asi všichni s výjimkou pipin z HR - ale i o táborech a ty mi přijdou fajn..

0/0
6.9.2011 10:08

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

A není jedno, jak se to nazývá a pod nadpis jaké akce se něčí šílené nápady schovají?

0/0
6.9.2011 10:13

.@.

Potrefená husa?

Ne, nemohu hodnotit vaše akce, ať už se to nazývá jakkoli, protože je neznám. To, co jsem napsal znám jistě ze zkušeniosti, a to celoživotní. Asi se nesnažte s vašimi "pozůstatky" hrát na psychologa, to je asi jako bych vám řekl, že je známé, že co hasič, to zakuklený pyroman, že? ;-)

0/0
6.9.2011 10:11

český_vesničan

Re: Potrefená husa?

..ano ...debilita bývá celoživotní.....

0/0
6.9.2011 10:13

bolan

Re: Tábory, teambuildingy,

Co je to "píííp"? Když to budu psát, budu taky IN?

0/0
6.9.2011 10:06

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

<pííp> je ekvivalent toho, co by ve zvukovém záznamu např. v TV nebo veřejném rozhlase bylo nahrazeno odpovídajícím tónem. Zde z důodu cenzury tzv. nepublikovatelných slovíček. Vy jste tady v diskusi asi nový, že? ;-)

0/0
6.9.2011 10:15

dino_na_idnes

Re: Tábory, teambuildingy,

Jakožto bývalý organizátor čehosi na způsob tábora a člověk v minulosti se motající kolem uskupení typu Prázdninová škola Lipnice, Instruktoři Brno či Velký vůz a můžu říct, že "kecáte kraviny", házet vše do jednoho pytle svědčí akorát o Vašem zoufale omezeném pohledu.

Zásada dobrovolnosti je to první, na co je u profesionálních organizátorů brán zřetel a když se někomu něco nechce, musí mít neoddiskutovatelnou volbu říci ne bez jakýchkoliv represí, mezí něž patří i odsouzení zbytkem účastníků. Další neméně důležitou zásadou je potom program přizpůsobený účastníkům, čehož je možno docílit dvoukrokově, jednak výběrem účastníků a jednak úpravám programu "na místě". A o bezpečnosti snad ani netřeba mluvit.

Pokud tedy někdo na táboře složeném z náhodné party děcek vymyslí hru "přeplav přehradu bez jištění" a nějaký kluk do toho jde, aby "neztratil tvář", je to sice amatérismus nejtěžšího kalibru, ale nemá smysl na základě takového incidentu psát takto obecné reakce.

+3/0
6.9.2011 10:17

český_vesničan

Re: Tábory, teambuildingy,

....podepisuji....

0/0
6.9.2011 10:21

Socialismus je forma zločinu

Re: Tábory, teambuildingy,

"Zásada dobrovolnosti je to první, na co je u profesionálních organizátorů brán zřetel"

;-D;-D;-D Tak to jsem byl vždycky asi na špatném táboře, protože to, co jsem zažil já, a to na různých táborech, mělo často spíše povahu vojenského výcviku. Prostě se vždycky našel zakomplexovanej blb, kterej si potřeboval na dětech něco dokazovat.

+2/0
6.9.2011 10:27

net.Xtreme V.

Re: Tábory, teambuildingy,

To jsi byl, dobrovolnost je to nejdůležitější při podobných akcích.

0/0
6.9.2011 10:54

dino_na_idnes

Re: Tábory, teambuildingy,

To jste patrně byl, já zažil i "obyčejné" tábory, jež mě bavily. Ale co mi tak přijde, Vy mluvíte o táborech, kde si nějaký podnikatel řekne "tady se napakuju", najme bandu čerstvých dospěláků, pro něž je takový tábor leda příležitostí ohnout nějakou šestnáctku a ještě za to dostat kapesné... A pak z toho jsou frustrovaná děcka.

Je fakt, že já mám tyto zkušenosti "standardního tábora" převážně z akcí, kde organizáitoři byli bývalými účastníky a obě strany tam byly prostě proto, že je to bavilo.

0/0
6.9.2011 10:56

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

Díky za zmínku o PŠL, jedním z těch šíleneých tunýlků na veřejné finance, vykazující ziskovou činnost, ale nestoudně žádající o dotace a podporu. Promiňte toto off-topic, ale to nešlo, když jste tu organizaci zmínil.

A její činnost? Ozval jste se zjevně jako potrefená husa, sorry.

