Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika se 11. září šestkrát zastaví, křesťanům vadí absence Boha

Američané se chystají na desáté výročí teroristických útoků z 11. září 2001. Prezident Barack Obama při té příležitosti pronese projev ve washingtonské katedrále, proti pietě u Ground Zero se zvedla vlna kritiky ze strany konzervativních křesťanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

realista1234567

Skutečně upřímné by bylo

pokud by bylo umožněno skutečně objektivní znovuvyšetření všech souvislostí s 11.9. To bych bral jako skutečně pokorné gesto.

0/0
9.9.2011 9:25

realista1234567

Omlouvám se, ale tato megašou

obnobná s putovní výstavou ostatků našich hokejistů po Staromáku nemá s pietou nic společného.

+2/0
9.9.2011 9:23

mira777888

proc do toho vubec zatahujou cirkev?

ta nema s bohem nic spolecnyho.

0/0
9.9.2011 8:50

brblovka

No...

..žádného boha bych na pietní akt netahala... Ve jménu jednoho (Aláha) ten hrozný zločin ručníkáři spáchali  ten náš Bůh to klidn dopustil. Vzpomenout na oběti ano, ale bez náboženských ceremonií!

0/0
9.9.2011 8:01

kucerka2

Pravda o 11.září

http://neuveritelnaodhaleni.cz/filmy-a-videa/911-blueprint-for-truth.html

8-o

+2/0
7.9.2011 8:23

kocy

Re: Pravda o 11.září

R^

0/0
8.9.2011 19:04

da_rd_a

Re: Pravda o 11.září

vy kucerkove z kocourkova budete verit jen co vam soudruzi nalhali .

svet nezapomene na to, ze jste to byli vy a palestinci, kteri poskakovali po ulicich a radovali se ze smrti tisek nevinnych

0/0
8.9.2011 19:31

Kokodák, rebirth

Re: Pravda o 11.září

tyto a podobné stránky jsou jen pro trotly bez mozku:-)

+2/0
8.9.2011 21:26

NáhodnáPřezdívka

AFA

Rád bych upozornil autora článku že Americká rodinná asociace, neboli American Family Association (AFA) (pokud jsem správně pochopil) není nejvhodnější zdroj komentářů k jakékoli politickospolečenské události. AFA byla umístěna na seznam "hate groups" SPLC.

Proč se rovnou nezeptat Freda Phelpse co si myslí? Westboro Baptist Church? Anyone?

0/0
6.9.2011 20:17

slavik

...11/9 pred 10 lety

... vzdyt to bylo VSECHNO jinak... a nepatri tam ani buh, ani allah ... a tech 10 let melo slouzit k prohloubeni a overeni faktu !!! Pravda by mela vitezit, né blaboly, tím méne ty, které se už dlouhých 2000 let hodí křestanské církvi...kdyby aspon byli korektni a predelali ty nemozne sprky, které uz davno veda uvedla na spravnou miru.... !

0/0
6.9.2011 16:20

Tomáš22

fanatici

Fundamentalisté ať si trhnou nohou. V těch mrakodrapech zahynuli lidé různého vyznání i ateisté a není jediný důvod, proč by zrovna křesťané měli mít nějaké výhody.

8-o

+1/0
6.9.2011 13:46

saldo

Pieta bez Boha?

No samozřejmě! Kdepak byl pánbíček, když se to před deseti lety stalo? Kdepak byl pánbíček, když prováděli genocidu Khmerové? Kde vězel, když za 2. světové války zahynuly miliony nevinných? A tak bych se mohl ptát skoro donekonečna. Takže nevím, proč by měl alibisticky participovat na pietních akcích v NY. Celá diskuse kolem toho má smysl jen když bláhově připustíme jeho existenci.

+1/0
6.9.2011 11:04

Suska

Re: Pieta bez Boha?

no prave, ze to nema smysl ani, kdyz pripustime, ze existuje. Protoze pokud existuje a ma vlastnosti jake jsou mu prisuzovany, tak to neni nic hodneho obdivu ale spis odsouzeni. Samotna bible je popis zvracene nespravedlnosti, chtice po uctivani pod prisernymi hrozbami, zarlivosti i genocidy celych narodu konanych a prikazovanych bohem. Satan i Hitler jsou proti nemu lidumilove.

+2/0
6.9.2011 18:05

biggles

absence boha?

tak to musel jistě vymyslet nějákej ateista... ;-D

0/0
6.9.2011 10:02

mutantmutant

pánbíčkáři

(blijící smajlík)

+2/0
6.9.2011 9:31

ScoutX

Re: pánbíčkáři

A pak kdo, že je ten agresivní? Předpokládám, že vy se mezi "věřící" nepočítáte.

