Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitel domu na Václaváku: Od zbourání neustoupím, Praha není muzeum

Zbourání domu na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice se stal v létě jedním z nejdiskutovanějších témat. Jeho majitel James L. Woolf si ale trvá na svém a dům chce i přes protesty části veřejnosti i odborníků zbourat. Řekl to v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mozna

Mozna

Nemyslim si, ze pokud se povoli zbourani jednoho domu automaticky to spusti lavinu bourani historickych budov. Dum, ktery tam ted stoji se mi nijak zvlast nelibi, nejsem ale odbornik, takze mi mozna neco unika. Take muzu rict, ze Vaclavak neni zrovan mistem kam chodim rada, necitim se tam dobre, vsude sami fetak. Mozna, ze diky te nove budove tam bude chodit vic 'normalnich lidi' jelikoz tam budou treba zajimave obchody, kavarny, restaurace.

0/0
7.9.2011 8:34

tanzanie

Vacalvske namesti

Myslim, ze Vaclavak si zaslouzi aby to bylo opet namesti kam budeme radi chodit a novy projekt misto budovy, ktera neni ani tak stara a jeste navic prestavena je snad krok spravnym smerem. Me vadi daleko vic, ze MC Praha 1 neni schopna zajistit abychom se na Vaclavaku vecer nebali.

0/0
5.9.2011 21:15

Vědma Phoebe

Kod to je, ten pan Woolf?

Jeho názory naznačují, že bourat Malou Stranu a Staré Město by mu nedělalo sememenší potíže.

0/0
5.9.2011 6:56

xsmudla

ale nas nezajima jeho nazor

s tim at se jde vycpat. V Praze zije milion lidi a zeptate li se prazaka ( ne naplavy) rekne, ze to je jeden z nejzhecich domu. Tim tuplem bych mu to nepovolil. Ten zbuar co zi hraje na ministra mne tak strasne vadi .... to je ten nejhorsi ! Pavle Dostale, vidite to ???

0/0
3.9.2011 1:17

Aqua

Památkáři

zvláštní, jak jim jednou záleží na materiálu oken ve vedlejší ulici na Žižkově a podruhé nechávají bourat historické budovy uprostřed města....

0/0
3.9.2011 0:44

mikibu

Nie je ani tak podstatne

aby to nezbural. Podstatne je, aby tam namiesto toho postavil krasny historicky dom zo 17-18. teho storocia. Na to by si mali dat uradnici pozor, aby tam nepovolili stavbu nejakej opachy. So z Trnavy a viem o com hovorim. Komunisti urobili z krasneho historickeho mesta opachu. Nerad by som, aby tak skoncilo aj najkrajsie mesto sveta.

Na namesti bola nadherna historicka budova s vezickou napravo:

http://files.realitybox.webnode.sk/200000372-147f215791/Trnava námestie 1931.jpg

Tu komousi zburali a postavili tuto nadheru: Dom ROH v Trnave:

http://farm3.static.flickr.com/2317/2383954481_dc4c6de4b6.jpg

+2/0
2.9.2011 18:39

opportunity

Re: Nie je ani tak podstatne

co je to OPACHA?

0/0
2.9.2011 19:36

Lesní sběř

Re: Nie je ani tak podstatne

O- je japonská předpona značící něco velkého, významného či mimořádného. Kupříkladu obento je velké bento a obaba je velká baba. Analogicky s tím, opacha je velká pacha.

Takže zbývá vyřešit už jen jediný drobný detail: co je to pacha? :-P

0/0
3.9.2011 18:08

wp2t

fšechno už prodali

Fšechno už tady dávno rozprodali dokonce i vás už dávno prodali.

0/0
2.9.2011 18:28

LimonadovyJoe03

Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

jak je patrné z této diskuze, proč je všude takový nepořádek, proč jsou chodníky samé psí h..., proč se všude válí vajgly a petky? Tady to není o tom, že by se v mase českých buranů najednou projevil cit pro architekturu (nebo dokonce pro památky), tady spíše vadí to, že někdo něco má (a ještě k tomu je to cizinec).

0/0
2.9.2011 15:18

vasek001

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

Ty musis byt hodne najivni, kdyz si myslis ze tenhle cizinec to dela pro nejaky cit v architekture a proto ze chce udelat Prahu krasnejsi ;-D Proboha uz toho tady nech..... ;-D

0/0
2.9.2011 15:48

LimonadovyJoe03

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

Nevím, že bych někde něco takového psal. Parně na to moc nevidíš, vypni comp a běž se proběhnout na chvilku ven. Dělá to proto, že je to jeho investice, jeho majetek a chce na tom něco vydělat.

