- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Upřímně mně ty odpovědi byly jasné. 3 je jednoznačná a nechápu ,jak někdo může o ní diskutovat. 14 - populárně naučný a jiné styly jsme se učili a hodně procvičovali, takže si nemůžu stěžovat. A u 19 jsem zaváhala jen u 19.4 a přečela si ji ještě párkrát, abych neměla pochybnosti.
Já mám vážné pochybnosti, jestli vůbec někdy někdo z těch, co se snaží řídit školství, nebo z těch, co jsou zaměstnáni v CERMATu, jestli z nich někdy někdo alespoň půl roku učil. Občas ty nápady vypadají, že nechápou, která bije.
Znáš to: kdo umí-ten to dělá, kdo neumí-ten to učí, kdo tomu nerozumí-ten to řídí, kdo to neumí řídit-ten pracuje u CERMATu.
Představme si takovýto příklad/situaci. Otázka: cukr je
a/ bezbarvý, b/ bíly, c/ jantarové žlutý, d/ růžový
Student zná perfektně proces výroby cukru: vznik surového přirozeného cukru (jantarově žlutý), rafinace (bílý), potravinářské barvivo přidávané pro určité zákazníky (růžový). U ústních, by to vyložil a za perfektní znalosti by ho už komise dále netrápila. U testu je však "v háji".
spravna odpoved je za e/ sladky
Cituji:
Ze které z následujících publikací byl nejspíše převzat výchozí text?
Konec citace.
Dát do otázky slovo "nejspíše" je opravdu úžasné. To snad ani není třeba komentovat.
tak podám žalobu pro nerovné podmínky. U státní maturity chtějí po studentech znalosti, které nemohli nabýt ve stejném rozsahu jako třeba studenti gymnasií, protože skladba jejich výuky je odlišná a mají méně hodin v předmětech, ze kterých se skládá státní maturita. Až se vyřeší tato nerovnost, pak může stát požadovat jednotnou maturitní zkoušku. Za těchto nerovných podmínek je to diskriminace.
Mimochodem 4 roky studia stojí rodiče pěkných pár desítek tisíc korun a výsledek - potomek se základním vzděláním. I vyučenec dvouletého oboru pro paka je na tom líp. Tomu by se dalo říct - pěkně zmařená investice.
Tak se mi zdá, že je zde něco chybně:
otázka 3/ - jednoznačná
otázka 14/ - nejednoznačná
otázka 19.d/ - jasná chyba
Více jsem nezkoumal .... Kdyby měl maturant možnost okomentovat své odpovědi a vysvětlit, tak by mohl prokázat, že problematice rozumí. Takhle nějaký "odborník", který má sám nedostatky v jednoznačném vyjadřování a formulaci stvoří nejednoznačné otázky, a chudák maturant ... Ty testy jsou k ničemu, vždyť v praxi se musí řešit nějaká reálná situace a nikoliv zaškrtávání a,b,c,d ...
... by si měla maturitu zopakovat... nezlobte se na mě a aby v ZÁKLADNÍ OBTÍŽNOSTI dostala 26 bodů z 69 a ještě se vztekala, tomu říkám drzost. momentálně jsem v práci, ale udělal jsem si chvilku, abych test také vyzkoušel. dosáhl jsem 54 bodů z 62 (vynechal jsem otázky 3, 14 a 19 - všude se o nich mluví a řešení by tak mohlo být ovlivněno).
objevily zkušební maturitní testy z Čj,či jak se to jmenovalo,vsadila jsem se se svým synem,tehdy budoucím maturantem,že je udělám i po 25 letech od mojí maturity .Zvládla jsem to za tři,mladej za dvě a to se ten zmetek na češtinu celé čtyři roky nepodíval.Nechápu tedy ,jak mohla odpadnout studentka,která zajisté přípravě věnovala mnohem víc času než já se synem dohromady.On by pro změnu mohl žalovat autory matematických testů,protože mu kvůli 4 bodům uteklo vyznamenání .
A vy si myslite ze je to jen o tom kolik mate casu na pripravu?
Dříve se studenti dělili na dobré a špatné. Dnes jsou typy tři: dobří, špatní a - bojovníci. Nejhorší sorta, co nadělá v praxi nejvíce škody a pro učitele všech typů boží trest.
Když jsem já maturoval /a je to více než 40 let/, tak bylo vše naprosto jasné a nebylo co řešit. S nikým se nemazlili a kdo neuměl, tak vyletěl. Navíc se každý musel vyjadřovat sám, aby bylo poznat, že má nejen vědomosti, ale i dostatečnou slovní zásobu k jejich vyjádření. Test je na nic. Když mi potom začali na odbor do firmy nastupovat koncem 90-tých let absolventi soukromých škol, tak jsem žasl. Jejich vědomosti byly na nižší úrovni nežli u učňů ze SOU a když pak jeden z nich potřeboval vypočítat banalitu spadající do malé násobilky a začal hledat kalkulačku, dorazil mě tím úplně. Dříve když někdo měl maturitu, byla zde záruka určité úrovně znalostí, dnes to neznamená skoro nic, jen v očích mlaďáků to představuje záruku, že nebudou muset dělat rukama. Proboha, copak by to byl tak velký problém, jít se na chvíli pohrabat do archivu Min. školství a vytáhnout nějaké směrnice k maturitám třeba z r. 1965 a přepracovat je na dnešní dobu? To se musí za hromady peněz vymýšlet ptákoviny?
a proč asi myslíš, že vznikly statní maturity?