Diskuze

Soudu v Plzni se zpovídá řidič autobusu. Srazil cyklisty a odjel

Plzeňský městský soud se začal zabývat loňskou těžkou havárií cyklistů mezi plzeňskou částí Výsluní a Radobyčicemi. Podle státního zástupce Pavla Tolara nehodu způsobil řidič autobusu Ladislav Trubač, který při předjíždění tří cyklistů nedodržel bezpečný boční odstup.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Chytrakz hospody

2. 9. 2011 9:29
Nemusel se ani dotknout

Já jsem byl jednou svědkem toho, jak náklaďák "sundal" cyklistu aniž by se ho dotknul. Shodil ho zřejmě vzdušný vír. Boční odstup od cyklisty měl asi 1,5 m

0 0
možnosti
S

Smrť

2. 9. 2011 9:56
Re: Nemusel se ani dotknout

Ono taky záleží, jakou rychlostí ten náklaďák/autobus jede. Takový vzdušný poryv od rychle jedoucího kamionu dokáže i s fyzicky zdatným cyklistou ošklivě zamávat. Jak to bylo tady, těžko soudit. Spousta cyklistů, možná i většina, jezdí skutečně stylem na facku: ve dvojicích - trojicích vedle sebe, prostředkem jízdního pruhu, nečekaně mění směr (bez rozhlédnutí), z vedlejší na hlavní přímo před auto atd. Ale i od profesionálních řidičů se člověk může poměrně často dočkat nebezpečných prasáren - včetně toho, že předjížděcí manévr ukončí příliš brzy a zadním koncem vozu ohrozí cyklistu, chodce, motorkáře... stává se to.

0 0
možnosti
JP

Chytrakz hospody

2. 9. 2011 9:22
Dotaz

Proč se uváděj plná jména všech osob, když soudní řízení není ukonce. Když lokomotiva setne auto na přejezdu, tak rozmažete i "číslo" lokomotivy aniž byste si uvědomili, že to není žádná RZ, ale výrobní označení8-o A tady plně jmenujete. Děkuji panu admimovi za odpověď

0 0
možnosti
JF

Honza13

1. 9. 2011 19:43
Odstup

"Předjel jsem je velkým obloukem, jel jsem nejméně 70 centimetrů od nich" To je velmi těsně, metr je minimum! Cyklista se už z principu za jízdy vlní, jinak se nedá držet balanc. Kdo si to neuvědomuje, ať zkusí jen na kole v úplně rovně, třeba v tramvajové koleji. Navíc se musí vyhybat nerovnostem, které můžou způsobit pád po kola auta. A dále, po předjetí cyklisty se někteří řidiči příliš brzo vracejí vpravo, zvláště řiiči delších vozidel. Předjetí rychleji jedoucího cyklisty není dílem okamžiku.

1 0
možnosti
JV

Johny_V

1. 9. 2011 11:13
proč tolik nenávisti

my jsme strašný národ a procento hovad jak mezi cyklisty, tak mezi automobilisty, tak i v jiných skupinách, je u nás bohužel výrazně větší než na západ od nás. Důkazem toho jsou i některé příspěvky dole. Ohleduplnost je u nás velmi řídký jev a bohužel světlo na konci tunelu vidět zdaleka není.

Konkrétní nehodu těžko posuzovat, když to nikdo z nás neviděl.......

2 0
možnosti
R

Romanescu

1. 9. 2011 9:42
Zbytočná polemika o vine či nevine vodiča autobusu

Podobné situácie poznám (žiaľ) aj z vlastnej skúsenosti.

1. Kľučkovanie cyklistov = vyhnutie sa nebezpečnej nerovnosti na ceste - nevyhnutie sa môže mať za následok pád a prípadne dopravnú nehodu. Prudký manéver cyklistu obvykle znamená, že nevenoval dostatočnú pozornosť jazde

2. Cyklisti sú rovnako ako vodiči MV, chodci na ceste či prechádzajúci cez cestu, konského povozu, električky a tak ďalej účastníci cestnej premávky.

3. Vodič má predvídať = racionálne posúdiť vzájomnú vzdialenosť, rýchlosť, bočný odstup, prípadné prekážky na ceste a podľa toho má povinnosť prispôsobiť jazdu tak, aby ani potenciálne neohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky.

4. Pri predchádzaní nesmie vodič ohroziť, ani obmedziť ostatných účastníkov cestnej premávky.

0 0
možnosti
F

Falewick

1. 9. 2011 9:07
skutečný průběh?

1. autobus se vyhne kličkujícím cyklistům

2. první cyklista se lekne a prudce zabrzdí, karambol barevných dresů jako na Tour, smrtlená zlomenina klíční kosti

3. první cyklista se dozví kolik bude pokuta za způsobení nehody se zraněním

4. "autobus mi naboural do ramene" ;-D;-D

5. hrozí 4 roky a zákaz obživy na deset - divil bych se kdyby ještě nebyl preventivně propuštěn

3 0
možnosti
PS

Pan Smart

1. 9. 2011 11:46
Re: skutečný průběh?

