Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pět poučení ke Kaddáfího ústupu pro lidi chytré jako rádio

Jak pyšný a zároveň chybný rozbor to byl! Před týdnem se na televizní stanici BBC World objevila jakási analytička a rozpovídala se o situaci v Libyi. Její slova vyvolávala dojem, že věci se zase vyvíjejí špatně, síly diktátora Kaddáfího vytlačují povstalce z Tripolisu nazpátek, a vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FoDa

Hmm..

Popiska tradičně směšně zaranžované fotografie "Kaddáfí ustupuje, povstalci mají jasnou převahu" vedle hromad sutin na místě bývalého město coby výsledek demokratického humanitárního bombardování je velice výstižná. :-P

0/0
1.9.2011 10:26

mayer

"Musil, Musil, tys ještě málo zkusil. ..."

Pan Michal Musil poučuje, je chytrý jako TV. Z výšin iDnes snesl své "patero". Konečně vnesl řád mezi čtenáře zpráv. V předmusilovské době si lidé nevěděli s informacemi rady a panoval chaos.

0/0
1.9.2011 10:06

pepaz

Chytry jako radio je pan Musil z MF dnes

pan musil totiz vzdy jednoznacne vi kdo je hodny a kdo je zly. Valka v lybii je jednou z nejlepsich dezinformacnich kampani v poslednich peti letech.

1. V teto valce jsou obe strany spatne. Je to podobne jako ve valce Ladina a mudzahinu proti SSSR. Podpora ladina americany a jejich vycvik primo vedl k dalsim udalostem, vcetne 11 zari.

1. Nevyhrali povstalci, vyhralo nato ktere bombardovalo strategicke cile a pak dalo k dispozici "poradce" kteri ale byli ozbrojeni. Ctete si prosim zpravodajstvi Debka files Izraelskych tajnych sluzeb, tam je dnes zpravodajstvi prekvapive nejobektivnejsi. Vsechny vetsi noviny LZOU, ze zvitezil libyjsky lid.

2. http://www.independent.co.uk/news/world/africa/rebels-settle-scores-in-libyan-capital-2344671.html

podivejte se co delaji povstalci - vytahuji ranene z nemocnic a hromadne je vrazdi.

+1/0
31.8.2011 16:37

pepaz

Re: Chytry jako radio je pan Musil z MF dnes

3. Co bude delat nato az se dostanou k Syrte? Proc nechteji povstalci mezinarodni pozorovatele? proc do palestiny proudi pres Egypt zbrane? Mate pocit, kdyz vidite na snimcich povstaleckou armadu, ze jsou to ti hodni?

Nejen, ze MFD nema zahranicni zpravodaje, ale ani si neni schopna cist svetovy tisk a ten prelozit do normalniho clanku. Nechci abyste tiskli svoje stupidni komentare - MUSILE, Steigerwalde, Kurasi, Komarku atd. Jediny kdo obcas napise neco pricetneho je pani Bendova.

Komentatori klesaji na uroven diskuze v novinkach cz.

+1/0
31.8.2011 16:38

procensora

Re: Chytry jako radio je pan Musil z MF dnes

1. Libya je spatna !!

2. NATO je vitez vzdyky!

3. Takove zle delaji Libyjci. Sobe!

4. Vy nemate information Rv. Proc vy pisete Pallestina?To hlida Israel!

:-/

0/0
31.8.2011 16:47

woodward1.b

a to ještě pan musil

nečet "analýzy" na naší drbárně;-D

0/0
31.8.2011 16:07

ScoutX

K tomuto článku není co dodat.

Můžu jen pochválit. Lidé a to nejenom Češi (obdobné diskuse se vedou i na diskusích BBC a dalších věrohodných novin) si zvykli mít názor i na to, o čem vůbec nic neví a nějaké nutkání je vede k tomu, být ve svém názoru neoblomní i když zjevně nemají pravdu. Asi se budeme muset smířit s tím, že pod vlivem neúplných zpráv v médiích se toto v kombinaci s leností informace hledat a spojovat bude tento fenomén jenom zhoršovat, než to někde "vybuchne".

0/0
31.8.2011 10:02

Durika

Re: K tomuto článku není co dodat.

