Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desítky starostů z obcí budou protestovat před ostravskou radnicí

Chceme spravedlivější rozdělení daní, jste přezíraví k venkovu. I s těmito hesly se v pondělí dopoledne sejdou desítky starostů menších obcí Moravskoslezského kraje před ostravskou radnicí, aby tak daly najevo svůj postoj k zahájené kampani moravskoslezské metropole za zachování současných daňových pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

111petr1234

reakce na pana Kainara

Starostové mi trochu připadají jako ekonomičtí analfabeti říká pan Kainar. Pane kainare ti starostové o rozpočtovém určení daní ví 100x více než Vy. Neurážejte lidi, kteří za mnohonásobně méně peněz vybudovali mnohonásobně více než Vy. Nestrašte lidi Vašimi výroky o umírání a pod. Všechno chcete aby bylo v Ostravě a pokud možno přímo ve středu a já nevím proč. Karolina je vzorem. Postavme další megalomanskou stavbu uprostřed města přitáhněme tak další tisícovky aut do středu města a potom volejte,že nemůžete dýchat !!!  Dnes jsem Vás upozorňoval, že Vaše kapaň je vedena tendenčně a z pozice síly a jen to dále potvrzujete. Návrh nového RUD podporují i města jako je Třinec,Jablunkov, Český Těšín,Frýdlant nad Ostravici ... Petr Martiňák,starosta obce Horní Tošanovice.

0/0
5.9.2011 15:41

ventas

Ne všichni jdou protestovat

Já se jmenuji Martin Válek a jsem místostarostou v malé obci, Žabeň, která se nachází mezi Ostravou a Místkem. Můj postoj je jiný než pana GAzdíka, Lukše a Kalouska. Ano, naše malé obce mají dostat přidáno, ale proboha vzít Ostravě skoro sedminu rozpočtu, to bude znamenat utlumení rozvoje Ostravska, na kterou doplatíme všichni, kteří zázemí Ostravy využíváme. Já se demonstrace starostů zúčastním také, ale na klopě budu mít odznak "Ostravu nedáme". Jenom několik čísel z naší obce - počet pracujících v Ostravě je 40% z ek. aktivních osob, počet studujících v OV je 35%, myslím, že to jsou ty hlavní. Samozřejmostí je to, že využíváme zázemí Ostravy pro kulturu, sport apod. Není to bohužel jenom černobílé. Vezměme těm velkým a dáme to těm malým. Pokud nevíte, tak tím Ostravsko přijde téměr o půl miliardy, které se rozpustí v jiných regionech. A teď zvažte, co pro Ostravsko dělá stát - např. v oblasti životního prostředí, dopravy atd. Rozvoj Ostravy je rozvojem i nás ostatních.

0/0
4.9.2011 21:52

do100a

Re: Ne všichni jdou protestovat

tak věnujte peníze obce Ostravě

0/0
5.9.2011 11:10

dislektik-idnes si na mě zasedla

to je divné

socanský primátor nechce dát z cizího,ten sobotka má ale starosti s tímto krajem když to není Palas tak Kajnar ;-D;-D;-D

0/0
3.9.2011 23:49

quaček

RUD

Nikdo tady ještě neřek, že posílení příjmů obcí o 7mld jde ze zrušených státních dotací, které se přerozdělí mezi všechny obce a města. Zmizí tak korupce a teplá místečka centrálních úředníků. Někdo se snaží vrazit klín mezi 4 velká města (která mírně zchudnou) a 6244 měst a obcí, které na novém dělení RUD poměrně výrazně vydělají a nebudou muset leštit kliky pražských ministerstev. Vláda by tak udělala první krůček proti korupci. Kajnar neřek, že přijde o 900 mil., ale 700 dostane kompenzací zpátky. Nikde na zeměkouli nejsou takové rozdíly, aby Pražák měl 6,5x větší žaludek než občan Horní Dolní. Inu sytý hladovému nevěří.

0/0
3.9.2011 9:58

Konstrukter

Re: RUD

700 dostane kompenzaci zpátky, ale jen 1 rok. To je teda výhra. :-D

0/0
4.9.2011 8:33

hermína

jo, naději na např. kanalizaci nebo jen osvětlení

ve své malé obci, za to bych s klidem obětovala láci divadelních vstupenek a počet atrakcí v ostravské zoo. a kdo ne?

těch velkých měst je málo, většina lidí žije v menších. uvědomme si, že ty násobně menší částly na hlavu dostávala i okresní města.

0/0
3.9.2011 9:18

Santa1

Každý je využívá,

ale nikdo nechce vidět, že to něco stojí. Myslím krajská a okresní města. Spousta lidí se zmůže, koupí si domek v nějaké menší obci, ale sedne do plechovky a do Ostravy dál dojíždí za prací, k doktorovi, za zábavou, sportem atd. Myslíte si opravdu, že ty stojící kolony aut na vodárně, na Mariánskohorské, na Frýdlantských mostech atd., že to jsou všechno občané Ostravy?! Samozřejmě ne. Pracuji v centru a z mých kolegů nejsme ani čtvrtina, co bydlíme v Ostravě. Myslíte si, že někdo z těch přespolních si uvědomuje, že vlastně využívá a zatěžuje infrastrukturu Ostravy? Že to není pro Ostraváky zadarmo?

Vůbec mě nezajímají plky trpaslíků, kteří si nevidí ani na špičku nosu.

