Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svatby by mohla nahradit registrace. Čechům se totiž do sňatků nechce

V roce 2010 uzavřelo sňatek v České republice 46 746 párů. Je to nejmenší počet od roku 1918. Čechům se do chomoutu nechce. Podle demografů i politiků by pomohla univerzální registrace, která není tak finančně a administrativně náročná. Kritici namítají, že by to rozmělnilo manželství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

malá

svatba

Když se dva mají rádi a jsou spolu šťastní nemusí se zrovna hned brát, možná až přijdou děti kvůli zabezpečení kdyby se náhodou jednomu s těch dvou něco stalo a proč trvat na velké svatbě a zvát příbuzné stačí si jen říct ano před svědky na úřadě a potom jít na oběd a někam za sluíčkem na svatební cestu odjet, podvědomě sice každá sníme o velké úžasné svatbě ale i s malou hosně soukromou se spokojím nemusím dávat na jevo my na to máme a za rok dva na to se rozvádět jen protože to neklapalo už dříve.;-D

0/0
31.8.2011 13:53

Králík z klobouku

Odkud vítr fouká?

Paní redaktorka zapomněla napsat, proč zrovna teď najednou obvolala tolik lidí a páčila z nich odpověď na otázku, co by tomu řekli. Aspoň z článku to vypadá tak, že nikdo z těch odborníků nic neprotlačuje ani nenavrhuje, ale že to celé je iniciativa paní redaktorky. Tohle řešení bylo diskutováno už od 90. let, a pokud vím, tak ho podporovali dokonce i někteří lidovci - kterým nešlo ani tak o tradiční institut rodiny, jako spíš o to, aby se veřejně moc nemluvilo o homosexuálech a aby ten zákon byl víc nesexuální.

0/0
30.8.2011 17:58

Carlos01

Redaktorka hledala potrefenou husu

Hezké bude, až si ministr Pospíšil ponese v podpaží absolutorium ze studií uzavírání heterosexuálních svazků.

0/0
30.8.2011 20:25

starej Brůna

To je snad sen,

mladí by měli mít osvětu, jak jsou rodina a manželství důležité, snad ty pseudoodborníky tihle mladí kopnou hned někam! Jaká rodina a k čemu manželství když mladí nemají kde bydlet, neexistuje žádná pomoc státu, ženy s dětmi jsou v práci a životě diskriminovány jak to jen jde a každý, kdo má to štěstí a práci dře do úmoru jenom proto, aby měl na nehorázné hypotéky a kde hlavu složit! Kdy je konečně přestane bavit krmit nás žvásty o průměrných platech když ženská zabere 10 tisíc  a chlap je rád za 15 čistého, to nemáme za oba ani jeden průměrný evropský plat a z toho si máme pořizovat děti a ještě jsme-li uvědomělí myslet na jejich budoucnost ?! Tak to je fakt hustý!!!

0/0
30.8.2011 17:19

jural

Re: To je snad sen,

A to se jenom stacilo vzdelavat.... A hned by nebylo nutne psat takove slinty do diskuzi.

+1/0
30.8.2011 17:34

krkavec běžné velikosti

Re: To je snad sen,

jasně,všichni budeme mít dvě vysoké školy,všechno budou vyrábět roboti,to byly vize ze šedesátých let...

0/0
30.8.2011 17:44

UPA Laborec 23

Re: To je snad sen,

Vize 60.let byla "delnik a rolnik nadevše". Vysledky teto vize taky nenechaly na sebe dlouho cekat :-)

+1/0
30.8.2011 17:51

dino_na_idnes

Re: To je snad sen,

Opravdu myslíte, že uklízečka s titulem dostane více než uklízečka bez titulu? 8-o

0/0
30.8.2011 17:52

starej Brůna

Re: To je snad sen,

Slintej, až něco konkrétního dokážeš. Vzdělání nebývá zárukou tvůrčích činů.

0/0
30.8.2011 20:37

LUCKA.KOBRA

Re: To je snad sen,

jak je manželství důležité?? Pokud nebudu mít razítko od úřadu nebudeme s přítelem a prckem rodina?8-o

0/0
31.8.2011 11:22

UPA Laborec 23

Anketa

Dali byste prednost registrovanemu svazku pred klasickym snatkem ?

ANO 1935 (30,69%)

NE 4371 (69,31%)

Co bych k tomu dodal ? Jedine slovo - DEKUJI !!

+2/0
30.8.2011 16:16

Králík z klobouku

Re: Anketa

Ještě tam chybí, kolik procent lidí vůbec nechce, aby jim do soukromého života zasahoval stát a posvěcoval jejich osobní vztahy. Což mohou být i lidé, kteří ctí rodinné hodnoty, ale pohrdají státem.

