Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někdejší australský premiér: Západ za svou neschopnost tvrdě zaplatí

Jestliže se chýlí ke konci všeobecná prosperita, která po druhé světové válce přetrvává už šest desítek let, zodpovědnost za to ponesou Spojené státy a Evropa. Až na vzácné výjimky se politika napříč Západem stala zdiskreditovanou profesí. Zítřek se vždy pokládá za důležitější než příští týden a příští týden má zase větší váhu než příští rok, takže se nikdo nestará o zajišťování dlouhodobé budoucnosti. Teď za to Západ platí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

preklad neobsahuje zadne informace o autorovi clanku

Malcolm Fraser je byvaly min. predseda Australie, clen Liberalni strany. Pozor! Liberalni strana je v AUS nazev vedouci KONZERVATIVNI strany a Malcolm byl povazovan za druheho nejkonzervativnejsiho min. predsedu, po zakladateli Liberalu Menziesovi, vyznacnemu arci- antikomunistovi. 

Fraser byl vzdy silne pro-americky a mentoroval sveho mladsiho stranickeho kolegu Johna Howarda, pozdejsiho min. predsedu a velkeho spojence GW Bushe.

Vyznamenal se tim, ze privedl ke krachu vladu sveho socialistickeho predchudce, Laboristy Gougha Whitlama. Toho Whitlama, ktery se v 1974 hubickoval s Breznevem v Moskve, retrospektivne uznal zaber baltskych statu Sovety a v jehoz vlade se rudi ministri oslovovali '"soudruhu".

Fraser pouzil celkem kontroverznich -lec plne legalnich- metod k dosazeni padu Whitlamovy vlady. Duvod nebylo koketovani Whitlamovcu s komunisty, ale naprosty nedostatek hospodarske (vnitrni i zahranicni) kompetence. V nasledujicich volbach Fraser vyhral "o parnik".

0/0
25.9.2011 6:33

brekebrekeke

skutecne kavarenske tlachani, to sorry vazeni

;-€ Rv a ktery au premier??? je to absolutni nesmysl jedno vedle druheho ;-€

0/0
6.9.2011 11:10

captain cook

Re: skutecne kavarenske tlachani, to sorry vazeni

Malcolm Fraser, povazovany sveho casu za jednoho z nejkonzervativnejsich ministerskych predsedu Australie, po Menziesovi. John Howard se od Malcolma ucil, to byl jeho mentor.

0/0
25.9.2011 6:00

JAN2010

.

R^

0/0
1.9.2011 0:07

Monokulturalista

Snůška nesmyslů

Je obtížné v celém článku najít aspoň něco, co je pravda. Už dlouho jsem nečetl takovou blbost. Ze všech těchto nesmyslů okomentuji např. toto: "Současné fiskální problémy Ameriky vyrůstají z dlouhého období nekrytých výdajů. Situaci ještě zhoršily Bushovy války v Afghánistánu a Iráku a způsob, jímž uskutečňoval „globální válku proti teroru“, což přispělo k naprosto neudržitelnému stavu. Obama skutečně zdědil téměř bezvýchodný odkaz." Můj komentář: 1)Skuhrání o tom, že Obama za nic nemůže, protože po Bushovi zdědil snědený krám: Blbost na entou. Obama během pouhých 3 let zvýšil zadlužení o 30% HDP! 2)Skuhrání nad Bushovými válkami - Obama sliboval, že ukončí války v Íráku a Afghýnistánu, místo toho např. v Afghánistánu má USA zůstat až do roku 2024! Obama je skrz naskrz prolhanej!

+1/0
31.8.2011 17:13

Kilián Nedory asi po čtrnácté...

Re: Snůška nesmyslů

přesně tak, a jinak saxofonista Clinton samozřejmě za nic nemůže...protože ten nápad "každému američanovi co chce barák umožnit koupit si barák" byl samozřejmě super ;-D

0/0
6.9.2011 11:00

Monokulturalista

Re: Snůška nesmyslů

Máte pravdu. Jestli o tom chcete zhlédnout audiovizuální dílo, tak se nabízí Boyz n the Hood. Tuším z roku 1991. Otec hlavního hrdiny pracuje u přepážky a podepisuje s černochy smlouvy na ty hypotéky. Je tam scéna kdy ten otec stojí před billboardem, na němž je reklama na státem dotované hypotéky pro černochy a on to hodnotí, jako že černoši na to mají svatosvaté nezpochybnitelné právo. A hl. hrdina a jeho kámoši dělají přijímačky na VŠ v rámci affirmative action nebo jak se tomu říká. Pokud udělají přijímačky, stát jim bude dotovat školné.