0/0
3.9.2011 8:28

RAA

Re: Každý je využívá,

Je dojemné, jak zaměňujeme pojmy. Ta menší města nechtějí sebrat nic Ostravě. Tabude dál dostávat více na každého občana. Chtějí jen, aby dostávala tak jak je v Evropě zvykem 2x více ne 5x nebo jako Praha 8x více.  Ti lidé na vesnicích chtějí taky žít, mít čističky, chodníky, opravené cesty. To, že jezdí za prací do vašich měst vám přináší peníze na daních - tedy další zisk, jelikož daně jdou tam, kde má firma sídlo, ne odkud se dojíždí. A navíc kolem vesnic jsou lesy, rybníky a ty zase hojně využíváte vy, městští, nebo si opravdu myslíte, že ty chaty, ti houbaři, nebo šplouchající se v rybnících jsou místních?

+1/0
3.9.2011 8:57

Santa1

Re: Každý je využívá,

Jo tak vy na to máte statistiku ;-D. To jste si právě vycucal z prstu. Jediný přímý příjem z daní mají obce z daně z nemovitostí. Všechny ostatní daně jsou předmětem přerozdělování, takže daňový příjem z přespolních nemají města žádný.

Můžeme se ovšem pobavit o ekonomickém výkonu měst (podílu jejich obyvatel na HDP). Pokud by totiž příjem obcí závisel na jejich ekonomickém výkonu, měly by velká města ještě více než mají a malé obce by měly ještě méně, než teď. Nikdo jim nic nebere.

0/0
3.9.2011 13:17

flames828

Re: Každý je využívá,

Aha, tak ovšem ekonomický výkon zabezpečují právě ti lidé, co dělají kolony na vodárně a mostech, ni? Nebo to tak není? Tak si to rozmysli. To je přece jasné, že lidi z Polomi a Hlučína a Rychvaldu makaji v Ostravě, neasi, to je nějaký důvod pro to, aby Ostrava utápěla peníze v pomatených a neprůhledných projektech a v těch menších obcích aby obráželi půl světa, když chtějí čističku, nebo novou pumpu do vodojemu?

0/0
3.9.2011 23:37

BR75

Takže...

...jde pouze o jedno,pánové budou muset opravdu spořit,méně přihrávat do vlastní kapsy a opravdu dělat komunální politiku tak,jak se dělá na malých městech.

0/0
3.9.2011 0:31

Santa1

Re: Takže...

Souhlas. Jako první opatření bych viděl zavedení mýtného za vjezd do města pro venkovany.

0/0
3.9.2011 8:29

RAA

Re: Takže...

pozor aby se nezavedla stejná opatření při vjezdu do rekreačních oblastí. Asi byste prodělali.

0/0
3.9.2011 8:59

hany1

Re: Takže...

jestli o tom nevíš, tak z chaty se platí daň. Platí se odvoz odpadků i když mám ke kontejnéru 1,5 km. Co myslíš, kolikrát ho využiji?.

0/0
3.9.2011 9:06

Santa1

Re: Takže...

Přesně tak, daň z nemovitostí se u rekreačních objektů násobí koeficientem, obce pro ně nedělají téměř nic.

0/0
3.9.2011 13:20

BR75

Co to sakra ten Kajnar mele...

Proč by Ostrava měla dostávat 6x více na 1 obyvatele? A vůbec nechápu,proč by měla dostávat 3x více,jak je to v novém návrhu. Jaké služby asi tak v té Ostravě využívám? Divadlo je u nás taky,taktéž kina,zimák,bazén... a všichni dostávají dotace,sportovní kluby totéž,hromadnou dopravu a MP máme taky. Co je na té Ostravě nebo Praze tak zvláštního?:-P

0/0
3.9.2011 0:28

Vsetín 1

Re: Co to sakra ten Kajnar mele...

zvláštního nic moc, ale žaludky mají větší;-D

0/0
3.9.2011 7:31

ted61

Re: Co to sakra ten Kajnar mele...

JSem ostravák ale určitě se nezastávám kajnara. v prvé řadě nebudou mít sobě do těch nenažraných panděr. jen on kolik rozházel peněz . v ostravě za jeho vlády není nic nového, nic nefunguje. jen spřátelené firmy. a to se nelíbí. za co si budou stavět baráky a žít si jak .... OStrava stejně jde do kytek, stěhuje se tady odsud hromada lidí, firmy odcházejí. pronájmy městských nebytových prostor rostou do šílené výše a stále mají málo

0/0
3.9.2011 8:19

Santa1

Re: Co to sakra ten Kajnar mele...

Jojo, máte pravdu, až to vezme do ruk Ostravak, nebo TOP09, nájmy určitě půjdou dolů Rv...

0/0
3.9.2011 8:32

hany1

Re: Co to sakra ten Kajnar mele...

Co to meleš? Nebytových prostorů je tolik, že zejí prázdnotou. Už několik let byla pozastavena stavba nebytových prostorů u Karolíny.

0/0
3.9.2011 8:57

dorrey

Lid versus ČSSD a Praha.

To tu zatím nebylo. Hlavně pro socánky je to nová zkušenost, že jim lid chce sáhnout do jejich krajských tunelů.

0/0
2.9.2011 21:26

Achille Volfoni

Re: Lid versus ČSSD a Praha.

tak v Ostravě "vládne" ČSSD společně s ODS....a velmi dobře si spolu obě strany rozumí.

0/0
3.9.2011 0:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.