0/0
6.9.2011 9:43

Bouše

Jo, dejte si čtyři Otčenáše a pět Zdrávasů, to vám pomůže.

:-P

+4/0
6.9.2011 9:21

ScoutX

Re: Jo, dejte si čtyři Otčenáše a pět Zdrávasů, to vám pomůže.

Myslíte, že by to někomu ubížilo? Tak proč ne, když to nic nezkazí ale existuje možnost, že to pomůže?

0/0
6.9.2011 9:58

babacek

Ground Zero

Jsem rozhodně pro vyhovět věřícím. V

0/0
6.9.2011 8:50

abbbe

Re: Ground Zero

Tak tak - a hezky vsem - jehovistum, krestanum, protestantum, taoistum, muslimum, budhistum, hinduistum .......  zadna diskriminace a snad to do konce roku stihnou

+1/0
6.9.2011 9:00

babacek

Re: Ground Zero

Svobodu vyznání zaručuje ústava USA.

0/0
6.9.2011 9:06

abbbe

Re: Ground Zero

ale v tom neni "jadro pudla" ;-)

0/0
6.9.2011 9:10

babacek

Re: Ground Zero

Kde tedy je?8-o

0/0
6.9.2011 9:13

babacek

Re: Ground Zero

1. dodatek, který začíná slovy „Kongres nesmí vydávat zákony zavádějící nějaké náboženství…“. Toho v prvních letech platnosti Listiny využily některé státy a zavedly státní náboženství nebo alespoň různé náboženské zákony.

0/0
6.9.2011 9:09

pointless

Re: Ground Zero

;-D Doufám, že je to vtip.

0/0
9.9.2011 3:27

grandemi

Re: Ground Zero

Není, mělo by to být pietní místo a ne turistická atrakce.

0/0
9.9.2011 6:47

brblovka

Re: Ground Zero

Ty budovy byly plné lidí RŮZNÉHO vyznání! Vždyť tam zahynulo téměř 3000 lidí!  Nejsem odborník na náboženské obřady, ale u jednotlivých církví se asi vzpomínkové obřady za zemřelé dost liší. To by měla být věc rodiny, pozůstalých, aby se pomodlili podle pravidel SVÉ víry. Veřejná pietní akce by měla být "jen" vzpomínkou a uctěním památky, žádné náboženské rituály!

0/0
9.9.2011 8:08

Ormir

Mají to na svědomí věřící

Tato událost ovlivnila psychiku a duši země a my se ani nepomodlíme? Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/amerika-se-11-zari-sestkrat-zastavi-krestanum-vadi-absence-boha-pbc-/zahranicni.aspx?c=A110905_153537_zahranicni_aha

Tato událost ovlivnila psychiku a duši země a my se ani nepomodlíme?

Nezapomněli jste, že útok na dvojčata mají na svědomí taky věřící ? Kdyby na světě byli všichni ateisti, pravděpodobně by bylo líp.

0/0
6.9.2011 8:28

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

Kdyby byli všichni ateisti, tak budeme chováním a hodnotami na úrovni doby kamenné. Ano za útoky můžou věřící ale extrémně radikální věřící, kteří vzali doslova, že mohou pro hlásání své víry použít i násilí. Zdaleka se to netýká všech věřících, dokonce ani většiny. Na druhou stranu. Kněží si často neuvědomují, že věřící nepotřebuje masové akce aby se za oběti pomodlil. Naopak individuální modlitba bude jistě upřímnější, než předříkávaná a opakovaná tisíci lidmi, i když bude jistě "korektní" a "odsouhlasená".

0/0
6.9.2011 8:36

Ormir

Re: Mají to na svědomí věřící

Doporučuji přečíst knihy : Dawkins Richard - Boží blud, Petr Bakalář -  Bůh jako psychický virus

Není pravda, že by lidé bez víry byli bez morálky.

+1/0
6.9.2011 8:49

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

To netvrdím. Ale já vám doporučím taky jednu: Bible. A především vám poradím vyhledat původní znění a odborný výklad, protože jak známo překlad nemusí vždy vybrat správný výraz z mnoha možných (viz. "Adam" v původním překladu znamená též "lidstvo"). Pak možná pochopíte, že morálka jež kolem sebe vidíte, tak vychází prakticky zásadně z této knihy a to i u lidí to, kteří dávno přestali boha hledat a tak přestali věřit v jeho existenci.