0/0
2.9.2011 15:56

vasek001

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

Myslim ze ty patris k tem ignorantum , kterym kdyby pred barakem postavili sochu ve tvaru penisu a rekli ze tohle je opravdove umeni tak ty budes prvni kdo bude chodit a presvedcovat ostatni ze tohle byl fakt dobrej napad! A tem co se to libit nebude budes rikat zavistivi burani bez kouska citu umeni, architekturu, .... :-P

0/0
2.9.2011 16:22

LimonadovyJoe03

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

Kdepak, já jsem tu Kaplického hromadu... nebo chrchel nebo jak se to jmenovalo rozhodně nepodporoval.

0/0
2.9.2011 16:24

vasek001

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

A v Brne na Svobodaku jsi byl? ;-)

0/0
2.9.2011 16:26

LimonadovyJoe03

Re: Pokud lidem v ČR vážně tak záleží na prostředí jejich měst

Nebyl.

0/0
2.9.2011 16:27

mladej.milionar

sympatak

Ten chlápek je mi sympatickej, evidentně má peníze a ani není moc starý R^ Tací rozhodují o dnešním světě ! R^

0/0
2.9.2011 15:16

LimonadovyJoe03

Re: sympatak

Tak je to pořád lepší, než když o něm rozhodovali obtloustlí tajemníci z nějakého příhraničního ONV.

0/0
2.9.2011 15:19

Lesní sběř

Re: sympatak

No a podle toho to taky vypadá. ;-)

Ale je fakt, že to nebude typický zbohatlický grázl. Nemá gaunerského ježka ani mafiánskou holou hlavu. :-)

0/0
3.9.2011 17:54

vasek001

Cizak

Pane Woolfe Praha mozna pro vas neni muzeum , ale vy jste nejste Čech jte jen cizak, takze je vam cela Praha uplne u pr*ele a o co vam jde jsou penize. Tak jako borcum co koupi fungujici firmu ,nechaji ji zkrachovat , vztuneluji, po castech rozprodaji....

:-P

+2/0
2.9.2011 15:08

LimonadovyJoe03

Re: Cizak

Kolik toho vlastníte v Praze vy a kolik máte prosperujících firem?

0/0
2.9.2011 15:14

vasek001

Re: Cizak

Proc bych mel neco v Praze vlastnit? Abych mel pravo kupovat a bourat co me napadne jenom proto ze z toho sypou penize? Mozna to mel zkusit na narodni muzeum koupit ho zbourat a postavit tam neco co neni muzeum, kdyz Praha neni muzeum... :-P

+1/0
2.9.2011 15:45

LimonadovyJoe03

Re: Cizak

Aha....takže nic. Tak si nejprve zkuste podnikat, něco vlastnit a o něco se starat a pak teprve raďte.

0/0
2.9.2011 15:57

vasek001

Re: Cizak

Vy vlastnite co?

0/0
2.9.2011 16:24

LimonadovyJoe03

Re: Cizak

Já něco vlastním a tak vím, jak je těžké se o to starat a přesto si netroufám kecat do plánů a infestic jiným hospodářům/ majitelům.

0/0
2.9.2011 16:28

jeste asocialnejsi grupa

Re: Cizak

ano, majitel ma kupodivu pravo se svym majetkem nakladat jak uzna za vhodne ... narozdil od nejakeho toho "fseholidu", kteremu z toho baraku nepatri ani cihlicka.

0/0
2.9.2011 19:07

jardahorak

Re: Cizak

Diky cizakum vypada Praha jak vypada vy rozumbrado ;-D

0/0
2.9.2011 15:54

LimonadovyJoe03

Re: Cizak

Myslíš cizáckého Lucemburka Karla IV.?

0/0
2.9.2011 15:57

vasek001

Re: Cizak

To znamena ze jako vypada dobre???? ;-D

0/0
2.9.2011 16:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: Cizak

a co jineho mu ma asi tak jit, nez o penize ? o nejake to "blahofseholidu" ?

0/0
2.9.2011 19:05

modryblazen

to by sis doma nedovolil

a tady budeš dělat machra!!

+2/0
2.9.2011 13:51

Cynyc_

Ale pane Woolfe,

nač ty zástupné pseudoargumenty? Stejně všichni víme, jak to je, takže můžete klidně po pravdě říct: "Já z toho chci vytřískat prachy a nic jinýho mě nezajímá."

+2/0
2.9.2011 13:39

tyraelid

Re: Ale pane Woolfe,

A natom je neco spatneho, ze chce ve svem podnikani na vsem majetku vydelat? Kdyby se vice cechu snazilo misto kyselych a zavistivych reci podnikat a vydelavat, oc dale by byl tento narod.