0/0
25.9.2011 3:05

brekebrekeke

Re: Snůška nesmyslů

R^R^R^

0/0
6.9.2011 11:11

Kaniokova

No, debilnější a tak moc rozporný článek se skutečností,

jsem už dlouho nečetla. kristovanoho... Dobrák Obama a zlá Tea Party, chi chi chi. Je vidět, že žije na opačné straně zeměkoule, asi utek z tamějších Bohnic. Obama je holé neštěstí Ameriky a už aby zmizel.

článek -

Kořeny amerického průšvihu: Úředníci učí podnikatele podnikat!http://www.finmag.cz/cs/finmag/penize/koreny-americkeho-prusvihu-urednici-uci-podnikatele-podnikat/

0/0
31.8.2011 16:58

petr.n_22

Jestli to nebude...

...spíše tak, že se TeaParty bojí, protože by amerika mohla výrazně posílit - za obamy se děje přesný opak, ten jediné co umí jsou sliby a zvyšování mandatorních výdajů.

0/0
31.8.2011 13:48

phdr.

*-*-*-*-*

▲

 ▲ ▲

0/0
31.8.2011 10:01

duchodkyne

Vietnam

Co to ten typ mele o neúspěchu ve Vietnamu? Válku ve Vietnamu prohrála Americe americká veřejnost. Vojensky už to prakticky vyhráli. Po krachu ofenzivy Tet už bylo jasné, že Vietkong má namále. Jenomže média líčila situaci jako šílenou a veřejnost si to vysvětlila po svém. Jistě se ty desetitisíce později zmasakrovaných Jihovietnamců zalykaly vděčností a štěstím ;-€

0/0
31.8.2011 10:01

TrueRobos

Re: Vietnam

Přesně tak, ty blafy o vojenské porážce opakují ti samí lidé, co mávali v 60. letech květinami a žádali konec imperialistické války a možnost svobodného rozhodnutí o svém osudu pro Vietnamce. Později začali točit filmy o tom, jak to bylo hrozné a dnes to vypadá, že šlo o drtivou porážku, ačkoliv Američani přišli pouze o 60.000 mužů (méně než během jednoho typického "útočného dne" v 1. světové válce), zatímco Vietnam přišel o 1.000.000 - 1.500.000 "operativců" - vojáků, agentů, žen s koly simulujícími vojenský vlak a podobně. Vietnam se doslova uprohrával k vítězství.

0/0
31.8.2011 12:10

Gašpo_2

Poviem to takto

Ten pán hovorí len nahlas to, čo už všetci dávno vedia a ak sedia na politickej funkcii, jednoducho im politická korektnosť nedovolí povedať to nahlas. Lenže ani článok nehovorí ako z toho vonku, pretože to nikto nevie. Respektíve každé riešenie je úplne mimo možnosti súčasného systému.

Bláboly typu chudák Obama, zlé Tea Party a pod. sú len krindy pindy. Keby sa Obama stal ničím neobmedzovaný vládca Ameriky, nebola by situácia o nič lepšia. Je to fakt chudák, pretože je len figúrka v systéme, ktorý sa blíži na okraj priepasti. A prvý černošský prezident, ktorého tam dosadila Wall Street, aby zavrela huby farebným voličom, bude pravdepodobne symbolom konca prosperujúcej ameriky. Pokiaľ nebude mať to šťastie, že kolaps príde až v nasledujúcom volebnom období a on prezidentské kreslo neobháji.

Ostatne o tom je už celá politika. Nahrabať vo funkcii, zabezpečiť seba a svojich blízkych, a problémy prehrnúť do ďaľšieho volebného obdobia. Potom nech je potopa.

+4/0
31.8.2011 9:31

captain cook

Re: Poviem to takto

Ten pan je Malcolm Fraser, byvaly ministersky predseda Australie, clen Liberalni strany (pozor! v AUS Liberalni strana je jmeno vudci KONZERVATIVNI strany), povazovany sveho casu za druheho nejkonzervativnejsiho min. predsedu po arch- anti komunistovi Menziesovi. Fraser byl vzdy silne pro-americky a byl take mentorem Johna Howarda, pozdejsiho ministerskeho predsedy a blizkeho spojence George W. Bushe.

 Fraser se vyznacil tim, ze privedl ke krachu vladu sveho predchudce, socialisty Gougha Whitlama. To ho sameho Whitlama, v jehoz vlade byli rudi, kteri se na schuzich oslovovali soudruhu. Ten samy Whitlam jel v 1974 do Moskvy, hubickoval se s Breznevem a retrospektivne mu uznal narok na podrazeni baltskych statu Sovetskemu Svazu. Fraser pouzil celkem kontroverznich - ale presto plne legalnich - metod k tomu, aby Whitlamova socialisticka vlada padla. Nebylo to kvuli jejich  koketovani s komunisty, ale kvuli absolutnimu nedostatku hospodarske kompetence teto vlady.