0/0
6.9.2011 8:54

Kazeasch

Re: Mají to na svědomí věřící

Taky doporučím jednu. Kladivo na čarodějnice. A nemyslím od Kaplického ale původní Malleus maleficarum z r 1486

+1/0
6.9.2011 9:00

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

Kladivo na čarodějnice je dobrá kniha a nevím proč ne Kaplického. Že by proto, že poukazuje na to, že šlo v čarodějnických procesech i o civilní soudce a další lidi, kteří pokud vůbec nějakou měli jen velice povrchní víru (spíše byli "bezvěrci")?

0/0
6.9.2011 9:06

Kazeasch

Re: Mají to na svědomí věřící

O Kaplického ne protože to už je kliha o tom jakým způsobem se používala ta kniha o které jsem psal já. Do té stačí nakouknout a najde se tam takovýho svinstva že kniha od kaplického je ve srovnání s ní pohádka pro děti. Inu "inkviziční manuál" (ale fakt se to dost blbě čte)

+1/0
6.9.2011 9:16

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

To máte pravdu. Ale jak jste si mohl v knize Kaplického všimnout, tak už v době čarodějnických procesů jí i kněží považovali za bestiální výtvor.

0/0
6.9.2011 9:37

Kazeasch

Re: Mají to na svědomí věřící

To jo. V podstatě kněží o kterých mluvíte byli ti opravdoví věřící, co nemají potřebu někomu něco nutit "násilím". Tady ti co se cítí ukřivdění, že bůh nebyl pozván, jsou srovnatelní spíš s tou inkvizicí. (Na to původní dílo jsem se odkazoval hlavně aby tu někdo nerozjížděl něco o tom že to už je pouze literatura. Odkaz na knihu "která to opravdu zažila" mi přišlo věcnější.)

0/0
6.9.2011 9:47

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

Naprosto s vámi souhlasím. Opravdový věřící ani nepotřebuje masové akce aby uctil památku zemřelých a pomodlil se za ně.

0/0
6.9.2011 9:50

Ormir

Re: Mají to na svědomí věřící

Ano, je pravděpodobné, že morálka se odvíjí od ranného křesťanství, ale podívejte se jak ji dokázali pokřivit vyznavači Mohameda. Zabíjejte nevěřící kdekoliv je potkáte ! No to snad není možné, že sami křesťané tvrdí, že věří ve stejného boha jako muslimové.

A není už čas obejít se o tyto berličky a více věřit vlastnímu rozumu ? Myslíte, že byste nedokázal žít bez kostela ?

0/0
6.9.2011 9:13

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

Jistě že dokázal. Ale proč bych to dělal, když mi Bůh pomáhá. To bych byl sám proti sobě. Podívejte jaký je mezi věřícími poměr vysokoškoláků možná budete překvapen. Nebo se podívejte kolik světoznámých vědců byli nebo jsou věřící lidé. Víra jen doplňuje rozum. Nevylučují se. Naopak víra rozum rozvíjí a neustále člověka nutí ptát se na další a další otázky a rozum se snaží na ně odpovědět.

0/0
6.9.2011 9:23

Hairy_ass

Re: Mají to na svědomí věřící

Tak většina vědců jsou teisté, v tom smyslu, že nevěří v Boha, ale v přírodní zákony, Einstein byl mnohokrát nařčen z toho, že je věřící a on to popřel. A takhle je na tom spousta dalších. To jen tak naokraj.

0/0
6.9.2011 9:26

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

Jistěže mezi vědci nejsou jen věřící to je nesmysl. Ale naprosto stejný, jako že všichni věřící věří v překlad v kterém se píše o stvoření světa a lidstva ze dvou o osob. Vždyť co třeba Koperník, Komenský, a další. Ve skutečnosti si nedovedu představit dobrého vědce, který by byl skutečným ateistou. Jelikož skutečný vědec nikdy nevyloučí teorii, která nebyla vyvrácena. Jen ho nic nenutí jí brát v potaz pokud nebyla potvrzena (pak ale musí zvážit riziko, zda svůj výzkum nevystavuje nějaké chybě, jako u každá jiné nepotvrzené teorie)

0/0
6.9.2011 9:32

Ormir

Re: Mají to na svědomí věřící

Známým věřícím českým vědcem je Jiří Grygar. Je zároveň členem skeptického spolku Sisyfos. Pokrytecké ovšem je, že tento spolek má ve stanovách, že se nebude zabývat náboženstvím. Zvláštní, na jiné bludy poukazuje a pitominy šířené pánbičkáři naprosto pomíjí. Přitom i málokterý věřící věří tomu, že bůh stvořil zemi za 6 dnů.