+1/0
2.9.2011 13:44

Cynyc_

Re: Ale pane Woolfe,

Povšimněte si, že jsem postup pana Woolfa nehodnotil, jen jsem konstatoval, že nemá jiná kritéria na své jednání než zisk. Hodnocení této skutečnosti je zcela subjektivní, takže nemá smysl říkat, že to je (objektivně) dobře či špatně. Vám to imponuje, mě to přijde primitivní, povrchní a nevyzrálé. Kromě toho se dopouštíte demagogie: podnikat není totéž, co bez ohledu na cokoli vydělávat co nejvíce peněz. A v závěru sugerujete, že kdo nepodniká a nevydělává, vede kyselé a závistivé řeči, což je evidentní lež. Většina populace nepodniká a nemá o to zájem, proto také podnikatelům nezávidí.

0/0
2.9.2011 14:04

VVK

Re: Ale pane Woolfe,

Koupit zdravý dům na takovém místě s tím, že jej zbořím, zkrátka špatné je.  Mohl v Praze investovat kdekoli. S takovým přístupem by nezůstal kámen na kameni. Argumenty toho pána nejsou víc než alibismus. Nechápu Vaši větu o kyselých a zavistivých ... Co to s tím má společného? Máte dojem, že staví-li se někdo k této kauze kriticky, musí nutně někomu závidět?

+1/0
2.9.2011 14:15

jardahorak

Re: Ale pane Woolfe,

Jak se pozna takovy zdravy dum? Takovy co jeste stoji? Skoda, ze takovy pristup nemeli predkove. Treba ten trouba Karel IV. Zboural spoustu zdravych domu jen aby mohl vystavet Nove Mesto prazske, nedouk ;-)

0/0
2.9.2011 14:20

hafusak2

Re: Ale pane Woolfe,

Jenže on stavěl celé město najednou, ne jeden barák.

0/0
2.9.2011 15:44

jardahorak

Re: Ale pane Woolfe,

Kdyz se stavi cele mesto, tak uz na zdravych domech nezalezi? Takze kdyby ten cizak chtel postavit cely novy Vaclavak, uz by to bylo v poradku? ;-D

0/0
2.9.2011 15:52

LimonadovyJoe03

Re: Ale pane Woolfe,

;-D

0/0
2.9.2011 16:01

jeste asocialnejsi grupa

Re: Ale pane Woolfe,

a opravdu jste si jist, ze by ho neco jineho zajimat melo ?

0/0
2.9.2011 19:08

Mrs. Robinson

To jsme dopadli...

...Rv:-/...cizinec nám bude určovat, co je a co není památka:-(Rv

+3/0
2.9.2011 13:27

tyraelid

Re: To jsme dopadli...

Porad lepsi cizinec nez "obycejni lide". A pro evtsinu normalnich lidi neni na prvnim miste cizinec, ale MAJITEL.

+2/0
2.9.2011 13:29

Cynyc_

Re: To jsme dopadli...

Vidíte, a já myslel, že je v první řadě člověk, potom muž, a někde v dáli pole přívlastků je také majitel. Snad jen anarchokapitalisté věří, že hlavní, ne-li jedinou interakcí člověka se zbytkem reality je uplatňování vlastnických práv.

0/0
2.9.2011 13:44

tyraelid

Re: To jsme dopadli...

Jiste mate pravdu, ja vsak hovorim v kontextu s clankem ktery je o vlastnictvi domu. A kdyz se bavime o vlastnictvi domu, tak prvni co me napadne je majitel a nikoliv cizinec.

0/0
2.9.2011 13:45

Cynyc_

Re: To jsme dopadli...

Ano, v tomto kontextu zcela souhlasím.

0/0
2.9.2011 14:07

jeste asocialnejsi grupa

Re: To jsme dopadli...

a kvuli tomu ze je to clovek a muz nemuze uplatnovat svoje vlatnicka prava ? a mimochodem, ja se opravdu domnivam, ze vuci naproste vetsine spoluobcanu je naprosto dostacujici chovani prostrednictvim uplatnovani majetkovych prav. co je moje, do toho te nic neni, a co je tvoje, do toho zase nic neni me ...

0/0
2.9.2011 19:12

Radka.seznam

Re: To jsme dopadli...

Majitel..? ;-€ Spíš ničitel!!

+1/0
2.9.2011 14:42

Lesní sběř

Re: To jsme dopadli...

Majitel nemajitel, cizinec není našinec. :-P

0/0
3.9.2011 17:56

jardahorak

Re: To jsme dopadli...

A ona to snad je pamatka? Barak nema status pamatky a nemel ho ani pred tim nez ho ten cizinec koupil...

0/0
2.9.2011 13:45

dino_na_idnes

Dům nemá věžičku?

Souhlasím, to je vzhledem k okolí vážný prohřešek... Tak mě napadá, ten obchoďák věžičku mít bude?

+2/0
2.9.2011 13:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.