0/0
25.9.2011 6:13

vovák

Smekám před Australany

mít něco takovéhohle jako premiéra a přitom prosperovat, to vyžaduje znalosti a dovednosti, jaké nám Evropanům chybí. 8-o Ti by dokázali bez zchudnutí přežít snad i vládu Nečase s Kalouskem. R^

0/0
31.8.2011 9:27

Kilián Nedory asi po čtrnácté...

Re: Smekám před Australany

;-DR^

0/0
6.9.2011 11:01

brekebrekeke

Re: Smekám před Australany

;-) to jo, az na to, ze clanek je jeden velky nesmysl ;-) Rv

0/0
6.9.2011 11:12

Ozolinsh

Bohuzel

Bohuzel nas ceka kolaps kolosalnich rozmeru. Krach 1929 a 2008 oproti tomu, co prijde byla jen selanka... :-( Vlak je uz rozjetej a neda se zastavit.

+1/0
31.8.2011 9:20

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: Bohuzel

Ano, říkali to na nově, tak to bude dozajista pravda pravdoucí ! ;-D

0/0
31.8.2011 9:32

Ozolinsh

Re: Bohuzel

Kdepak. Ja narozdil od tebe bulvar nesleduju. Predpovida to vetsina prednich ekonomu. Amerika i Evropa uz jsou v haji. Nikdo jejich dluhopisy uz nechce, tak si je kupuji sami. To mluvi samo za sebe...

0/0
31.8.2011 10:03

Toicem

Obama dělá středovou politiku???

A já myslel, že je to nejlevicovější prezident v dějinách USA! 8-o

Za jakou stranu pan autor kandidoval? Aha, za liberály. Tak tím se to vysvětluje. :-)

0/0
31.8.2011 9:19

Jerry7650

Re: Obama dělá středovou politiku???

No ta pravicová politika poslala USA uplně do kytek, tak holt zkouší něco jiného.... Obama má shodou okolností smůlu, že nastoupil rovnou do krize... Jenež USA se stalo nejzadluženější zemí bezkonkurenčně už za jeho pravicových předchůdců a to se dá říct, že bylo opravdu pravicové umění. V době hospodářského růstu a s měnou, která se jako jediná na světě dá tisknout a nezvyšuje to inflaci...

+3/0
31.8.2011 9:26

Heisenberg

Re: Obama dělá středovou politiku???

Zástupce libertariánů v kongresu, zvaný též Dr. NO, pravým jménem Ron Paul je jeden z mála, který dělá autenticky pravicovou politiku (čili pravý opak toho, co dělall GWBush). Základem je: Neválčeme ve světě, hlídejme si jen vlastní hrranice. Stát je nenažraný a čím víc peněz dostane, tím víc jich promrhá, takže nezvyšovat výběr daní, omezit služby státu pouze na zajištění bezpečnosti, vymahatelnost práva apod.

Tohle je člověk, který pracujecelý život jako porodník v katolické porodnici, kde rodičky neplatí nic, takže ví, ž zdravotnictví funguje pro chudé i bez toho, aby se do toho montoval stát.

0/0
31.8.2011 9:54

Jerry7650

Re: Obama dělá středovou politiku???

Pan NO je typický zřejmě typický populista a naivka. Doufám, že k tomu neválčete říká i to, co udělat s těmi stovkami tisíc lidí (spíš miliony) napojenými na válečný průmysl, kteří najednou budou bez práce. Často se tam jedná bez nadsázky téměř o celá města. Něco jakoby u nás zkrachovala Škodovka, Mladá Boleslav by měla 20-30% nězaměstnanaost. Stejně tak pán asi neví jak vyřešit to, že vyklizení pozic USA ze světa znamená, že se na těch pozicích objeví ihned Číňan a Rus se svými geopolitickými zájmy. A o to jde zejména - ropa a nerosty. Jediný důvod, proč jsou USA tam kde jsou je ten, že dolar je jako jediná měna na světě kryt ropou. A jak se postupně ve stěně zvyšovala spotřeba ropy, bylo potřeba více dolarů tisknout. Nádhera ne...

A ty nemocnice jsou uplná sranda... Tak jo, vratme se do středověku a feudalismu... Ve špitálech budou řádové sestry za ubytování a stravu...

0/0
31.8.2011 10:18

Jan Ruzicka

Re: Obama dělá středovou politiku???

Nechte Obamu na pokoji, zrovna mu zavřeli strejčka.

0/0
31.8.2011 9:31

Toicem

Re: Obama dělá středovou politiku???

;-D R^

.

Máte pravdu, hluboce se omlouvám.