0/0
6.9.2011 9:49

ScoutX

Re: Mají to na svědomí věřící

No dnes tomu věří opravdu málokterý, protože rozbory textů té doby prokázaly, že v době, kdy se psal starý zákon se číslovka sedm používala podobně jako dnes ležatá osmička a vyjadřovala věčnost. Věřím, že pro nezainteresované to může jako pitominy vypadat ale to i teorie relativity, nebo zákon o vztlaku. Člověk se tím musí opravdu zabývat aby pochopil, že to úplná pitomina není.

0/0
6.9.2011 9:54

ilb

Re: Mají to na svědomí věřící

Sedmý den jako ležatá osmička? 8-o Opravdu žasnu nad tím, jaké nesmysly jsou vykladači bible schopní předložit, aby ty pitomosti a nesmysly v bibli obhájili. :-)  http://zod.reformace.cz/dny-stvoreni-cislo-107

+1/0
6.9.2011 18:11

Suska

Re: Mají to na svědomí věřící

Jasne, vsemohouci, vsevedouci stvoritel vesmiru, ktery ma tolik hvezd, za na kazde zrnicko pisku na Zemi jich pripada milion, si vyvolil jedno prachove zrnicko v tom vesmiru jako jeho stredobod. Pak na nem svoril zivot a pozdeji vybral primitivni poustni narod ve stredni dobe bronzovy, aby lidstvu sdelil jak, ze ten vesmir stvoril a co ze po nas chce. (pricemz se to k vetsine lidi ani nedoneslo).

A my tisice let neustale pozmenujeme vyklad toho, jak to asi myslel, protoze to, co kolem sebe pozorujeme tomu ale vubec neodpovida (dokonce ani jeho moralka, ktera je z dnesniho pohledu totalni zvracenost).

Takze ted ve 21. stoleti, kdyz litame do vesmiru potrebujeme pochopit nejakou krkolomnou Bozi symboliku a alegorii, aby nam to zapadlo do pozorovani. Pricemz i pri "nejlepsi" snaze to sedi asi jako kondom na kaktusu. Paradoxne, prumerny clovek dokaze napsat text a sdelit myslenky, ktere jsou pomerne presne srozumitelny prakticky kazdemu.

No to dava hlubokej smysl.

0/0
6.9.2011 18:44

shemed

Re: Mají to na svědomí věřící

No, a ted se na to podivejme trochu z jineho uhlu pohledu. Tenhle clovek, ktery si sedi na hroude hliny kdesi  v jedne galaxii z miliard galaxii ve vesmiru, a ktery se se svym uchvatnym rozumem nedostal dal nez na mesic, se tu bude naparovat a hrat si na to, ze s timhle svym "vedeckym" poznanim skutecnosti (ktere se btw kazdych par desitek let musi pozmenit) ma patent na pravdu a muze smele rozpoznat co je skutecna pravda a co ne?!  No, trochu k smichu ne? To uz mi prijde pravdepodobnejsi, ze si tuhle hroudu hliny vyvolil Buh a stvoril na ni cloveka, aby si s nim mohl popovidat!

a co je nemoralni na moralce Bible, jako "nezabijes", "nesesmilnis" apod. ? Jiste, nepohodlne to asi je, ale nemoralni..... ?!?!

A reknete mi, prosim vas, co je nesrozumitelne na NZ? Kdo by nerozumel treba tomu ze "Buh je laska a kdo zustava v lasce zustava v Bohu a Buh v nem"?

verte, Bible je srozumitelna a Buh mluvi jasnou reci, jen je potreba chtit slyset. Pekny den!

0/0
8.9.2011 16:07

Suska

Re: Mají to na svědomí věřící

vedecky pokrok zpresnuje teorie a na zaklade jejich predikci vytvari tak malicherne veci jako pocitac, do ktereho ted civite, mobilni telefony, satelity a kosmicke rakety. Kdyby ty teorie byly spatny, tak tyto veci nefungujou.

Co se tyce vaseho dokonale dobreho, vsemohouciho, vsevedouciho stvoritele vesmiru (Brahma? Mbombo? Ptah? Unkulunkulu? YHWH? bo kterej?) tak tomu trosku kolisaji schopnosti ne? Technik je excelentni, ale jako literat je totalni nula. Dale pri sve dokonalosti rad vytvari dost pochybne systemy, jako napr lidskou spolecnost, hady na stromech, ktere jsou nahodickou primo pred nosem tech, ktery to jist nesmeji. Dale mu nejdou veci jako odstraneni zavad (coz resi krkolomnyma potoma, a genocidama) a predevsim odpusteni. Chapete vyznam nekonecna a dokonalosti? Chapete, ze jakakoli nedokonalost nebo konecnost tento myt zcela diskvalifikuje?