Ano řidič je objížděl velkým obloukem a rezestup měl 70cm, pak se zařadil protože měl proti sobě auto a zadkem autobusu sundal cyklistu a ti další neměli kam uhnout tak spadli.

Řidič autobusu mistr světa se ani nobtěžoval zastavit a jel vesele dál.

Ty 4 roky bych mu dal už jen za to ujetí od nehody!

0 0
možnosti
HL

Hnev lidu

1. 9. 2011 8:59
Cyklista co jel jako druhý a těžce se zranil

evidentně nedodržel bezpečnou vzdálenost. Já pokud nezareaguju v autě na nehodu přede mnou, tak je to také moje vina.:-/

2 0
možnosti
ML

marzena

1. 9. 2011 9:51
Re: Cyklista co jel jako druhý a těžce se zranil

samozřejmě, uděláte jen dobře, když to soudci připomenete. To ale autobusákovi těžko pomůže v tom, že ujel od nehody. Pokud jsou nějací svědci v buse, pak se z toho těžko vykroutí, protože v tom autobuse určitě někdo aspoň vykřiknul, takže o tom vědět prostě musel.. Je mi jedno, jestli ten busák nehodu zavinil nebo ne a jaká je míra vlastního zavinění druhého cyklisty (nedodržení vzdálenosti). Autobusák ujel od nehody, a proto nemá za volantem dále co dělat.:-/

1 0
možnosti
HL

Hnev lidu

1. 9. 2011 8:57
Já když jedu na kole

tak jedu na bílé čáře, pokud je široká krajnice tak až na krajnici. Bohužel hodně frajírků v pomalovaných dresech si myslí, že jejich kolo je obrněný transportér a jezdí uprostřed pruhu, pak se nesmí divit, že je někdo sejme...V tomto případě zlomená klíční kost je ještě směšné zranění. :-/

3 0
možnosti
F

Falewick

1. 9. 2011 8:52
tohle zní jako snůška...

Skupina cyklistů je z mých řidičských zkušeností silně problémové zboží, často jedou vedle sebe a chovají se jako na hřišti. Nezřídka musím brzdit, protože jeden z nich udělá vylomeninu a v protisměru někdo je, když jede ještě cyklisty nashromážděná kolona aut za mnou, je nehoda skoro jistá s tím že viník spokojeně pokračuje ve šlapání. Pivíčko za řídítky přece neuškodí a povinné ručení není potřeba, ať se řidiči třeba po... Nejlepší jsou celé rodinky, přičemž takřka všichni účastníci pod 18 neznají dopravní předpisy.

.

Autobusáci jezdí 24 hodin denně a nemusí si na silnici nic prokazovat, jestli to dobře chápu tak autobus jednomu z nich narazil do ramene a ten sundal druhého, který si zlomil klíční kost. To je sice zajímavý holywoodský scénář, ale končí sranda když za to někomu hrozí 4!!! roky a zákaz obživy ;-€

4 0
možnosti
ML

marzena

1. 9. 2011 9:49
Re: tohle zní jako snůška...

to je pravda, autobusáci si nemusí nic dokazovat. Ale z nějakého tajemného důvodu to přesto dělají. Když bude potřeba vyjmenovat typické představitele "jezdím jako prase", budou to a) taxikáři, b) řidiči sanitek, c) řidiči městských autobusů (neuplyne týden, abych musel prudce brzdit kvůli autobusu, který vyjíždí ze zastávky ještě s blinkrem doprava - je to asi baví, ale já z toho nemám dobrej pocit, když mám v autě mimino), d) puberťáci 18-25 s 15 let starým BMW, e) blondýny v SUV, co přes volant pořádně nevidí, ale o to víc to smažej...

Lidi cyklisty obecně neumí bezpečně předjíždět - dodržování bezpečného bočního odstupu je něco, co znají leda řidiči, kteří občas na kolo sami vlezou. Včera mě zase jeden heisl málem shodil zrcátkem - silnice přitom byla volná a já jsem jel na úrovni postranní čáry. A když se někde postaví 500m cyklostezky, tak je tady z toho haló, že se vůbec pro cyklisty nějaké peníze vyhazují..

0 0
možnosti
H

Highdriver

1. 9. 2011 8:25
Napřed zjistit jak vůbec jeli cyklisti...

... jestli opravdu kolizi nezpůsobil některý z nich tím  že kličkoval, jestli nebyli pod vlivem, nebo nejeli nebezpečně blízko u sebe. Někteří cyklisté nemají páru o pravidlech silničního provozu, schválně jezdí vedle sebe a chovají se jako pitomci.

3 0
možnosti