0/0
30.8.2011 17:52

UPA Laborec 23

Re: Anketa

Tito lide si velice preji, aby jim stat do jejich zivota pokud mozno nezasahoval vubec. Nicmene vsemi moznymi i nemoznymi socialnimi, tedy statnimi, prispevky uz tolik neopovrhuji. Naopak, pozaduji stale vic a vic....

O anarchii ja osobne nestojim ani trochu

0/0
30.8.2011 18:08

Králík z klobouku

Re: Anketa

Já měl na mysli spíš ty lidi, kteří se u státu o žádné příspěvky nedoprošují a pokud chtějí někomu přispět, tak raději přímo nebo přes spolehlivou nadaci než prostřednictvím tunelů daňového systému.

0/0
30.8.2011 21:02

Ravenek

Nahradit?

Nahradit, nebo doplnit? To je dost zasadani rozdil.

+2/0
30.8.2011 16:13

Králík z klobouku

Re: Nahradit?

Mohla by nahradit.  "Doplnit" by znamenalo, že by se manželský pár pro jistotu ještě i zaregistroval, aby to měl pojištěné ovojmo.

0/0
30.8.2011 21:13

Maxx IV.

Stát hledá kličky,

kde vzít víc peněz, protože nesezdané páry se jim prodražují, a zaobalují to do řečí o nějaké tradici rodiny! Tradice se nenajím...! Níže proběhla diskuze o tom, že není problém se oženit, ale potom případně rozvést! Já s tím naprosto souhlasím, byť byl přispivatel komentáři kritizován, ovšem přirovnejme to k byznysu - proč se lidé bojí přijímat nové zaměstnance a raděj ždímou ty stávající na přesčasech? Protože pro ně je problém pružně reagovat na další pokles zakázek a snižování stavu je problématické.

Někdo možná namítne, že míchám lásku a byznys...naivita. Přijďte se podívat na tu "lásku" k rozvodovému soudu, jak se tam láskyplně dohadují manželé o majetku. Rozumných lidí schopných se domluvit je jen hrstka, láska se okamžitě změní na nenávist a co tam jsou lidé na sebe schopni vytáhnout, šílené. A byť se chcete rozvést v klidu a vše tomu nasvědčuje, byrokratická mašinérie vás stejně pěkně povozí na dráze hrůzy, chťa, nechťa. Neříkám, že je to jediný argument, ale ne marginální...

+3/0
30.8.2011 15:47

cizinec je našinec

nechápu lidi

kteří se rozhodují pro způsob svého života,podle toho kolik jim přispěje stát.

0/0
30.8.2011 15:43

Vedoucí kolotoče

Re: nechápu lidi

A jak jinak by se zodpovedna rodina mela rozhodovat, kdyz nema sama o sobe penize na deti? Jako Cikani? Nasekame si deti a potom uvidime? Vazeny pane, podpora rodiny je zakladni funkci statu! Neni to vyber dani, ani udrzeni poradku, ale podpora rozvoje naroda skzre rodinu! A tohle kredo proste po roce 1989 bylo zapomenuto, a vysledek dnes vidime vsichni: deti malo, a ty co se narodi, jsou drzkate, nevychovane, bez sportovniho vyziti, bez zajmovych krouzku, drogy, pachani trestne cinnosti! To je demokracie podle predstav tzv. pravicaku.

+2/0
30.8.2011 15:48

censo.red

Re: nechápu lidi

Ano, a jelikož jsem mladý a držkatý, tak vás, pane, klidně pošlu tam, kam patříte...Táhněte zpátky do středověku!

0/0
30.8.2011 16:00

koutlosh

Re: nechápu lidi

To jsou celkem kecy zapšklého bolševika nespokojeného s tím že komanči jsou tam, kde patří, v historických knížkách :-P

0/0
30.8.2011 16:00

UPA Laborec 23

Re: nechápu lidi

Komunisty nesnasim a jsou mi nanejvyse odporni,ale kolega ma TROCHU pravdu. Jen pravdu proto, ze spojuje volbu mit deti a uzavrit manzelstvi pouze po materialni strance. Pravdu plnou ma vsak v tom,ze po revoluci doslo kneskutecne krizi rodiny, ziti pouze ted a tady, maximalni konzumismus. Priciny vsak vidim nejspise jinde,nez on. Vidim je v mravni devastaci naroda, zapocatou pred sedmi desetiletimi a v poslednim obdobi gradujici

+2/0
30.8.2011 16:27

LUCKA.KOBRA

Re: nechápu lidi

mravní devastace národa začala se zavedením pozdravu čest soudruhu. A sloganů typu- všichni si jsou rovni. Což je samo o sobě nebetyčný blbost

0/0
31.8.2011 11:28

jural

Re: nechápu lidi

to vsechno, co piste o detech, je ciste zodpovednost rodicu.