To, ze sa ludia spoliehaju skor na svoju intuiciu a sedliacky rozum, vyplyva z nizkej doveryhodnosti oficialnych zdrojov. Mnohe svetovo vyznamne media uplne stratili kriticky pohlad a servilne zverejnuju ocakavane politicke nazory namiesto skutocnej novinarciny. Lokalne media v CR a casto aj v SR (kde je to malinko ale nie o moc lepsie) potom tieto spravy mechanicky preberaju.

Nasledne su media plne protiraketovych dazdnikov proti Iranu v Polsku a Cesku, nemeho uzasu nad tym, ako boli USA uvedene do omylu ohladne Sadamovych zbrani hromadneho nicenia, jaskynnych komplexov Tora Bora s vlastnymi elektrarnami a pocitacovymi centralami, ktore nikto nikdy nevidel (okrem tych americkych nakresov v novinach), diktatorov nenavidiacich USA a tajne obdivujucich vsetko americke, atd.

To je Hollywood, nie zurnalistika. A je velkou hanbou aj idnes.cz, ze take blbosti zverejnuje tak, ako ich dostane bez akehokolvek kritickeho komentaru. Aj autor tohoto clanku mal byt mudry pred mesiacom a nie teraz.

0/0
31.8.2011 10:52

woodward1.b

Re: K tomuto článku není co dodat.

spolíhat se na selskej rozum lze tehdy, když posuzuješ selský věci - tedy věci, který jsou danému mysliteli vlastní a je s nimi důvěrně obeznámen. vynášet definitivní soudy o událostech v zemi vzdálené tisíce kilometrů, kde jsem nikdy nebyl, může jen idiot. a co se týče médií, jsou média slušná a média pitomá. londýnký i newyorský timesy patří k těm slušným, stejně jako třeba le monde nebo Frankfurter Allgemeine. televize obecně jsou nespolehlivý, i když BBC a některý německý televize jsou třeba solidnější než CNN. atd. atd. atd. tady právě se uplatňuje ten selskej rozum, ve výběru zdrojů. ne ve formulaci definitivních názorů na základě neúplných informací a intuice.

0/0
31.8.2011 16:15

prehistorik4

autor nam predvedl

klasicky hermeneuticky rozbor mezi napsanym textem a ctenarem. Bohuzel lide CASTO svou omezenosti nejsou schopni tyto niance kazdodenni reality vnimat a vse vypada tak, jak vypada...

0/0
31.8.2011 9:30

procensora

Re: autor nam predvedl

Well, R^ , ale co je to "niance"? Nunances?

0/0
31.8.2011 16:50

diskuzevchuze

marsch

vznika zde nekolik rasovych i kdyz bezhodnotnych pouceni: 1-kdyz se ochutna kvalitnejsi spina, prizna se, ze ta pred tim nebyla kvalitni, plus at bude arsch sebevetsi bude se nazyvat jen polovinou, asi po mutter, i kdyz vlastne ted v tom neni vlastni mutter, pouze predstava ficken. 2-predstava naveky se zbavovat komunistickeho naveky v tom ficken a tak ziskavat prostor v case pro byt 3-ta predstava musi byt pravdiva, porozene hleda mutter. z uvodu pak vyplyva, ze zatimco jinde si pri necem neocichavaji prsty, tady ano, asi je radi pouzivaji

0/0
31.8.2011 6:42

rikki-tikki-taavi

novinar chytry jak radio

nekdy mam dojem, ze clanky pisi studenti integrovanych skol jako privydelek, zatimco redaktor je na dovolene na Antarktide bez online pristupu...ten clanek prozrazuje vic o pisalkovi a iDnes nez o Lybii...

0/0
30.8.2011 21:05

pučmidrát

Servilita zřejmě nezná hranice.

Ještě než začal útok NATO, tak už pilně pracovala v Libyi "pátá kolona".Postupně se k "povstalcům" dostávaly symboly monarchie v podobě vlajek, čepic a různých transparentů. A dál to pokračovalo zbraněmi a težší technikou.Doprovázenou instruktory a řadovými bojovníky NATO v barvách povstalců . Celé usnesení RB OSN č.1973 dostalo cenu horšího toaleťáku. Tak jako celá zakládací preambule OSN z r.1946. Řešit spory mírovými prostředky!!! Funguje ještě hůře než zaniklé Společenství národů.

