Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihočeští radní schválili lanovku v první zóně Národního parku Šumava

Jihočeští radní dali zelenou lanovce přes první zónu Národního parku Šumava na Hraničník i rozšíření silnice z Nové Pece na Zadní Zvonkovou. Odsouhlasili také další kontroverzní záměry, které roky žádali starostové a kritizovali ekologové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

silný kuřák

Opět pouze důkaz toho,

jak překotně a bez určení základních parametrů byl vyhlášen NP. "Odborníci" se jen třásli na své pískoviště, kde budou provádět zahraniční delegace a ukazovat jim, jací jsme pašáci....."Vědci" se těšili, jak si vypracují desítky prací..... Přitom všem ušlo, že v prvé řadě není tohle pohoří na hraní pro pár vyvolených, ale že je nutno přemýšlet hodně dopředu.....

+1/0
2.9.2011 7:30

JAR-47

správně

jen chválím toto rozhodnutí

0/0
1.9.2011 21:06

viveka

No, dyť to bylo jasný, že jim jde o tohle.

a ne o nějakou ochranu před kůrovcem.

0/0
1.9.2011 20:17

pavel.61.

Re: No, dyť to bylo jasný, že jim jde o tohle.

to je jako by jste řekla že jim (asi myslíte správu parku) jde jen o lanovku a "ekologům" jen o přírodu.

0/0
2.9.2011 15:05

Johny_S

A o to přesně ve sporu o Šumavu jde.

Nejde o kácení jako ochranu před šířením lýkožrouta - naopak, je potřeba park co nejvíce narušit, aby pak bylo možné říci, že už není co chránit. Že lanovka s 30m koridorem nic nenarušuje? To je věc názoru. Pro zvířata bude představovat překážku, protože je může odrazovat hluk. Na kraji koridoru také hrozí polomy. A navíc - ne každý lyžař bude respektovat zákaz sjíždění pod lanovkou. Bude jich tam jezdit hodně a další budou poškozovat okolní porosty, protože budou sjíždět i mezi stromy. Stačí se podívat, jak to vypadá v lyžařských střediscích.

+1/0
1.9.2011 19:14

petkan

developeři

Doufám, že se to developerům povede. Držim jim palce. Nechci první zónu, chci hospodářský les a lanovky se sjezdovkama!!!

+1/0
1.9.2011 14:59

Pepek50

Před zákonem jsme si všichni rovni, někteří jsou rovnější...

Radní napříč politickým spektrem a v nerozborné jednotě ČSSD/ODS (složení rady 7 ku 4)

=148&par[lang]=CS]http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par[id_v]=148&par[lang]=CS

schválili zásady ÚP v rozporu se zákonem - zásah do bezzásahové I.zóny NP. Když tito lidem zvolení zástupci ukazují svůj postoj k právním předpisům této země a jejich dodržování, to se pak nesmí nikdo divit, že se lidi přivazujou ke stromům. Akce holt budí protiakci. Jen si ti nahoře nesmí myslet, že jsou nedotknutelní a že jim vše projde. A už se těším na zlostné výlevy těch, kterým jsem syvými slovy šlápl na kuří oko. Jen do mě!

+6/0
1.9.2011 8:56

RenegatZed

Pozvání na Šumavu

Doporučuji všem odpůrcům přijet a podívat se jak to vypadá v praxi. Zvlášť krásná je oblast kde má být ta lanovka. Na rakouské straně lanovka je a jsou tam i lesy a na české není ani lanovka ani les. Lanovka má minimální vliv, nejvíc záleží na tom jak se kdo o les stará.

0/0
1.9.2011 6:53

A/D

Re: Pozvání na Šumavu

o prní zonu np se stará tak, že se na ní nešahá. mimochodem sežraný smrkový les v této výšce je zcela normální, jak dokazují paleobotanická data ze šumavy. prostě naroste, kůrovec sežere, naroste, kůrovec sežere. furt dokola a dokola.