A ohledně vašich "zásad dobrovolnosti" si něco nastudujte o psychologii a sociologii. Můžete na místě říkat 1000x, že je něco dobrovolné, když "dobrovolník" ví, jak mu to potom bude dáno k sežrání (ale o tom vy jako instruktor nemáte ani ponětí, vy s těmi lidmi pak nežijete)..

0/0
6.9.2011 10:37

dino_na_idnes

Re: Tábory, teambuildingy,

No, když si sečtu veškeré své akce, tak jsem byl asi častěji účastník než organizátor, proto myslím, že můžu mluvit za stranu "kolektivu, v němž bude něco dáno k sežrání"... A prostě nemůžu souhlasit s tezí, že to tak obecně chodí.

Nevím, je možné, že jsem měl vždy neskutečné štěstí na kolektiv, taky je pravdou, že jsem se do tohoto světa dostal až ve čtrnácti a ani jsem neorganizoval nic pro obecně mladší patnácti let... Možná je to pro desetiletá děcka jinak, ale článek byl o sedmnáctiletém klukovi.

A ohledně studia sociologie a psychologie, proto jsem tam uvedl to vyloučení represí ve formě odsouzení kolektivem, pokud organizátor nedokáže navodit atmosféru, v níž ostatní necítí potřebu kohokoliv shazovat, pak je na špatném místě.

A k tomu financování, tak do toho nevidím a též to pokládám za off-topic (ale osobně si říkám, ať každý podojí tento stát o tolik, kolik jen zvládne - v rámci platných zákonů).

0/0
6.9.2011 11:08

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

ok, za vysvětlení, to je fér, díky moc!

 

Ale k tomu <off-topic> nemohu nereagovat: To myslíte vážně??? 8-o Jestli jo, co tu děláte, honem vyplňovat dotazník se žádostí o dávky, příspěvky, dotace... ježíííš... ;-€

TENHLE STÁT MUSÍ MÍT MINIMUM PENĚZ, ABY NEBYLO CO DOJIT. Proboha, ono pomalu není na důchody, stát je v dluhu, ale je na nějaké outdoorové kraviny?!

<end of off-topic>

0/0
6.9.2011 11:26

dino_na_idnes

Re: Tábory, teambuildingy,

Ano, myslím to naprosto vážně. :) Totiž, souhlasím s tím, že stát musí mít minimum peněz. Ovšem dokud se tak neděje, vítám veškeré aktivity ukazující, jak se vyhazují peníze z eráru těmi, které to nebolí. Jedině když takových případů bude určité kritické množství, je tu jistá šance, že to trkne i průměrného voliče a zvolí změnu.

0/0
6.9.2011 14:14

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

Jenže - do důsledku - stát nemá vůbec žádné peníze, neb má pouze dluh. Když vy budete v dluhu, tak si asi taky nebudete vyskakovat a platit blbiny, ale budete šetřit, kde to jde a snažit se dostat zpátky do finanční rovnováhy.

0/0
6.9.2011 14:29

.@.

Re: Tábory, teambuildingy,

Jinými slovy se zeptám: Vám připadá v pořádku, že kdejaké firmy a společnosti si dělají zisk na úkor státního dluhu?  On je to navíc "zisk" těžce optimalizovaný, raději se koupí auto za melouna pro šéfa a dá se to do nákladů, než by se zaplatila daň. A to se právě i v případě všech těch nenažraných "neziskovek" děje.

0/0
6.9.2011 14:34

.@.

Mimochodem...

ještě dotaz...

Nevíte náhodou, zda jsou v Lipnici v vrámci PŠL pořád ještě 10-12 leté děti nuceny vrhat se do tamní 12 stupňové hluboké vody lomu uprostřed lesa v rámci nějaké přblblé hry? :-P

0/0
6.9.2011 10:52

dino_na_idnes

Re: Mimochodem...

Nevím, toto jsem nezažil, tak nemohu soudit.

0/0
6.9.2011 11:09

.@.

Re: Mimochodem...

Ok, btw. organizuje "SES", další příživnická organizace navázaná na PŠL...;-O ;-€ Rv

(tihlke týpci řeší ve výroční zprávě, že sice jsou "neziskovka", ale "bez zisku to přece nejde dělat!" = jejich slova ;-D )

0/0
6.9.2011 11:31

Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně

Tyhle aféry jen každého otravují.

Já bych všechny ty letní tábory zakázala.

+1/0
6.9.2011 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.