+3/0
30.8.2011 20:12

bajo.ano

Re: Servilita zřejmě nezná hranice.

R^

0/0
30.8.2011 21:03

TrueRobos

Co máte s Irákem a Afghánistánem?

Válka tam dopadla dobře. Mír tam dopadl blbě, ale to se stává, když vnesete demokracii do země, která má odstředivé regiony (jako v Jugoslávii).

0/0
30.8.2011 19:56

Fai Rodis

Jestli on hlavni problem

Libye nelezel v tom, ze mela pouhopouhych cca 3% GDP zadluzeni, tendence klesajici (pred par lety to bylo tusim celych 16 %).

To se to zas bude pujcovat a zadluzovat...

0/0
30.8.2011 19:33

Propána Butána

Re: Jestli on hlavni problem

Standardní ropná ekonomika.

Doláče samy tečou ze země. Černé zlato, jak říkají pamětníci ...

0/0
30.8.2011 23:43

ixchel

Gratulace

Gratuluji autorovi k tomuto nicneříkajícímu agresivnímu článku a zároveň gratuluji i redakci iDnes za odvahu článek publikovat, charakterizovat své čtenáře "chytré jako rádio" a dávat jim jakási "poučení". Jen tak dál, novinářská cena Vás jistě nemine ;)

+2/0
30.8.2011 19:12

Edmund Černá Zmije

Vy že máte sklony k pesimismu?

8-o;-D

0/0
30.8.2011 17:23

traktorista operator

dobrý článek

R^:-)

+1/0
30.8.2011 17:19

brekebrekeke

Re: dobrý článek

;-)R^;-)

0/0
30.8.2011 17:21

pučmidrát

Re: dobrý článek

Buřtíku to jsi mě teda zklamal! Myslel jsem že máš lepší literární střevo!!:-/

0/0
30.8.2011 20:16

Scarlett O Hara

Re: dobrý článek

super :-)

0/0
31.8.2011 15:48

BajnyPhoenixI

Pravicaci privatizuji

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/fotogalerie/2011/08/30/fotky-z-libye-jak-bydlela-kaddafiho-rodina/#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP

0/0
30.8.2011 17:17

brekebrekeke

tak co myslite, filosofove?

poleti se i na a,zir? ;-) :-P

0/0
30.8.2011 17:13

hlava.dvacetdva

Každá válka nám nemusí vyjít....

..... které rozhodnou politici, vojáci, úředníci   TAK TO JSOU PERLY a nadpis to je klenot . To je přesná ukázka kam se média vyvíjí. Masážní divize krmičů hlav.

+1/0
30.8.2011 16:50

acvil

...kam se hrabe totalitní "Rudé právo"...!!!

...takovýto podlézavý blábol by nezveřejnili ani za časů nejhlubší "normalizace"...RvRvRv

+5/0
30.8.2011 16:49

Propána Butána

Re: ...kam se hrabe totalitní

Asis o totalitě jen četl, a to dost málo.

Vůbec nechápeš, v čem totalita spočívá.

0/0
30.8.2011 17:02

acvil

Re: ...kam se hrabe totalitní

...vysvětli nevědoucímu a nezkušenému...který v totalitě prožil jenom 35 roků...rád se poučím...:-)

0/0
30.8.2011 18:04

Propána Butána

Re: ...kam se hrabe totalitní

V tom případě je to zbytečný.

0/0
30.8.2011 23:45

mayer

Re: ...kam se hrabe totalitní

Nemachruj tady a pouč prosťáčky, kolik dospělého života jsi prožil v socialismu, nebo co sis všechno o totalitě přečetl.

0/0
31.8.2011 15:47

biggles

Re: ...kam se hrabe totalitní

Buďte rád, že máte nějakou konstantní hodnotu, na kterou se můžete spolehnout.

Novinářská servilita k aktuálně spřáteleným velmocem a ostří pera pokrokově zaměřené směrem k jejich protivníkům je trvalou hodnotou naší společnosti, jež překlenuje revoluce i politické zvraty... ;-)

+1/0
30.8.2011 17:13

acvil

Re: ...kam se hrabe totalitní

R^:-)R^

0/0
30.8.2011 18:05

Dabi

Musile v tomto máš pravdu,

všichni západní politici nejsou idioti, ti co idioty nejsou, jsou podlí zločinci, jak je to dlouho co se Sarkózy muckal s Kadáfím a označoval ho za nejlepšího přítele a teď po něm plive, tohle oslavuješ

+3/0
30.8.2011 16:46

Polička

Re: Musile v tomto máš pravdu,

Pro úplnost bychom prosili vyjmenovat ty"vzorné východní politiky...