+2/0
1.9.2011 8:28

RenegatZed

Re: Pozvání na Šumavu

Je to možné, o paleobotanice nevím nic. Jen prostě nepochopím, proč u nás je les sežraný a o 300 metrů dál za čárou je hezký a zdravý.

0/0
1.9.2011 9:12

log-out

Re: Pozvání na Šumavu

No protože na bavorské straně byl sežranej před patnáctil lety a už tam zatím vyrost novej.

Na rakouské jsou zase "sanační holiny" a za nima hospodářskej les, kterej sice vypadá "esteticky", ale s přírodou toho má společnýho tolik, jako kukuřičný pole s horskou loukou.

+1/0
1.9.2011 12:41

Kecálek

Re: Pozvání na Šumavu

To tam tedy mají nějaká zázračná semínka, že to o čem mluvíte je 15ti letý porost ;-D

+1/0
1.9.2011 17:23

RenegatZed

Re: Pozvání na Šumavu

Děkuji za vysvětlení. Ale stále zastávám názor, že je lepší hospodářský estetický les než čekat několik desítek let, jestli u nás vyroste přírodní les, do kterého mně pak stejně nepustí.

0/0
2.9.2011 6:28

RenegatZed

rušení a usmrcování

Tak nevím jestli více živočichů ruší a zabíjí auta nebo posed pro myslivce každých 500 metrů.

0/0
1.9.2011 6:46

Kecálek

Chudák Šumava

Ekologisti, politici, radní, kůrovec - jako by se všichni rozhodli, že tu Šumavu zničí ;-(

0/0
1.9.2011 2:12

RenegatZed

Re: Chudák Šumava

Přijeďte se na Šumavu podívat a možná zjistíte, že už zničená je. Osobně doporučuji procházku z Nové Pece do Nového Údolí po hřebeni.

0/0
1.9.2011 6:47

Kecálek

Re: Chudák Šumava

Měl jsem asi napsat definitivně. Můžu Vás ujistit, že na Šumavě trávím čas docela pravidelně a bere mě u srdce katastrofa, kterou tam ekologisti rozpoutali.

0/0
1.9.2011 17:24

A/D

tak už to začalo

a každý se tu vysmíval varováním, že ze šumavy se má stát ráj developerů a podnikatelů..... nikdy nešlo o nějakého kůrovce, vždy šlo a jde o kšeft. a místňáci narovinu, vy budete plakat nejvíc, zatím si to ale neuvědomujete a tleskáte....

+7/0
31.8.2011 21:25

habr

Re: tak už to začalo

O místní se nebojím. Ti si poradí třeba jako v jedné vesnici okolo které postavili D5 a protože je před Prahou tak i velké parkoviště. Za několik týdnů manželky v kamionech dokázaly vydělat na nové barevné televize aby měly od svého starého pokoj, protože v neděli čuměl na barevné sportovní přenosy a ony mohly jít s babami na dortíčky.

Problém s kůrovcem byl v tom, že jste to smíchali dohromady. Nedokázali jste oddělit od sebe kůrovce a developerské aktivity a Stráského.

 Výsledek je ten který jsem osobně očekával - díky šaškárnám okolo kůrovce lidi nechtějí o Šumavě ani slyšet.

Aktivisti se u místních natolik znemožnili, že když tam dnes přijdou s tím, že místním pomohou redukovat developerské projekty (podpoří je v argumentaci apod.) tak se jim domácí vysmějou a vyženoun  ze Śumavy vrbovým prutem.v