Co se tyce biblicke moralky, tak vam vrele doporucuju si tu knihu precist, protoze vy jste ji evidentne videl jen zavrenou.

0/0
8.9.2011 18:22

Suska

Re: Mají to na svědomí věřící

Tak se podivejme napr na ty vase desatera (ktera jsou Mojzisem prinesena dvakrat a v trosku jine podobe).

Za prve, obe desatera jsou jen zlomek z bozich prikazani ve starem zakone, kde je narizaovano mimo jine kamenovani zen, ktere nejsou panny v den svatby, zabijeni deti, ktere urazi sve rodice. Tresty za oholene vousy a podobne. To uznavate i tato prikazani?

Ale i bez toho. Desatero je uvedeno uzasne moralnim: "Ja jsem zarlivy buh a trestam hrichy otcu na synech a dalsich dvou generacich". Prvni dve prikazani: Uctivejte me, neuctivejte nikoho jineho. Treti prikazani: Neberte slovo bozi nadarmo, Ctvrte: Nepracujte v nedeli (hmm, tady ta moralka primo tece po zdech). Nezabijes a nepokrades prece taky nedela lidi moralni, to je zaklad fungovani spolecnosti. Bez nej bychom tu nebyli my, ale spolecnost, ktera se nezabiji. Zaver je korunovan myslenkovym hrichem, zakaz touzeni.

Nesesmilnis a nebudes lhat jsou snad jedine znamky slusnosti a ohleduplnosti.

0/0
8.9.2011 18:33

Suska

Re: Mají to na svědomí věřící

dale si proberme uzasne dokonale a moralni bozi ciny: Eva po nastrazenem pokuseni (proc? vzdyt prece buch musel vedet co dela a jak to dopadne) odsouzena spolecne se vsemi zenskymi potomky k bolestem pri porodu a podrizenosti muzi. Prvni vyvrazdeni skoro vseho ziveho zahy pri potope. Pak se Noe vozdal a jeho syn ho omylem videl naheho. Za to druhy ten proklel vnuka(!!) k vecnemu otroctvi (bohem vyslyzeno). Lot, jediny bohem zachraneny ze Sodomy byl clovek, ktery nabidl sve dcery besnicimu davu at si je znasilni a pak s nimi v opilosti pocal potomky (protoze jeho zenu buh nechal zkamenet za to, ze byla zvedava). Abrahama pozadal o podrezani jedineho syna Izaka (pricemz mel jeste jednoho starsiho syna). Pozdeji Abraham lhal faraonovi, ze jeho zena je jeho sestra, ten si ji vzal za zenu a buh ho za tu nevedomost potrestal (nikoli Abrahamovo lhani). Egyptany mastil pohromama a vrazdenim prvorozenych hlava nehlava, protoze porad menil nazor jestli ty zidy z egypta dostane nebo ne.

0/0
8.9.2011 18:43

Suska

Re: Mají to na svědomí věřící

kdyz zidy dostal z egypta, tak pripomel svuj pravni system: prenaseni provineni mezi generacemi a trestani potomku za hrichy praotcu... (to pripomina KLDR ne?) a seslal prvnich deset prikazani. Uctivat me, uctivat me, neppracovat v nedeli, nezabijes, nepokrades, atd. a hned na to prikazal at kazdy zabije sveho bratra, souseda a kamarada (3000 mrtvych). Pak sepsal desatero znova (tomu rikam ucebnicovy prikaz dokonalosti). Nasleduji pravidla zachazeni s otroky a jak prodavat jejich dcery. Sexualni pravidla. A pak prichazi Jozue, ktery na prikaz toho uzasneho boha vyvrazdi vse zive v asi 30 mestech a krale napichne na kuly. Mimochodem Buh si zde osobne ukamenuje prchajici z jednoho mesta. Dale se bible nese v obdobnem duchu megabrutalnich prikazani, pribude i lidska obet (a dnes misinterpretovany bozi pozadavek na obetovani prvorozenych). Asi 600 primych protimluvu. Dalsi genocidy. Malichernosti jako bozi potrestani deti roztrhanim medvedama, za to, ze se posmivali holohlavemu, a podobne

0/0
8.9.2011 18:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.