0/0
30.8.2011 17:36

Paeris Kiran

Re: nechápu lidi

Zákůladní funkcí státu je chod policie a armády. Rodina je až daleko za těmito.

0/0
30.8.2011 19:44

LUCKA.KOBRA

Re: nechápu lidi

Zodpovědná rodina se rozhodu podle nabitosti své peněženky, ne podle toho kolik jim přisype stát. Tak se právě rozhodují Cikáni.

Vy jste pěkně protivný dědula:-/

0/0
31.8.2011 11:26

Maxx IV.

Re: nechápu lidi

když vím, že pokud rozdíl mezi tím, kdy sobecky okroužkuju ženskou a tím, že s ní žiju "na hromádce", je tisíce korun, tak pokud nejsem do svatby hrrr, tak je řešení na snadě...! Nemyslím si, že by se těm, co si vyberou druhou variantu nějak zásadně snížila kvalita či způsob jejich života. Možná naopak, protože nebudou žít úplně od výplaty k výplatě, ale budou schopni pár korun ušetřit na horší časy

0/0
30.8.2011 15:50

Vedoucí kolotoče

Odbornici dumaji??? Nad cim???

Oni se divi? Cemu? Proboha, zalozte dnes rodinu... a povazujte to klidne za hypoteku na 18 nebo spise 26 let, nez dite dospeje a dostuduje! A s dnesni nulovou stani podporou rodiny, bez novomanzelskych pujcek, lacinych najemnich bytu, bez skolek, bez investice statu do vzdelani mladeze, telovychovy... tohle vsechno po roce 1989 padlo, bylo rozkradeno! Obzaloba soucasneho zlocinneho statniho zrizeni korupcniku, rychlozbohatliku, pacholku a lemplu, kteri princip rodiny zaslapali hluboko do zeme, pod nanosy uveru a exekuci! Podivajte se na Husakovy deti, na populacni explozi poloviny 70. let, tehdy stat masivne podporil rodinu, od bezurocnych pujcek na prvni posledni, pres pobytove zajezdy pro rodiny, masivni rozvoj a vystavba skolek i v zapadlych mestech, to vsechno pochazi ze 70. let! Tyhle vlady po roce 1989 neprinesly krome politiky spalene a rozkradene zeme nic!!! ;-€

0/0
30.8.2011 15:42

jural

Re: Odbornici dumaji??? Nad cim???

Jo, taky si tehdy porizovali deti i lide, kteri na to nebyli vyspeli ani nahodou.

0/0
30.8.2011 17:35

LUCKA.KOBRA

Re: Odbornici dumaji??? Nad cim???

kupte si letenku do Korejeské lidové republiky nebo na Kubu případně do Číny. Tam se Vám bude líbit.

0/0
31.8.2011 11:30

arisman

uplne sialenstvo nasej doby

a dalsi znak upadku nasej civilizacie

.

Klesající sňatečnost je nevýhodná i pro stát, protože nesezdané páry pobírají více peněz.

....... Opat tie nestastne socialne davky! Zrusenie tohto socialistickeho nezmyslu by odstranilo hned niekolko problemov, ktore socialni inzinieri teraz "musia" "riesit". Neskutocne mnozenie sa ekonomicky pasivnej casti obyvatelstva je len dalsou z nich. A vobec, stat tu riesi prilis vela veci, do ktorych by mu za normalnych okolnosti nic nemalo byt!!!

+2/0
30.8.2011 15:38

UPA Laborec 23

Re: uplne sialenstvo nasej doby

Presne tak R^

+1/0
30.8.2011 16:19

cizinec je našinec

sňatek je

takový mechem obrostlý balvan ležíce staletí na stejném místě.Kdežto registrace je taková svěží,sexy, trendy průhledná plastická hmota.

0/0
30.8.2011 15:29

Králík z klobouku

Re: sňatek je

Já bych řekl, že sňatek před státním úředníkem není zas o tolik starší a o tolik jiný než registrace před státním úředníkem. O pár století delší tradici má sňatek před představitelem církve. Ostatně dnešní manželství má se středověkým nebo starověkým manželstvím společného hodně málo, i rodinný život je v každé době o něčem jiném.

0/0
30.8.2011 21:07

jahana

Je to báječný nápad

Kromě sňatku, což je jinými slovy úřední zápis, čili registrace o tom, že žena a můž chtějí žít spolu, navrhujete také ragistraci, kterou by úřad zapsal, že muž a žena chtějí žít spolu. Já ten návrh rozšiřuji o další dva stupně: registrované soužití na divoko a registrované soužití na psí knížku. Potom už si snad opravu ale opravdu každý bude moci vybrat, jak ušetří nejvíc peněz a jak dostane nejvíc dávek.;-D

0/0
30.8.2011 15:27

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Je to báječný nápad

A ještě registrovaný samotář! Nemůžeme je přece diskriminovat.