0/0
30.8.2011 17:37

good_luck!

jestli si dobře vzpomínám

u nás podobných hrdinů bylo 15 v čele s Bilakem? Taky se zaštítili pokrokem, mírem a kdovíčím..... Pak už bylo jednoduché mít zde spřátelené tanky s pruhy

+3/0
30.8.2011 16:39

acvil

Re: jestli si dobře vzpomínám

...R^R^R^

0/0
30.8.2011 16:48

swiss114-3

Re: jestli si dobře vzpomínám

asi tak

0/0
30.8.2011 19:29

kocy

Kde je foto líbačky Kadáfiho s Berlusconim?

0/0
30.8.2011 16:37

brekebrekeke

phoenix

;-) ten se z dob komunistu nikdy nevyhrabe. je legracni pokud nekdo jako on, kdo je uvadi v kazdem prispevku, poukazuje na lidi, kteri se jimi vubec nezaobiraji, neresi je a vlastne je ani nezazili ;-) ...takove kopani kolem sebe vzdy pobavi

0/0
30.8.2011 16:37

Dabi

Teroristé: Musíte nás chránit před Kaddáfím

Kaddáfí, který se skrývá od chvíle, kdy povstalci převzali kontrolu nad metropolí Tripolisem, stále představuje nebezpečí pro Libyi a svět.Prohlásil to předseda Terooristické rady (NTC) Džalíl v Dauhá na schůzce ministrů obrany států. Džalíl proto vyzval NATO, aby vytrvali v podpoře teroristických akcí proti Kaddáfímu.

Žádám NATO a jeho spojence, aby nadále humanitárně bombardovali co se dá i nedá. Stále představuje nebezpečí, nejen pro Libyjce, ale pro celý svět," citovala agentura Reuters Džalíla.

0/0
30.8.2011 16:35

good_luck!

pan komentátor je opravdu Myslitel

tenhle komentář mne tedy dostal a nevím, jestli namísto Křišťálu nepatří do Dikobrazu.

Pro pana Komentátora jen jedno upozornění - zkuste vzpomenout, jak dlouho trvala Íránská válka a jak dlouho trvá zkulturnění země (které dosud neskončilo), Afghánistán bych už nezmiňoval vůbec - tam je válka nepřetržitě déle, než jsem já na světě, a to už něco pamatuju..... a s tím vítězstvím to nikdy nebylo moc valný a pokud si pamatuju, tak poslední vítěz v Avghánistánu byl Taliban, který vládl (opravdu ovládal) zmíněné území nějaké 3 roky.

0/0
30.8.2011 16:34

Dabi

Re: pan komentátor je opravdu Myslitel

severní části neovládal a ostatní území jen zčásti kontroloval, Afganistán nikdy nefungoval jako stát, jsou to kmenová společenství

0/0
30.8.2011 16:37

VerbascumTT

Mám ten článek vůbec číst?

Asi ne, viďte. :-/

+1/0
30.8.2011 16:32

brekebrekeke

Re: Mám ten článek vůbec číst?

cti

0/0
30.8.2011 16:32

VerbascumTT

Re: Mám ten článek vůbec číst?

Nemám ráda manipulátory, kteří mě nazývají chytrým jak rádio aniž mě znají. :-)

0/0
30.8.2011 16:36

brekebrekeke

Re: Mám ten článek vůbec číst?

jako inteligent se nad to povznes. mozna te clanek jenom utvrdi ve tvem nazoru. je to jeden z mala, ktery k tomu dava prostor ;-)

0/0
30.8.2011 16:39

VerbascumTT

Re: Mám ten článek vůbec číst?

tak dobře, doufám, že se v tobě nezklamu, zdravotníče ;-)

0/0
30.8.2011 16:41

brekebrekeke

Re: Mám ten článek vůbec číst?

ne ve mne, ale v clanku ;-) ja to nepsal! ;-)

0/0
30.8.2011 16:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.