+1/0
31.8.2011 21:43

A/D

Re: tak už to začalo

tak znovu, nejsem aktivista. nicméně nesouhlasím s tím provedeným kácením na straceném a nesouhlasím s tím, co chce stráský a jeho parta v pozadí se šumavou dělat. to nemá nic společného s moderním managementem parku. s blokádou kácení souhlasím, ona nepomohla fakticky, protože takové přesile se aktivisti ubránit nemohli, ale upozornila veřejnost, že na šumavě je problém. alespoň z tohoto důvodu byla prospěšná. začalo se o tom mluvit, ministr začal jednat, eu si dupla..... tohle by se jinak nestalo a vše probíhalo vtichosti. ano, je to dvousečná zbraň, někteřým lidem se otvírá kudla v kapse, když slyší slovo aktivista. nicméně si myslím, že to za to stojí. všechno má svoje pro a proti. mimochodem klidně si dokážu představit i blokádu stavby lanovky. s těmihle projekty to je jak s jezinkama, jen dva prstíčky a už jsou v setnici. ta lanovka bude jen začátek. celé se to ubírá cestou takzvané salámové metody.

+1/0
1.9.2011 8:41

log-out

Re: tak už to začalo

1) jak kůrovce, tak developery prosazují stejní lidé.

2) vzhledem k tomu, že Ti, kdo se nejvíce zasazují za kácení, podporují developery, není pochyb o jejich pravých úmyslech

3) Ti, co vidí trochu do zákulisí (já mám např. dosti zaručené zprávy od člověka, co pracuje na ministerstvu), tak nemají jen pochyby, ale jistotu.

4) Aktivisti se neznemožnili, šumavské obce zqa ty sjezdovky atd... lobují už dlouho, akce kůrovec na tom nic nezměnil

5) Nemá smysl v NP kácet a nestavět sjezdovky. Buď to je národní park, nebo komerční park.

+1/0
1.9.2011 12:46

RenegatZed

Re: tak už to začalo

Přijeďte a podívejte se na Rakouskou a Německou stranu Šumavy. Pak zjistíte, že developeři a podnikatelé dávno zaspali a že nebudou mít čím konkurovat. Krásně je to vidět třeba u rozhledny Moudablick. Na to aby měl aspoň trochu šanci konkurovat žádný investor nesežene tolik peněz a nikdy se neudělá takové zázemí.

0/0
1.9.2011 6:50

log-out

Re: tak už to začalo

Ehm: Na německá straně šumavy je NP a žádný developerov. Na rakouské straně zas není NP a na ochranu přírody tam kašlou.

+1/0
1.9.2011 12:47

RenegatZed

Re: tak už to začalo

Možná na ni kašlou, ale vypadá to tam lépe než u nás

0/0
2.9.2011 6:28

aaeeiioouu

to budou panoramata

0/0
31.8.2011 21:17

Pepa09

Stále ta fotka

Milé idnes.cz,

již podruhé používáte tuto fotografii Šumavy staženou z wikipedie, která je z roku 2006!! Jedná se pohled z úbočí Plechého na hory Hraničník a Smrčina. Ubezpečuji všechny, že v současnosti vypadá tento pohled podstatně jinak.

+1/0
31.8.2011 21:15

schnitzell

Re: Stále ta fotka

Jinými slovy vrchol Hraničníku je stejně jako Plechý sežřaný kůrovcem - denně se mi při pohledu z okna nabízí stejný pohled;-(

+1/0
31.8.2011 23:42

sempervivum

Není co řešit

Prostě se Šumava vyškrtne ze seznamu národních parků. A brzy to se podobné věci dost možná stanou i na jiných místech naší slavné republiky. :-P:-P:-P

0/0
31.8.2011 20:56

Sinnorca

Re: Není co řešit

jj;-D

0/0
31.8.2011 21:09

schnitzell

Re: Není co řešit

Konečně, Šumava nemá ve stavu, do jakého ji dohnalo předchozí vedení NP = ekoteroristé a ekobyznismeni okolo pana Krejčího, s národním parkem nic společného. Lidé žijící v okolních obcích z cestovního ruchu aspoň nepochcípaj hlady a nebudou nás vyžírat pobíráním sociálních dávek. R^

0/0
31.8.2011 21:16

log-out

Re: Není co řešit

V roce 2003 bylo ICUNem potvrzeno, že je šumava v daleko lepším stavu, než třeba KRNAP a po. A ICUN doporučoval daleko "radikálnější postup" , co se týče zavádění bezzásahovek, než jak se to poté realizovalo. CO se za těch osm let změnilo?