0/0
30.8.2011 16:34

korzár

Někdo se diví?

Proč se mají lidé vdávat nebo ženit? Když žijí "na hromádce", tak mají dokonce výhody oproti manželům. To je ta dnešní podpora manželství.... A víte, jak je komplikované finanční vyrovnání po rozvodu? Já se soudím s bývalou už skoro 2 roky, přitom soudkyně svolává 2x do roka jednání, na kterém se nic neřeší. Bývalá chce 5 mega 8-o. Asi upadla. Ale dnešní právní řád jí to umožňuje se soudit, takže nemáme vlastně nikdo nic. Kdybych to byl býval věděl, tak jsem se neženil. Když jsem s ní žil 10 let bez sňatku, tak to bylo dobrý. Po 6 letech po svatbě se to nedalo vydržet. Nějaké registrované partnerství to nezachrání. Dokud nebudou zákony a soudci, kteří rychle a spravedlivě rozdělí majetek (ne že ona dostane skoro vše), tak se lidi brát nebudou. [>-]

+2/0
30.8.2011 15:24

Pickup Anddropoff

Re: Někdo se diví?

10 let byla uzasna a po svatbe se zmenila? A ted tu o cervene karkulce...

Nejde o rozvod, jde o cely system a ano, registrace rozmelni manzelstvi. Kdyby stat podporoval skutecne manzele a rodiny s detmi, ne hromadkare, tak by se lidi brali vic. Kdyby stat neresil hovadiny a zameril se na dulezite veci, bylo by lip. Registraci nechte 4%. Bud se vezmete nebo spolu budete zit, ale nemela by byt zvyhodnena hromadka oproti manzelstvi.

+1/0
30.8.2011 15:27

Pavel Holec

Re: Někdo se diví? Já ne..dokud chlapa při rozvodu očešou

žádnej rozumnej do toho nepůjde..znám to taky..přišla s holým zadkem a odjela jak královna...i s děckem..a já mám h..vno... dokud nebude rovnoprávnost při rozchodu..nikdo kdo má mozek do toho nepude..je to dobrý akorát pro ženský..proto se o to tak snažej...Rv;-O:-P

0/0
30.8.2011 15:33

cizinec je našinec

Re: Někdo se diví? Já ne..dokud chlapa při rozvodu očešou

pane Pavle možná jste jen špatně "vybíral" a vůbec to nemá žádnou spojitost.

+1/0
30.8.2011 15:36

Hroznej_puberťák

Re: Někdo se diví? Já ne..dokud chlapa při rozvodu očešou

Zase jeden, co oslňoval nanynku prachama, protože v ničem jiném zajímavej nebyl. Toť úděl podobných...

0/0
30.8.2011 16:27

Kousavka

Hlavní je

Hlavní je, že nesezdaní berou více peněz.

Co takhle zrovnoprávnit nesezdané a sezdané? Pak by bylo jedno, že je pár oddaný nebo ne. Peníze dělají divy, a proč nemít bez papíru více?

+1/0
30.8.2011 15:23

pirinx

Re: Hlavní je

Taky mě první odstavec zarazil. Pořád se všude mluví o tom, jak je manželství z daňového pohledu výhodné. Tak jak je to tedy?

0/0
30.8.2011 15:31

Bonelord

Tak to je zase nápad

0/0
30.8.2011 15:20

Urb - Uničtoženie vraga

Svatba? Proč ne, ale moji kluci slib do rukou pravičáka

nikdy nedají, protože na takovou svatbu bych jim nešla a oni mě mají natolik rádi, že beze mě na radnici nepůjdou. No a tak jde čas a mám už čtyři vnoučata a určitě nám ty svatby nechybí.

0/0
30.8.2011 15:20

koutlosh

Re: Svatba? Proč ne, ale moji kluci slib do rukou pravičáka

Tak běžte do kostela :-P

0/0
30.8.2011 16:03

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Svatba? Proč ne, ale moji kluci slib do rukou pravičáka

Nebo ať běží do...

+1/0
30.8.2011 16:36

UPA Laborec 23

Re: Svatba? Proč ne, ale moji kluci slib do rukou pravičáka

Satana do kostela nevpousteji, resp. on sam se tam boji zajit, pac se boji. Jak čert kříže, zni lidova moudrost. To radsi at jde tam, kam ji posila kolega pode mnou ;-)

+1/0
30.8.2011 17:49

UPA Laborec 23

Re: Svatba? Proč ne, ale moji kluci slib do rukou pravičáka

Sorry, nade mnou :-)

0/0
30.8.2011 18:01

cizinec je našinec

možná se lidem do sňatku

nechce ,protože to někomu připadá složité na vyřizování. Ale na druhou stranu chápu,že vyřizování různých splátkových ůvěrů,má rychlejší spád.

0/0
30.8.2011 15:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.