;-)

0/0
31.8.2011 9:34

FreeBird

Re: Obama dělá středovou politiku???

On se nakonec rozesel i s liberalama protoze je povazoval za moc konservativni. Typicky kryptosocialista navic obdivovatel multukulti spolecnosti. V clanku toho napsal hodne, ale vyhnul se vsemu co jen pripomina konkretni priklad, napr to proc cinska mena nemuze byt ta nova svetova mnena o ktere mele.

0/0
31.8.2011 9:37

TrueRobos

Re: Obama dělá středovou politiku???

Celej "Project syndicate" je přátelský dýchánek maoistů, trockistů, hipíků a levicovývh intelektuálů, kteří propařili 60. léta a pak se bohužel usadili ve vládách, kde své fantastické představy realizují do šílených projetků. To, že jejich milovaná maoistická Čína dnes vítězí díky nasazení kapitalismu typu 19. století, jim nějak uniká, pořád totiž vidí na Náměstí nebeského klidu milovaného předsedu Maa :-P

+1/0
31.8.2011 12:13

bathed

zběžně:

proobamovská agitka.... Náhled Američanů na tohoto pána je věru jinačí, než se nám snaží autor vnutit. A nemá s tím nic společného TeaParty. Za povšimnutí stojí také malinká větička o bezvýchodném zděděném odkazu - to je klasická úniková cestička, jež má omluvit veškeré Obamovy nezdary jaksi paušálně.... Zbytek asi nemá smysl rozebírat, protože pán zřtelně nechápe příčiny a původ toho, čemu říkáme dluhová krize. Vidí symptomy, ale absolutně nezmiňuje příčiny....

0/0
31.8.2011 9:18

bathed

Re: zběžně:

... jenom mně napadá: netuší někdo, proč to zveřejnila idnes?

0/0
31.8.2011 9:19

Jerry7650

Re: zběžně:

No a v čem jsou dle tebe ty příčiny?

0/0
31.8.2011 9:20

Jan Ruzicka

Je hezké si přečíst,

že i v Austrálii jsou politici naprosto mimo realitu. I když pán dospěl k reálnému závěru - ten socansko multikulturní pokus si samozřejmě odskáčeme.

+4/0
31.8.2011 8:57

Chudým bral, bohatým dával (10)

Tak jednoduché to nebude, je lehké si poblít kravatu, ovšem

skutečně inteligentní člověk vidí, že lidi jsou plebs, co jen chce se mít dobře a hry a nenávist a tak dále... z toho nikdy za celou dobu lidstva nic dobrézo nevzešlo a nevzejde... a ani nějaká pseudovize australského někoho na tom nic nezmění, stejně jako šílení multikulti a jiné výdobytky moderní doby ;-DRv .

+1/0
31.8.2011 8:36

shadowceek

Re: Tak jednoduché to nebude, je lehké si poblít kravatu, ovšem

Váš příspěvek hodnotím jako obecnou slátaninu bez sebemenšího vztahu k diskutovanému problému. Nesouhlasím se zobecněním lidské povahy na hromadu hnoje, stejně že správné vize nemohou změnit budoucnost. Právě naopak, jsou to lidé s dekadentními názory jako máte vy, kteří mění společnost v bandu odevzdaných kvokajících slepic. V diskusích je každý chytrý, ale koho dnes vidíte aby hlásal a podporoval něco konstruktivního opravdu veřejně a nikoliv anonymně za účelem hlazení vlastního ega....

+3/0
31.8.2011 8:53

nexus99

Re: Tak jednoduché to nebude, je lehké si poblít kravatu, ovšem

Jde o to koho nazýváte plebsem. Jestli zaměstnance v soukromém sektoru, kteří mnohdy ani zdaleka nedohlédnou na tzv průměrnou mzdu, byť pracují mnohdy o víkendech či svátcích, či zaměstnance státní správy, kteří často nemají zájem o to odvést 8h práce pět dnů v týdnu, ale žádná stávka za zvýšení mezd jim není cizí? Hlavní problém bych viděl v socializaci státních systémů v dříve prosperujících státech. Jistě, lidé se chtějí mít dobře. Opak by byl proti lidské přirozenosti. Daleko fatálnější než touha plebsu (jak vy označujete lidi ve výrobě) mít se dobře, je nehospodárnost lidí, kteří mají blízko ke státní kase. Tam se to zvrhlo, a s jídlem roste chuť. Žádná osobní zodpovědnost, statisícové odměny, minimální kontrola výsledků a laxní přístup k práci, korupce....

Řecko není jen v Řecku. Celá EU se chová jako Řecko, kde soukromý sektor jede za "pusinku" a ve státním se plýtvá na všechny strany...

0/0
31.8.2011 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.