-

Pro tvoji informaci, NP tam nebyl kvůli tomu, jestli tam jsou nebo nejsou vzrostlé smrky.

-

Jinými slovy: obávám se, že to, co tvrdíš je pouze Tvé bezbožné přání a nikoli realita.

+1/0
1.9.2011 12:50

Kecálek

Re: Není co řešit

Stačí zavést bezzásahový režim.

0/0
1.9.2011 2:36

honza2007

Re: Není co řešit

ten tam právě byl a jak to dopadlo....;-D;-D

0/0
1.9.2011 8:27

A/D

Re: Není co řešit

dopadlo to uplně normálně tak jak má. zjistěte si nějaká fakta o dynamice horských smrčin

+1/0
1.9.2011 8:49

sKopheK

tak a je to tady

0/0
31.8.2011 20:03

habr

Re: tak a je to tady

no je, ale taky je tu dost velký odpor veřejnosti vůdči aktivistů za to co předvedli okolo kácení stromů. Jistě určitá část lií zas podepíše petice proti lanovce, ale mnoho z těch kteří by to dřív podepsali odmítnou podporovat skupny lidí kteří se jejich podpisem budou zašťitovat při blokáchách stavby lanovka apod.

Důvěra se lehce ztratí, obtížně najde zpět.

0/0
31.8.2011 20:16

kolovrata

Re: tak a je to tady

ekologická šaškárna... Na jedné straně kopce se prohánějí lyžaři, na druhé se nesmí pomalu ani chodit. Myslím, že kdo navštívil Hochficht, ví o čem je řeč.

+2/0
31.8.2011 20:33

schnitzell

Re: tak a je to tady

Konečně se do diskuze pustil někdo, kdo Hochficht navštívil a problematiku viděl na vlastní oči. Vidím to úplně stejně. Pokud nepostaví odjezdovou sjezdovku, budou se lyžaři prohánět mezi stromy a vznikne tak nejlepší freeridový svah ve střední Evropě:-)

+2/0
31.8.2011 21:19

A/D

Re: tak a je to tady

když Pepa skočí z mostu, znamená to, že je dobrý nápad skočit taky? že je na druhé kopce skiareál přeci neznamená, že zničím první zonu NP a postavím si taky.

+1/0
31.8.2011 21:32

Mysel

Re: tak a je to tady

Postavi se tam lanovka, ne lyzarsky areal. Ten uz davno je na nemecke strane.

To museji ekofasiste furt lhat a nesmyslne mlzit? Nekdo vam to porucil, ci co? :o(

0/0
1.9.2011 1:22

A/D

Re: tak a je to tady

ano, začne se tím, že se vykácí tuším 40m široký pruh skrz první zonu NP. už to samo o sobě je prasárna. no a pak když už bude lanovka stát....proč vozit němcům peníze, když u nás je stejný kopec jako u nich...ty areály se pak klidně spojí do jednoho celku a bude se jezdit z obou stran hory..... a když je už lanovka i sjezdovky, ti lidi musí taky někde bydlet....  říká vám něco salámová metoda? tady ji uvidíte v praxi.

+2/0
1.9.2011 8:33

Mychal.B.

Re: tak a je to tady

Jistě, ono je lepší a ekologičtější nechat to všechno jezdit přes Zadní Zvonkovou na rakouskou stranu než nechat vyvézt sedačkou mezi stromy nahoru :-P

0/0
1.9.2011 7:28

A/D

Re: tak a je to tady

říká vám něco salámová metoda? lanovka je začátek....

+1/0
1.9.2011 8:30

Mychal.B.

Re: tak a je to tady

Sám jsi salám. Šumava už je stejně v záchodě. Víc už nemám co dodat...

0/0
1.9.2011 9:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.